Skocz do zawartości
IGNORED

Topowy kształt obudowy.


palton

Rekomendowane odpowiedzi

Ponoć w hi-end wystarczy tylko słuchać.

 

Tak ale z za kotary żeby się pierdołami typu: obudowa, design, metka, nie rozpraszać.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

Poza tym, jeśli się jest audiofilem, to po prostu wypada co nieco wiedzieć o sprzęcie. Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca nic nie wiedział o budowie auta którym jeździ. Tym bardziej, jeśli się jest "kierowcą" auta wyczynowego, ponadprzeciętnego.

Jeśli jednak ta wiedza tak bardzo przeszkadza, to przecież nic na siłę. Uważam jednak, ze warto.

 

 

 

Kolego napiszę jeszcze raz,tylko odsłuch,jeśli głośnik wpasuje się w 100% w moje preferencje i system,to kompletnie nie interesuje mnie struktura materiałowa.Rozumiem,że Ty postępujesz odwrotnie,jeśli dźwiek kolumny Ci się podoba,ale materiały z jakich jest wykonana nie,to sobie odpuszczasz,cóż wolny kraj.Ja słucham muzyki a nie sklejek,mdfów i kształtów.Ostatnio posłuchałem Spendora 100,czyli głośnika,który Twoim zdaniem jest ułomny,daj Bóg żeby kiedyś udało Ci się zrobić takie archaiczne "dziadostwo"które tak pięknie gra.Póki co są Kulki....Przykład z samochodem jest kompletnie nietrafiony,stopień skomplikownia budowy dzisiejszych aut jest taki,że jak mi powiesz,że wiesz o co w tym chodzi,to mogę się tylko uśmiechnąć.Co Ty możesz wiedzieć o układzie kierowniczym nowego Passata?wiesz w jakiej jest technologii?z czego? i dlaczego wyprzedził konkurencje o lata świetlne?

całkowicie sie z tym zgadzam

nie ukrywam że od strony technicznej jestem cienki ale nie rumienię sie z tego powodu....wiem tylko to co potrzebuję

jak mam jakieś pytanie odnośnie Jadisa to zawsze zwracam się do Milimetra....naprawdę mam do kogo zapytać

Palton jeżeli lubisz rozmowy na tematy techniczne to Twoja sprawa ale mam wrażenie że oceniasz brzmienie urządzeń po wykresach często mozna przeczytać na forum że Ayon to dość awaryjny sprzęt....i tu jest właśnie przydatna taka wiedza aby kupujący o tym wiedział

Palton jeżeli chcesz skonfrontować swoją wiedzę to proponuje zapukać do Szymona.....tylko to może być dla Ciebie jak zderzenie z ścianą

 

....najnudniejszy temat dla mnie to rozmowa o samochodach nie cierpię tego jak salcesonu....unikam ludzi którzy mogą całymi

godzinami rozmawiać na te tematy....a jakiś tam samochód posiadam

B&W raczej nigdy słabych produktów nie robiła.

Serio ? Przecież największą kasę koszą na budżetówce.

Nie wiem czy może być gorszy dźwięk niż tanie B&W - przynajmniej ja go nie znoszę ...

Oj macie problemy, wiadomo ze nie można zrobić za dobrego produktu bo po pierwsze jest wtedy drogi a nawet jak się będzie sprzedawał to po nasyceniu rynku stańcie na miejscu producenta co dalej? Pewnie znów trzeba uczyć się czegoś nowego a jak wiemy człowiek jest leniwy (główna przyczyna postępu co zrobić żeby nic nie robić)

 

Takie opcje tylko w państwie zarządzanym odgórnie w myśl zasady najpierw robimy super szklankę dla każdego później komplet talerzy a na koniec super stół. Innej opcji raczej nie ma. Jest to o tyle uzasadnione że minimalizuje marnotrawienie surowców naturalnych, nie zajmujemy się tym co do tej pory zrobiliśmy bo to już mamy i przy tym nie trzeba tracić czasu!!! tylko jako cywilizacja możemy się harmonijnie rozwijać dalej.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W audio pokutują jednak pewne stereotypy jak chodzi o budowę urządzeń. To nie jest takie proste. Jak chodzi o Kefy Reference, to skoro w starych była gięta obudowa, w nowych jest zwykła, a nowe lepiej grają (podobno), to być może ktos doszedł do wniosku, że nie warto robić giętej obudowy, bo to ma znikome znaczenie i szkoda na to kasy.

 

Jednym słowem być może dzięki rezygnacji z dobrego ale w sumie nieistotnego rozwiązania, można było zaoszczędzone pieniądze zainwestować w ważniejsze rzeczy. Czyli paradoksalnie dzieki "gorszej" obudowie, kolumny mogą lepiej grać, bo budżet z gumy nie jest i trzeba go alokować mądrze.

 

A co do drabinki na przekaźnikach w starych wzmacniaczach CA, to był to całkowicie niepotrzebny koszt i złe, awaryjne rozwiązanie. Bo jak wytłumaczyć, że na przykład mój Grace Design ma regulację głośności na jednym standardowym scalaku, a gra dwie klasy lepiej jako pre (jest taka opcja)? Czyli po co była ta drabinka: po to, żeby się popsuć i po to, żeby lepiej to wyglądało w recenzjach.

 

Czyli wniosek jest taki, że dobry fachowiec nie używa najlepszych rozwiązań, tylko rozwiązań optymalnych i adekwatnych do posiadanych środków. Niestety użytkownik, nawet posiadający pewną techniczną wiedzę, nie ma najmniejszych szans na prawidłową ocenę patrząc wybiórczo na pojedyncze elementy, liczy się całość, a to oznacza odsłuch i tylko odsłuch.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Mogło być tak jak pisze palton. Kolumny to bardzo często kompromis pomiędzy akustyką, a estetyką.

 

Być może jednak ten kompromis wcale nie jest taki straszny, i kolumny mimo to grają bardzo dobrze. Posłuchamy, zobaczymy. B&W raczej nigdy słabych produktów nie robiła.

 

Nie dlatego abym się czepiał,ale na czym ten kompromis ma polegać?

Kompromis pomiędzy akustyką ?..........czego?........budowy kolumny wewnątrz?.......a co to ma do estetyki?

Wygląd kolumny jest dla wielu priorytetem,a to pojemności komór sa najwżniejsze,przetworniki,zwrotnica,zestrojenie.

Tu estetykę,czyli wygląd zewnetrzny mozna kształtować w dowolny sposób-to się nazywa design)

 

Ponoć w hi-end wystarczy tylko słuchać. Ile to razy czytałem, że w środku może być nawet audiofilskie powietrze...

 

Drogi Szymonie,aby słuchać to trza mieć nie tylko samplery,ale wiele porządnego materiału do porównań.

Poza tym trza mieć gdzie i na czym a dobra konfiguracja systemu to podstawa dobrego brzmienia.

 

Do budowy kolumn?

Żartujesz czy piszesz poważnie?

 

 

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...............przepraszam,czy z tych wiórów da się zbudować kolumnę?

 

Płyta wiórowa ma wióry, jak zresztą sama nazwa wskazuje. MDF to pył drewniany połączony spoiwem.

 

Dzięki za wyjaśnienie.

 

Widzę, że wyciąganie wniosków co do brzmienia jedynie na podstawie zdjęć kwitnie w najlepsze ;-) A już tak całkiem na serio. Nowe wersje D3 800-ek grają zdecydowanie lepiej od swoich poprzedników. W Worthing mieliśmy możliwość porównania starych i nowych wersji, więc to nie gdybanie a suche fakty. Dźwięk jest bardziej precyzyjny ale i jednocześnie bardziej homogeniczny i gładszy. Słychać zdecydowanie więcej szczegółów w tle przy całkowitej eliminacji ofensywności. Od strony konstrukcyjnej przeprojektowano praktycznie wszystko i po prostu stworzono o wiele lepsze kolumny.

 

Pierwszy wpis od ponad 1000 dni.

Gratulacje za odwagę.i merytoryczność...........tylko z czym to grało?.........można wiedzieć?

Nie rozumiem słowa homogeniczny dżwięk...........czy tylko ja?

  • Redaktorzy

Być może nie każdy widział jak to robi B&W. Warto obejrzeć, przyjrzeć się oprzyrządowaniu produkcyjnemu.

 

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Nie rozumiem słowa homogeniczny dżwięk

 

To takie ogólne określenie, w sumie za bardzo rozmydlone żeby się do recenzenta dowalić a na tyle bezpieczne że można nim szastać na lewo i prawo.

 

Być może nie każdy widział jak to robi B&W. Warto obejrzeć, przyjrzeć się oprzyrządowaniu produkcyjnemu.

 

 

 

Meble gięte w tej technologii robi się już ponad 200 lat!

 

Tak drewno jest fantastyczne do audio! a obudowa w tej technologi ma sporo zalet poza jak widać na filmiku ułomnościami, no bo co można zrobić z analogiczną do sklejki kartką papieru jej nie mnąc ani nie zaginając :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Redaktorzy

Meble gięte w tej technologii robi się już ponad 200 lat!

Nie chodzi mi o nowinki technologiczne i kosmiczne technologie, ale o to jak ta firma jest wyposażona. Taki zwykły "tooling" kosztuje.

Teraz porównajcie to z wyposażeniem chałupniczych manufaktur wujka Tadzia czy Zdzisia, który "naparza" w swojej stodole audiofilskie kolumny HiEnd ;)

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Nie chodzi mi o nowinki technologiczne i kosmiczne technologie, ale o to jak ta firma jest wyposażona. Taki zwykły "tooling" kosztuje.

Teraz porównajcie to z wyposażeniem chałupniczych manufaktur wujka Tadzia czy Zdzisia, który "naparza" w swojej stodole audiofilskie kolumny HiEnd ;)

No przecież oprzyrządowanie zawsze kosztowało! Przypomne przykład z przemysłu obrabiarkowego; oprzyrządowanie uniwersalne! takiej tokarki czy frezarki dla jej optymalnego wykorzystania potrafi przekraczać parokrotnie jej wartość.

 

Zapominasz że w tym przypadku działa prawo serii, na tej maszynie będzie tłuczone wiele tysiecy kolumn i koszt tej inwestycji staje się pomijalny. Małe manufaktóry kolumnowe muszą ten sam kształt uzyskiwać w innej technologii i z innym rezultatem.

 

Nic się w tej sprawie nie zmieniło DUŻY MOŻE WIECEJ a nawet dodam gorzej (temat na inny watek) i też to przejdzie.

 

W tych kolumnach wszystko chyba zmienili, malo widziałem ale tak umieszczonych do przodu głośników to jeszcze nie widziałem.

 

12009793_1056646974375257_7685433214195762784_n.jpg?oh=76adfb3709b2c7e70110479941c9a8b7&oe=569F3A51&__gda__=1449774586_a9664931d1e8b380f615d8ce3b5f5cc7

 

Przede wszystkim jest lepsze ugięcie fal na obudowie dla głośników niskotonowych. Do tej pory przez wielu konstruktorów było to ignorowane z racji znacznych długości fal. Za to w środku jak dla mnie poprzedni kształt topowych B&W był z przednią ścianką płaską lepszy.

 

Kolejna sprawa na ten kształt idzie mniej materiału, Magico kiedyś miało takiego kształtu kolumienki własnie ze sklejki ale przeszło na moje "ulubione" do kolumn alumnium.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Redaktorzy

 

No przecież oprzyrządowanie zawsze kosztowało! Przypomne przykład z przemysłu obrabiarkowego; oprzyrządowanie uniwersalne! takiej tokarki czy frezarki dla jej optymalnego wykorzystania potrafi przekraczać parokrotnie jej wartość.

 

Zapominasz że w tym przypadku działa prawo serii, na tej maszynie będzie tłuczone wiele tysiecy kolumn i koszt tej inwestycji staje się pomijalny. Małe manufaktóry kolumnowe muszą ten sam kształt uzyskiwać w innej technologii i z innym rezultatem.

 

Nic się w tej sprawie nie zmieniło DUŻY MOŻE WIECEJ a nawet dodam gorzej (temat na inny watek) i też to przejdzie.

Prawda co piszesz. Firma starająca się robić jak najwięcej in-house sporo pieniędzy przeznaczy na wyposażenie i po częsci uniknie problemów z partactwem podwykonawców. Modny "outsourcing" przysparza wielu problemów. Wiadomo, że wszystkiego samemu się nie zrobi, ale lepiej panować nad sytuacją u siebie w firmie i gasić pożary niż liczyć na firmę zewnętrzną, że stanie się cud i rozwiąze nasze problmy montażowe, jakościowe. Znam to z autopsji. A że ktoś nie zgodzi się ze mną... Trudno...

 

Jednak z punktu widzenia małej manufaktury branie się za projekt i wykonawstwo kolumny to trochę jak wyprawa z motyką na słońce. Nawet kupując gotowe przetworniki i elmenty zwrotnic nie jest łatwo. Można próbować.

Oczywiście jeśli gra to kupować. Proste.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Jednak z punktu widzenia małej manufaktury branie się za projekt i wykonawstwo kolumny to trochę jak wyprawa z motyką na słońce.

 

 

Trzeba poświęcić dużo czasu na rozwijanie firmy, takie coś jak efekt dźwigni na giełdzie niesłychanie rzadko działa ale jednak, no choćby Magico :)

 

Jak we wszystkim w życiu ma się czuja do interesów albo nie ma.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Oszczędność na materiale albo szukanie oryginalności, mi bardziej podobały by się wersja poprzednia tylko głębsze

 

Dla dobrego przetwarzania niskich częstotliwości musi być spory litraż kolumny. Wielu producentów to przerabiało i 200litrów to był taki próg graniczny, no ale jak czytamy niektórych na forum użytkownika to nie powinno interesować :)

 

W B&W była taka jedna pralka ale sprzedawały się lepiej pralka z suszarka na górze no i rynek zagłosował a raczej gospodynie domowe :)

 

W sumie popatrzmy na ten szkodliwy trend z uciekaniem dużych głośników niskotonowych na boki obudowy.

 

Ja nie akceptuję takiej prezentacji w kolumnach no ale jest optycznie smukła przednia ścianka :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W tych kolumnach wszystko chyba zmienili, malo widziałem ale tak umieszczonych do przodu głośników to jeszcze nie widziałem.

 

12009793_1056646974375257_7685433214195762784_n.jpg?oh=76adfb3709b2c7e70110479941c9a8b7&oe=569F3A51&__gda__=1449774586_a9664931d1e8b380f615d8ce3b5f5cc7

 

Dla mnie te dyfuzory z tyłu są żle umieszczone,bo z głośnika dzwięk sie rozchodzi jak fale magnetyczne i sie powinien o nie odbijać.

Tu tego nie ma,więc jest coś nie tak-taka moja uwaga na bieżąco.

  • Użytkownicy+

Kolego napiszę jeszcze raz,tylko odsłuch,jeśli głośnik wpasuje się w 100% w moje preferencje i system,to kompletnie nie interesuje mnie struktura materiałowa.

Zanim napiszesz "jeszcze raz", może najpierw przeczytaj ze zrozumieniem:

A po to, że można wyselekcjonować wstępnie kolumny do osłuchu. Ile jesteśmy w stanie rzeczy przesłuchać przed zakupem? 5-10 par na setki a może tysiące możliwych.

Inna sprawa, że przeraża ta niechęć do wiedzy związanej z własną pasją. Takiej osobie można wcisnąć dowolną rzecz...

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Każdy z Was ma po trochu rację;-) Wiedza techniczna, owszem, ułatwia selekcję, ale nie jest kluczowa dla wyboru najlepszego rozwiązania. Należy po prostu słuchać i jeszcze raz słuchać. A następnie wyciągać wnioski. Najważniejsza jest umiejętność powiązania pewnych założeń technicznych z końcowym dźwiękiem bo to ułatwia dalsze poszukiwania. Ale to ma być wiedza bardziej praktyczna typu jak grają głośniki metalowe a jak papierowe; jak przeważnie brzmi basowy Scan Speak i jakie ma wymagania prądowe, itp.

Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

Zanim napiszesz "jeszcze raz", może najpierw przeczytaj ze zrozumieniem:

 

Inna sprawa, że przeraża ta niechęć do wiedzy związanej z własną pasją. Takiej osobie można wcisnąć dowolną rzecz...

Ale moją pasją nie jest klecenie kolumn po godzinach,jest nią słuchanie muzyki,budowę kolumn pozostawiam ludziom kompetentnym,Tobie proponuje to samo.EOT
  • Użytkownicy+

Nie dlatego abym się czepiał,ale na czym ten kompromis ma polegać?

Kompromis pomiędzy akustyką ?..........czego?........budowy kolumny wewnątrz?

Skoro tego nie pojąłeś z dotychczasowych wpisów, to nie ma sensu tego powtarzać.

 

.......a co to ma do estetyki? Wygląd kolumny jest dla wielu priorytetem,a to pojemności komór sa najwżniejsze,przetworniki,zwrotnica,zestrojenie.

Tu estetykę,czyli wygląd zewnetrzny mozna kształtować w dowolny sposób-to się nazywa design)

 

Przeraża mnie jak można się tak ośmieszać. Cokolwiek bym uważał na temat autora tych słów, to jednak nie zdawałem sobie sprawy z aż tak dużego braku podstawowej wiedzy technicznej. Napisałem o ośmieszaniu się, ale to właściwie nie jest nawet śmieszne, to całkowita klęska. Ktoś pozujący na guru w tematach audio, nie zna ich podstaw a wręcz im zaprzecza. Nie wiem co więcej napisać, analfabetyzm w tym wypadku przekroczył moje pojęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Poza tym trza mieć gdzie

Może zamurowałeś otwartą klatkę schodową, korytarz, aneks kuchenny i wykusz w salonie? Jeśli tak, to masz prawo do pytań związanych z akustyką.

 

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...............przepraszam,czy z tych wiórów da się zbudować kolumnę?

 

Dzięki za wyjaśnienie.

 

Da się, podobno nawet Hi-End. Poniżej część opisu budowy kolumn TDL RTL3, których obudowy posiadasz:

Materiałem z jakiego wykonano obudowę jest szeroko stosowana płyta wiórowa grubości 16mm, pokryta z zewnątrz okleiną drewnopodobną,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piękna obudowa niech bedzie,ale jak słabe przetworniki zwrotnica i zestrojenie to piekna obudowa psu w dupę może przypasuje)

Jaka klęska,jaki analfabetyzm...........Palton zastanow się bo mi nie chce sie pisać już o tym,a tylko dlatego,ze posiadasz guzik banuj)

W trakcie rozmowy mogę dostać ponkty i nie pisać jak będzie audio show-a tego po prostu nie chcę,więc tylko lużne uwagi będę pisał.

A swoje i tak napiszę rtl-tdl3 w oryginale ważą 15,5 kilo po usztywnieniu obudowy wewnatrz matami i zewnatrz wkretami-bo konstrukcja ma 25 lat i

była kiedys budżetem,dziś gra po wymianie wszystkiego wybitnie i wazy 30 kilo-tyle wyjasnienia.

Także zyczę Ci naprawde tego mojego analfabetyzmu i nie zmieniajcie z Panem Harpią kondów w locie,bo to jest wprost genialne posuniecie)

Jednak obudowa ma znaczenie,lecz w/g mnie nie ma czegoś takiego jak topowy kształt obudowy.

No przecież od razu na początku między wierszami było wiadomo że o kulę chodzi ;)

 

W sumie powinno być inne pytanie jak duża ma być ta kula żeby było bardzo dobrze a kobieta z domu nie wygoniła ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Użytkownicy+

Dzwoniłeś do minie i nadawałeś siedem i pół minuty. Prosiłem krótko (trudno się było przebić), nie popełniaj seppuku, bo nie masz kompletnie wiedzy w temacie kolumn. Miałem nie kopać leżącego, ale skoro nie słuchasz dobrych rad, nie mam wyjścia.

 

Piękna obudowa niech bedzie,ale jak słabe przetworniki zwrotnica i zestrojenie to piekna obudowa psu w dupę może przypasuje)

To truizm.

 

Jaka klęska,jaki analfabetyzm...........

Techniczny.

 

tylko lużne uwagi będę pisał.

Zawsze dodajesz tylko ogólniki, czy jak piszesz "luźne uwagi". Żeby pisać o szczegółach, trzeba mieć o nich pojęcie.

 

A swoje i tak napiszę rtl-tdl3 w oryginale ważą 15,5 kilo (...) po wymianie wszystkiego wybitnie i wazy 30 kilo-tyle wyjasnienia.

Liczysz z nagrobkiem?

 

po usztywnieniu obudowy wewnatrz matami

Maty służą do tłumienia rezonansów. Do usztywnienia obudowy służą kratownice typu matrix*, poprzeczne wzmocnienia i klocki wklejane w narożniki.

 

Także zyczę Ci naprawde tego mojego analfabetyzmu

Niech na to zapadnie zasłona wstydu. Po ostatnim moim wpisie prostującym Twoje banialuki, w zakładce hi-end zapadła cisza na trzy i pół godziny.

 

Jednak obudowa ma znaczenie

Czegoś się jednak nauczyłeś, cieszę się. Wprawdzie to dopiero przedszkole, ale dobre i to na początek. Ja też się cały czas uczę, dużo jeszcze przede mną, ale też jestem kilka klas nad Tobą. Jesteś ambitny, w dwa lata stałeś się ekspertem od lamp, w rok stałeś się wyrocznią od gramofonów, po pół roku uczyłeś innych akustyki pomieszczenia, to tutaj za parę m-cy będziesz znafcą.

 

w/g mnie nie ma czegoś takiego jak topowy kształt obudowy.

... a wystarczyło zerknąć ze zrozumieniem na wklejoną w poprzednim moim wpisie grafikę.

 

 

Jesteś jak murarz, który kombinuje jak dopasować kolejny kamień do poprzednich. Przerzuciłeś tego już trochę i myślisz, że masz jakąś tam wiedzę. Wydaje Ci się, potrafisz tylko raz lepiej raz gorzej (jak piszą koledzy) ułożyć kamień, nic więcej. Wiedzę posiadają ci, co są świadomi, jak zaprojektować ten mur.

 

*- tu nie chodzi o znany film SF.

 

No przecież od razu na początku między wierszami było wiadomo że o kulę chodzi ;)

Niestety, na dzień dzisiejszy nie ma głośnika, który mógłby pracować samodzielnie w idealnej obudowie jaką jest kula. Dlatego trzeba iść na kompromisy, co stosują z powodzeniem różne firmy. Przetwornik umieszczony w kuli, jest jednym z takich kompromisów, bo to on ogranicza konstrukcję. Do takiej obudowy możemy użyć jedynie szerokopasmowca, lub dual concentric zwany też koaksjal. Jeden i drugi przetwornik, mają swoje wady konstrukcyjne. Tak więc, być może lepszym rozwiązaniem będzie na dziś dzień, bardziej ułomna obudowa a lepsze przetworniki. Jedno i drugie rozwiązanie, niesie za sobą korzyści i minusy, które są przewidywalne. Można też stosować kilka przetworników w kulach, jeden nad drugim. To jednak powoduje odsunięcie od siebie centr akustycznych, co również ma swoje wady. Innym problemem jest koherencja czasowa, tutaj swoje zalety ma np. Focal. Jest mnóstwo ciekawych rozwiązań, jak D'Appolito, przesuwanie głośników z osi, ścięcia narożników zapobiegających dyfrakcją (raczej je minimalizujących) i wiele innych.

 

Po to powstał ten wątek, żeby omówić zalety i wady konkretnych rozwiązań.

Niech na to zapadnie zasłona wstydu. Po ostatnim moim wpisie prostującym Twoje banialuki, w zakładce hi-end zapadła cisza na trzy i pół godziny.

 

Piotr lubi się po obiedzie dłużej zdrzemnąć, Robert co się czepiasz daj ludziom pożyć ;)

 

Po to powstał ten wątek, żeby omówić zalety i wady konkretnych rozwiązań.

 

No wszystko pięknie fajnie.

 

Dla czego mamy zredagować nową książkę bo ta której wkleiłeś ilustracje (sam kupiłem jako młody chłopak w 1977 roku pierwsze wydanie Witorta) Już wtedy z racji kurtyny politycznej nie miała dostępu do większości istotnych prac elektro akustycznych na świecie.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak czytając ten wątek dochodzę do wniosku, że nie da się spożytkować wiedzy bez odpowiedniej inteligencji, na odwrót jest jednak dużo łatwiej!

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

  • Użytkownicy+

Tak czytając ten wątek dochodzę do wniosku, że nie da się spożytkować wiedzy bez odpowiedniej inteligencji, na odwrót jest jednak dużo łatwiej!

Mądry człowiek wie, że trzeba mieć w danej dziedzinie odpowiednią wiedzę, żeby coś osiągnąć. Inteligencja jest często przeceniana. Historia pokazuje, że pełno jest ludzi inteligentnych, a mimo to nie można o nich powiedzieć że byli mądrzy. Mądrość, to inteligencja wykorzystana w dobrym celu. Tak więc dzielmy się nią bez złośliwości, a wszyscy na tym skorzystają.

 

Piotr lubi się po obiedzie dłużej zdrzemnąć, Robert co się czepiasz daj ludziom pożyć ;)

Piotr kosił trawę, zresztą nie o to chodzi. Nikt nie napisał posta w zakładce hi-end od mojego wpisu o 16.52 do 20.17 Widać ludzi interesuje temat.

 

 

 

No wszystko pięknie fajnie.

 

Dla czego mamy zredagować nową książkę bo ta której wkleiłeś ilustracje (sam kupiłem jako młody chłopak w 1977 roku pierwsze wydanie Witorta) Już wtedy z racji kurtyny politycznej nie miała dostępu do większości istotnych prac elektro akustycznych na świecie.

 

Napisałem Ci wcześniej dla czego. Znamy optymalny kształt obudowy, ale nie ma pełnopasmowych przetworników. Napisałem też, że mamy głośniki szerokopasmowe i dual concentric, ale jedne i drugie są znacząco gorsze w wielu parametrach, niż przetworniki przenoszące część pasma. Firmy rezygnują więc z kuli, bo gdzie indziej zyskują (pomijam tradycję firmową).

 

Myślę, że fajnie byłoby wkleić kilka topowych kolumn i omówić ich budowę. Jest wiele osób, które rozumie czemu dany projektant zastosował konkretne rozwiązanie i jaki będzie to miało wpływ na dźwięk. Będzie to pomocne w wyborze kolumn z uwzględnieniem preferencji danej osoby. Jest wiele równie dobrych rozwiązań, można wybrać takie, które wpływa na dźwięk w sposób, który lubimy. Poniżej wklejam jeden z bardziej udanych projektów. Moim zdaniem dobrych akustycznie i pięknych wizualnie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poniżej wklejam jeden z bardziej udanych projektów. Moim zdaniem dobrych akustycznie i pięknych wizualnie:

No widzisz wokół kuli wszystko dźwiękowo wizualnie OK ale leży cała prezentacja basu i znów nie do końca dobry przykład!

 

Kolumny głośnikowe a szczególnie obudowy to bardzo trudny temat.

 

Napisałem Ci wcześniej dla czego. Znamy optymalny kształt obudowy, ale nie ma pełnopasmowych przetworników. Napisałem też, że mamy głośniki szerokopasmowe i dual concentric, ale jedne i drugie są znacząco gorsze w wielu parametrach, niż przetworniki przenoszące część pasma. Firmy rezygnują więc z kuli, bo gdzie indziej zyskują (pomijam tradycję firmową).

 

Od pierwszego wydania Witorta upłynęły 44lata i takie problemy przy ogólnym super duper wzroście technologicznym?

 

Może inne pytanie gdzie po drodze byli konstruktorzy w audio?

 

Ja mam takie podejrzenie że cały czas czytają te kolejne wznowienia tej książki i nic innego spoza branży, piszę serio!!!

 

Przypomina mi się sytuacja analogiczna w Instytucie Fizyki Jądrowej w latach 80 gdzie pracowałem. Kto tam musiał ten pracował 7 godzin(praca w warunkach szkodliwych) a Panowie profesorowie, doktorzy przychodzili sobie na godzinkę do pracy żeby coś tam podziałać. Przy kasie co 10-go każdego miesiąca finansowo sytuacja była zupełnie odwrotna i dla tego zamiast tam zarabiać połowę kwoty profesores przeszedłem do innej firmy na ich pensję ale tam wiedziałem za co dostaje pensję! . Kto tak rozpuszczony będzie intensywnie pracował no kto? Audio i parcie ludzi na fajny sprzęt rozpuściło tych ludzi (konstruktorów) totalnie, fajne pieniądze nie zobowiązująca praca, no popatrzmy choćby na nasz ś.p. rodzimy kolos na glinianych nogach Tonsil.

Od razu przypominam na zachodzie w wyniku parcia ludzi na dobry dżwięk konstruktorom zrobił się taki zachodni socjalizm i nie jest to z mojej strony jakiś truizm.

 

Piotr kosił trawę

 

No wybacz ale to psuje słuch! w audio te 98-105dBA 3x w tygodniu po 3 godziny gwarantuje szybką głuchotę, pewnie jeszcze sobie słuchał wtedy na słuchawkach nie miał komunikatora i dla tego nie odpisał ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

 

Inna sprawa, że przeraża ta niechęć do wiedzy związanej z własną pasją. Takiej osobie można wcisnąć dowolną rzecz...

 

Palton

 

kiedyś W. Pacuła przy recenzji kolumn Harbetha m40.1 napisał

" według mojej wiedzy te kolumny nie powinny grać a grają i to pięknie"

natomiast Ty porównałeś 40tki do zepsutego samochodu.....może komuś z Twoich znajomych te kolumny padły albo sie rozkleiły?

moja niechęć do wiedzy technicznej w najmniejszym stopniu nie powinna Ciebie przerażać...

...jeżeli uważasz że takiemu człowiekowi można wcisnąć każdy produkt to jestes bardzo naiwny

....jeżeli ktoś sprzedaje urządzenia wadliwe lub nie w pełni sprawne to jest to bardzo nie uczciwe...

....możesz się odnieść do awaryjności Ayona, jakie jest Twoje zdanie na ten temat.....

 

natomiast mnie przeraża (może za mocno powiedziane) a raczej wk***ia obłuda i lękliwość

Dzwoniłeś do minie i nadawałeś siedem i pół minuty. Prosiłem krótko (trudno się było przebić), nie popełniaj seppuku, bo nie masz kompletnie wiedzy w temacie kolumn. Miałem nie kopać leżącego, ale skoro nie słuchasz dobrych rad, nie mam wyjścia.

 

 

To truizm.

 

 

Techniczny.

 

 

Zawsze dodajesz tylko ogólniki, czy jak piszesz "luźne uwagi". Żeby pisać o szczegółach, trzeba mieć o nich pojęcie.

 

 

Liczysz z nagrobkiem?

 

 

Maty służą do tłumienia rezonansów. Do usztywnienia obudowy służą kratownice typu matrix*, poprzeczne wzmocnienia i klocki wklejane w narożniki.

 

 

Niech na to zapadnie zasłona wstydu. Po ostatnim moim wpisie prostującym Twoje banialuki, w zakładce hi-end zapadła cisza na trzy i pół godziny.

 

 

Czegoś się jednak nauczyłeś, cieszę się. Wprawdzie to dopiero przedszkole, ale dobre i to na początek. Ja też się cały czas uczę, dużo jeszcze przede mną, ale też jestem kilka klas nad Tobą. Jesteś ambitny, w dwa lata stałeś się ekspertem od lamp, w rok stałeś się wyrocznią od gramofonów, po pół roku uczyłeś innych akustyki pomieszczenia, to tutaj za parę m-cy będziesz znafcą.

 

 

... a wystarczyło zerknąć ze zrozumieniem na wklejoną w poprzednim moim wpisie grafikę.

 

 

Jesteś jak murarz, który kombinuje jak dopasować kolejny kamień do poprzednich. Przerzuciłeś tego już trochę i myślisz, że masz jakąś tam wiedzę. Wydaje Ci się, potrafisz tylko raz lepiej raz gorzej (jak piszą koledzy) ułożyć kamień, nic więcej. Wiedzę posiadają ci, co są świadomi, jak zaprojektować ten mur.

 

*- tu nie chodzi o znany film SF.

 

 

Niestety, na dzień dzisiejszy nie ma głośnika, który mógłby pracować samodzielnie w idealnej obudowie jaką jest kula. Dlatego trzeba iść na kompromisy, co stosują z powodzeniem różne firmy. Przetwornik umieszczony w kuli, jest jednym z takich kompromisów, bo to on ogranicza konstrukcję. Do takiej obudowy możemy użyć jedynie szerokopasmowca, lub dual concentric zwany też koaksjal. Jeden i drugi przetwornik, mają swoje wady konstrukcyjne. Tak więc, być może lepszym rozwiązaniem będzie na dziś dzień, bardziej ułomna obudowa a lepsze przetworniki. Jedno i drugie rozwiązanie, niesie za sobą korzyści i minusy, które są przewidywalne. Można też stosować kilka przetworników w kulach, jeden nad drugim. To jednak powoduje odsunięcie od siebie centr akustycznych, co również ma swoje wady. Innym problemem jest koherencja czasowa, tutaj swoje zalety ma np. Focal. Jest mnóstwo ciekawych rozwiązań, jak D'Appolito, przesuwanie głośników z osi, ścięcia narożników zapobiegających dyfrakcją (raczej je minimalizujących) i wiele innych.

 

Po to powstał ten wątek, żeby omówić zalety i wady konkretnych rozwiązań.

 

Jesteś wprost Geniuszem w budowie kolumn teraz czekamy na następna kulkę space two..........będzie czy nie powstanie?

Wklej jeszcze swój system...........tylko swój nic nie może być szwagra-taki warunek

Wkleję swoje trzy.

Co do tej pory testowałeś na swojej referencji.?-tzn. jakie kolumny ,że się tak zdecydowanie wypowiadasz nt. kształtu obudowy.

Wspominasz o nagrobku?....to jest zachowanie naganne-........po prostu prowokacja-sam nagrobek waży 21 kg-wiesz po co jest na kolumnie? .

Nie mamy o czym już rozmawiać,bo jestes bardzo rozjuszony............i atakujesz personalnie powinieneś się uspokoić.

Gdy miałeś 3 lata juz miałem swój gramofon,gdy miałeś 4 lata pisałem prace o lampach elektronowych,gdy miałeś 5 lat miałem wzmak lampowy.

Przekonywanie ludzi ,że obudowa jest najważniejsza w kolumnach powinno być poparte argumentami-tego nie widzę.

 

Z Geniuszem nie ma co wdawać się w dyskusję.

Zapytam na koniec.czym w środku są wytłumione Twoje kulki?

Grasz nadal na nich?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.