Skocz do zawartości
IGNORED

Moose test


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

SUV ? Czy jak sie to tam nazywa taki pick-up z nadwoziem osobowym ?

Raczej tego testu nie przejdzie.

 

SUVy to przykład bezsensu marketingowego motoryzacji.

Po kryzysie paliwowym w USA w 1976 roku wprowadzono ustawowy obowiązek ograniczania zużycia paliwa w samochodach osobowych. Amerykańscy producenci samochodów nie byli na to przygotowani - amerykańskie samochody miały wtedy silniki dużych pojemności, wolnoobrotowe, wyposażane w nisko-stopniowe automatyczne skrzynie biegów. Zestrajane pod względem osiągania zadowalających przyśpieszeń. Efektem tego było wysokie zużycie paliwa.

 

Ale przepisy ustawowe nie dotyczyły półciężarówek. W związku z tym na podwoziach samochodów ciężarowych zaczęto zabudowywać nadwozia osobowe, W ten sposób unikając zaostrzonych przepisów nakazujących zmniejszanie zużycia paliwa.

Tak powstały SUVy Osobowe półciężarówki z wielkimi mocnymi silnikami.

Czyli ni pies ni wydra.

i do tego dość niebezpieczne bo kierowcy przyzwyczajeni do jazdy samochodami osobowymi mieli problemy z opanowaniem mniej stabilnych i mocniejszych półciężarówek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430785
Udostępnij na innych stronach

SUV ? Czy jak sie to tam nazywa taki pick-up z nadwoziem osobowym ?

Raczej tego testu nie przejdzie.

 

SUVy to przykład bezsensu marketingowego motoryzacji.

Po kryzysie paliwowym w USA w 1976 roku wprowadzono ustawowy obowiązek ograniczania zużycia paliwa w samochodach osobowych. Amerykańscy producenci samochodów nie byli na to przygotowani - amerykańskie samochody miały wtedy silniki dużych pojemności, wolnoobrotowe, wyposażane w nisko-stopniowe automatyczne skrzynie biegów. Zestrajane pod względem osiągania zadowalających przyśpieszeń. Efektem tego było wysokie zużycie paliwa.

 

Ale przepisy ustawowe nie dotyczyły półciężarówek. W związku z tym na podwoziach samochodów ciężarowych zaczęto zabudowywać nadwozia osobowe, W ten sposób unikając zaostrzonych przepisów nakazujących zmniejszanie zużycia paliwa.

Tak powstały SUVy Osobowe półciężarówki z wielkimi mocnymi silnikami.

Czyli ni pies ni wydra.

i do tego dość niebezpieczne bo kierowcy przyzwyczajeni do jazdy samochodami osobowymi mieli problemy z opanowaniem mniej stabilnych i mocniejszych półciężarówek.

Glupoty gadasz. Nowoczesne SUV to nie Zuki czy Nysy.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430819
Udostępnij na innych stronach

Glupoty gadasz. Nowoczesne SUV to nie Zuki czy Nysy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiecej na ten temat. Szwedzi oszukiwali przy tym tescie. W ogole z tego co czytam to test jest niezwykle amatorski. Oto link do innego testu (ten sam rok)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wiecej na ten temat. Szwedzi oszukiwali przy tym tescie. W ogole z tego co czytam to test jest niezwykle amatorski. Oto link do innego testu (ten sam rok)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiecej, nie trzeba dlugo szukac:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Nastepny profesjonalny test

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430863
Udostępnij na innych stronach

Wiecej na ten temat. Szwedzi oszukiwali przy tym tescie. W ogole z tego co czytam to test jest niezwykle amatorski. Oto link do innego testu (ten sam rok)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Protoplaści czyli takie pierwsze Amerykańskie "SUVy" z lat 70' dachowały przy każdym ostrzejszym zakręcie.

Taki samochód przewraca się po bocznym zderzeniu z limuzyną.

Nawet dobry SUV nie pokona tego testu tak dobrze jak dobra osobówka, to czysta fizyka.

 

A Współczesne SUVy częściej są zastępowane tak zwanymi crossoverami. Zwykłymi osobówkami na podwyższonym zawieszeniu. Przy tym często to "podwyższenie" jest tak symbolicznie jak w Citroenie C4. Prześwity rzędu 13-16 cm są zabawne w tym segmencie samochodów. Tatra 603 miała chyba z 18-20 cm prześwit a była limuzyną i nikt wtedy nie nazywał tego crossoverem - nie znali jeszcze tego marketingowego chwytu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430882
Udostępnij na innych stronach

Europejskie SUVy nie są budowane na bazie półciężarówek czy pick -upów.To auta od początku projektowane autonomicznie choć wykorzystujące płyty podłogowe i elementy zawieszenia "normalnych "samochodów.Seria X u BMW,Q u Audi,ML u Mercedesa,XC u Volvo nie mają nic wspólnego z półciężarówkami.Posiadają one bardzo rozbudowane i skomplikowane zawieszenia.Mało tego,niedługo pojawią się SUVy Jaguara, Bentley'a,Astona i Rollsa.Ja osobiście nie jestem zwolennikiem tego segmentu bo one się gorzej prowadzą.Jeżdżę sedanem.A SUVami jeżdżą głównie kobiety.

Idea SUVów wywodzi się z samochodów terenowych ale obecnie poza napędem na cztery koła nic ich z nimi nie łączy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430886
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym jak powstały SUVy. To było tylko obejście przepisów federalnych w USA ograniczających zużycie paliwa dla samochodów. Jeszcze w latach 70' dużo amerykańskich samochodów osobowych budowanych było na ramach lub półramach (taka rama szczątkowa dokręcana z przodu do nadwozia samonośnego). W bezbolesny dla klientów sposób osadzali nadwozia osobowe na podwoziach pick-upów. W ten sposób omijając ograniczenia spalania. Przyokazji umieszczali w nich jeszcze większe silniki niż w osobowych.

 

Obecnie SUVy to raczej samochody w nadwoziach samonośnych. Jeszcze tylko w prawdziwych terenówkach można spotkać ramy podwoziowe.

 

Nie zmienia to faktu że podczas zderzenia bocznego z sedanem prawdopodobieństwo dachowania tak wysoko zawieszonym samochodem jest znacznie większe niż sedanem.

Również jego zachowanie w teście łosia będzie gorsze niż sedana - wszystko jedno czy będzie przeciążony czy nie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430901
Udostępnij na innych stronach

A czy ja NAPISAŁEM ZE SĄ TAK BUDOWANE ?

 

Czytanie jest aż tak bolesną czynnością?

 

Pisanie również,zwłaszcza gdy się pisze szybciej niż myśli.Napisałeś,że początki SUVów to podwozie półciężarówki plus kabina osobowa.To nieprawda.SUVy wywodzą się z samochodów terenowych( stąd tu Jeep) tak jak VANy z furgonetek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430927
Udostępnij na innych stronach

A generalnie nie wiem czemu sie maja przewracac.Wiadomo ze SUV to nie TIR ale rowniez nie mustang.Każdy samochod jest do..czegos...ale najmniej jest do przewracania.

 

Prowadza sie doskonale niekoniecznie w terenie ale rowniez w gorszych warunkach snieg, oblodzenie. błoto z uwagi na naped na cztery do 40km/godz..Siedzi sie jak w autobusie.,jezdzi sie wolniej bo powyzej 140 pala z uwagi na wysokosc i koła zwykle 17 i 18.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430933
Udostępnij na innych stronach

To nieprawda.SUVy wywodzą się z samochodów terenowych( stąd tu Jeep

To jest polprawda. Czasami tak czasami nie. Duza czesc SUV-ow montowano na ramach pick-upow. Dzisiaj ramy ma b. malo (Nissan Xterra jest takowym).
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430939
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś,że początki SUVów to podwozie półciężarówki plus kabina osobowa.To nieprawda.

To sobie wygooogluj jeśli mi nie wierzysz.

 

W latach 70' SUVa mozna było zbudować na ramie półcieżarówki zarówno 2x2 jak i 4x4 bo były i takie i takie. Tego typu samochody były znane znacznie wcześniej w technice wojskowej rozpowszechnione - choćby używane zaraz po wojnie w Polsce terenowe Dodge były zbudowane w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3430956
Udostępnij na innych stronach

Vlado jednak rozumie na czym polegają inwektywy, a Ty muls nadal nie rozumiesz.

 

"Obraźliwe posty lub PW pod adresem moderatorów, z powodu otrzymanej restrykcji (Regulamin §6 pkt. 5, Netykieta pkt. 10)"

 

Obrażliwy post polegał na wyrażeniu opinii że Vlado nie nadaje się na moderatora. Jak widać potrafi znaleźć odpowiedni punkt regulaminu bez wyszukiwania "wulgaryzmów" wykropkowanych automatycznie i "nieodpowiedniego języka". Kiedy musi dać ostrzeżenie.

 

po czym zbanował mnie w wątku.

 

Ciekawe czy uzna ten post także za "obraźliwy pod adresem moderatorów"

 

mam coraz większą ochotę na osobiste poznanie niektórych uczestników tego forum.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3431038
Udostępnij na innych stronach

I zeby zakonczyc ten watek na zakonczenie jak ch..wym autem jest Jeep (najlepsza wersja) z tego samego roku

Osobiscie jechalem nim (tylko kilkanascie minut - testowe od dikera). Testu losia nie przeprowadzalem niestety, che, che.

Powiem krotko - fantastyczne a na mokrym/sliskim (ja tak jechalem) w pale sie nie miesci.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3432108
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie paździż tylko drzewo żelazne z którego sam Robinson Cruzoe wyrabiał narzędzia...

 

I zeby zakonczyc ten watek na zakonczenie jak ch..wym autem jest Jeep (najlepsza wersja) z tego samego roku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobiscie jechalem nim (tylko kilkanascie minut - testowe od dikera). Testu losia nie przeprowadzalem niestety, che, che.

Powiem krotko - fantastyczne a na mokrym/sliskim (ja tak jechalem) w pale sie nie miesci.

A to wideo to zwykły spot reklamowy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/119099-moose-test/#findComment-3432143
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.