Skocz do zawartości
IGNORED

POWIEDZCIE MI COŚ O UNITRA WS 442 .


SZYBA

Rekomendowane odpowiedzi

Tranzystory koncowe ..najlepiej stosowac 2N6488,91/BD249C,50C/można zrezygnowac z rezystorów

emiterowych oraz tranków sterujacych BD139/140 i wstawic trany Darlingtona TIP141,142 wtedy

koniecznie pomiedzy baze a kolektor winno sie wstawic kondensatorki 68-100pF aby

wzmacniacz nie miał tendencji do podbudzania się

Zapytam jeszcze raz :) Co w końcu zrobić z tymi tranzystorami końcowymi ? Dać TIP141,142 Darlingtona (najdroższe rozwiązanie) i usunąć R539, R541, R540, R542 oraz T509, T510, T511, T512 (rozumiem zamiast tych drutowych wstawić zworki ale co zrobić zamiast tranzystorów) i wstawić te kondy C-B ???

 

Co do bocznikowania kondensatorów filtrujących (mam 2x10 000uF) jak mam to zrobić tymi 47NF-56NF (jakiego typu mają być te kondy i te do bocznikowania mostka) ? Jak z polaryzacją kondów przy mostku (na schemacie niestety nie jest to zaznaczone) ?

 

Możemy... moim zdaniem nie są one najgorsze a wręcz przyzwoite - brzmieniowo... tzn porównywałem je z różnymi BC556 - 560 i wcale wyraźnie brzmieniowo na BC5xx nie było lepiej - a może inaczej - jak już to dobrze brzmią trany serii BC5xx PNP i NPN produkcji FAIRCHILD lub ON Semiconductor i żeby było śmiesznie podobnie do BC307, Philipsy i inne wg mnie są jakieś takie mdłe.

 

Z wymianą tych tranków chodzi o trzymanie DC na wyjściu.

Wyświetl postUżytkownik Piotrek608 dnia 10.10.2011 - 17:40 napisał

zauważyłem ,że na tranzystorach BC556 te wachania są naprawde bardzo niskie a wzmacniacz wspaniale "trzyma DC na wyjsciu" praktycznie róznice są mniejsze niż przy wzmakach operacyjnych typowo ok +/- 4mV...gdzie np przy tranzystorach BC560 pływa to do +/-60mV!!.

Czyli stosujemy jako parę róznicową BC556B.

 

Aby można było zastosować to

Dodajemy w szereg z rezystorem r509/510 rezystor 100ohm1W i dolutowywujemy kondzik elektrolityczny 47uF/50-80V do masy tworzymy w ten sposób skuteczny filtr kondensatorowo/rezystorowy.

 

Odnośnie stopnia wzmocnienia napięciowego, czyli T505, T506

W zasadzie nadaje się tu każdy tranzystor o U C-E > 100V i prądzie kolektora ok. 100mA (max 200mA - co związane jest z małą pojemnością złącza B-C) i oczywiście ładnej char. wzmocnienia

Z tymże pojemność złącza B-C będzie zwiększona, C510 z 18pF na 24-27pF. Co do kryterium prądu kolektora 100-200mA to w karcie charakterystyki jest on zapisywany jako Ic ? Dla MPSA 42 jest napisane 500mA, BD139 150mA, BD237 2A (2000mA).

 

I jeszcze jedno cała płyta jest uwalona od..nie wiem czego. Coś w stylu żywicy z piachem i kurzem, alhohol izopropylowy troche słaby jest na to, i pozostaje tkai biały nalot jak nie doczyści do końca.

Witam ponownie

Mam parę sztuk tranzystorów bc547 i chciałbym je zastosować do przedwzmacniacza czy będą lepsze od tych bc237? Proszę o jak najszybszą odpowiedź.

  • 2 tygodnie później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Czy te tranki z tego linku będą dobre jako drivery tranzystorów końcowych ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam mam diore ws 442 mam do niej 2 głośniki Sony ss e312 140w muzycznej 6omowe noi przy połowie wzmacniacz się włącza, czy ktoś może pomóc i powiedzieć mi co pierwsze zepsuje albo czy da rade coś zrobić ;] Jestem laikiem pod tym względem :D z góry dzięki za odp. .

Unitra ws 432 od ws 442 różni się innym rozwiązaniem konturu i regulacją wskaźnika wysterowania.

 

Witam mam diore ws 442 mam do niej 2 głośniki Sony ss e312 140w muzycznej 6omowe noi przy połowie wzmacniacz się włącza, czy ktoś może pomóc i powiedzieć mi co pierwsze zepsuje albo czy da rade coś zrobić ;] Jestem laikiem pod tym względem :D z góry dzięki za odp. .

Nie rozumiem jak może się wzmacniacz przy połowie potencjometru się włączać [chyba wyłączać] na pewno nie ma to nic związane z kolumnami lecz ze wzmacniaczem i moim zdaniem to jest do wyczyszczenia [lub wymiany] potencjometr glośności mialem pare takich przypadkow gdzie on by winowajcą.

witam.

padła mi końcówka mocy...

jaki ustawić prąd wyjściowy?

Piotrek608 pisał że tranzystory są dziś o wiele mocniejsze to oznacza że mam prąd spoczynkowy ustawić wyższy czy niższy?

czy chodzi to o dobór tranzystorów które mają wzmacniać sygnał i mają posiadać wzmocnienie od 40 do 80razy?

tego troszkę nie zrozumiałem

 

a te modyfikacje pewnie wprowadzają lepszy dźwięk i to dość sporo.

w luxmanie zmiana rezystorów na 270ohm dała mu jakby więcej mocy i go troszkę obudziła więc jeśli podobne efekty dają modyfikacje ws 442 to polecam bardzo posiadaczom tego sprzętu.

 

słowa uznania dla Piotrek608 mi by się nie chciało tak "bawić" z wzmacniaczami.

  • 2 tygodnie później...

Witam, spalił mi się bezpiecznik 2.5A

Sprawdzałem na płycie zwarcia i na mostku plus z minusem piszczy i oba wyjścia AC też.

Dodam, że stało się tak po wymianie kondensatorów 10000u i mostka. Mostek już wylutowywałem i nie jest przebity.

Co być tego przyczyną?

 

Mam punkty k42, k43, k44 zwarte z masą. Czy tak powinno być?

 

Chodziło mi o bezpiecznik ten na tyle obudowy, chyba 1,25A a nie 2,5.

  • 3 tygodnie później...

Wzmak sie poprostu spalił..kupa. Albo źle podlutowałeś kondensatory (a zamieszczałem odpowiedni rysunek w tym wątku) albo sie podbudził.

 

Bynio mnie męczy o darlingtony..TIP 14x moze być, ale REZYSTORY EMITEROWE 0,47R/5W POZOSTAJĄ!!!! usuwamy rezystorki 10k i 100R bazy TIPów lutujemy w bazy BD139/140 odpowiednio (według polaryzacji) emitery w miejsce emiterów 2n64XX i Kolektory również...USTAWIAMY PRĄD SPOCZYNKOWY NA 7,7mV dla tego wzmacniacza jest to idelana wartość...(to tez już tu pisałem)

Witam!!!

Mój wzmak już gra sobie ładnie od tygodnia wszystko jest dobrze poza jednym...

Otóż gdy zacząłem ustawiać prąd spoczynkowy po 30 min rozgrzaniu wzmacniacza dochodzę do połowy potencjometru nastawnego a tu ledwie 4mV. Na razie ustawiłem na 4.5mV wzmacniacz nie zniekształca dźwięku przy cichym słuchaniu, a także gdy pracuje na najwyższych obrotach. Tranzystor jaki zastosowalem do stabilizacji temp. jest to bd139 firmy ST. Już nie wiem co mam z tym robić wzmacniacz bardzo ładnie gra cicho jak i głośno. Nie wiem co może być przyczyną. Dodam jeszcze, że napięcie stałe na wyjściu wynosi 1 mV czasami 2 mV. Gdy wzmacniacz bedzie dłużej pracował na takich obrotach i z takim prądem spoczynkowym to się nie spali? Proszę o jak najszybszą odpowiedź.

 

Występuje to zjawisko w obydwóch kanałach.

Zmieniłem tranzystory do stabilizacji temp z bd139 na bd135. Prąd spoczynkowy wzrósł ale nie tak jak miało to miejsce w oryginale na połowie potencjometru mam 5mV,a w oryginalnym wzmaku diory 10mV i nie wiem czy to jest normalne. Piotrek powiedzial że prąd spoczynkowy ustawic na 7,7mV i tak zrobie po wstępnym wygrzaniu wzmacniacza ale coś mi tu nie pasuje.

  • 5 tygodni później...

Temat tuningu WS 442 na tyle mnie zainteresował, że zamówiłem sobie całą wieżę za jakieś śmieszne pieniądze. Jeszcze czekam na paczkę, ale tak się składa że ojciec ma 2 egzemplarze całej wieży (poza magnetofonem który już dawno wyparował). Jeden z tych egzemplarzy stoi w biurze. Właśnie na tej biurowej wersji mam zamiar rozpocząć swój tuning.

 

Egzemplarz WS442 który "gra" w biurze był kupiony ok. 5 lat temu na allegro. Jego stan od początku był opłakany. Szybka zewnętrzna jest trochę zamglona (mam zamiar to naprawić specjalnym specyfikiem z allegro do usuwania zadrapań - rozpuszcza on minimalnie wierzchnią warstwę plastiku co powinno wyeliminować zamglenie), a stary klej już nie trzymał i maskownica wraz z szybką zapadała się do środka. Podświetlanie i wskaźniki wysterowania nie działają. Jakość dźwięku pozostawia wiele do życzenia w porównaniu z drugim egzemplarzem wieży który ojciec nabył w dawnych czasach od producenta. Użycie korektora okazało się konieczne bo nie dało się słuchać tego co wychodziło ze wzmacniacza.

 

To tyle jeśli chodzi o przydługawy wstęp.

 

Czytałem ten temat oraz sporo innych na elektrodzie i zebrałem listę potrzebnych części (pomijam jak narazie pomysły Artuch'a choć może i na to przyjdzie czas) i złożyłem zamówienie. Dzisiaj wszystko dotarło.

 

Mam zamiar wymienić wszystkie "wskazane" w temacie kondensatory na 10uF/50V (tantale), wymienić elektrolity w zasilaczu, tranzystory w przedwzmacniaczu itp.

 

Odnośnie fragmentu związanego z wejściem gramofonowym to po analizie schematu doszedłem do wniosku, że demontaż R402 i usunięcie przewodów dochodzących do K1,K2,K3,K4,K5,K6,K7 powinno zlikwidować problem tego wejścia. Dodatkowo drobna przeróbka (załącznik) i wejście gramofonowe będzie zwykłym wejściem audio i obsłuży sygnał z karty muzycznej komputera (inne wejścia już są zajęte).

 

We wzmacniaczu jest stary mostek prostowniczy który mam zamiar zastąpić przez GBJ2510 (25A 1000V). Natomiast stary mostek chcę wykorzystać do zasilania przedwzmacniacza. Cały sens pisania tego posta tkwi w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie: Czy to ma sens? Czy ewentualnie lepiej zastosować nowy mostek np. 1,5A?

Diodę BYP40V... chcę wywalić i kondensator umieszczony równolegle do niej również, w to miejsce ma iść tętniący plus ze starego mostka prostowniczego.

 

Chciałem zastosować stabilizator zamiast całego członu T402, R403, ... tyle że z tego co sprawdzałem nie dostanę LM78xx na napięcie 44V (są tylko do 24V, a LM317 po odpowiednim dobraniu elementów da max 30V). Zabawy z diodą zenera zakończyłem daaawno w technikum, poza tym nie wiem jak zrobić stabilizator z diodą na napięcie 44V... pamiętam, że kiedyś widziałem schemat gdzie dioda sterowała bazą tranzystora, ale nie mogę go nigdzie znaleźć.

 

Znajdujący się w załączniku schemat mam zrobiony w Corelu, razem z opisem "kółek" jak by ktoś chciał to mogę mu go udostępnić, ale przez jakiś rapidshare lub p2p bo plik zajmuje ponad 5MB.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzisiaj znalazłem w szafie starą więżę unitry mojej mamy. Cały zestaw 4cz i gramofon. Podłączyłem na słabych głośnikach od nowej wieży i okazało się, że gra tylko coś słabo na tych głośnikach, i mam do was pytanie opłaca się tuningować/regenerować? Jakie najmocniejsze głośniki do wzmacniacza ws 442?

opłaca się tuningować/regenerować?

Opłaca się tuningować! Właśnie zakończyłem wymianę kondensatorów.

 

Czy tantale nadają się do wzmacniacza?

Moim zdaniem nadają się lepiej niż to co było w nim wcześniej. No co do szumów... Przepraszam, czego?

Wymieniałem kondensatory etapami i po każdym etapie sprawdzałem jak to działa (dla przedwzmacniacza zrobiłem wyjątek i sprawdziłem go tylko na 2 etapy). Rewelacyjny efekt jest dopiero jak się wymieni wszystkie kondensatory. Stwierdziłem, że skoro już mam tantale zamówione to co mi szkodzi je zastosować. Może w drugim wzmacniaczu zastosuję zwykłe elektrolity i zobaczę co lepiej gra.

 

Niestety zamówiłem za mało 470uF/63V i będę musiał je dokupić przed modernizacją kolejnego WS442 który zresztą jeszcze nie dojechał...

 

Czeka mnie jeszcze wymiana tranzystorów w przedwzmacniaczu i ta sama bajka z korektorem (mówcie co chcecie, ale mi on bardzo pasuje). Od małego osłuchałem się wieży ojca gdzie zawsze korektor był odpowienio ustawiony, winampa lub aimpa też zawsze ustawiam z korekcją, więc nie mogę się przestawić na życie bez korektora.

 

Aha jeszcze jedno. Widziałem na zdjęciach, że część osób nie wymienia C515 i C516, ja dałem tutaj 470uF/63V i po tej wymianie wszystkie szumy zniknęły. Wydaje mi się że te kondensatory były również w kiepskim stanie.

 

Jakie najmocniejsze głośniki do wzmacniacza ws 442?

Ja mam Mildton 110, ale narazie nie mogę ich spowrotem podłączyć bo muszę wymienić zawieszenie głośników (jeden z basowych jest do całkowitego remontu). W biurze mam standardowe tonsile 50W (takie nieduże bez nazwy). W domu od niedawna Magnaty 2x100W + 2x150W tyle że moim zdaniem oznaczenie producenta 4-8 Ohm oznacza 4 Ohm (nie ma żadnego przełącznika), więc na wszelki wypadek zawsze mam włączone 4 by nie zmniejszać impedancji. Magnaty grają ładnie, ale nie mają tego "czegoś" co tkwi w Tonsilach.

 

Poczytaj w temacie, bo ponoć wywalenie płytek zabezpieczających końcówki mocy (te na radiatorze) daje możliwość zastosowania kolumn 4 Ohm. Narazie tego nie robiłem, ale mam taki zamiar przy okazji wymiany kabli.

 

gra tylko coś słabo na tych głośnikach

Na wspomnianej WSce nie specjalnie dało się czegokolwiek słuchać bez użycia korektora. Wymiana kondensatora z zasilacza końcówki mocy i mostka prostowniczego dało nieprawdopodobną poprawę jakości, ale dopiero po wymianie wszystkich kondensatorów na tantale jakość dźwięku rzuca na kolana. W razie czego posłuchaj bardziej doświadczonych kolegów i nie stosuj tantali tylko elektrolity niskoszumowe lub markowe lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 

Zostało mi 8 szt. nowych tantali 10 uF/50 V

Dzięki Markam, ale już pisząc pierwszy post miałem wszystkie części dostarczone przez kuriera. Zamawiałem wszystko hurtowo co wiązało się z zamówieniem niektórych części w większej ilości sztuk niż potrzebuję, ale ponieważ prowadzę swoją firmę i co jakiś czas biorę coś na serwis więc nadmiarowe części też się kiedyś przydadzą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak jeszcze zapomniałem zapytać. Czy mogę zastosować rezystory 0,25W zamiast niektórych obecnie założonych rezystorków? Czy jednak będą one za małej mocy?

 

Nie mówię oczywiście o przegięciach typu zamiana rezystora 1W na na 4 razy mniejszy, ale tak ogólnie to czy i ewentualnie które (w której gałęzi umieszczone) rezystory można by na takie zamienić.

 

Nie udało mi się dostać wszystkich rezystorów 1% i niektóre mam 5% i co gorsza kilka mam 0,25W w tej super małej obudowie.

 

Jeszcze trochę czasu minie nim zabiorę się za rezystory. Narazie chcę wymienić tranzystory i później co mniej ważne kable. Chciałem zastosować skrętkę zamiast cienkich kabli do wskaźnika wysterowania i potencjometru głośności, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Myślałem o kablu FTP lub o zwykłym UTP + folia aluminiowa + termoskurczka (folia + taśma dwustronna + termoskurczka = poprawa parametrów transmisji przez przydługawy kabel USB - sprawdzone i działa). Ta druga opcja ma pewną zaletę, a mianowicie można ekranować kabel który rozchodzi się po urządzeniu i można tym sposobem zaekranować prawie całą długość kabla. Ma też wadę tj. folia aluminiowa jest dużo cieńsza od tej używanej przy ekranowaniu kabla oraz ma nieprzyjemną właściwość gięcia się co nie zawsze wygląda ładnie. Poza tym zaekranowanego tak kabla już się nie wymieni (jeśli zastosowano taśmę dwustronną to kaplica bo jeśli tylko termoskurczka to nóż często pomaga).

 

Kable idące do selektora głośników i dalej na wyjście, chcę wymienić na kabel głośnikowy (taki grubszy).

0,25W to więcej niż 0,125W więc śmiało

 

a tranzystory proponuję zostawić

 

wcześniej napisałeś że kondy 10uF pozamieniasz na tantalowe (tantale średnio do audio się nadają)

wcześniej napisałeś że kondy 10uF pozamieniasz na tantalowe

Hmmm.... już to zrobiłem... ale nic. Jak już pisałem czekam na drugi wzmacniacz który powinien dojechać w tym tygodniu. W nim też powymieniam kondensatory, ale zastosuję elektrolity. Później porównam dźwięk z obu wzmacniaczy i jeśli ten który już zrobiłem będzie działać dużo gorzej to powymieniam wszystkie tantale na elektrolity.

 

Jak narazie itak wzmacniacz działa lepiej niż wcześniej.

"Kable idące do selektora głośników i dalej na wyjście, chcę wymienić na kabel głośnikowy (taki grubszy)."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

R512,513 TYLKO 360Ohm 1% metalizowany.

Broń Boże!

 

Wkradł się drobny ale bardzo poważny błąd. Nie R512 i R513 tylko R511 i R512!!

R513 i R514 można wymienić na nowy 15kOhm, ale mniej to raczej nie bardzo.

 

Jak się wstawi zgodnie z opisem Piotrka to lewy kanał działa normalnie a prawy na full (przesadnie) nie mówiąc o tym że na bazie T503 pojawia się większy prąd.

 

Głupi jestem, bo widziałem to już dawno ale nie wpadłem na pomysł by sprawdzić schemat przed montażem.

W każdym razie wymieniłem wszystko jak trzeba i wzmacniacz działa. Narazie chyba daruję sobie wymianę tranzystorów. Zmienię tylko część kabli i narazie koniec zabaw.

 

R503,504-470-680Ohm dobrej jakosci nawet bezindukcyjne, one maja duzy związek z barwą dzwieku wzmacniacza.

Zerkam na worek z rezystorami i przecieram oczy... Przed "Ohm" pojawiło się "k". Tak to jest jak się zamawia części późno w nocy w ramach przerw w całodobowej pracy... Jeszcze poczeka na wymianę.

 

Wymieniłem łącznie:

R501,502-33KOhm.

R511,512 TYLKO 360Ohm 1% metalizowany.

R513,514 15kOhm 5%.

R527-528 47-56OHM 1% metalizowany.

 

Dźwięk się jeszcze trochę poprawił. Resztę zmian narazie sobie odpuszczę dla tego WS. W końcu muszę mieć z czym porównać drugiego.

Wpadłem na pewien głupi pomysł, ale chciał bym usłyszeć wasze opinie:

Czytałem, że lepsze (do audio) od tantalowych są kondensatory foliowe. To teraz pytanie: Czy jak zastosował bym 14x 10uF/150V (4,7zł sztuka) tolerancja 10% firma Dearborn (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i jakimś cudem upchnął je we wzmacniaczu (4x2 cm to nie mało) to czy faktycznie jakość dźwięku była by zauważalnie lepsza? Czy też z racji tej tolerancji efekt był by mizerny.

 

Obecnie to itak by nic nie zmieniło bo cała wieża unitry nie ma tak dobrych parametrów, by bez modyfikacji wszystkich jej części uzyskać z tego sprzętu jakość HiFi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wpadłem na pewien głupi pomysł, ale chciał bym usłyszeć wasze opinie:

Czytałem, że lepsze (do audio) od tantalowych są kondensatory foliowe. To teraz pytanie: Czy jak zastosował bym 14x 10uF/150V (4,7zł sztuka) tolerancja 10% firma Dearborn (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i jakimś cudem upchnął je we wzmacniaczu (4x2 cm to nie mało) to czy faktycznie jakość dźwięku była by zauważalnie lepsza? Czy też z racji tej tolerancji efekt był by mizerny.

 

Obecnie to itak by nic nie zmieniło bo cała wieża unitry nie ma tak dobrych parametrów, by bez modyfikacji wszystkich jej części uzyskać z tego sprzętu jakość HiFi.

 

 

ale kombinujesz

 

1 proponuję w przedwzmacniaczu umieścić elektrolity do Audio np sanyo albo Elna, 0 pojęcia które lepiej wypadną

 

(albo wywal przedwzmacniacz całkiem)

 

2 kondensatory C501 i 502 MKT może mieć 2,2uf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Załączam zdjęcia zakończonych (jak narazie) przeróbek.

 

Niestety nie dostałem porządnych kondensatorów 10uF. Byłem we Wrocławiu, więc zahaczyłem elektronik na Kolejowej, ale nie mieli nic interesującego z 10uF/min 50V. Wziąłem to co było czyli Jamicon (różnie o nich piszą, ale itak nie są najgorsze).

 

Porównywałem oba wzmacniacze. Ten na tantalach ma faktycznie trochę inny dźwiek. Nazwał bym go "krystaliczny". Natomiast ten na Jamiconie ma zdecydowanie cieplejszy dźwięk.

 

Tak naprawdę to dopiero jak uda mi się wyremontować moje Mildtony to będę mógł dokonać porządnego porównania.

W trakcie wymiany BD139 na BF459 zwarły mi się dwie nóżki jednego z tranzystorów (odsysacz wypluł jakąś resztkę cyny a ja nie zwróciłem na to uwagi). Na głośniki poszedł pisk. Zdążyłem odłączyć zasilanie, ale itak jeden z space 86 stracił basy... Na szczęście itak czeka mnie remont zawieszenia w tych kolumnach więc może po wymianie cewki bas powróci. Jeszcze sprawdzę czy zwrotnicy nic się nie stało. Wzmacniacz nie odniósł obrażeń.

 

Wymiana BD139 na BF459 (+ zmiana kondensatorka) opłaca się, bo wzmacniasz zyskuje lepszą dynamikę i szybszy start.

 

W drugim wzmacniaczu był BDF285 więc go zostawiłem w spokoju.

 

Wymieniłem wszystkie kondensatory 100uF/25V na Philipsa 036KC (bo takie udało mi się dostać). Jak kiedyś znajdę takie kondensatorki ale 10uF/50V to kupię ich całą chmarę i wstawię zamiast Jamicona. Narazie jakość mi się podoba więc nich tak zostanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-41545-0-85181300-1328921076_thumb.jpg

post-41545-0-72553700-1328921089_thumb.jpg

post-41545-0-56207000-1328921102_thumb.jpg

post-41545-0-39155000-1328921112_thumb.jpg

post-41545-0-17687700-1328921122_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam,

Fajnie to wszystko razem wygląda w tej Diorce. Wywal albo przerób te zabezpieczenia na tych małych płytkach (Gdzieś na necie jest opis do przeróbki tych zabezpieczeń) i wstaw sb bezpieczniki na 2A i będzie git. Moja Diora też ma się dobrze, przeżyła już 3 dyskoteki po 7 godzin żyłowania i nawet się zbytnio nie nagrzała. Będę miał czas to też wrzucę parę fotek wnętrza mojego wzmacniacza. A co do wymiany kabli i tych innych pierdółek to moim zdaniem nie warto chyba, że tylko dla poprawienia swojego samopoczucia to tak. Ja u siebie zmieniłem okablowanie i zauważyłem malutką poprawę na wyższych częstotliwościach ale to i tak nie ma sensu bawić sie z kablami. Ja u siebie powoli planuje Przełączanie par kolumn na 2 przekaźnikach równolegle, gdyż stwierdziłem, że po wymianie tranzystorów na parke tip35,36 wzmak nawet przy duzych głośnościach,tak bardzo sie nie grzeje. Poza tym te isostaty co są tam zamontowane to trzeszczą przy włączaniu i wyłączaniu co mnie wnerwia i to chore łączenie kolumn w szereg.

Pozdrawiam!

Witam potrzebuję pomocy odnośnie modyfikacji ws 418/ws442. W jaki sposób odłączyć diodowe wskaźniki wysterowania. Proszę o pomoc.

By odłączyc wskaźnik wysterowania nalezy odciąc/odlutowac kabelki z płyty głównej z punktów: K96/K97/k98 dodatkowo w wzmacniaczach ws418/318 nalezy odłaczyć jeszcze 2 dodatkowe kabelki. To zasilanie tegoz wskaznika.

 

Na płytce znajduje się dodatkowo dioda LED Power On szgnaliyujaca wcyenie urydyenia . Można wzlutowac y pztki wzsterowania i przylutować bezpośrednio do płytki przy potencjometrze głośności w punktach K34 i K35

Witam,

grzebałem ostatnio w internecie i znalazłem coś takiego.

Czy można te zmiany zastosować w tym wzmacniaczu bez uszkodzenia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam. Śledzę ten temat od dawna i wiele w swojej ws-ce pozmieniałem. Cały czas dręczył mnie temat "pure direct". Zrobiłem go teraz po swojemu. Zastosowanie to i rysunek zrozumie każdy. Jako załączanie posłużył jeden z dwóch nieczynnych przełączników A-B (trzeba tylko wywalic zworki). Źródło audio idzie z mostka wszystkich przełączników którymi wybieramy urządzenia. Miejsce opisane jako "PC" jest to punkt na płycie przedwzmacniacza (obok C201)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprytnie to zrobiłeś

--------

Witam. Śledzę ten temat od dawna i wiele w swojej ws-ce pozmieniałem. Cały czas dręczył mnie temat "pure direct". Zrobiłem go teraz po swojemu. Zastosowanie to i rysunek zrozumie każdy. Jako załączanie posłużył jeden z dwóch nieczynnych przełączników A-B (trzeba tylko wywalic zworki). Źródło audio idzie z mostka wszystkich przełączników którymi wybieramy urządzenia. Miejsce opisane jako "PC" jest to punkt na płycie przedwzmacniacza (obok C201)

 

Ja natomiast zastosowałem inne rozwiazanie aby ominąć tor przedwzmacniacza. i selektora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-42885-0-18795400-1330788835_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.