Skocz do zawartości
IGNORED

NAPĘD DO GRAMOFONU


Kamill1616

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukam pomocy w budowie gramofonu. Niestety mam problem wykonać napęd. Posiadam dwa silniczki:

 

1. Z gramofonu pro-ject

2. Z gramofonu CEC

 

Problemem jest to, że w budowanym gramofonie pasek napędowy znajduje się na zewnętrznej części talerza i żaden z silniczków bez modyfikacji nie zakręci go.. czy jest możliwość zastosowania regulatora obrotów w taki sposób by obroty były utrzymywane? W razie potrzeby udostępnie zdjęcie o co mi chodzi :) pozdrawiam,

 

KS

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/122417-nap%C4%99d-do-gramofonu/
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu widać, pasek, który jest nałożony na talerz.

 

KS

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Problemem jest to, że w budowanym gramofonie pasek napędowy znajduje się na zewnętrznej części talerza i żaden z silniczków bez modyfikacji nie zakręci go.. czy jest możliwość zastosowania regulatora obrotów w taki sposób by obroty były utrzymywane?

nie rozumie biorąc pod uwagę fotkę

nie rozumie biorąc pod uwagę fotkę

 

Jest to zdjęcie pokazujące jak finalnie ma wyglądać gramofon. Przeniosłem pasek z podtalerzyka na talerz. I nie wiem jak wykonać napęd by były utrzymywane obroty. Jak już napisałem posiadam dwa silniczki, w których przydało by się wykonać sterowanie obrotami (np. potencjometr).

Zakupiłem jeden regulator napięcia lecz silniczek nie utrzymuje obrotów.

trzeba w takim przypadku zrobić układ elektroniczny który steruje silnikiem poprzez sprzężenie zwrotne.

kilka mikro magnesików trzeba przykleić równo na talerzu pod spodem i za pomocą głowicy magnetofonowej zliczać impulsy.

szukaj może na elektrodzie

Skoro przeniosłeś napęd z subtalerza na talerz, to zmieniłeś średnicę jednego koła pasowego. Żeby utrzymać na nim odpowiednie obroty musisz dobrać średnicę koła pasowego, które jest zamocowane na silniku napędowym.

Skoro przeniosłeś napęd z subtalerza na talerz, to zmieniłeś średnicę jednego koła pasowego. Żeby utrzymać na nim odpowiednie obroty musisz dobrać średnicę koła pasowego, które jest zamocowane na silniku napędowym.

 

Wiem o tym... ale jak policzyć wymiar koła pasowego? Chciałem to zrobić z proporcji ale chyba tak to nie działa więc wpadłem na pomysł zastosowanie jakiegoś regulatora...

 

Zastosowanie sprzężenia zwrotnego jest w tym momencie nierealne..

 

KS

Tak się nie da. Musiałbyś zmienić prędkość silnika ... kilkukrotnie. Byle jakiego silnika nie możesz zastosować.

Jeśli to był silnik, który napędzał subplatter to tego nie możesz zastosować ... bo nie ukręci. ;-)

 

Musisz znać prędkość silnika.

Znasz prędkość talerza, która powinna być: 33,33obr.

Mierzysz średnicę talerza po której lata pasek.

Wyliczasz średnicę kółka na osi silnika z proporcji.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Tak się nie da. Musiałbyś zmienić prędkość silnika ... kilkukrotnie. Byle jakiego silnika nie możesz zastosować.

Jeśli to był silnik, który napędzał subplatter to tego nie możesz zastosować ... bo nie ukręci. ;-)

 

Musisz znać prędkość silnika.

Znasz prędkość talerza, która powinna być: 33,33obr.

Mierzysz średnicę talerza po której lata pasek.

Wyliczasz średnicę kółka na osi silnika z proporcji.

 

Witam,

zrobiłem dla przykładu z proporcji dla silniczka z pro-ject i faktycznie wychodzi tyle ile powinno :)

 

Lecz chciałbym zastosować silnik z CEC 230 V. Problem jest, że nie piszę na nim ile m obrotów/minutę. Jest jedynie napis TD 4222 lub 222.

 

Może ktoś orientuję się jaki silniki były montowane do CEC lub może ktoś posiada silniczek do sprzedania?

 

KS

Jeśli nie znasz prędkości obrotowej silnika, to może znasz średnice kół napędowych? Wiesz z jakiego CEC'a został wymontowany twój silniczek?

Jest na nim kółko napędowe? Jeśli tak, to zmierz jego średnicę, znajdź w sieci średnicę subtalerza z oryginalnego gramofonu i z tego sobie wyliczysz proporcje.

Jeśli nie znasz prędkości obrotowej silnika, to może znasz średnice kół napędowych? Wiesz z jakiego CEC'a został wymontowany twój silniczek?

Jest na nim kółko napędowe? Jeśli tak, to zmierz jego średnicę, znajdź w sieci średnicę subtalerza z oryginalnego gramofonu i z tego sobie wyliczysz proporcje.

 

Niestety tulejka zaginęła u tokarza… (może uda się ją znaleźć). Model gramofonu też jest ciężki do ustalenia. Prawdopodobnie jest to model: CEC BD 2000.

 

Znalazłem na allegro silniki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zastanawiam się czy zastosowanie tego silnika nie było by lepszą opcją. Oczywiście nie pisze nic na temat obrotów na nim… nie wiem czy uda mi się aż tak dokładnie zmierzyć średnicę tulejki..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.