Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, dynamika. Ale to też zależy co nagrywamy. W przypadku "normalnej" muzyki, dynamika oryginalnego nagrania i tak jest niewielka. Jeśli nagrywamy faktycznie coś, co przechodzi od fragmentów bardzo cichych do bardzo głośnych, to faktycznie można powiedzieć, że przy niskim wysterowaniu te ciche będą miały sporo szumu i lepiej wysterować trochę wyżej. Ale to oznacza znaczne okrojenie pasma i zwiększenie zniekształceń... tak jak mówiłem, wieczny kompromis :)

rafal996 - masz sporo racji, ale nie do końca. Zauważmy, że nagrania orkiestr symfonicznych na kasetach CC nie pojawiały się zbyt często. I to pewnie tylko dlatego, że nagrywarki "firmowe" nie dawały sobie rady z taką dynamiką utworów, choć nagrania na lepszych deckach sprostałyby temu wyzwaniu na przyzwoitym poziomie. Osobiście uważam, że producenci zarówno kaset, jak i magnetofonów, nie walczyliby o jak najwyższe możliwości wysterowania. Nie wprowadzono by kaset metalowych, bo generalnie nie miałoby to sensu - wyższy szum własny, fatalny wpływ na głowice. Jednocześnie to własnie kasety metalowe pozwoliły na zwiekszenie poziomu wysterowania nagrań i uzyskanie najwyższej jakości zapisu. Spójrzmy na to z tej strony i będzie jasne, że "czerwone lampki" na wskaźniku wysterowania nie są tylko i wyłącznie elementem estetycznym naszych ukochanych magnetofonów, ale faktycznie pokazują, jak wysterować optymalnie nagranie. Gdyby nie było to konieczne, w wiekszości magnetofonów skala mogłaby się kończyć na poziomie 0 dB, a czerwone pole rozpoczynać od poziomu np. - 5 dB. Nieprawda?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Gdyby kogoś interesowała instrukcja serwisowa do Sharp Optonica RT-3838 (3838H), to polecam tę http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/23215/Sharp_RT-3838H.html stronę.

 

GM

G.Mark - dzięki za namiary na schemat do Optoniki. Właściwie znałem tą stronę, ale kiedyś pobrałem z niej schemat do Uhera, to okazało się że było tylko parę stron dotyczących mechaniki. Dlatego zraziłem się do tej stronki i nie szukałem innych schematów.

Przed chwilą zaryzykowałem i zdemagnetyzowałem cały tor przesuwu taśmy w Uherze Royal de Luxe lutownicą ! Przykręciłem dłuuugi grot i zdemagnetyzowałem. Efekt znakomity ! Dużej poprawie uległa jakość odtwarzania. Jednak w nagrywaniu wciąż brakuje wysokich tonów.....

Nawiązując do porównia magnetofonów Technics RS-B100 i Akai GX-95 wskazuję na tego pierwszego.

 

Na szczegolną uwagę zasługują najwyższe częstotliwości oraz bezpośredni przekaz. Bardzo dobra dynamika. Odziwo magnetofon w mniejszym stopniu zaznacza swoją obecnośc niż Akai.

Jak udało się uzyskać taki efekt? Nie mam pojęcia. Szkoda, że na tym sie skończyło.

Kolejne serie były juz tylko krokiem w tył.

Pomyliłem watki ;-)

Ten wpis miał być tutaj ;

 

Proszę już nie dzwonić magnetofon i taśmy znalazły nowego właściciela.

Ok. 160-170 taśm w tym 1/4 to metale - chromy Maxwelle ,TDK, Sony Akai.

Przyznam się ,że łezka mi się zakręciła w oku ;-)

Ale chyba z 10 lat nikt ich i tak nie słuchał.

Mimo wszystko nie przypuszczałem ,ze taśmy - magnetofon ma tylu amatorów - zapaleńców ;-)

gutekbull - nie powielaj powszechnego błędu. MAXELL, a nie MAXWELL. To dwie różne (i to bardzo różne) nazwy!!! No chyba, że miałeś Maxwell'e - szczyt jakości to nie jest...

Sorry ,automatycznie mnie poprawiło , ale nigdy nie mówiłem ,że nie robię błędów ;-)

Chodziło mi o taka znaną za moich młodych lat Japońską firmę , robiła jedne z najlepszych taśm,

ale w tym wątku powinniście wiedzieć o co mi chodzi ,nawet jak sie pomylę ;-)

To niesprawiedliwe ! Tyle dobrych taśm i magnetofon w ręce jednego człowieka ! Jestem zazdrosny !

To w końcu nie moja wina, że mieszkam tak daleko od Ciebie :-)))

Domyśliłem się, że chodzi o MAXELL'e, ale faktycznie w sprzedaży były też swego czasu MAXWELL'e, tak jak są obecnie REBOOK'i albo ABIDAS'y... ;) Na tym forum wypada wykazać deczko profesjonalizmu... ;) Pozdro!

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

gutekbull w tych czasach kupowalem najwiecej tasm choc moj sprzet byl biedny... Technics RS-M 24 i MDS 432 w wersji na Francje (oba rownoczesnie). Jako zrodlo pracowala Fonica CDF 103R ale to zaraz po tym jak sprzedalem na gieldzie "szuflade". Potem pojawily sie masowe wyjazdy po elektronike: Belgia Holandia, Niemcy, Austria. Pamietam ile deckow pojawilo sie w drugim obiegu po powodzi w Holandii. Technicsa szybko zastapil Philips F 6337 znacznie od niego lepszy. Potem byl Technics RS-B 965 ktory poza biasem i kalibracja naprawde lepiej od tego Filipka nie gral. Kilka lat przerwy i Pioneer CT 939mkII. Przeskok do innej galaktyki. W latach 80-tych mialem kilka JVC ale do dzis zaluje ze nie byl to zaden z serii DD. Z magnetofonow ktore nie nalezaly do mnie najmilej wspominam Tandberga TCD 3014. Deck ktory wedlug mnie nie ma konkurencji.

Magnetofony testowałem na: TDK MA, Sony XR, TDK SA, Maxell XLII, Sony UX-PRO. Wszystkie 60-tki.

 

Muzyka różna. Peter Gabriel - OVO, SO; Oldfield - Amarok, Tubular Bells II, The Songs of ... nagranie 5 - test dla wysokich częstotliwości. Janusz Grzywacz - Młynek Kawowy.

Jutro nagram coś z Manowar. Tu chyba obydwa sie wyłożą. Ale nie przesądzajmy ...

 

RS-B100 ma mniej swojego charakteru w przekazie niż GX. Aż mnie samego to ździwiło.

Mechanicznie także jakoś lepiej pracuje niż Akai.

Pamiętam ustawiczne wojny zwolenników Technicsa i Sony,

ja bylem w tym drugim obozie, ale pamiętam jeszcze coś takiego jak Finezja chyba ,

to robili gdzieś kolo mnie ;-) Miałem to - wyglądało jak jakaś konsola i do tego radio Amator,

a marzyłem o Kleopatrze ;-)

Gość V-savage

(Konto usunięte)

>RS-B100 ma mniej swojego charakteru w przekazie niż GX. Aż mnie samego to ździwiło.

>Mechanicznie także jakoś lepiej pracuje niż Akai.

 

Tzn ze Technics jest wierniejszy tak? SOrry ze pytam ale nie do konca zrozumialem.

Potwierdziloby sie brzmienie technicsow w takim wypadku.

 

Ja tam lubie jak deck dodaje troche od siebie, oczywiscie w granicach rozsadku.

>Jutro nagram coś z Manowar

 

kiedyś sporo się tego nasłuchałem :) I z kaset i z płyt

 

Co do testu decków to nie miałem okazji nigdy słuchać technicsa ale z tego co opisujesz Ocasek to musi grać raczej nudno - już gx 95 jak dla mnie ma mało charakteru brzmienia.

 

Nagrywam właśnie na taśmę kapelę stryper album "the hell with the devil" na ... sony ef - nie było potrzeby użycia lepszej kasety - 970es wyciska z niej chyba wszystko i efekt jest naprawdę OK. NAgrywam do 0 DB w skali IEC.

Ten Technics mnie kusi już od dawna. A jeśli jest wierniejszy niż Akai to coś niebywałego, bo nie spotkałem dotąd wierniejszego decka, niż Akai. Z drugiej strony Akai mimo wierności ma swój charakter i swoje brzmienie, czego nie ma np. Technics RS-B965 albo Pioneer CT-757, dlatego te decki mi nie podeszły.

 

Natomiast to, co gotyk1 pisze o GX-95, czyli że "nie ma charakteru" przekonuje mnie, że Sony ES to raczej nie jest sprzęt dla mnie. Właśnie GX-95 mk2 jest dla mnie jak narazie najlepszym dźwiękiem z kasety, jaki miałem okazję słyszeć.

AKAI jest zbyt sodki. Cierpi na tym dynamika.

Technics gra zdecydowanie dynamiczniej, bezpośrednio, ale bez przerysowania. Do tego zachowana równowaga tonalna. Słychać, że ma szerokie pasmo. Zwłaszcza w górę...

 

Akai to bardzo dobry magnetofon. I wiele osób zapewne jest z niego zadowolonych.

Akai słodki? Muszę naprawdę posłuchać tego Technicsa :) Akai jest liniowy, wierny, nawet do pewnego stopnia rozumiem osoby, którym nie podchodzi, bo ja też jakiś czas się do niego przekonywałem. Jego potęga widoczna jest z czasem, kiedy jak na dłoni widać jego niesamowitą rozdzielczość, szczegółowość, scenę jaką generuje, powalający niski bas, jakiego nie słyszałem w żadnym innym decku. Nie nazwałbym go słodkim, właśnie raczej ascetycznym, detalicznym i wiernym.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Kasjel, 11 Kwi 2009, 10:29

 

>G.Mark - czy potrafił byś znaleźć na tej stronie serwisówkę do Sony TC 399 ??? Mnie to jakoś nie

>wychodzi :-((

 

Mnie też nie wyszło. :-(

 

GM

Ja mogę tylko potwierdzić to co napisał "Ocasek" na temat RS-B100. Nie znam GX-95 i nie mam porównania. Ale RS-B100 potrafi zaskoczyć dźwiękiem jaki z siebie wydobywa. Ogromne zaskoczenie może na pewno wywołaś u osób, które nie mają przekonania do Technicsa. Trudno natomiast przyrównać go do modeli będących jego następcami - RS-B905, RS-B965, RS-BX8x8 i kolejne. To już nie jest to i pomimo, że potrafią naprawdę zagrać, to tak jak to "Ocasek" dobrze określił, są one krokiem w tył.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.