Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Dla chcących iść na skróty polecam kasety czyszczące Sony C-1KD, TDK HCL-11

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-27174-100006228 1272369606_thumb.jpg

post-27174-100006229 1272369606_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Zapomniałem dodać używając kasety czyszczącej czyścimy głowice a ZARAZEM JĄ SZLIFUJEMY !!!!! CZYLI MAJĄC SŁABĄ GŁOWICĘ NISZCZYMY JĄ 20 RAZY SZYBCIEJ .Poza tym kaseta czyści głowice, lecz brudzi rolki gumowe więc nie należy nadużywać tej metody .

Pozdrawiam xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

xtr71, a jak radzisz czyścić głowice w odtwarzaczu samochodowym ? Ja od 12 lat używam takiej kasety, oczywiście nie tej samej ciągle i system się sprawdza. Głowice jeszcze są...

Wojtek

Wojtek

Na odtwarzacze samochodowe tylko pałeczki do uszu i spirytus nic nie wymyślono lepszego .Rolkę jak mocno zasyfiała benzyna ekstrakcyjna pomaga, nie za mocno czyścić bo może troszkę gumę rozmiękczyć.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

xtr71, 27 Kwi 2010, 08:56

 

>Dziękuję za foto

>Trzeba te głowice lekko przeczyścić kolego bo na foto widać brązowy nalot nagrywanie będzie słabe,

>a wogóle kto ma schemat do----- Aiwy-F850?

 

>>>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

xtr71, 27 Kwi 2010, 14:00

 

>Dla chcących iść na skróty polecam kasety czyszczące Sony C-1KD, TDK HCL-11

 

Nie chce mi się mordować z patyczkiem z watką, tym bardziej, że może się ona wkręcić na oś...

 

Które z poniższych kaset czyszczących polecasz, bo mam je wszystkie, i nie mogę się zdecydować:

TDK HC-1 (na sucho)

TDK HCL-11 (na sucho - stary model)

TDK HCL-11 (na sucho - nowy model)

TDK HCW-01 (na mokro - stary model)

TDK HCW-01 (na mokro - nowy model)

Sony C-1K (na sucho)

Sony C-1KW (na mokro)

AGFA (na sucho, z białą taśmą z flizeliny)

BASF CR (na sucho, stara, zielona taśma)

EMTEC Audio CC Cleaning 3 in 1 (zielona taśma)

Stilon KS-1

Stilon KZ

Kaseta niemiecka bez nazwy z niebieską taśmą do nasączania i filcem czyszczącym rolkę (na mokro)

Trackmate z ruchomymi szczoteczkami

Vivanco ARC 100 - podobna do Trackmate, tylko trochę prostsza

Allsop 3 z ruchomym filcem na wahliwej dźwigni i filcami czyszczącymi rolki

Audio Magnetics z wirującym filcem czyszczącym głowicę i filcami czyszczącymi rolkę

 

Która z nich będzie najlepsza?

A ja nie używam, nawet w radiu samochodowym, wolę wymontować całość i w domu wyczyścić....

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Do odtwarzaczy samochodowych używam kaset czyszczących na mokro oraz demagnetyzujących ze świetnym skutkiem. Codziennie spędzam ponad 2 godziny w trasie i nie wyobrażam sobie jazdy bez dobrej muzyki z kasety. Jakość dźwięku musi naprawdę dobra bo inaczej nie chce mi się jechać, zwłaszcza, że to ciągle ta sama trasa w te i we wte.

Wojtek

Wojtek

Sam posiadam kasety SONY UXS i nagrywałem na moim AKAI GX-F51 z gramofonu - jakość dość dobra

 

sa dwa rodzaje tych SONY UXS - różnią się obudowa :

 

foto zapożyczone z niemieckiego forum

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24346-100006136 1272401019_thumb.jpg

post-24346-100006137 1272401019_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

Nie miałem styczności z taśmami czyszczącymi na mokro więc nie wypowiadam się o mokrych.Miałem na sucho taką ciemno zieloną (szlifującą- play tylko na 10 sekund włączało się)a innych po prostu nie miałem tylko sony i tdk jak się zniszczyły to kupowało się nową .Lub patyczki i spirytus lub benzyna ekstrakcyjna na rolki.Rozbiórka mechanizmu lub samej kieszeni.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Z ciekawości zadam pytanie: jaki płyn zwilża taśmy w kasetach czyszczących na mokro ?????????? pochodne etanolu ,metylu,etc.

Dziękuję za schemat Aiwy f850 :))

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

xtr71,

 

A co powiesz o oczyszczaniu rolek dociskowych i pasków napędowych esencja herbacianą ?

Czy stosowałeś ?

To oczywiście nie jest żart. Spróbuj a zobaczysz efekty.

Gardenus, 27 Kwi 2010, 23:57

 

>xtr71,

>

>A co powiesz o oczyszczaniu rolek dociskowych i pasków napędowych esencja herbacianą ?

>Czy stosowałeś ?

>To oczywiście nie jest żart. Spróbuj a zobaczysz efekty.

 

Proszę podać przepis na ten płyn herbaciany nie słyszałem nawet o tym sposobie.Miałem kiedyś odtłuszczacz ze skurek owoców cytrusowych (mocna rzecz wypala wszystkie zabrudzenia i fajnie pachnie)

Finish Line Cytrus Degreaser - w rowerowym pytać ok 39 pln

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Nie wiem czy to tak ładnie naigrywać się z kolegi xtr71. Zwrócił uwagę na oczywisty fakt, ze głowice przedstawione na zdjęciu M-LK są uwalone. Czyjeś ego zostało dotknięte? Nie łatwiej zadbać o czystość toru?

 

Do zdjęć też pozujecie w brudnych ubraniach?

Myślę, że kolega xtr71 powinien zadać sobie trochę trudu i wchodząc do tego wątku powinien przeczytać trochę więcej niż kilka ostatnich postów. Wtedy wiedziałby jaką mniej więcej wiedzą dysponują ci, którzy tutaj piszą, a których próbuje nauczać o rzeczach oczywistych.

Piszę to bez złośliwości, po prostu myślę, że na przyszłość pozwoli to uniknąć sytuacji, w których ktoś, mówiąc delikatnie niepotrzebnie się daje "wkręcić" :-)

Niemniej było trochę zabawy i mam nadzieję, że xtr71 nie poczuł się urażony.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Panowie mam takie dosc nietypowe pytanie. Dotad mialem albo decki pozbawione kalibracji (glownie w latach 80-tych - MDS 410S, MDS 432, JVC KD-A 33 i Technics RS-M 24) albo tzw full wypas czyli kalibracja bias dual capstan itp. Zastanawiam sie jak dzialaja takie magnetofony jak Denon DR-M 800 A ktore maja tylko bias bez kalibracji poziomu zapisu? Czy sa problemy z roznica poziomu na roznych tasmach w stosunku do zrodla?

macie jakieś dane na temat stosowania optoelektroniki i optomechaniki w konstrukcjach decków i szpulowców?

z tego co wiem było to rozwiązanie najdroższe ale i najbardziej zaawansowane....

ostatnio doczytałem ,że np. firma eumig w modelu 1000 wykorzystywała światłowody w postaci tzw.optoelectronic capstan control to był początek lat 80

pytam także dlatego bo mój szpulowiec kilka lat wcześniej wyprodukowany także ma konstrukcje opartą na optoelektronice

czy to rozwiązanie było stosowane np.w maszynach studyjnych w latach 70?czy rozwiązanie to poprzedzało cyfrową kontrolę

jak to było u czołowych firm jak studer czy emi

wiedza jest bardzo szczątkowa a temat wydaje się ciekawy- ot choćby jak radzono sobie ze stabilnością obrotów capstana -niezwykle ważne w dżwięku studyjnym

VSOP

>>discomaniac71

Ja mam Technicsa RS-M88, mam tylko regulację biasu, zauważyłem, że różnic poziomów nie ma, przynajmniej w tym modelu może tak to jest zrobione...., dziwne, jakaś ukryta technologia :)

 

W K555ES np miałem problem z poziomami, po nagraniu było ciszej. Na taśmach Type I była to udręka, na taśmach metalowych już praktycznie szło równo...., okazało się, że to właśnie brak pokrętła od kalibracji REC Level powodował, że na niektórych taśmach było ciszej....

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

discomaniac71, 28 Kwi 2010, 10:51

 

>Zastanawiam sie jak dzialaja takie magnetofony jak Denon DR-M 800

>A ktore maja tylko bias bez kalibracji poziomu zapisu? Czy sa problemy z roznica poziomu na roznych

>tasmach w stosunku do zrodla?

 

Zdecydowanie tak! Taśmy różnią się czułością, niektóre nawet bardzo, np. taśmy metalowe typu II mają bardzo wysoką czułość, rzędu +3,5dB w stosunku do normy, a niektóre inne taśmy z kolei odwrotnie - mają niską czułość. Przeważnie np. taśmy typu II z dwutlenku chromu (głównie taśmy niemieckie) mają czułość o ok. 1dB niższą od taśm z tlenków żelaza z kobaltem (głównie taśmy japońskie). Taśmy typu I, szczególnie te słabe (Stilon niskoszumowa i poniżej) też mają niską czułość. Również jedna z Agf Superferro, eksperymentalnie wykonana z czarnego magnetytu (a nie brązowego hepatytu) miała czułość niższą od normy, mimo aspiracji do klasy wyższej.

Nie bez powodu niemal wszystkie poważniejsze magnetofony z końca lat 70-tych miały regulację "Rec cal" albo nawet wprost nazwaną "Dolby level cal", nawet nie mając płynnego regulatora prądu podkładu - niezgodność poziomów, wywołana niską albo wysoką czułością taśmy, powodowała zakłócenie pracy układu Dolby (czy innych układów redukcji szumów). Takie regulatory widziałem też na zdjęciach magnetofonów Toshiba wyposażonych w układ ADRES - najwidoczniej wymagał on precyzyjnej regulacji poziomu do czułości taśmy, tak, by poziomy sygnału zapisywanego i potem odczytywanego były takie same.

Oczywiście najlepiej gdy są obie regulacje (bias i level), bo obie wpływają na charakterystykę zapis-odczyt i identyczność poziomów przy zapisie i odczycie. W zasadzie najlepiej jest (przynajmniej teoretycznie) gdy jest jeszcze regulacja korekcji (EQ), oddzielnie dla tonów średnich i wysokich, bowiem wiele nowoczesnych taśm (szczególnie wielowarstwowych) nie pozwala uzyskać zupełnie płaskiej, prostoliniowej charakterystyki mimo regulacji zarówno poziomu jak i prądu podkładu - ze względu na różną czułość taśmy dla różnych częstotliwości, nawet po kalibracji dwóch podstawowych parametrów mogą wystąpić skoki i spadki czułości pomiędzy tymi częstotliwościami, dla których wykonano regulację. Regulacja korekcji, najlepiej dla dwóch częstotliwości, pozwala jakoś tam to wyprostować, przynajmniej w teorii.

W praktyce wahania rzędu 1dB są chyba nie do usłyszenia, ale 3db to już dwukrotna różnica głośności - czyli słyszalna.

Efekt złej kalibracji czułości taśmy najlepiej można usłyszeć nagrywając coś na taśmę przy krańcowo złym ustawieniu tego regulatora przy włączonym dowolnym układzie redukcji szumów i potem to odsłuchując - słychać wtedy nagłe, dziwne stłumienia lub skoki pewnych dźwięków, bo dekoder układu redukcji szumów nieprawidłowo dekoduje sygnał.

Bez redukcji szumów ta regulacja nie ma aż tak wielkiego znaczenia, po prostu sygnał jest cichszy bądź głośniejszy niż być powinien, ale nie powinno następować zachwianie równowagi tonów.

Dodam jeszcze, że z chwilą ustalenia taśm odniesienia IEC trochę straciło to na znaczeniu, bo nowe taśmy poważnych producentów przeważnie mniej więcej trzymały się standardów; taśmy które się ich nie trzymały to albo były marne taśmy no-name, przeważnie z Dalekiego Wschodu, albo różne dość drogie taśmy o bardziej specjalnych zastosowaniach, i producenci pewnie uznali, że takich taśm będą używali raczej posiadacze zaawansowanych magnetofonów wyposażonych we wszystkie regulacje. Stąd być może wielu producentów magnetofonów zadowoliło się tylko regulatorem BIAS, bo dla większości taśm kalibracja czułości nie była aż tak istotna.

 

Natomiast regulacja "Dolby level cal" była bardzo potrzebna pod koniec lat 70-tych, gdy panowało największe zamieszanie w parametrach taśm. Wtedy różne pisma publikowały testu w rodzaju: "która taśma do którego magnetofonu?" - mam gdzieś taki test z niemieckiego "Zuhause" z 78 albo 79 roku. Przetestowano kilkanaście magnetofonów i chyba ze 20-30 taśm, i okazało się, że dla niektórych magnetofonów w ogóle nie udało się dobrać taśm zapewniających dobre brzmienie - np. tylko jedną-dwie normalną, natomiast żadna chromowa ani ferrochromowa nie zapewniała dobrego brzmienia!

discomaniac71, 28 Kwi 2010, 10:51

 

Zastanawiam sie jak dzialaja takie magnetofony jak Denon DR-M 800

>A ktore maja tylko bias bez kalibracji poziomu zapisu? Czy sa problemy z roznica poziomu na roznych

>tasmach w stosunku do zrodla?

 

Bardzo dziwne pytanie. Działają dokładnie tak jak te z kalibracją poziomu. Przy założeniu, że jej nie regulujesz (poziom 0).

Ponieważ ostatnio zrobiło się "ciekawie", spieszę z wyjaśnieniem aby oczyścić atmosferę:

 

Kolega xtr71, który, nawiasem mówiąc, od dość niedawna pisuje w tym wątku, prosił mnie o zdjęcie, które musiałem specjalnie zrobić - późnym wieczorem specjalnie wygrzebałem od dawna nieużywany, a w związku z tym trochę zakurzony magnetofon, i dopiero na zdjęciu, po jego zrobieniu, zobaczyłem, że tor przesuwu jest brudny - ale nie chciało mi się go czyścić i robić zdjęcia raz jeszcze; zresztą wiedziałem, że chodziło o wygląd głowic, wałków, itd. które kolega chciał porównać ze swoim magnetofonem, więc ten brud nie miał znaczenia (choć przyznaję, wypadałoby go oczyścić choćby dla estetyki - ale nie miałem już na to siły i czasu).

 

W odpowiedzi kolega podziękował mi za zamieszczenie tego zdjęcia, ale jednocześnie zostałem poinstruowany, że należy czyścić głowice (jakbym o tym nie wiedział!), więc odpowiedziałem żartobliwe i nieco złośliwie, licząc na to, że kolega od razu zrozumie ironię mojej odpowiedzi i potraktuje to jako żart.

 

Tym bardziej, że wcześniej wymieniliśmy kilka PW i myślę, że z nich kolega mógł wywnioskować, że coś wiem o magnetofonach i w związku z tym tak podstawowe czynności jak procedura czyszczenia nie są mi zupełnie obce...

 

Gdyby kolega swoją wypowiedź ubrał w formę żartobliwej rady a nie surowej instrukcji, i jeszcze np. zakończył ją uśmieszkiem, odebrałbym to jako - skądinąd zupełnie słuszną! - uwagę: "następnym razem wyczyść do zdjęcia".

 

Ale, co chyba ważniejsze, kolega pozwolił sobie kilka dni temu zasugerować, że osoby piszące w wątku o kasetach tylko je zbierają a nie używają, i nic o nich nie wiedzą - doprawdy nie wiem na jakiej podstawie tak sądzi, najwidoczniej nie przejrzał wątku zbyt dokładnie...

 

Mam nadzieję, że kolega xtr71 nie żywi do mnie wielkiej urazy i że w przyszłości będzie nadal wnosił swój wkład.

xtr71, 27 Kwi 2010, 23:54

 

>Z ciekawości zadam pytanie: jaki płyn zwilża taśmy w kasetach czyszczących na mokro ???

>pochodne etanolu ,metylu,etc.

 

Teraz już zupełnie serio i na temat:

Nie wiem. Producenci nie chwalą się składem tych płynów. Myślę, że oparte są na alkoholach, prawdopodobnie na alkoholu izopropylowym (izopropanolu). Metanol jest trujący, a etanol - drogi, więc chyba ich nie stosują. Na pewno są też jakieś dodatki.

 

TDK produkowało kiedyś zestaw patyczków z watką do czyszczenia, z dwoma płynami (oba zawierają izopropanol, ale brak dalszych szczegółów): jednym do głowic a drugim do rolek, i wyraźnie ostrzegało, żeby płynu do głowic NIE używać do czyszczenia rolek gumowych - a zatem skład tych płynów musi być różny, ale, niestety, nie wiadomo jaki.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

MaciejLK dziekuje za bardzo rzeczowy wpis:) Zastanawiam sie po co np najwyzszy model JVC TD-V 711 ma sam bias bez regulacji kalibracji... Ech:) Pozdrawiam.

Ten brak kalibracji rec level w niektórych przypadkach mi przeszkadza, ale szczerze mówiąc - głównie z powodów psychologicznych ;) Wolę magnetofony, gdzie wszystko można ustawić. A jak nie można? Cóż, dolby praktycznie nie używam, więc jest mi obojętne, czy sygnał nagra mi się np. 1dB ciszej, a zazwyczaj są to właśnie takie niewielkie różnice (używam raczej "standardowych" taśm).

 

Regulacji rec level spośród moich decków nie mają np. Sony TC-K555ESII i Denon DR-M22HX. I co? I nic, na obu nagrywa mi się bardzo dobrze, a ten pierwszy uważam nawet za mój chyba najlepszy magnetofon.

aż takiego wpływu regulacja LEVEL na dzwikęk to nie ma bo wątpie by firma NAKAMICHI się myliła

a robiła bardzo dobre decki np.NAKAMICHI DR-10 ,LX-5 ,Cassette Deck 1 ,lub Pioneer CT-91 to są bardzo dobre decki choć mają tylko regulacje BIAS

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.