Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

A ja z innej beczki;-) Wzięło mnie dzisiaj na pomiar charakterystyki częstotliwościowej Akai GX-67 za pomocą generatora. Kasety: TDK AD, TDK SA i Basf Metal Maxima TP IV. Oto wyniki:

FE: 25Hz-13.5 kHz (0dB, VU)

CrO2: 25Hz-12.5 KHz (0dB, VU)(sic!)

Metal: 20Hz-16kHz (0dB, VU)

 

Wyniki powtórzyłem na kilku innych taśmach CrO2 w tym: Maxell UD, Sony UX, Sony CDit!. Wychodzi na to iż CrO2 w tym decku zachowuje się najgorzej. Metal w ogóle nie miał żadnej konkurencji.

A ja z innej beczki;-) Wzięło mnie dzisiaj na pomiar charakterystyki częstotliwościowej Akai GX-67 za pomocą generatora. Kasety: TDK AD, TDK SA i Basf Metal Maxima TP IV. Oto wyniki:

FE: 25Hz-13.5 kHz (0dB, VU)

CrO2: 25Hz-12.5 KHz (0dB, VU)(sic!)

Metal: 20Hz-16kHz (0dB, VU)

 

Wyniki powtórzyłem na kilku innych taśmach CrO2 w tym: Maxell UD, Sony UX, Sony CDit!. Wychodzi na to iż CrO2 w tym decku zachowuje się najgorzej. Metal w ogóle nie miał żadnej konkurencji.

 

Myślę, że dopiero wielokrotne powtórzenie twojego testu na różnych egzemplarzach GX67 i z wieloma taśmami potwierdziłoby Twoją tezę ...

Badanie dla jednego decka jest statystycznie niewiarygodne ... więc wniosków bym nie wysnuwał bo może to być efekt rozkalibrowania układu itp ...

Gość V-savage

(Konto usunięte)

Możesz mieć rozkalibrowanego decka. Tego konkretnego modelu akurat nie miałem.

Lecz w Akai była osobna kalibracja dla każdego rodzaju taśmy, mówię tu o "kalibracji serwisowej".

Magnetofon ma plomby gwarancyjne. Jedyny problem to upływ czasu...

 

Niestety upływ czasu jest czynnikiem wystarczającym do zmiany parametrów decków ;)

 

Disco, to kiedy słuchamy decków?

Gość V-savage

(Konto usunięte)

Apropo cta7x. Wrzucam fotki środka robione kiedyś przy okazji:

 

DLa porównania zdjęcia cta9.

Trafo to jest jak w małym wzmacniaczu.

Jakość zdjęć nie powala więc proszę wybaczyć...

post-15819-055220200 1295372365_thumb.jpg

post-15819-075327500 1295372385_thumb.jpg

post-15819-034842700 1295372465_thumb.jpg

post-15819-073894300 1295372491_thumb.jpg

A ja z innej beczki;-) Wzięło mnie dzisiaj na pomiar charakterystyki częstotliwościowej Akai GX-67 za pomocą generatora. Kasety: TDK AD, TDK SA i Basf Metal Maxima TP IV. Oto wyniki:

FE: 25Hz-13.5 kHz (0dB, VU)

CrO2: 25Hz-12.5 KHz (0dB, VU)(sic!)

Metal: 20Hz-16kHz (0dB, VU)

 

Wyniki powtórzyłem na kilku innych taśmach CrO2 w tym: Maxell UD, Sony UX, Sony CDit!. Wychodzi na to iż CrO2 w tym decku zachowuje się najgorzej. Metal w ogóle nie miał żadnej konkurencji.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać (GX67 jest trochę niżej), parametry wskazane przez Ciebie, wzajemnie niewiele odbiegają różnicą od podanych w linku. Kwestia szerokości pasma wynika na pewno z metody pomiaru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro są zainteresowani (Kolega Bastech) więc opiszę proces amatorskiej kalibracji magnetofonu metodą „techniczną”.

 

Potrzebny sprzęt (Minimum)

 

-Instrukcja Serwisowa do danego modelu magnetofonu

-Generator sygnału sinusoidalnego o częstotliwościach akustycznych (Min. 20hz do 20khz) z regulowanym poziomem sygnału na wyjściu. ( W ostateczności może być komputer ale tu wiele zależy od posiadanej karty dźwiękowej)

 

-Woltomierz będący w stanie liniowo mierzyć częstotliwości 20hz do 20khz,(Dobrze jeśli będzie miał też podziałkę wyskalowaną w dB) [bardzo dobry jest V640 ale warto też się rozejrzeć za starszymi miernikami prod. ZSRS jeśli mamy jak je skalibrować są nie do zdarcia] [Najlepiej 2 szt, ale z jedną też można dać radę]

 

-Wzorcowa (tzn porządna taśma, zdaję sobie sprawę że zdobycie taśm naprawdę referencyjnych jest trudne) taśma typu I (Fe) [W moim przypadku TKD AD60]

-Wzorcowa [Patrzy punkt wyżej] taśma typu II [W moim przypadku Basf TPII oraz Maxell XLII]

-Dla dokładnych Ołówek oraz papier milimetrowy.

 

Wersja rozszerzona!

 

-Do powyższych należy dodać oscyloskop (przydatny przy regulacji Biastrapu)

-Profesjonalny analizator widma akustycznego (Marzę o czymś takim :), pozwala oglądać charakterystykę sygnału w czasie rzeczywistym)

 

 

Dla opisania procesu posłużę się przykładami z instrukcji serwisowej Pioneera CT-F1000 ponieważ jestem z tym „na świeżo” Opiszę kalibrację jedynie parametrów (Rec.Lvl Bias oraz Eq) dotyczących toru nagrywania ufając, że tor odczytu w magnetofonach które masz zamiar regulować nie był ruszany. Ominę też regulację biastrapu ponieważ rzadko kiedy jest ruszany w starych dekach.

 

1 Zaczynamy od lektury serwisówki aby zorientować się których elementów regulacyjnych szukamy i jaka jest ich fizyczna lokalizacja w magnetofonie. (Warto też spojrzeć na wartości odniesienia, np. w serwisówce Ct-F1000 wyszczególnione jest że 0dB=1v a w skali dB w miernika V640 0db-775mv!!! Więc trzeba zwracać na to uwagę przy pomiarach.

 

2. Przy pomocy generatora taśmy i woltomierza M.CZ dokonujemy metodą punkt po punkcie pomiaru charakterystyki przenoszenia naszego magnetofonu żeby wiedzieć na czym stoimy. Zapisujemy sobie wszystkie odczytane wartości pomiarów na kartce a później przy pomocy ołówka i papieru milimetrowego rysujemy naszą charakterystykę. (Przykładowe charakterystyki dla taśmy II z wyłączonym i włączonym dolby mierzona przy prędkości 4,8cm/s w załączniku 2)

 

3. Po lekturze serwisówki upewniamy się że tor przesuwu taśmy jest czysty i zdemagnetyzowany a azymut głowicy odpowiednio ustawiony.

 

4. REGULACJA PRĄDU PODKŁADU(Bias)

Na wejście liniowe podajemy z generatora sygnał o częstotliwości 333hz z poziomem -10dB(316mv). Do wyjść liniowych magnetofonu podpinamy woltomierze i regulujemy potencjometrem na przednim panelu magnetofonu tak aby uzyskać odczyt -7dB (447mv).

Teraz należy załączyć nagrywanie na wzorcowej taśmie żelazowej jednocześnie je monitorując (Monitor w pozycji TAPE) . Po tej czynności obracając [najczęściej zgodnie z ruchem wskazówek zegara rozpoczynając od ich skrajnego położenia] peerkami odpowiedzialnymi za Bias prawego i lewego kanału (oddzielne dwie peerki) [W CT-F1000 są to Vr1509 i 15010] należy ustawić poziom o 0,5dB mniejszy niż najwyższa odczytana wartość podczas pomiaru. [Patrz załącznik nr1]

 

Ustawienie tych potencjometrów wpływa wzajemnie na siebie więc warto powtórzyć tą operację kilka razy.

 

5.REGULACJA POZIOMU ZAPISU (Rec.level)

Podać na wejście liniowe sygnał 333hz o wartości -10dB(316mv), ustawić poziom zapisu potencjometrem na panelu przednim tak aby poziom wyświetlany na wskaźnikach odpowiadał temu podanemu na wejście. Następnie należy rozpocząć nagrywanie (Na taśmie typu I ) i przełączyć przełącznik „MONITOR” na pozycję „TAPE”. Wyregulować peerkami odpowiedzialnymi za poziom zapisu tak aby poziom widoczny na wyświetlaczu zgadzał się z tym jaki widnieje w pozycji „Source” przełącznika „MONITOR”. Ten sposób nie jest zbyt dokładny ale w większości wystarcza, jeśli chcemy wyregulować poziom dokładnie należy użyć do odczytu Miernikaów napięcia M.CZ zamiast tego zainstalowanego w magnetofonie. Podłączamy go tak jak określa to instrukcja serwisowa. W przypadku CT-F1000 są to punkty pomiarowe o numerach 53 i 52 (pomiar przed taśmą) oraz 54 i 55 (pomiar „po taśmie). Dobre ustawienie tego parametru ma znaczenie dla poprawnego funkcjonowania układu dolby więc warto się postarać.

 

6. REGULACJA CHARAKTERYSTYKI REC/PLAY (EQ)

Regulację tą należy przeprowadzić na wszystkich taśmach z jakimi magnetofon może współpracować. Dobrze jeśli kalibrowany magnetofon ma oddzielną kalibrację dla każdego z typów taśm, wtedy możemy przeprowadzić tą regulację bardzo dokładnie. Pioneer CT-F1000 ma ją trochę uproszczoną ale wystarczy ;) .

 

Do rzeczy więc :

 

Mierniki podłączamy do wyjścia magnetofonu a na wejście podajemy sygnał 333hz o poziomie -30db (31,6mv).

Przełącznik „MONITOR” ustawiamy w pozycji „Source” i potencjometrem poziomu nagrywania na panelu czołowym magnetofonu ustawiamy wartość odczytywaną na mierniku na -27db(44,67mv). Rozpoczynamy teraz nagrywanie na taśmie typu I i przełączamy „MONITOR” na „TAPE”, należy sobie zapisać co pokazał miernik w tym momencie.

 

Teraz na wejście nie przerywając nagrywania zamiast sygnału o częstotliwości 333hz podajemy sygnał o częstotliwości 10khz i staramy się potencjometrami odpowiedzialnymi za korekcję charakterystyki pod czas nagrywania wyregulować tak aby odczytywana wartość sygnału 10khz wzrosła o 0,5db względem sygnału wcześniej mierzonego. Jeśl nie da się wyregulować tego parametru w granicach tolerancji należy powtórzyć regulację biasu bo widocznie była ona zbyt mało dokładna.

 

Teraz należy znowu przeprowadzić kalibrację parametru poziomu zapisu…

 

Dalszym etapem jest ustawienie korekcji dla taśm CRo2 czyli typu II.

Postępujemy tak samo jak wyżej tylko używamy innego zestawu peerek. W CT-F1000 jest to VR1511. Nagrywamy sygnał oczywiście na taśmie chromowej. Tu tolerancja różnicy poziomów wynosi 0,5 /+1db -0,5dB.

Po skończonej regulacji należy przy pomocy woltomierza i generatora pomierzyć całą charakterystykę zapis/odczyt i porównać z tą pokazaną w serwisówce…

 

Po tym fakcie widzimy pełne efekty naszego działania i jesteśmy szczęśliwi… albo zaczynamy od nowa ;)

 

 

Życzę powodzenia i wiele radości z magnetofonami!

 

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem ani sie nie pomyliłem ;) jeśli tak to prosze poprawcie mnie.

 

Discomaniac71: Mierzyłeś pasmo z włączonym dolby czy bez niego? Co było poziomem odniesienia w pomiarach? Jakim sprzętem je przeprowadzałeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13995-085667400 1295379221_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cześć,

Mam pytanie techniczne ....

Kolega zapytał mnie o możliwość podłączenia korektora w pętle magnetofonu wzmacniacza ...

Wzmacniacz nie ma rozdzielonego pre/power ale ma petle podłączona pod monitor - czy można tak wpiąć korektor i używać go pod monitorem?

 

Powiem zupełnie szczerze, że nigdy nie miałem korektora ... (sorry kiedyś miałem ale było to 30 lat temu :) i nie mam pojecia i wiedzy czy można tak to zrobić?

 

Proszę o pomoc ...

Nikx

Jeśli wzmacniacz nie ma oddzielnego wyjścia i wejścia do korektora to typowo podłącza się korektor pod pętlę magnetofonową - z tym że musi to być pętla z funkcją Tape Monitor albo wzmacniacz musi mieć oddzielny przełącznik Rec Out. Zdarzają się prostsze wzmacniacze i amplitunery w których monitorować można tylko jeden z magnetofonów albo wcale.

 

Korektor z kolei musi mieć cztery pary gniazd - dwie pary do podłączenia do wzmacniacza i dwie pary do podłączenia do magnetofonu. Trafiają się czasem korektory które mają tylko dwie pary gniazd, do podłączenia do wzmacniacza - na ogół są to modele dedykowane do współpracy z konkretnymi wzmacniaczami mającymi specjalne gniazda do podłączenia korektora. Jeśli taki korektor podłączymy zamiast magnetofonu, "zabiera" on jedną pętlę magnetofonową.

 

Podłączyć należy jak na obrazku (z instrukcji Technicsa).

 

Przełączanie wejść zależy od użytego wzmacniacza:

- Jeśli wzmacniacz ma przełącznik Rec Out, to Input Selector należy nastawić na to wejście Tape, do którego podłączono korektor, a wejścia faktycznie przełącza się Rec Selectorem

- Jeśli wzmacniacz ma przełączniki Tape Monitor, to trzeba włączyć monitorowanie tego wejścia Tape, do którego podłączono korektor, a źródła przełącza się normalnie przełącznikiem Input/Source selector.

 

Żeby słuchać magnetofonu podłączonego do korektora, trzeba na korektorze włączyć wejście Tape.

 

A ja z innej beczki;-) Wzięło mnie dzisiaj na pomiar charakterystyki częstotliwościowej Akai GX-67 za pomocą generatora. Kasety: TDK AD, TDK SA i Basf Metal Maxima TP IV. Oto wyniki:

FE: 25Hz-13.5 kHz (0dB, VU)

CrO2: 25Hz-12.5 KHz (0dB, VU)(sic!)

Metal: 20Hz-16kHz (0dB, VU)

 

Wyniki powtórzyłem na kilku innych taśmach CrO2 w tym: Maxell UD, Sony UX, Sony CDit!. Wychodzi na to iż CrO2 w tym decku zachowuje się najgorzej. Metal w ogóle nie miał żadnej konkurencji.

 

Nic dziwnego dla sygnału nagrywanego przy poziomie 0dB. (Nagrywałeś przy zerze VU? Czy zerze IEC?) Tak czy tak, nie dziwi mnie to. Dobre taśmy typu I (jak AD) mogą się lepiej zachowywać, najczęściej mają lepszy MOL i SOL niż taśmy typu II. Taśmy typu II mogą nieco szybciej (tzn. przy niższych częstotliwościach) osiągać saturację niż dobre taśmy typu I. Spadek dla taśmy IV dopiero przy 16kHz też nie dziwi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Nic dziwnego dla sygnału nagrywanego przy poziomie 0dB. (Nagrywałeś przy zerze VU? Czy zerze IEC?) Tak czy tak, nie dziwi mnie to. Dobre taśmy typu I (jak AD) mogą się lepiej zachowywać, najczęściej mają lepszy MOL i SOL niż taśmy typu II. Taśmy typu II mogą nieco szybciej (tzn. przy niższych częstotliwościach) osiągać saturację niż dobre taśmy typu I. Spadek dla taśmy IV dopiero przy 16kHz też nie dziwi.

 

To mnie Maćku pocieszyłeś;-) GX-67 ma podaną podobną charakterystykę dla FE i Cr a dużo wyższą dla Me. Różnica wynosi 3Khz. Jak mierzyłem pokażę na zdjęciu. Daj mi chwilę.

A ja z innej beczki;-) Wzięło mnie dzisiaj na pomiar charakterystyki częstotliwościowej Akai GX-67 za pomocą generatora. Kasety: TDK AD, TDK SA i Basf Metal Maxima TP IV. Oto wyniki:

FE: 25Hz-13.5 kHz (0dB, VU)

CrO2: 25Hz-12.5 KHz (0dB, VU)(sic!)

Metal: 20Hz-16kHz (0dB, VU)

 

Wyniki powtórzyłem na kilku innych taśmach CrO2 w tym: Maxell UD, Sony UX, Sony CDit!. Wychodzi na to iż CrO2 w tym decku zachowuje się najgorzej. Metal w ogóle nie miał żadnej konkurencji.

 

To chyba normalny wynik. O ile się nie mylę parametry podawane przez producentów są mierzone przy -20 dB.

To chyba normalny wynik. O ile się nie mylę parametry podawane przez producentów są mierzone przy -20 dB.

 

Najczęściej przy -20dB, choć np. Luxman podawał przy -25; nie wiem, na ile w praktyce różniłoby się to od charakterystyki przy -20?

 

Natomiast niektóre firmy podawały też charakterystykę przy 0dB, np. na początku lat 80-tych takie informacje podawały JVC i Aiwa, a Sony charakterystykę +/-3dB dla Metalu przy poziomie zapisu -4dB podawało jeszcze zupełnie niedawno.

Służę zatem pełną dokumentacją;-)

Nagrywałeś z włączonym Dolby C? To mogło trochę zafałszować obraz, bo Dolby C ma układ zapobiegający saturacji taśmy, a więc efektywnie zwiększający nieco pasmo przenoszenia przy 0 dB. Być może bez Dolby C byłoby nieco niższe.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Nagrywałeś z włączonym Dolby C? To mogło trochę zafałszować obraz, bo Dolby C ma układ zapobiegający saturacji taśmy, a więc efektywnie zwiększający nieco pasmo przenoszenia przy 0 dB. Być może bez Dolby C byłoby nieco niższe.

 

Nie być może ale na pewno. Różnica wynosiła ok 2kHz.

No to jesteśmy w domu! 10-11kHz przy 0 dB dla taśm I i II oraz ok. 14 kHz przy 0 dB dla taśm IV to mniej więcej norma, i to dla różnych magnetofonów.

Maciek, dzięki! Na Tobie zawsze mozna polegać ... i jeszcze na starość dowiedziałem się jak podpiąć korektor pod pętlę ;)

Szczerze mówiąc coś mi świtało, że można ale nigdy tego nie robiłem ...

 

Disco, jak masz TDK AR lub ARX to ją spróbuj ... mnie ta taśma zawsze zadziwiała ...

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

No to jesteśmy w domu! 10-11kHz przy 0 dB dla taśm I i II oraz ok. 14 kHz przy 0 dB dla taśm IV to mniej więcej norma, i to dla różnych magnetofonów.

 

Co nie znaczy że nie przeprowadzę testu jeszcze raz;-)

Panowie.

Potrzebuje pilnie Waszej pomocy.

Czy mechanika i głowica w Technicsie 765 jest taka sama jak w 707 czy 606 ?

Ewentualnie w jakim niższym modelu jest taka sama ?

Pomijam kwestię kieszeni.

Panowie.

Potrzebuje pilnie Waszej pomocy.

Czy mechanika i głowica w Technicsie 765 jest taka sama jak w 707 czy 606 ?

Ewentualnie w jakim niższym modelu jest taka sama ?

Pomijam kwestię kieszeni.

 

muda44, są drobne różnice. Szczegóły masz na PW.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Wkurzyłem się;-) Przemyłem dokładnie głowice i rolki. Zdemagnetywowałem głowice. Oto wyniki nowych pomiarów:

 

FE - (TDK AD,-20dB VU) - 20-19.5kHz

CrO2 - (TDK SA, -20dB VU) - 20-19.5kHz

Metal - (Basf Metal Maxima TP IV, -20dB VU) - 20-20kHz (skończyła mi się skala :-))

 

 

Pomiary są oczywiście amatorskie i w żadnej mierze nie są miarodajne. Dokonywane za pomocą generatora w komputerze (niestety). Wygląda na to że mój magnetofon jest w 100% sprawny.

Poniżej podaję jeszcze pomiary fabryczne:

FE - 15-18kHz (+-3dB)

CrO2 - 15-18kHz (+-3dB)

Metal - 15-21kHz (+-3dB)

 

 

Spróbuję jeszcze inne nośniki.

Edytowane przez discomaniac71

U mnie na TC-K730ES na kasecie Sony HF Type I (dzisiajsza produkcja) wychodzi 30-18kHz (pomiar wedle 0VU), chyba nieźle jak na dzisiaj :)

Edytowane przez neomammut

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

U mnie na TC-K730ES na kasecie Sony HF Type I (dzisiajsza produkcja) wychodzi 30-18kHz (pomiar wedle 0VU), chyba nieźle jak na dzisiaj :)

 

Czekaj Marcin mam coś takiego - zaraz sprawdzę;-)

 

 

 

 

Marcin na wstępie pogratuluję świetnego decka. Moje Akai niestety dość potężnie odstaje. Oto wyniki pomiarów dla Sony HF:

0dB VU, bez Dolby 25-8.2 kHz

0dB VU, Dolby C 25-11.5kHz

-20dB VU, bez Dolby 20-18kHz

 

Jak więc widać nasze decki różni kilka klas:-(

Edytowane przez discomaniac71
Gość V-savage

(Konto usunięte)

U mnie na TC-K730ES na kasecie Sony HF Type I (dzisiajsza produkcja) wychodzi 30-18kHz (pomiar wedle 0VU), chyba nieźle jak na dzisiaj :)

 

 

18kHz? Jesteś pewien?

Dostałem dziś przesyłkę z deckiem "BASF D-6234". W zasadzie już go uruchomiłem, ale.....

Zastanawiam się, czy poprawić ustawienie skosu głowicy ? Dostęp do śrubki regulacyjnej uzyskuje się dopiero po zdjęciu panala przedniego. A mam powody sądzić, że w tym decku nigdy nawet nie była zdejmowana pokrywa górna. Tak więc ustawienie skosu jest napewno fabryczne. Śrubka reg. nie była w ogóle zalakowana. Tak w sumie to bardzo solidny magnetofon. Niby prosty bez bajerów, a jednak wypełniony elektroniką. Głowice są już troszkę zużyte, ale nie trzeba ich narazie szlifować lub wymieniać.

18kHz? Jesteś pewien?

 

Też się zdziwiłem :) Podejżewam, że to wpływ demagnetyzcji, czyszczenia toru i może trafiłem na dobry nośnik, akurat się trafił :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Też się zdziwiłem :) Podejżewam, że to wpływ demagnetyzcji, czyszczenia toru i może trafiłem na dobry nośnik, akurat się trafił :)

 

Nie Marcin, nośnik od takiej TDK AD dzieli przepaść. Nie znam decka który przenosi do 18kHz przy 0dB VU. Nawet topowe Pioneery miały fabrycznie podane bodaj 11kHz i to na CrO2. Zobacz jak nasze pomiary różnią się od siebie. Ale mam prośbę: zmierz dla -20dB VU i podaj wyniki.

Edytowane przez discomaniac71

Na mnie też czekała po powrocie z pracy miła niespodzianka - paczka z Technicsem M250 :)

Po oczyszczeni głowic i demagnetyzacji nastąpiło pierwsze uruchomienie i szok... nie byłem przygotowany że ten deck tak dobrze gra.

Niektórych kaset nie toleruje(na nim lekko przesterowane), ale inne poezja. Tak dobrze odtworzonego nagrania Alana Parsonsa nie słuchałem od chyba od 92r.Niestety w decku zamiast głowicy SX jest AX - Super Metal, i ma ona ślady lekkiego zużycia. Czy ktoś może wie czym różnią się głowice AX od SX ? I czy są dużo słabsze bo na moich 2 SX w magnetofonach jakie mam praktycznie nie ma śladów zużycia.

 

Przepraszam za za duże zdjęcie i jakość :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SirJack7
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Na mnie też czekała po powrocie z pracy miła niespodzianka - paczka z Technicsem M250 :)

Po oczyszczeni głowic i demagnetyzacji nastąpiło pierwsze uruchomienie i szok... nie byłem przygotowany że ten deck tak dobrze gra.

Niektórych kaset nie toleruje(na nim lekko przesterowane), ale inne poezja. Tak dobrze odtworzonego nagrania Alana Parsonsa nie słuchałem od chyba od 92r.Niestety w decku zamiast głowicy SX jest AX - Super Metal, i ma ona ślady lekkiego zużycia. Czy ktoś może wie czym różnią się głowice AX od SX ? I czy są dużo słabsze bo na moich 2 SX w magnetofonach jakie mam praktycznie nie ma śladów zużycia.

 

Przepraszam za za duże zdjęcie i jakość :)

 

 

Z tego co ja wiem a znam się średnio są lepsze bo amorficzne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.