Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Jaka znowu estrada! Przecież 4311 to słynny monitor studyjny lat '70-80 a głośniki są takie same jak w domowych L-100.

Odpowiada mi takie brzmienie, mam mocno wytłumiony pokój i 4311 sprawdzają się tu dobrze.

 

Jak na 40 letnie monitory to wygladają naprawdę przyzwoicie.No i jeśli dżwięk pasuje to tylko się cieszyć.

Teraz sobie ich porzadnie posłuchałem....to je to. Grają tak jak lubie: prosto w twarz i nie ma ściemy, złe nagrania brzmią po prostu źle.

 

p.s

Ciekawa sztuczka dla posiadaczy 431x i L100: zżółknięty woofer wystarczy potraktować wodą utlenioną, robią białe jak śnieg ;)

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

 

p.s

Ciekawa sztuczka dla posiadaczy 431x i L100: zżółknięty woofer wystarczy potraktować wodą utlenioną, robią białe jak śnieg ;)

 

 

 

Tylko zapominasz że właściwości mechaniczne trafia wiesz co gdyż jak zapewne wiesz woda w nazwie ma utlenianie.

Tak że jak bym kupował to mają być żółte nie gmerane :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Smaruje się tylko po membranie, nie po zawieszeniu. Nic się kompletnie nie zmienia bo membrana nie jest z samego papieru tylko jakiegoś tworzywa. W trzym przypadu utlenia się tylko brud.

Zresztą nikt nu nie mówi o namaczaniu membrany, wystarczy miękkim pędzelkiem równo rozsmarować po membranie i patrzeć jak chemia działa cuda :-)

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Myślę że kupujący tego nie przeczyta bo jak wiem lubisz często wymieniać sprzęt grający :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Znasz mnie, już je opyliłem :-)))) Dostałem ofertę kupna spowrotem moich byłych NS1000M to nawet nie ma się co zastanawiać.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

JBL Century Gold Limited Edition

 

Widzisz, nowe w 1996r. kosztowały $5,000.00 Obecnie w cenie €4,790.00 - kolumny jak wino - im starsze tym droższe :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Nienormalni są :-) Te kolumny schodzą za maks. 700-900 eu zależnie od stanu. W dodatku Century Gold wcale nie są takie rzadkie jak mogłoby się wydawać...

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Po przewaleniu kilkunastu par innych kolumn, czasami nawet 2.5 krotnie droższych (SF Electa Amator 1) zdecydowałem że jednak NS1000M były najlepsze dlatego zaklepałem je i postaram się po nie pojechać w nadchodzącym tygodniu.

Jedynymi kolumnami które były w stanie dorównać berylowym głośnikom w Yamaszkach były podłogówki na Accutonie i z Etonem na basie za €5.5k w podstawowej wersji, w dodatku pędzone elektroniką za 13k.

 

Słuchając 4311 dostrzegałem pewne cechy NS1000 jak np. dość mocna i dosadna średnica starająca się wyciągnąć każdy brud z nagrania (w sumie jedne i drugie kolumny były projektowane jako monitor studyjny więc tu nie ma się co dziwić). Bas w obu przypadkach krótki, ale za do dynamiczny i z kopnięciem, czyli tak jak lubie.

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

umarłem

podobno można zrobić ich klony dość tanio w porównaniu z ceną jaką osiągają... pytanie gdzie kupić te przetworniki....

rozyebało mnie-i to tylko YT a jak to musi grac live??:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez vertigen

Ponoć Rafaellooo.s.cabel robi obudowy do nich ;) Ale jak on sobie z nimi poradzi ... czy zadanie go nie przerośnie. Wiesz jak to jest gdy ma styczność wyłącznie z tradycyjnymi sześciościęnnymi prostymi budami; jak on to mówi 'budę'.

Sam posiada budę na ferrytowych Accuton'ach. Choć dużo lepsze neodymowe z najwyższych serii Accuton'a.

 

Takiego Paragon'a trzeba by było dźwigiem przez okno Rafaella wyciągać ;)

 

318,4 kg

Szerokość - 2.630 mm, Głębokość - 900 mm, Wysokość - 740 mm.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-71451500-1351002274_thumb.jpgpost-28079-0-28939500-1351002339_thumb.gifpost-28079-0-26934500-1351002384_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Takiego Paragon'a trzeba by było dźwigiem przez okno Rafaella wyciągać ;)

 

 

 

 

Główny problem jest jak tak duże kolumny wciągnąć do pomieszczenia. Wilson czy Dynaudio robi je jako rozbierane-łatwe w transporcie (dwóch przypakowanych gostków na wąskich schodach+pasy nośne) . Już w latach 40 jak nie wcześniej radzono sobie z przesadzaniem całych drzew tak że nie wiem w czym problem? Tym bardziej że to High End gdzie kolumny instaluje producent w dowolnie wybranym punkcie ziemi w ramach zakupu :)

 

A tak trochę krytycznie to ten pasek z filmiku na paragonach trochę niechlujnie je zabezpiecza; nie tylko przed wgnieceniami jak i przed wysunięciem i upadkiem z dużej wysokości.

 

Tym razem się udało :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

I jak to ma dobrze grać, tak upchane 4355? W dodatku jeszcze niesymetryczny skośny dach :( Jak dla mnie to sztuka dla sztuki, dla samej chęci posiadania.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Też mi sie tamto pomieszczenie nie podoba. No ale cóż. Przynajmniej ma na czym posłuchać muzyczki. Ot taka japońska, sypialniana wieżyczka.

Niestety, wyczytalem też gdzieś ze ze względu na japońską modę na upychanie wielkich JBLi do małych pipdówek, wszystkie modele na rynek japoński jak np. 4344MK2 mają mniej basu niż JBLe na rynek US/EU.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Niestety, wyczytalem też gdzieś ze ze względu na japońską modę na upychanie wielkich JBLi do małych pipdówek, wszystkie modele na rynek japoński jak np. 4344MK2 mają mniej basu niż JBLe na rynek US/EU.

Mają mniejszą budę i basy są wyżej strojone co podobno? jest dla Nippończyka istotne gdyż jest ciut lepsza odpowiedź impulsowa a oni to lubią najbardziej ;)

 

K2-S9500 a K2 M9500 te ostatnie w przeciwieństwie do wersji "cywilnej" schodziły niżej i były przeznaczone do studia poszły niedawno za coś ok 24'000$

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Japanese Mini Room :) ...jak na polu minowym, nie ma gdzie swobodnie ruszyć się :)

 

4312M II Compact Studio Monitor - jak najbardziej, ale gdzie 4350/55 i to rozbudowane po sam sufit :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

A powiedzcie jak to jest. Widziałem sporo takich fotek i filmików 4355/50 ( i nie tylko) na ktorych leżą dodatkowe tuby średniotonowe i wysokotonowki. Czyżby oni je dodawali do fabrycznych kolumn, tzn bez odłączania reszty oprócz basu i midbasu? Za mało im średnicy? Czy może wykorzystują tylko bas?

A powiedzcie jak to jest. Widziałem sporo takich fotek i filmików 4355/50 ( i nie tylko) na ktorych leżą dodatkowe tuby średniotonowe i wysokotonowki. Czyżby oni je dodawali do fabrycznych kolumn, tzn bez odłączania reszty oprócz basu i midbasu? Za mało im średnicy? Czy może wykorzystują tylko bas?

 

Dla mnie to jest radosna "tfurczośc" słuchającego. Jak to zwykle bywa szlifuje brzmienie na ucho żeby mu lepiej grało...

Słuchając 4311 dostrzegałem pewne cechy NS1000 jak np. dość mocna i dosadna średnica starająca się wyciągnąć każdy brud z nagrania (w sumie jedne i drugie kolumny były projektowane jako monitor studyjny więc tu nie ma się co dziwić). Bas w obu przypadkach krótki, ale za do dynamiczny i z kopnięciem, czyli tak jak lubie.

Dosyć dawno posiadałem JBL 4311B Studio Monitor (2213H, LE5-10, LE25-2). Jak na początek to super kolumny.

Przede wszystkim fajny był średni zakres. Mocno kontrolowany dynamiczny bas z uderzeniem w midband! uzpełniał bdb niższą średnicę. Nie było w nim burczybasów, rozjazdów i dudnienia. Wysokie również bdb dotrzymywały kroku dla średnio-tonowego. Kolumny grały spójnie i z dobrą detalicznością mimo papierowych głośników.

 

JBL L100T GI (2214H, 104H-2, 035Ti) miały lepiej rozciągniete skraje z głębszym kontrolowanym basem i wyraźniejszą jaśniejszą górą.

 

L100T, L100TBQ, L100T GI, L100T3, L100S - z nich wszystkich (łącznie z 4311B) wybrałbym ostatni model z końca lat 80-tych L100T3/L100S (2214H-1, 104H-2, 035TiA). Ostatnio T3 poszły na ebay - US $699.99. L100S jest ich militarną wersją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-00154600-1351277168_thumb.jpgpost-28079-0-61530000-1351277187_thumb.jpgpost-28079-0-08087100-1351277192_thumb.jpgpost-28079-0-65706800-1351277213_thumb.jpgpost-28079-0-39407300-1351277233_thumb.jpg

Jeszcze troche więcej mocy i Marantz 250 leży na zejściu:) wooferów 2214H-1

The National - Fake Empire

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trochę podobieństwa w studyjnych JBL 4412 (128H, 104H-2, 035Ti) które ktoś z forumowiczów posiadał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

JBL 4412A (128H-1, 104H-2, 052Ti). Widać, iż długo trzymał się papierowy średnio-tonowy 104H-2 powlekany polimerem. Oczywiście do czasu nowszych: 104H-3, 105H, 105H-1, 105H-2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-56607700-1351277655_thumb.jpgpost-28079-0-47739300-1351277658_thumb.jpgpost-28079-0-80861300-1351277717_thumb.jpg

 

Nienormalni są :-) Te kolumny schodzą za maks. 700-900 eu zależnie od stanu. W dodatku Century Gold wcale nie są takie rzadkie jak mogłoby się wydawać...

JBL Century Gold Limited Edition (Century 1200, Century 500, 050 Gold) to prawdziwy jubileuszowy rarytas, bezkonkurencyjny w swojej cenie i najlepszy 3-way monitor 20-go wieku od JBL'a (licząc 3-way minitory z serii 4310, 4400, L100/S/T itp. nie tubowe). W jego skład wchodzą przetworniki zaprojektowane specjalnie dla tej konstrukcji z upgrejdowanym tytanowym tweeterem do wersji 050 Gold, który posiada relatywnie bardzo niski punkt rezonansu (1400Hz), umożliwijący płynne przejście do zakresu średniotonowego na 2800Hz i brzmi jak złoto ciepło i przestronnie;). Średniotonowy Century 500 5'' (127mm) posiada kevlarową membranę na zawieszeniu z gumy winylowej i napęd neodymowy. Voice-coil o średnicy 2'' (500mm) nawiniętą płaskim drutem aluminiowym do głębokości 0.4'' (11mm) na kompozyt termoutwardzalny. Niskotonowy Century 1200 12'' (300mm) z membraną kompozytową w której skład wchodzi sztywny papier i włókno szklane pokryte powłoką Aquaplas. 3'' (76mm) voice-coil nawinięta płaskim medzianym drutem do głębokości 0.8'' (20mm) również na kompozyt termoutwardzalny.

 

System Specifications

Frequency Response: 38Hz – 22kHz – 6dB

Sensitivity: 90dB for 2.83V @ 1 meter

Recommended Maximum 200 watts continuous

Power Handling: 800 watts peak

Nominal Impedance: 6 ohms

Crossover Frequencies: 600Hz, 2800Hz

Low-Frequency Transducer: Century 1200

Mid-Frequency Transducer: Century 500

High-Frequency Transducer: 050 Gold

Internal Volume: 1.8 cubic feet

Tuning Frequency: 32Hz

Dimensions (HxWxD): 26-1/2 x 15 x 11-7/8" / 673 x 381 x 302mm

Weight: 60 lbs / 27.22 kg

 

Nikt nawet nie próbuje narzekać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For the Century Gold system, we chose our Charge-Coupled Linear Definition™ Dividing Network. The inductors are all designed for highcurrent, low-distortion operation. All capacitors in the network are series/parallel connected and operated with D.C. bias. This effectively enables the capacitors to operate in “Class A” mode, which substantially increases ''sonic detail, resolution, and dynamics''. The low-frequency section of the dividing network is mounted on a dedicated circuit board that separates both electrical and magnetic properties from that of the midrange and tweeter sections.

post-28079-0-69822400-1351279231_thumb.jpgpost-28079-0-36261500-1351279284_thumb.jpgpost-28079-0-12822000-1351279310_thumb.jpgpost-28079-0-42915300-1351279360_thumb.jpgpost-28079-0-87787100-1351279380_thumb.jpgpost-28079-0-65611800-1351280275_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

4311B faktycznie mają bardzo mocną średnicę i mocny, kopiący bas z dość krótkim wybrzmieniem. Zresztą tak były projektowane - model 4310 i 11 miał brzmieć podobnie do Alteców 604 które były po prostu zbyt duże do większości studiów. Zgadzam się w 100% co do detaliczności, z końcówką Amrcona D150A (referencja w tamtych latach) gra to niesamowicie detalicznie ale wypchnięta średnica na dłuższą trochę męczy.

 

Moim zdaniem mozna z nich jeszcze b.dużo wyciągnąć po wymianie zwrotnic bo w oryginalne to straszna kaszanka. To samo tyczy się całego okablowania i terminali.

 

Co do Century Goldów: widzisz alton11, głupi byłem bo kiedyś na Marktplaats.nl stało kilka par po około €600-800...ale nie mam też znowu na co narzekać, mam Yamahy NS1000M.

Chętnie bym je porównał obok siebie :-)

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28079-0-02263000-1351355056_thumb.jpgpost-28079-0-82635100-1351355061_thumb.jpg

Yamahy NS-1000M również nadają się do upgrejdu. Masz stronkę z pomiarami, schematami i nową zwrotnicą do tych kolumn:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bardzo dobrze prezentują się nowe monitory JBL 4319 (2213Nd-1 + 105H-2 + 054ALMg-1) - obie membrany magnezowo-aluminiowe i woofer 300mm (12"), sterowany przez dwie cewki 75mm (3") w technologii Differential Drive® z podwójnymi magnesami neodymowymi w konfiguracji push-pull. Magnesy neodymowe uzyskują najwyższą temperaturę pracy, stąd aluminiowa rama z tyloma radiatatorami dla odprowadzania ciepła aby były wydajne przy wysokich stałych obciążeniach. Membrany wooferów powlekane Aquaplas dla redukcji zniekształceń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z chęcią bym porównał 4319 z Century Gold i Twoimi berylowymi Yamaha'mi :) W tym pojedynku byłoby wszystko: magnez/aluminium, kevlar, tytan/złoto i beryl :)

 

A tu mała miłośniczka dobrego dźwięku :)

HIGHLIGHTS

2213Nd-1 Low-Frequency Transducer

300mm (12-inch) woofer cone with a Differential Drive dual 75mm (3-inch) voice-coil assembly delivers deep, crisp bass at all listening levels. Dual neodymium magnets in push-pull configuration maintain precise control over the cone’s motion and dissipate heat more effectively than conventional magnetic assemblies for low-distortion, high-output performance. The die-cast aluminium frame further dissipates heat, increasing power handling; and the shallow, Aquaplas-coated cone is optimally damped to reduce distortion.

 

105H-2 Inverted-Dome Midrange Transducer

125mm (5-inch) magnesium/aluminium inverted dome with a 25mm (1-inch) copper voice coil combine to produce flat response with low distortion and increased power handling for more dynamic performance at high listening levels. A die-cast frame minimizes back pressure for more linear motion, lower distortion and more natural-sounding reproduction of voices.

 

054ALMg-1 High-Frequency Transducer

25mm (1-inch) magnesium/aluminium alloy dome produces realistic dynamics far beyond the range of human hearing, with ultrasmooth response that is ideal for SACD™ and other high-resolution audio formats.

 

The next-generation JBL® monitor

 

Throughout the decade of the 1970s and beyond, the JBL® Model 4310 was found in more professional recording studios than any other monitor, setting the standard of power and realism for all that followed. The JBL 4319 studio monitor, with its unmistakable blue baffle and grille, continues the proud tradition. Engineered to play loud and long with unequalled dynamics, sonic clarity and tonal accuracy, the 4319 features a massive, 300mm (12-inch) woofer driven by a Differential Drive® (U.S. patent no. 5,748,760 and other patents pending) dual voice-coil assembly, a large inverted-dome midrange driver and a fast magnesium/aluminium dome tweeter. Together, these advanced transducers deliver quick, tight bass, a natural, well-focused midrange and clear, distinct highs to create listening experiences with all the richness and detail of the original performance. Die-cast transducer frames dissipate heat to minimize distortion caused by power compression, and a heavily braced enclosure virtually eliminates unwanted internal resonances. Music professionals and critical listeners have only the highest expectations for JBL studio monitors, and the JBL 4319 delivers brilliantly.

 

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Low-frequency transducer: 300mm (12") Differential Drive cone driver with dual 3" voice coils, cast-aluminium frame and an Aquaplas-coated cone (2213Nd-1)

Midrange transducer: 125mm (5") inverted-dome driver with magnesium/aluminium alloy diaphragm (105H-2)

High-frequency transducer: 25mm (1") compression driver with magnesium/aluminium alloy diaphragm (054ALMg-1)

Recommended amplifier power: 200 watts RMS

Frequency response: 38Hz – 40kHz (–6dB)

Nominal impedance: 6 ohms

Sensitivity: 92dB (2.83V/1m)

Crossover frequencies: 800Hz, 3500Hz

Controls: Attenuators for MF and HF drivers

Enclosure type: 19mm (3/4") MDF (medium-density fibreboard) stock, ported

Connector type: Dual gold-plated five-way binding posts

Finish: Walnut, with polyurethane finish

Grille colour: Monitor blue

Dimensions (H x W x D): 597mm x 362mm x 300mm/302mm with grille 23-1/2" x 14-1/4" x 12"/11-7/8" with grille

Weight: 16.3kg (35.9 lb)

 

FEATURES

• Extremely rigid, heavily braced enclosures of 19mm (3/4-inch) MDF

• Dual front-mounted ports provide optimal woofer tuning for extended bass response and permit speaker to be placed against a wall

• Continuously variable MF and HF attenuators let users tailor driver output to suit room acoustics or personal preference

• Bi-wire capability for use with multiple amplifiers and speaker-wire sets

• Walnut veneer with polyurethane topcoat and blue baffle and grille continue the classic JBL studio-monitor look

post-28079-0-66262000-1351356628_thumb.jpgpost-28079-0-24292700-1351356634_thumb.jpgpost-28079-0-43915400-1351356674_thumb.jpgpost-28079-0-18085800-1351356741_thumb.jpegpost-28079-0-09835100-1351356715_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

JBL 375 - Voice-Coil DCR: 8,9 / 8,7 Ohms. Serial NO: 295 / 292

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-76812700-1351368052_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jestem zwolennikiem, vintage, ale era przetworników jakich kolwiek z lat 70-80, i starszych, już przeminęła, klang film, altec, i wszech obecny jbl, tad tak kreowany, vita vox, gdzie, wspaniale zostały wykonane przetworniki, już straciły swoją żywotność, albo skończy, za rok, albo padną jutro,...celuloza już jest zmurszała, resory przeciążone wraz z cewkami, które są już na granicy przepalenia, i długo nie pociągną, już można kupić przetworniki o jakości sonicznej przewyższającej jakość staroci, które są już padłe, mam w tym wiekowe doświadczenie i nie ma co się rozczulać nad obrazkami.

MMaxym,

Ferrari 250GT też nie kupuje się żeby oczekiwać osiągów czy solidności Enzo czy Californii, tylko dlatego że Dino ma po prostu w sobie to coś. To samo jest z JBLem i masą innego sprzętu vintage.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

MMaxym,

Ferrari 250GT też nie kupuje się żeby oczekiwać osiągów czy solidności Enzo czy Californii, tylko dlatego że Dino ma po prostu w sobie to coś. To samo jest z JBLem i masą innego sprzętu vintage.

Widzę że masz doświadczenie,.... chęć posiadania staroci już dawno mi przeszła, wolę żyć z nowoczesnym czystym dźwiękiem, a nie rzężenia , gdzie oferują wyszukane firmy, z niesamowitym kunsztem wykonania, nie wspominając o dźwięku, kilka lat temu udało mi się sprzedać system TAd, łącznie z tubami, i do tego nie wrócę, a co do ferrari, po naszych drogach nie posłuchałbym.

Edytowane przez MMmaxym

Posiadanie wielu kont na forum audiostereo.pl jest niezgodne z regulaminem - konta te będą zablokowane. Ponieważ użytkownik sam to zgłosił - jedynie konto Azus zostanie potraktowane ulgowo - 2 tygodnie zawieszenia.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.