Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Jak oceniacie magnetofon DENON DRM-710?? jest war zainteresowania??

 

Jest wart . Mam taki i oceniam go bardzo dobrze , jest solidny , trój głowicowy , dość niezawodny jak na swoje lata , bardzo dobry wyświetlacz . Co prawda brakuje podświetlenia kasety ale to szczegół . I w odróżnieniu od Denonów z końcówki produkcji , lata 90 te , jest produkcji japońskiej co samo w sobie jest wystarczającą rekomendacją .

Nie polecam natomiast tych kończących produkcję magnetofonów Denona

z napisem na tabliczce znamionowej " made in china" , kasa rzucona w błoto .

... - zwarcie tylnej sciany silnika srebrnym drutem do obudowy rozwiązało problem - spróbuj - a nóż to podobny temat.

 

Patent zadziałał średnio, tudzież słabo, a nawet wcale.

Jutro za dnia sprawdzę jak to słychać przez głośniki ale na słuchawkach przy cichych fragmentach lub ciszy jest zwyczajnie do życi.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

 

 

Patent zadziałał średnio, tudzież słabo, a nawet wcale.

Jutro za dnia sprawdzę jak to słychać przez głośniki ale na słuchawkach przy cichych fragmentach lub ciszy jest zwyczajnie do życi.

 

Podłącz do zacisków silnika kondensator 1uF, foliowy, i sprawdź czy coś się zmieni.

Jeśli tak, to popatrz na schemat i wymień elektrolityczny kondensator bipolarny, który jest na płytce.

Popraw mnie jeśli się mylę w kwestii obecności tego kondensatora zamontowanego fabrycznie. Nie mam teraz dostępu do schematu.

 

GM

jakiegoś technicsa "powinienem" mieć na chodzie - 755 były jedynymi, które pięknie nagrywały na BASF'owskim CrO2 z okresu 93-95 - tzn myslałem, że nagrywają srednio az odtworzyłem na innych deckach - to samo SKC CD - wyjątkowo niska czułość, żaden inny "japończyk" sobie z tą taśmą nie dał rady, a 755 nagrał ją kryształowo* pomimo standardowego 70ys (nie można w nich ręcznie wymusić 120ys podczas nagrania)

 

ale do 7** mam uraz, zostają 9**..

 

Ogólnie Basf jak dla mnie w CrO2 mógłby nie istnieć. Niestety nawet jeśli skalibruje decka do niej i teoretycznie poziomy się zgadzają dla 400Hz i 10kHz to wysterowalność tych taśm leży. Odczuwam (słyszę) zauważalną kompresję dynamiki - mocne uderzenia perkusji tracą moc i impet. Stare Basfowe chromdioxidy to już w ogóle porażka jest całkowita. Ale powiem szczerze że próbowałem zabawę z różnymi chromami Basf na Grundigu CT-905 - wcale nie było lepiej niż na japończykach.

 

Chciałem sprzedać jednego z moich Denonów (DR-M30HX) i żebym nie musiał się tłumaczyć klientowi, że coś jest nie tak z magnetofonem wyczyściłem, przejrzałem mechanizm, podregulowałem PR-ki, rozmagnesowałem głowicę i zacząłem sprawdzać jak działa bo stał nieużywany dłuższą chwilę.

 

W zasadzie nic mu nie jest ale jedna rzecz dyskwalifikuje go jako towar na sprzedaż - coś cicho "pyrczy" w słuchawkach podczas odtwarzania i także nagrywania. Poruszałem kablami, żeby sprawdzić czy przypadkiem te od głowicy nie biegną wzdłuż jakichś innych ale okazało się, że winnym jest silnik od przewijania i napędu rolki kasety. Szybkość tych zakłóceń zależy wyłącznie od prędkości z jaką obraca się wirnik silnika.

 

Co może być tego powodem ?

Jakiś kondensator lub inny element w pobliżu zasilania silnika czy z samym silnikiem jest coś nie tak ?

 

Sprawdź czy masa mechanizmu jest dobrze połączona z masą całego układu.

Lubię kiedy gra muzyka...

rs-b 905 ma "dolby" przy +3 dB - to możliwe żeby wtedy jeszcze ustawiali zero dla 160 nWb? aż się wierzyć nie chce..

 

Jeszcze kolejne serie też tak miały: B555/655/755, B565/665/765/965, BX404/606/707/808 i jeszcze BX626/727/828, i oczywiście odpowiednie modele dwukasetowe, aż do TR313/515 i 333.

Dopiero od BX646/747, BX501/601/701 i TR777/979 oraz 373/474/575 znaczek Dolby jest przy -2dB.

to nic dziwnego, że masa ludzi twierdzi że "(...)na metalu nagrywają czysto przy +8 dB i nic im sie nie kompresuje" [:

 

swoją drogą - nieźle - zajechać kilka technicsów i nie zauwazyc że mają "stare zero" ;/

 

//dolby level to 200 nWb więc to chyba bardziej -1 dB niż -2, prawda?

 

____________________

ok, mam: -1,2 dB

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

victor - coś robisz źle lub coś nie działa.

 

polecam ten album jako test technicznych możliwości zapisu na klasycznym cro2 (120ys !) :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

^owadzio/eskperymetalna elektronika, ale jako demo mozliwosci dynamicznych czy odstepu sygnal / szum przy dolby OFF jest idealna.

 

nigdy w warunkach domowych (4,76 cm/s nie udało mi sie nagrac tasmy tak jak im, ale przy rs-b 7** było naprawdę blisko, skądinąd najlepsze nagrania jakie udało mi się do tej pory popełnić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez v12

ogólnie masa ludzi ma problemy z nosnikami powleczonymi dwutlenkiem chromu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ja bym się mimo wszystko nie zniechęcał - ale z drugiej strony wolę basfy po 1 eur niż po 10-15 więc rozpaczał nie będę ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chromówki rzeczywiście mają mniejszą wysterowalność, ale też mniej szumią, więc w sumie się równoważy. Po prostu - nagrywając stare chromowe BASFy trzeba utrzymywać maksymalny poziom ciut poniżej 0dB, a nie +3-5, co spokojnie przechodzi z lepszymi żelazówkami czy też kobaltówkami typu II ("pseudochrom") ;-) Ja z nagrań na taśmach CR-E, CR-S i CR-M robionych na magnetofonach Onkyo TA-2058 oraz Nakamichi 670ZX jestem zadowolony, nawet bez Dolby nie szumią w dokuczliwy sposób. Bardzo też lubię ich wygląd, zwłaszcza w wersji z małym okienkiem.

Panowie pomóżcie, co to za magnetofon na widocznej fotce? fotka kiepskiej jakości, ale ten kto go posiadał nie będzie miał problemu z rozpoznaniem

Pozdrawiam

Tomasz

Chromówki rzeczywiście mają mniejszą wysterowalność, ale też mniej szumią, więc w sumie się równoważy. Po prostu - nagrywając stare chromowe BASFy trzeba utrzymywać maksymalny poziom ciut poniżej 0dB, a nie +3-5, co spokojnie przechodzi z lepszymi żelazówkami czy też kobaltówkami typu II ("pseudochrom") ;-) Ja z nagrań na taśmach CR-E, CR-S i CR-M robionych na magnetofonach Onkyo TA-2058 oraz Nakamichi 670ZX jestem zadowolony, nawet bez Dolby nie szumią w dokuczliwy sposób. Bardzo też lubię ich wygląd, zwłaszcza w wersji z małym okienkiem.

 

No ja też mechanicznie lubię Basfy ale chrom zawsze był dla mnie problemowy. Pomimo nagrywania do -2dB czyli bez przesterowania ja słyszę kompresję na tych taśmach, testowane na przeróżnych deckach, jak wspominałem również na Grundigu CT-905 - on chyba powinien być z nimi bardziej kompatybilny ;) a nie jest wcale. Gra po japońsku - lubi kobalty.

Edytowane przez sk-victor

Lubię kiedy gra muzyka...

z chromem mam jeszcze jedno podejrzenie, ale żaden autorytet tego nie potwierdza. - im wyższa czestotliwosc biasu - tym gorszy efekt: yamahy które "budzą" tasme sygnałem 160kHz mają POTWORNE problemy z chromem - spadek rzędu 4-6 dB,

tehnicsy 85kHz -> zero problemów ..

 

naka - w wiekszosci 105kHz - zero problemów -> odjazd w stronę wysokich czestotliwosci sprawdzał sie wylacznie w przypadku zelazówek wszystkich typow, czasteczki cro2 chyba wolały niższe czestotliwosci...

 

a moze to przypadek i chodzi o jeszcze cos innego

 

_ _ _ _

 

ct 905 to lata 90te.. zajrzyj do serwisówki - bankowo był strojony do żelazówki typu II.

nawet jeśli do Cr-E z 1991 to z Cr-E z 1986 nie miał szans pracować.

 

skądinąd ciekawa maszyna - tylko koncepcja calibracji w oparciu o CD.. co to za pomysł!?

Edytowane przez v12

to pytanie do posiadaczy tych wynalazków - skądinąd absolutnie nieuzasadnionych - wg surowej teorii (5 x*) 100kHz w zupełności wystarczy - i w praktyce teoria sprawdziła się doskonale, ale jak ktoś nie potrafi wyprodukowac porządnego transportu, o głowicy nie wspominając zaczyna "bajerować" frazesami - jak prezentacja czułości tasmy w kategoriach jej jakosci, dodawanie zbędnych słów czy literek do oznaczenia przeciętnego skądinąd produktu..

 

trzeba by zapytać kogoś kto próbował bazgrać na chromie późnym jvc - oni na pewno próbowali czarować potencjalnych nabywców rewolucyjnym jak na nasz staroświecki układ słoneczny sygnałem wzbudzającym o częst. 210000Hz...

 

oscylator bias ma chodzić stabilnie, a w tanich maszynach musi trzymać się specyfikacji HX.

 

jedna z ulubionych czytanek "wprowadzających":

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a stronę 39 warto powiesić sobie nad wyrkiem: zwłaszcza "obrazki".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez v12

No, w założeniu było zdaje się, że im wyższa częstotliwość prądu podkładu, tym niższe szumy. Mój pierwszy magnetofon kasetowy (przenośny, płaski Sanyo mono, 1976) miał DC Bias i DC Erase, i "dzięki" temu osiągał oszałamiający odstęp od szumów - całe 30 dB! ;-) No ale w jego przypadku częstotliwość prądu podkładu wynosiła 0 Hz... ;-) Im więcej, tym powinno być lepiej. ;-)

zgaduje że fartuchy w otari wiedzieli co robią i dla dwucalowych taśm pedzących "sto-na-godzinę" miało to uzasadnienie - w kasetce to chyba nie zagrało zgodnie z tym założeniem..

 

w każdym razie "anemiczny" oscylator w nakamichi średnio im przeszkodził w osiąganiu "przekonujących parametrów" sygnał/szum...

 

wielka szkoda, że poszli na układ z tdk..- po 86 powinni "dobić deal'a" z hitachi - bo zgaduje, że układ z sony średnio wchodził w grę..

 

_ _ _ _ _

 

od trzeciego posta robi się ciekawie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez v12

..a tak wracając do basf - w latach 90tych powiedzieli "pi*******ć to" i zaczeli produktować taśmy żelazowo kobaltowe o identycznej czułości co maxell / tdk - jak ktoś zwraca uwage na szczegóły to na pewno zauważył, do którego momentu tasma była pokrywana 6 razy droższym Cr a od kiedy tanim Fe / Co - które łatwiej bylo nagrac i "wszyscy zadowoleni" - tzn dział handlowy, bo w laboratorium byli wściekli.

 

..a mnie te ich żelazowe "chromówki" w ich wykonaniu wyjątkowo pasują szczerze powiedziawszy ;)

Edytowane przez v12

Panowie znawcy technicsów może mi ktoś powiedzieć jakie są różnice miedzy RS-b765, a RS-b755 jeden i drugi jest w klasie AA i wszystkie funkcje ma takie same.Miałem zamiar kupić RS-b755 jako dawcę części bo mam RS-765 a potrzebny mi jest sam panel.Pozdrawiam

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Panowie znawcy technicsów może mi ktoś powiedzieć jakie są różnice miedzy RS-b765, a RS-b755 jeden i drugi jest w klasie AA i wszystkie funkcje ma takie same.Miałem zamiar kupić RS-b755 jako dawcę części bo mam RS-765 a potrzebny mi jest sam panel.Pozdrawiam

 

Na końcu tej http://www.hifiengine.com/manual_library/technics/rs-b765.shtml instrukcji serwisowej, jest lista różnic.

 

GM

Onkyo 2070 wróciło ponownie z serwisu i nadal na chromie nagrywa mi tak że dźwięk ucieka mi na prawo .

Zrobiłem szybką próbę na chromówkach bez żadnych kalibracji ustawiając wszystko w pozycji 0 i jak zauważyłem na wyświetlaczu jak nagrywałem sygnał i w muzyce była lekka dominacja lewego kanału to przy odtworzeniu lekko dominuje prawy. Na żelazówkach i metalu jest OK.

Sprawdzając też nagrywanie na chromie i przełączając przełącznik source/tape w pewnym momencie na wyświetlaczu wyraźnie było widać jakby nagle lewy kanał odtwarzany był znacznie ciszej. Z reguły na wyświetlaczu jest to tylko lekka różnica.

Drugim mankamentem jest znikanie sygnału z źródła np po kalibracji.Pomaga puknięcie w obudowę

Serwis szukał zimnego lutu i po pierwszej wizycie było znacznie lepiej a po drugiej wizycie niestety jest gorzej.

a nie nagrywasz czasem na tdk z lat 91-93? lewy kanał to ten na zewnątrz - a one lubią się tam załamywać/zaginać (bez winy magnetofonu" - jeżeli to samo zaobserwujesz na Sony / maxell c-60 to problem jest innej natury.

Testuję na tych.Włączę jeszcze inne kasety np.basfa.

Posiłkowałem się płytą Hi-fi i muzyki i gdy nagrałem test kanał lewy /prawy to jakby podbijało o jeden punkt na wyswietlaczu kanał prawy.

 

Właśnie nagrałem testowa muzykę na nowej Basf Reference Maxima TP II i jest tak samo jak na chromówkach japońskich.Gitara którą słychać na cd oraz żelazówkach i metalach jest od środka w lewo

na chromach po nagraniu jest od środka w prawo.

 

Użyłem teraz do testu samplera hi-fi i muzyka 11/2003 ścieżki 39 do 43 gdzie jest sygnał w kanale lewym przechodzi na oba kanały i kończy w prawym.Na żelazówce kanały nagrało ok i równo.

Natomiast na chromie jest spadek na lewym kanałe a podbicie na prawym. Stąd gitarę przenosi na prawo.

Co mam zasugerować serwisantowi,gdzie leży przyczyna .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez dzeus67

Podejrzewałbym niepewny kontakt na którymś ze styków przełącznika rodzaju taśmy. Miałem podobny problem w TA2060 - w zależności od tego, jak się "ułożył" przełącznik, raz było równo, a innym razem któryś kanał uciekał.

basf TP = maxell xl II s - a w drugiej odslonie tasma minimalnie rózna (bardziej zrównoważona u góry) - jezeli TP i XL świrują to na 100% problem lezy w decku.

 

dziwne ze IV "działa" a II nie - tak jakby faktycznie Bias osc przy ustawieniach typu II niedomagał z lewej strony..

Podłącz do zacisków silnika kondensator 1uF, foliowy, i sprawdź czy coś się zmieni.

Jeśli tak, to popatrz na schemat i wymień elektrolityczny kondensator bipolarny, który jest na płytce.

Popraw mnie jeśli się mylę w kwestii obecności tego kondensatora zamontowanego fabrycznie. Nie mam teraz dostępu do schematu.GM

 

Niestety ale niezależnie od tego jak bym nie dotykał tego silnika kondensatorem a nawet "palcyma" pyrczy sobie w najlepsze.

Przy okazji zauważyłem, że zaraz przy wtyczce z wyprowadzeniami zasilania dla silników jest takie czarne płaskie coś (ok.2x1cm) z kawałkiem blaszki w roli radiatora co sakramencko się grzeje (ok.70-72 st.C). Nie za mocno aby ? Jak by nie to, że odciągnąłem kabelki (a jest ich tam trochę) od tej blaszki to z czasem przetopiło by im izolację.

 

Podejrzewałbym niepewny kontakt na którymś ze styków przełącznika rodzaju taśmy. Miałem podobny problem w TA2060 - w zależności od tego, jak się "ułożył" przełącznik, raz było równo, a innym razem któryś kanał uciekał.

 

Ok. niepewnie działający przełącznik to się może zdarzyć ale wtedy "uciekały" bo oba kanały, a nie jeden. Przełącznik przecież jest jeden dla całości (tak jakby mono) i nie rozróżnia kanałów. Powód musi być gdzieś dalej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

odstaw na chwile instrumenty / gitarę i sprawdź rozjazd poziomów dla poszczególnych Hz

 

125, 300, 1000, 4000, 8000, 16000 - coś mi mówi ze to z dołem jest problem "w lewym uchu" stąd odczuwalny przesuw "całości".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ok. niepewnie działający przełącznik to się może zdarzyć ale wtedy "uciekały" bo oba kanały, a nie jeden. Przełącznik przecież jest jeden dla całości (tak jakby mono) i nie rozróżnia kanałów. Powód musi być gdzieś dalej.

 

Przełącznik jest jeden, ale musi być conajmniej dwusekcyjny, bo przecież musi przełączyć korekcję w obu kanałach. Przełącznik prądu podkładu istotnie może być pojedynczy. Czyli w sumie przełącznik ma 3 sekcje. A z tego, co widzę - w 2070 są to trzy "isostaty", zatem jak najbardziej ten od "chromu" może być brudny/niekontaktujący.

 

Nawet w instrukcji serwisowej na rysunku płytki z tymi przełącznikami widać, że są wielosekcyjne.

Edytowane przez adamstan

jeżeli na rodzaj tasmy w decku na płytce elektronicznej sa jakies kondensatory to może któryś się wysuszył, jeżeli wszystko działa w tym samym układzie to sugestii nie było.

Zainspirowany wskazówką użytkownika v12 na temat wad taśm postanowiłem zrobić mały test na Onkyo 2070 i zobaczyć jak nagrywa się sygnał z CD sampler HI-FI i Muzyka gdy wszystko REC Cal i Accubias mam ustawione na 0. Nagrywałem sygnał testowy nr 39 -kanał lewy, 41 - kanał lewy i prawy i 43- kanał prawy. I wyszło ciekawie.

Na początku wartości z żródła czyli cd a później co otrzymywałem na kasetach.

 

Cd-wartości poziomu sygnału na wyświetlaczu do nagrywania

L -1

L +P -3

P -1

a teraz to co pokazywało na kasetach przy odtworzeniu chromowe

 

Maxell XL II czarna testowałem 2 kasety i ten sam wynik

L -2

L+P -5 -3do -2 spadek na lewym kanale a podbicie na prawym

P 0

 

Maxell XLII-S szara

L -1

L+P -5do -3 -3do-2 tu też lekka dominacja prawego

P 0

 

Maxell UD II szara

L -1

L+P -5 -2 to samo znów prawy dominuje

P 0 do+1

 

Maxell XLII Epitaxial

L -3do-2

L+P -7do-5 0 mocne podbicie dominacja prawego kanału!!!

P +2

 

TDK SA-X

L 0

L+P -3 -1 też lekko dominuje prawy

P +1

 

Sony UX

L -3

L+P -5do-3 -5 prawy ciut mocniejszy

P -3do-2

 

Sony UX-S

L -1

L+P -3 -3 prawie idealnie

P 0

 

Basf CR-S II

L -3

L+P -7 -5 prawie równo chociaż spadki

P -3

 

BBC CDS

L -1

L+P -3 -3 ciekawe kaseta z Korei a idealnie nagrała poziomy jak wejściowe z CD

P -1

 

Fuji K2

L -2

L+P -5 -2 lewy kanał spadek prawy podbicie

P 0

 

Philips CD extra

L -3

L+P -5do -7 -5 lekko lewy słabszy od prawego

P -2

 

Kasety żelazowe

 

TDK D zielona

L -2

L+P -5 -5 oba kanały równo

P -2

 

Maxell UR nówka

 

L -5

L+P -7 -7 spadki ale kanały nagrane równo

P -5

 

Sony HF

L -2

L+P -5 -5do-7

P -3

 

Metalowe

 

Sony Metal XR

L -1

L+P -3 -5 tutaj prawy lekko gorszy odmiennie niż na chromach

P -2

 

TDK MA

L -1

L+P -3 -5 te same wartości co sony metal xr

P -2

 

 

 

Po tym pokrótkim teście różnych taśm to wyciągam wniosek że na żelazowych nagrywa kanały równo.

Na metalach też choć lekki spadek na prawym.

Natomiast na chromach zwłaszcza japońskich występują duże różnice pomiedzy lewym a prawym kanałem.

 

Używam rec cal do korekcji właśnie poziomu przed zapisem ale widać nie zawsze to zniweluje te różnice w zapisie na chromach.

Panowie, szukam najlepiej dwukaseciaka. Co sądzicie o:

Pioneer CT-W850R

Pioneer CT-W910R

 

 

Ewentualnie z jednokieszeniowych:

PIONEER CT-737

YAMAHA KX-480

Pioneer CT-S410

 

Jesli macie na polecenie jakiś dobry deck dwukasetowy to poprosze o rekomendację. Cena do 300.

Witam :)

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czym się różni Technics AZ6 od AZ7? Planuje zakupić sobie nowego starego kaseciaka,a póki co nie wiem na jaki się zdecydować. AZ7 jest dużo droższy od AZ6,a poza tym? A może polecacie coś innego?

Ewentualnie jakiś inny model innej firmy 3 głowicowy?

Edytowane przez Kami3n147
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.