Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

trochę fajnych fotek decków do pooglądania przy kawie ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wygrałem sobie taką oto aukcję :-)

Firma zacna. Myślicie, że będą coś warte ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hi,hi ! Dostałem przesyłkę z tymi słuchawkami. To są słuchawki telekomunikacyjne, chyba profesjonalne. Wyposażone w wtyk typu NEXUS TP-120.

I są niestety monofoniczne. Wtyk już zamieniłem na dużego "jacka". Oraz dolutowałem dodatkowy kabel do mikrofonu. Tak że mam bardzo solidne słuchawki do "Skype". Czyli do kompa :-) Szkoda że są ciężko rozbieralne, albo wcale. Bo przecież można by bez problemu przerobić je na "stereo".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytanie tylko po co. Na pewno mają odpowiednio ograniczone pasmo i w ogóle są zestrojone pod kątem określonego celu użytkowania. Ale do skype będą pewnie w sam raz ;)

panowie, trochę do poczytania na temat różnistych sprzętów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez merkava
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Mam pytanie dotyczące składania mechanizmu w Pioneer CT-A7X.

Chodzi mi o pozycję w jakiej ma się znajdować krzywka napędzająca kieszeń kasety? Na krzywce znajdują się dwa małe otwory, które jak sądzę, są wskaźnikami jej położenia. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku koła zębatego napędzanego od silnika pomocniczego. Położenie tego koła udało mi się znaleźć w sieci http://mzl.k-server.org/audio/cta7.html ale zdjęcie pokazujące położenie krzywki jest dla mnie nieczytelne.

 

I przy okazji. Czy nie ma ktoś na zbyciu głowicy kasującej do tego magnetofonu?

 

GM

post-3254-051616400 1292055527_thumb.jpg

post-3254-067389000 1292055537_thumb.jpg

Od wielu dni używam TA-2700 i oto moje spostrzeżenia, szczególnie w odniesieniu do TA-2570. Najlepszą jakość dźwięku, wręcz świetną, osiąga się w 2700 na taśmach metalowych. Podejrzewam, iż to brak HXPro jest przyczyną tego, ze na pozostałych taśmach jest jakby minimalnie gorzej. Na 2570 przy dobrych chromówkach różnica nagrań z metalem nie jest właściwie zauważalna. Utwory nagrane na 2570 i odtwarzane na 2700 naprawdę brzmią bardzo podobnie i to nawet w dolnych rejestrach. Widocznie chyba elektronika 2570 odpowiedzialna za wysyłanie sygnału do wzmaka "ucina" dół. Takie wrażenie odniosłem, bo w 2570 słychać "brak dołu" nagrań 2700, choć reszta brzmi wspaniale. W ogóle dźwięk z 2700 ma zupełnie inną barwę, dużo bardziej analogową, niż 2570. Szczególnie wyraźnie słychać to na nagraniach polskiego rocka lat 80-tych. Czy lepszą? Nie wiem. Szczegółowość dźwięku jest moim zdaniem podobna. Wybierając jeden z tych dwóch, 2700 wygrałoby ze względu na dół pasma i mechanikę, ale 2570 to najlepszy kompromis, pomiędzy jakością nagrań własnych i jakością odtwarzania obcych kaset. Tutaj 2700 nie ma szans. Nie rozumiem tylko, czemu opłacało się robić napęd DD we wczesnych latach 80-tych, a później już nie. Taki napęd, to cicha praca i brak problemów z nierównomiernością. Zarówno w TA-2055 jak i 2700 spisuje się znakomicie.

 

Oczywiście chodzi mi o TA-2070, a nie o TA-2700. Rozmieszczenie przycisków i pokręteł znam już na pamięć, z symbolem jest gorzej... ;-))) To chyba wina tego, że nadal ma ochotę na TA-2090/2900. ;-)

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Operacja czyszczenia, smarowania i wymiany pasków w mechanizmie CT-A7Z przebiegła pomyślnie. Mechanizm poskładany, tu wielkie ukłony w stronę V-savage, który naprowadził mnie na sposób złożenia układu otwierania kasety. Po ustawieniu według znacznika koła zębatego programatora napędzanego silnikiem pomocniczym:

- założyć wspornik z płytką drukowaną, silnikiem pomocniczym i kołem przenoszącym napęd z silnika na koło zębate programatora po ustawieniu osi potencjometru na wsporniku tak, aby dokładnie trafiła w otwór osi programatora. Wspornik trzeba zakładać ostrożnie, bo programator ma tendencję do wyskakiwania ze swego miejsca przy byle potrąceniu.

- kieszeń kasety ustawić w pozycji otwartej,

- założyć krzywkę na jej oś w taki sposób, aby lewy otwór wskaźnikowy w krzywce, znajdował się w jednej linii z otworem w elemencie otwierającym kieszeń kasety.

Przed podłączeniem mechanizmu do układu elektronicznego magnetofonu, należy wykonać próby jego działania, poprzez ręczne obracanie koła pasowego napędzanego silnikiem pomocniczym.

 

GM

post-3254-014096400 1292078682_thumb.jpg

w moim gx-f35 poprzedni właściciel gmerał przy ustawieniu głowicy. jako tako ja ustawiłem posługując się dobrze nagraną taśmą na gx65 (uzyłem taśmy chromowej z bardzo mocno nagranymi wysokimi tonami)

Jak Panowie sobie radzą (jak ustawić perfekcyjnie)z ustawieniem głowicy nie dysponując taśmą z lusterkiem, oscyloskopem i innymi wynalazkami, mając do dyspozycji tylko oryginalną serwisówkę?

Moim zdaniem, jeśli problem wynika jedynie z niewłaściwego ustawienia skosu głowicy, to bez serwisówki lub innych przyrządów, da się ustawić prawidłowo głowicę. Jeśli zaś położenie głowicy jest całkowicie rozregulowane, to sama serwisówka na niewiele się zda. Tutaj potrzebne też będą odpowiednia kaseta, źródło sygnału i urządzenie odczytujące.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

Jak Panowie sobie radzą (jak ustawić perfekcyjnie)z ustawieniem głowicy nie dysponując taśmą z lusterkiem, oscyloskopem i innymi wynalazkami, mając do dyspozycji tylko oryginalną serwisówkę?

 

Za pomocą:

- amatorsko wykonanej kasety z lusterkiem,

- programowego oscyloskopu wykorzystującego kartę dźwiękową,

- miernika wiarygodnie mierzącego napięcia o częstotliwościach akustycznych.

 

GM

Moim zdaniem, jeśli problem wynika jedynie z niewłaściwego ustawienia skosu głowicy, to bez serwisówki lub innych przyrządów, da się ustawić prawidłowo głowicę.

wszystkie trzy śruby były ruszane co było widać gdy go dostałem.

Za pomocą:

- amatorsko wykonanej kasety z lusterkiem,

rozumiem że trzeba wybebeszyć kasetę i włożyć zamiast gąbki lusterko pod skosem tak aby było widać obie głowice

- miernika wiarygodnie mierzącego napięcia o częstotliwościach akustycznych.

tej opcji nie ma, bo nie mam znajomego który by mi takowe urządzenie pożyczył.

co do programowego oscyloskopu to nie mam pojęcia jak nazywa się taki program pod linux'em

Czy

Wczoraj wstawiłem nową rolkę dociskową w Aiwie AD-M700M. Zlikwidowałem też nierównomierność przesuwu taśmy.

Okazało się, że po wyłączeniu przewijania w przód nie puszczał wystarczająco hamulec lewej szpulki. Dlatego podczas odtwarzania tarł klocek gumowy tego hamulca o talerzyk, powodując zakłócenia w przesuwie taśmy.

Niestety nie mogłem sobie z tym poradzić w inny sposób, jak tylko poprzez lekkie skrócenie tej gumy.

W tej chwili odtwarza znakomicie, ale nie działa w ogóle hamulec lewej szpulki. Gdy zatrzymam przewijanie w przód, to wewnątrz kasety zawsze odwija się trochę taśmy. Jestem bardzo zadowolony z tego decka. Szczególnie, że jest taki w moim guście. Ale nie jestem zadowolony z siebie samego :-) Obcinając gumę tego "klocka hamulcowego" zrobiłem rzecz nie odwracalną. Ale naprawdę nie widziałem innej możliwości...

co do programowego oscyloskopu to nie mam pojęcia jak nazywa się taki program pod linux'em

Czy

 

Ten "oscyloskop" testowałem na Ubuntu 10.04 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jest generator sygnałów pod konsolę, tego nie używałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Od jakiegoś czasu użytkuję Akai GX-67. Zdaję sobie sprawę że jest to dość przeciętnie oceniany deck jednak sam mogę o nim powiedzieć same miłe rzeczy. Przede wszystkim potrzebowałem magnetofonu który zagra dość jasno i będzie świetnie operował średnicą. W grę wchodził tylko sprzęt posiadający kalibrację manualną. Mój egzemplarz ma plomby gwarancyjne. Co ciekawe nagrywa bez problemu na każdej niemal taśmie. Nawet na tych bardzo starych. Bez zarzutu działa generator a jak zacznie świrować to wiadomo że kaseta jest uszkodzona;-) Jestem z niego bardziej zadowolony niż z GXa-75 którego kiedyś miałem. Teraz pytanie: gdybym chciał iść dalej w tym samym kierunku tzn. dźwięku o zupełnie innym charakterze niż muzykalne analogowe brzmienie to na co powinienem zwrócić uwagę? Poza Akai GX. Chodzi mi o sprzęt który zagra ZNACZNIE lepiej od GXa 67. Bardzo proszę o konkretne modele. Na koniec dodam że GX-67 nagrywa z dość trudnego źródła jakim jest Pioneer PD-75. Cały zestaw gra dość przeźroczystym i bardzo szerokim dźwiękiem. Konfiguracja była tworzona właśnie pod PD-75. Ten Pioneer źle zestawiony potrafi negatywnie zaskoczyć.

znacznie lepiej to nakamichi np. CR-7 ,a tak troche lepiej z ręczną kalibracją proponuje PIONKA CT-959, lub automatyczna kalibracja CT-900S ,CT910 , NAKAMICHI BX-300 wszystkie grają bardziej po stronie jasnej

959 gra dość jasno, ale dźwięk jest nieco podbarwiony i moim zdaniem jednak ocieplony, a średnica nie jest tak wyraźnie zaznaczona, więc wydaje mi się, że to zupełnie inna szkoła grania.

 

Nie słuchałem GX-67, ale jeśli ma być wyraźna średnica i jasna góra, przychodzi mi do głowy Denon DR-M22... tyle, że on nie jest jakiś wybitny, po prostu solidny, no i nie ma kalibracji rec level. Może DR-M44 by był odpowiedni, ale to gdybanie.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Wydaje mi się że stare Pioneery nie mają tak czytelnej średnicy jak Akai. CT 959 jest magnetofonem wybitnym ale 757 którego miałem nie grał tak jakbym sobie tego życzył. Dźwiękowo było super ale charakter był rzeczywiście po ciepłej stronie mocy. Może żeby Wam co nieco ułatwić napiszę jakie decki miałem: Pioneer CT 939mkII, Akai GX 75, Onkyo TA 2570, Kenwood KX 9010 i KX 1100 HX, Aiwa AD-F 880, Yamaha KX 930 i Alpine AL 85. Ten ostatni grał zdecydowanie najlepiej z całego zestawienia ale to urządzenie które ma już 27 lat i boję się że poleci mechanika. Czytałem że nowsze modele Pioneera których nie znam czyli seria półokrągła z Dolby S grają inaczej niż te stare w związku z tym mam pytanie: jak sprawdza się Super Auto Ble? Czy ma problemy z kalibracją poziomu zapisu jak wiele wbudowanych komputerów? Czy ustawia także EQ? Jeśli spełniają moje wymagania to jak bardzo modele serii 7xx i 8xx różnią się dźwiękowo od serii 9xx (o CT 95 nawet nie wspominam)? Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Rafał

Super Auto BLE miało inny sposób działania w różnych modelach.

 

W modelach starszych i wyższych (np. CT-777, 900S, S910, S710, S920S) prąd podkładu był ustawiany przy 15 kHz na jedną z 64 wartości, poziom przy 400 Hz na jedną z 32 wartości, korekcja przy 3 kHz na jedną z 16 wartości, a korekcja przy 15 kHz na jedną z 3 lub 4 wartości (zależnie od modelu - nowsze miały 4).

 

Natomiast w modelach nowszych i niższych (np. CT-676, S810S, S820, S830S, S730) prąd podkładu był ustawiany przy 12 lub 15 kHz (zależnie od modelu) na jedną z zaledwie 3 (!) wartości, poziom przy 400 Hz na jedną z 16 wartości, korekcja przy 3 kHz na jedną z 16 wartości i przy 12 lub 15 kHz (zależnie od modelu) na jedną z 16 wartości.

 

W instrukcjach jeszcze nowszych modeli (CT-S740S, S640, S550S itp.) już nie piszą o szczegółach.

 

Wygląda na to, że w modelach nowszych i niższych uproszczono działanie Super Auto BLE i prąd podkładu jest ustawiany jednie bardzo zgrubnie na 3 wartości, natomiast kompensowane to jest bardziej dokładną (16 poziomów) regulacją korekcji przy wysokich częstotliwościach.

Widocznie firma uznała, że jest to wystarczające.

Witam.

Jak masz kasę to upoluj Revox-a B-215.Będziesz miał problem na wiele lat z głowy i wystarczy za dziesięć innych.Każde szanujące się studio miało go na wyposażeniu.

Dla mnie jest wzorcem wierności kopiowania na kasetę bez względu na rodzaj taśmy.Odpada problem ręcznej kalibracji,biasu,poziomu zapisu itp.Wszystko to zrobi funkcja"ALIGN"(alignment).Deck nic nie dodaje od siebie,nie upiększa,nie podbija i nie obcina.Jest przezroczysty i rzadko występują problemy techniczne.Chyba że gdzieś pracował 24 godz.na dobę.Ale i takiego można jeszcze czasami odratować.Nie należy też do miss piękności ale to rzecz gustu.

Poza tym solidność,solidność i jeszcze raz solidność.

pozdr.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Teraz bardzo ważne pytanie: czy działanie Super Auto Ble jest na tyle dokładne że bez ręcznej korekcji biasu i kalibracji potrafi optymalnie ustawić wartości dla większości dostępnych kaset? Pytam ponieważ w układ automatyczny były wyposażone dwa moje decki: Yamaha KX 930 i Kenwood KX 9010. Yamaha miała dodatkowo korekcję biasu ale Auto Tape Tuning popełniał czasem błędy w kalibracji poziomu zapisu. Nawet 1dB różnice w poziomie są dla mnie nie do zaakceptowania. Idealnie było na pewno z TDK SA ale inne taśmy już nie były tak dokładnie kalibrowane. Deck był sprawny technicznie. Z kolei układ ATCS w Kenwoodzie przy kalibracji poziomu mylił się rzadziej natomiast brakowało czasem biasu. Wydaje mi się że większość układów automatycznych to swego rodzaju kompromis. Mnie natomiast interesuje optymalne ustawienie nagrywania stąd pokłon w stronę manualnej kalibracji.

Dobry układ autokalibracyjny jest lepszy niż kalibracja ręczna choćby dlatego, że pozwala na korekcję EQ. Manualne kalibracje rzadko pozwalają na regulacje EQ a jeśli już to skokowo a nie płynnie, choć są wyjątki.

 

Oczywiscie dotyczy to naprawdę dobrych decków jak wymieniony Revox 215 czy niektóre Nakamichi.

np. PIONEER CT-910, ma też możliwośc ręcznej regulacji bias , można dołożyć i kupić CT-93

 

Najlepiej odrazu poluj na SONY TC-KA6ES ma wszystko ,bias ,level ,eq ręczna , płynna regulacja

 

Najlepiej odrazu poluj na SONY TC-KA6ES ma wszystko ,bias ,level ,eq ręczna , płynna regulacja

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Dobry układ autokalibracyjny jest lepszy niż kalibracja ręczna choćby dlatego, że pozwala na korekcję EQ. Manualne kalibracje rzadko pozwalają na regulacje EQ a jeśli już to skokowo a nie płynnie, choć są wyjątki.

 

Oczywiscie dotyczy to naprawdę dobrych decków jak wymieniony Revox 215 czy niektóre Nakamichi.

 

Ręczne, płynne EQ miał Alpine AL 85. Zresztą na oba kanały oddzielnie.

 

np. PIONEER CT-910, ma też możliwośc ręcznej regulacji bias , można dołożyć i kupić CT-93

 

Najlepiej odrazu poluj na SONY TC-KA6ES ma wszystko ,bias ,level ,eq ręczna , płynna regulacja

 

Najlepiej odrazu poluj na SONY TC-KA6ES ma wszystko ,bias ,level ,eq ręczna , płynna regulacja

 

yogi1 ale mnie chodziło o dokładność kalibracji poziomu zapisu. Bo to często szwankuje. Optymalnym byłby układ taki jak w CT 959 czy 979 gdzie jest możliwość dostrajania jednego i drugiego. Wspomniany wyżej Revox i Sony to wydatek rzędu 1.500 PLN. Jak można je porównać z Pioneerem CT 93 lub CT 95?

Fakt, bardzo nieliczne magnetofony miały ręczną regulację EQ, skokowo, a jeszcze rzadziej - płynnie, ale nie znam żadnego magnetofonu który miałby ręczną regulację EQ oddzielnie dla 3 kHz i dla 15 kHz - a lepsze układy autokalibracji ustawiają EQ oddzielnie dla dwóch zakresów częstotliwości. Teoretycznie więc taki układ powinien dawać lepsze wyniki niż regulacja ręczna tylko prądu podkładu i czułości taśmy.

Układy autokalibracji z ustawianiem korekcji dla dwóch częstotliwości zaczęto powszechniej stosować gdy rozpowszechniły się taśmy mające "nieprostoliniową" czułość - głównie taśmy wielowarstwowe, których charakterystyka częstotliwościowa miała "górki" i "dołki" nawet po tradycyjnej kalibracji prądu podkładu i czułości.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Rozpoczynam małe polowanie na głowicę "combi" do Pioneera CT-A7X. :-)

Interesuje mnie głowica typu "ribbon sendust" czyli taka jak oryginalna lub amorficzna czyli taka jaka jest w np. CT-737. Clou programu to mocowanie głowicy do sanek. Musi być takie jak na zdjęciu poniżej. Próbowałem zastosować głowicę Canona ze standardowym mocowaniem, ale niestety nie pasuje zdecydowanie. Po jej założeniu głowica jest za wysoko i nie da się zamknąć kieszeni z kasetą w środku.

Gdyby, któryś z Kolegów miał taką głowicę w dobrym stanie na zbyciu, byłbym bardzo wdzięczny za info.

 

GM

post-3254-005438900 1292270595_thumb.jpg

Witam.

Jaka jest różnica pomiędzy kenwoodem kx 9050 a 9010?

Czy różnicą jest tylko okres produkcji (o ile jest?)

Czy jest to różnica jakościowa?, na moją logikę 9050 to model wyżej, ale nie znam się na nomenklaturze kenwooda. Pytam bo zakupiłem i czekam na dostawę 9050, Jakieś róznice w brzmieniu? Są na pewno na czyja korzyść? Jak z "flakami" w środku?

 

PZDR

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

9050 ma oprócz układu ATCS dostrajanie biasu. Jest to model nowszy ale nie wyższy. Oba były na szczycie katalogu. Był jeszcze 9050 S z układem Dolby S. Ponoć brzmiał też lepiej ale tego sam nie sprawdziłem. 9010 i 9050 to bardzo dobre magnetofony.

Ten "oscyloskop" testowałem na Ubuntu 10.04 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dzieki za namiary. jutro poszukam dla swojego linuxa i będe próbował go użyć - jak go rozgryzę.

Wczoraj pobawiłem się z ustawienie głowicy. Znalazłem 4 ustawienia przy których magnetofon gra ładnie i jedno przy którym magnetofon gra wysmienicie. To znaczy: przy pierwszych 4 ustawieniach wskażniki wychylają się do czerwonego pola - niestety próba nagrania a raczej kasowania kończy się tym że głowica kasująca nie kasuje całej ścieżki - przebija poprzednie nagranie.

Ostatnie ustawienie głowicy (nazwałem to 'wysmienicie') wysterowuje nagranie - raczej wskażniki wychylają sie prawie na max zachodząc na czerwone pole. Kasety nagrane na GX65. Niestety dziś zauważyłem że przy tym ustawieniu niektóre z chromów sa gięte przez rolke. Czyli dalej jestem w polu.

Posiłkowałem się kawałkiem rozbiegówki aby sprawdzić czy głowice są ustawione na tym samym poziomie.

Zdaję sobie sprawę że nie jest to dobra metoda ale przy braku kasety z lusterkiem......

tor2f.th.jpg

Czy macie jakąś sprawdzoną metodę na ustawienie głowicy?

Na dolnym zdjęciu widać śruby regulacyjne głowicy. Ruszane były te dwie boczne (po obu stronach głowicy) i ta od skosu.

dscf0017by.th.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.