Skocz do zawartości
IGNORED

Alternatywa do Zensor 7


AndrzejPiaseczno

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Byłem na kolejnych odsłuchach i ..... no widzę jakieś światełko w tunelu.. mam nadzieje ze to nie pociąg :)

Czego jeszcze słuchałem:

 

Pierwszy odsłuch:

1. Jako że miałem kiedyś Denona PMA 720AE i wiem jak jazgocze to przereklamowane cudo, wiem ile mu brakuje do obecnie posiadanego Denona 3805, posłuchałem go z Zensorami 3 - masakra. Kurcze jak to możliwe że takie połączenie jest rekomendowane przez sprzedawców, co więcej na Ceneo był kiedyś zestaw Zensor 3 + Denon PMA 720AE. Góra jeszcze do wytrzymania ale tak napompowanego dołu nie da się wytrzymać.

2. Potem Denon poszedł w odstawkę i na jego miejscu wylądował Marantz 6005, trudno mi się odnieść do 3805 ale to ta klasa grania, podobny poziom, nie słuchałem ich jeden po drugim więc trudno ocenić czy 6005 czy 3805 jest lepszy w stereo.

Było cieplej i łagodniej na górze - ale dalej dół za duży.

3. Zensory 3 zastąpiły, białe mikrusy Wilson 1. Bas twardy obecny z kopnięciem, ale góra zbyt obszerna.

 

Kolejny miejsce:

4. Castle Knight 2 + AMC XIA 100: ten ładny środek z opinii, to dla mnie koszmar, nie dość że jest wycofany, to ma jeszcze słabą rozdzielczość, te kolumny nie grają ciepło, barwę mają przesuniętą na wyższy środek - fakt dobra stereofonia... ale ten środek brrrr.

5. AMC XIA 100 został - jako kolumny były podpięte Cabasse Antiqua MC170. Dźwięk poprawny, dół spory szybki - nie ta klasa co Joy ale cene też mniejsza o połowę. Ale dalej dla mnie zbyt jasno - góra ładna ale za dużo.

 

Kolejne miejsce:

6. Monitor Bronze 2 - AMC XIA 100. To jest to!! Bas jest mały i trochę okrągły, ale.. patrz cena, góra może jest mniej rozdzielcza od Avance 509 MkI - ale ma więcej blasku i zróżnicowania. Jest stonowana, ale rozdzielcza i jak trzeba błyszczy - dla mnie super. Za tydzień idę z klocem 3805 żeby zobaczyć jak to wyjdzie granie z nim. Mam nadzieję że wrócę z czymś więcej jak tylko bólem pleców.

 

PYTANIA:

1. Jak Bronze 2 odnajdują się w trudnym pokoju?

2. Czy przeszkadza im bliskość ściany z tyłu?

3. Jest coś innego - w tym charakterze grania - Indiana Tesi 260? Podobno to realna konkurencja.

3. Jak ma się granie Bronze 2 do BX2 - te widzę że są popularne na aukcjach i cena to nawet 650.

Kurcze jak to możliwe że takie połączenie jest rekomendowane przez sprzedawców

nie jest rekomendowane przez sprzedawców tylko przez dystrybutora. No chyba że nie słuchali.

Dali do Denona nie pasuje.

1. Jak Bronze 2 odnajdują się w trudnym pokoju?

Stosunkowo łatwe do ustawienia. Jesli pokój jest bardzo "trudny" to tylko praktyka zweryfikuje

Możemy Ci wysłać to sprawdzisz je u siebie.

2. Czy przeszkadza im bliskość ściany z tyłu?

Każdej przeszkadza. Pytanie w jakim stopniu. Sprawdź u siebie :)

Jest coś innego - w tym charakterze grania - Indiana Tesi 260? Podobno to realna konkurencja.

Tak tesi 260, czy też nieco wyższe modele Magnat Quantum 753.

Jak ma się granie Bronze 2 do BX2 - te widzę że są popularne na aukcjach i cena to nawet 650.

Zmienion membrany, jednak to inne granie. Faktycznie starsze modele BX były dobrze wyprzedawane.

Napisz do nas po rabat na Bronze to wyjdziesz "na swoje"

 

Pozdrawiam

Kolejne odsłuchy mam za sobą.

Zatargałem Denona 3805 na odsłuch, żeby go porównać z czymś obecnie sprzedawanym i potwierdziło się to co pisałem wcześniej, gra praktycznie identycznie jak Marantz 6005 czy 6006. Minimalnie Marantz ma dłuższe wybrzmienia wysokich, ale Denon jest bardziej rozdzielczy w ich niższym podzakresie. Bas identyczny - sporo ciepłego, ale dość lejącego się basu.

 

Czego słuchałem: Visonik revo 4 - bardzo duzo jak na takie małe podłogówki, basu ale obszernego ciepłego i dość okrągłego, bardzo złe połączenie z Denonem, praktycznie brak udezeń perkusji - wszystko się zlało w jeden dźwięk - takiego efektu jeszcze nigdy wcześniej nie zauważyłem. Co ciekawe te visonik revo 4 zagrały całkiem ok z NAD C316 :).

 

Potem słuchałem Eposa K1 - fajnie to gra, spokojnie na górze z dobrze kontrolowanym i zaznaczonym dołem, środek szczegółowy, może z odrobinę przy zimną barwą.

 

Epos K2 - basu co ciekawe minimalnie więcej od K1 - ale znacznie podrasowane wysokie - za jasno dla mnie. Pewnie dlatego ze kolumny grały tylko chwilę - po 10-15 pewnie by się to uspokoiło.

 

Harbeth P3ESR - polecane przez @q21 - to już gra bardzo przyjemnie, śliczny spokojny stonowany środek, góra bardzo rozdzielcza ale odrobinę wycofana, bas więcej niż ok - te kolumny mają swój charakter na długie długie lata słuchania.

 

Potem Indiana Line Test 262 z Marantzem 6005, wysokie zimne szczegółowe - ale odrobinę mniej niż K1, bas był spory ale odrobinę za okragły i jakby podbity w wyzszym zakresie.

 

Pylon Audio Monitor - bas znacznie szybszy i lepszy jak dla mnie od Test 262, ale góra jeszcze obszerniejsza :/. W tej cenie to fajnie grające kolumienki do ciemnych wzmacniaczy.

 

Odrobinę dłużej Heco music style 200 z Marantzem - za obszerna góra i duży ale okrągły dół.

Potem zmieniliśmy wzmacniacz na Magnat MA 600 i to zupełnie inne granie - góra nabrała rozdzielczości a dół mocy i kontroli.

 

Potem dla kontrastu Pylon Diamond 25 - :) to jest dźwiek którego szukam - z tym że nie z Marantem - który jest za okrągły na dole - z tym Magnatem grało to super - bas z wielkim ciepełkiem - góra super detaliczna ale stonowana, zróżnicowana - to gra detalicznie jak wstęga z tych Elaków - ale znacznie spokojniej i z większą klasą.

 

Co ciekawe zmiana moich kabli na inne ma taki sam wpływ jak zatkanie basrefleksu - testowałem Atlas 3.0 i to krok w kierunków spokoju na górze i kontroli i mocy basu.

Potem zmieniliśmy wzmacniacz na Magnat MA 600 i to zupełnie inne granie - góra nabrała rozdzielczości a dół mocy i kontroli.

Pisałem o nim. Wzmak rewelacja w stosunku do ceny no i wyposażenie!!

 

Czyli co jednak podłogówki?

S4Home na początku chcę serdecznie podziekować za poświęcony czas i cierpliwość.

Także inny osobom z wątku. q21, Adam28.

 

Dam sobie teraz więcej czasu, na Pylony Diamond 25 mnie nie stać, ale wybiorę się posłuchać Diamond Monitor.

Dobrze że wiem jak brzmi ten Denon, identycznie jak Marantz 6005, nie będę go musiał targać na odsłuchy.

Chciałem wymienić kolumny, ale niestety ten Marantz czy Denon gra fajnie tylko z Epos K1. Te maniera to fakt dobre stereo ale jak dla mnie za dużo tego miodu w wyższym basie.

 

Zaskoczył mnie ten najtańszy NAD 316, troche gubi szczegóły i ma specyficzny bas, kurcze mi sie to podoba.

Możliwe że w obecnym zestawie nie tyle razi mnie obszsrność góry i jej zadziorność, ale to że ten dźwięk jest za szczegółowy. Ten NAD fajnie wygładza szczegóły.

 

Ten Magnat też pokazał jak ważny jest dobry napęd. Co ciekawe podobno AMC to podobne granie do NADa ale.ta XIA 100 czy 150 to inny bas i więcej rozdzielczości. Zupełnie inne granie od 316.

Teraz widzę że te mx4 da się uratować zmianą napędu możliwe że na tego Magnata. Utnie górkę wyższego basu i da powera niższym podzakresom.

Co ciekawe zauważyłem że zmiana kabla tego mojego ohlebaha 1225 na Atlasa 3.0 ma spore znaczenie dla kontroli basu. Od tego zacznę pożądny kabel + akustyka.

 

PYTANIA.

1. Czy ten nad 316 da radę napędzić podłogówki. Mx4 są wymagające co do prądu.

2. Jeżeli nie to czy nady 326 i lub 356, grają z taką manierą jak 316?

3. Czy Diamond Monitor gra w stylu Diamonda 25? Zgra się to z Marantzem 6006 lub tym moim Denonem 3805.

4. Pylon zrobił też dla Tonsila podłogówki na podobnych głośnikach Seasa, gra to podobnie do Diamondow 25?

Po prostu miałeś za słabe kolumny aby wychwycić różnice między wzmakami....

Mnie tam Denon z Dali gra bardzo dobrze proszę nie generalizowac tylko wyraznie napisac że chodzi o model 720ae..

Po prostu miałeś za słabe kolumny aby wychwycić różnice między wzmakami....

 

Nie rozumiem o co chodzi - zacytuj proszę o którą wypowiedz chodzi.

 

Mnie tam Denon z Dali gra bardzo dobrze proszę nie generalizowac tylko wyraznie napisac że chodzi o model 720ae..

 

Przecież napisałem że chodzi o zestaw: Zensor 3 + Denon PMA 720 AE. O której generalizacji piszesz? Z moich opisów jasno wynika że gra cały zestaw nie tylko Wzmak+Kolumny, ale zasadnicze znaczenie ma też CD i to bardzo wielkie. Akustyka też , no i kable mają też swoje 5 groszy.

Zresztą podejrzewam że i z Zensorami by dobrze zagrały. ..

 

Możliwe... ale odbiegasz od głównego wątku. Dla mnie Marantz 6005/Denon 3805 zagrał poprawnie jedynie z Epos K1. Chyba wyrosłem z takiego napompowanego wyższego basu. Chociaż te Pylon Audio Diamondy 25 miały go całkiem sporo.

 

Ponawiam pytania.

 

PYTANIA.

1. Czy ten NAD 316 da radę napędzić podłogówki. mx4 są wymagające co do prądu. - ma 55 W tyle co 720 - a ta kompletnie wymiękała z mx4.

2. Jeżeli nie, to czy NAD 326 i lub NAD 356, grają z taką manierą jak 316?

3. Czy Diamond Monitor gra w stylu Diamonda 25? Zgra się to z Marantzem 6006 lub tym moim Denonem 3805. Diamondom 25 brakowało kontroli i mocy na dole pasma - wygląda że i Marantz i Denon nie radzą sobie za dobrze z 4 omowym obciążeniem. Z wykresu na testach wynika że Diamony mają ponad 4 omy na 150 hz - w sumie tak samo jak mission mx4. NIe wiem co o tym mysleć.

4. Pylon zrobił też dla Tonsila podłogówki na głośnikach Seasa, gra to podobnie do Diamondow 25?

5. Jest tańsza alternatywa do Diamond 25?

6. O Herbertach można napisać sporo - działają na człowieka jak świeczka na ćmę - hipnotyzująco.

1. Tak da radę napędzić podłogowe chodź nie każde.

2. 356 jest jaśniejszy i dużo mocniejszy czuć to przy każdym graniu.

3. Podlogowka i monitor zawsze grają inaczej.

4. Tonsila odpuść.

5 wyceniales 25tki?

  • 1 miesiąc później...

Witam po przerwie zimowej :)

 

Byłem dzisiaj w końcu na odsłuchu Elaca - F5 i F6 z Yamaha A-S 701 i.....

F5 - faktycznie spokojne granie, góra ma szczegóły ale gra wyraźnie ciszej niż większość kolumn w/w i w ogóle. Takie granie się mi podoba :), nawet Enter Sandman ze swoim koszmarnie metalicznym talerzem perkusji nie kaleczył uszu. Ale bas w tych F5 jest tylko minimalnie lepszy od tych co teraz mam mx 4 - ma lepszą dynamikę, ale trochę brakuje mu wypełnienia.

Elac F6 to jest dopiero granie - dynamiczne, bez podbicia wyższego basu jak w F5, bas ma wypełnienie i fakturę. Bardzo fajne zestawienie z tą Yamahą A-S701.

 

Słuchałem jeszcze dla odświeżenia Zensorów 7, kurcze sam się dziwię że kiedyś tak mi opadła kopara jak ich usłyszałem. Po tych Elacach strasznie podbarwiony dźwięk, wysokie szczegółowe ale odrobinę zbyt ocieplone, bas w konfrontacji z F6 wypada marnie. Fakt że grały z gorszą elektroniką - Yamaha RN602.

W tym samym miejscu słuchałem Monitor Audio Bronze 6 i... to już jest klasa bliska Elaca F6 - z tym że trochę inne granie - wysokotonówka gra odrobinę bardziej szczegółowo od F6, ma więcej powietrza, ale bas fakt ma wypełnienie i fakturę ok, ale dynamika znacznie gorsza od F6.

 

Pytania: czy faktycznie ta RN602 jest tak w tyle z dynamiką w porównaniu z Yamahą A-S 701. Nie bardzo widzę w okolicy możliwości posłuchania Bronze 6, a może warto.

 

Jutro jeszcze posłucham Indiana Line 560, Tagi Coral 120 i Klipscha RP-260.

 

Aaaa słuchałem też nowych Mission LX4 i..... jak dla mnie klapa, grają gorzej od mx4 - wysokie zostały prawie dociągnięte ilością i jakością do B&W 686 - są mocno wyeksponowane, niestety z tą operacją nie przyszło zwiększenie środka. LX4 gra z mocno wyeksponowanymi skrajami pasma - ciekawe jak wyjdzie to w testach (banan jest spory). Ciekawe że basu jest jeszcze więcej niż mx4, ale niestety mocniej ciągnący się :/

Witam po przerwie zimowej :)

 

Byłem dzisiaj w końcu na odsłuchu Elaca - F5 i F6 z Yamaha A-S 701 i.....

F5 - faktycznie spokojne granie, góra ma szczegóły ale gra wyraźnie ciszej niż większość kolumn w/w i w ogóle. Takie granie się mi podoba :), nawet Enter Sandman ze swoim koszmarnie metalicznym talerzem perkusji nie kaleczył uszu. Ale bas w tych F5 jest tylko minimalnie lepszy od tych co teraz mam mx 4 - ma lepszą dynamikę, ale trochę brakuje mu wypełnienia.

Elac F6 to jest dopiero granie - dynamiczne, bez podbicia wyższego basu jak w F5, bas ma wypełnienie i fakturę. Bardzo fajne zestawienie z tą Yamahą A-S701.

 

Słuchałem jeszcze dla odświeżenia Zensorów 7, kurcze sam się dziwię że kiedyś tak mi opadła kopara jak ich usłyszałem. Po tych Elacach strasznie podbarwiony dźwięk, wysokie szczegółowe ale odrobinę zbyt ocieplone, bas w konfrontacji z F6 wypada marnie. Fakt że grały z gorszą elektroniką - Yamaha RN602.

W tym samym miejscu słuchałem Monitor Audio Bronze 6 i... to już jest klasa bliska Elaca F6 - z tym że trochę inne granie - wysokotonówka gra odrobinę bardziej szczegółowo od F6, ma więcej powietrza, ale bas fakt ma wypełnienie i fakturę ok, ale dynamika znacznie gorsza od F6.

 

Pytania: czy faktycznie ta RN602 jest tak w tyle z dynamiką w porównaniu z Yamahą A-S 701. Nie bardzo widzę w okolicy możliwości posłuchania Bronze 6, a może warto.

 

Jutro jeszcze posłucham Indiana Line 560, Tagi Coral 120 i Klipscha RP-260.

 

Aaaa słuchałem też nowych Mission LX4 i..... jak dla mnie klapa, grają gorzej od mx4 - wysokie zostały prawie dociągnięte ilością i jakością do B&W 686 - są mocno wyeksponowane, niestety z tą operacją nie przyszło zwiększenie środka. LX4 gra z mocno wyeksponowanymi skrajami pasma - ciekawe jak wyjdzie to w testach (banan jest spory). Ciekawe że basu jest jeszcze więcej niż mx4, ale niestety mocniej ciągnący się :/

 

Widzę, że trochę kolumn posłuchałeś. Fajnie, że słuchałeś Missiony LX4 bo trochę na nie liczyłem, ale skoro grają skrajami to niedobrze...

Jesteś z Warszawy? Może warto posłuchać chwalonych Phonar Veritas P2 ? Mają je w salonie Nautilus na Kolejowej. Ciekawe jak one by wypadły w Twoich uszach na tle pozostałych, które już sprawdzałeś.

No wlaśnie czyli dobrze Ci radziłem.

Pytania: czy faktycznie ta RN602 jest tak w tyle z dynamiką w porównaniu z Yamahą A-S 701.

Zdecydowanie! 602ka to poziom Yamahay As 501 prawie

Jutro jeszcze posłucham Indiana Line 560, Tagi Coral 120 i Klipscha RP-260.

Jesli lubisz wyraźną góre to RP260 mogą wygrać.

Aaaa słuchałem też nowych Mission LX4 i..... jak dla mnie klapa

No tego się spodziewałem po nowej serii. Ale ale ale liczyłem że będę w blędzie.

@hyper_2002: tak jestem z Wawy. Wybiore sie do nautilusa odsłuchać też Castle Knight 5. 2 to rozczarowanie ale zobaczymy.

 

Licze na te Phonary.

 

@S4Home: Twoje rady sprawdziły sie w 100% - dziękuję.

 

Dzisiaj słuchałem Klipscha RP-260, R26F, Polk Audio Signature S55 i Bronze 6 z Onkyo tx8150 i.....

R26F jasno detalicznie błyszcząco z mocnym nawet basem ale z tendencją do przeciagnięć.

RP260F góra ma więcej powietrza i bas wiecen kontroli ale dalej zajasno.

Polk S55 znacznie masywniejsze granie wiecej detali ściana dzwięku ale troche za mało powietrza w tym. Takie granie może męczyć.

Bronze 6 z tych 4 zagrały najlepiej. Basu może mniej i dynamiki sporo mniej od Klipscha, ale granie jest lepiej ułożone góra znacznie czystsza i napowietrzona.

 

Bronze 6 to bardzo podobnie zestrojona kolumna do mx4 mission. Mission ma inne wysokie gęściejsze ale z mniejszą ilościa powietrza. Dół ide tyczny. Mission ma dodatkowo więcej środka a raczej Bronze 6 ma ten środek cofnięty. Skreślam je z listy bo nic by nie wnisły do grania szkoda bo to naprawde ładne kolumny.

Elac troche wygląda gorzej ale gra o klase lepiej, a ja mam zamiar ich słuchać :).

 

Też miałem cichą nadzieję na LX4 szkoda że tak je spartaczyli to gorsze granie od R26F Klipscha jeszcze bardziej wykonturowane, z karykaturalnym basem i radosną górą. W sumie Visonik Rewo 4 grają bardzo podobnie jak je sie przysunie zbyt do ściany z tyłu.

Szkoda, że nie posłuchałes Zensora 7 z AS701 tylko z RN602. Wtedy miałbyś jak na dłoni różnice miedzy kolumnami a tak to nie wiadomo za wiele bo RN602 gra zdecydowanie inaczej od AS701.

 

Piszesz, że bas Zensorów w porównaniu do Elaca marnie. Możesz powiedzieć dokładnie na czym ta marność polegała? A wracając do połączenia Zensora3 + PMA720 piszesz, że to jazgotnik a w następnym zdaniu, że bas jest w takim zestawieniu przeładowany.. Jazgot to okreslenie ostrej wyższej srednicy i sopranu a nie obszerności basu. Coś tu sie nie trzyma kupy..

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Zdaję sobie sprawę że 701 gra inaczej od 602. Nigdzie nie mają Elaca i Zensora żeby je porównać miarodajnie.

Po odsłuchaniu Phonara bede jeszcze słuchał Elaca z jakimś slabszym wzmacniaczem.

 

Co do Zensor 3 i Denona 720 to musisz sam posłuchać żeby wiedzieć co znaczy jazgot i przeładowany bas. Denon poprostu podbija te same zakresy co Z3 ma napakowane.

 

Nie bierz do siebie moich opisów to co dla mnie jest marne dla ciebie może być miód malina.

Sam 3 lata temu uważałem Z3 za fajną kolumnę ale z Y AS500 a nie z D 720ae.

 

Zensor 7 ma gęste granie w wyższym basie bez dynamiki jaką ma Elac F6.

Andrzej wiem jak grają zensory 7, nie sluchalem monitorów z tej serii. Z7 raczej nie maja podbitego wysokiego basu a taki w okolicy 80hz. Z Denonem one grały soczyście i bardzo gęsto, nie było tragedii tak jak piszesz. Znam na pamiec PMA 720 - miałem go 3 lata i to bardzo słaby grajek, niby sciana dzwięku a żadne pasmo nie ma wypelnienia i energii, do tego bardzo męcząco grająca srednica.

 

Wg Ciebie Zensor 7 z Yamaha RN602 zagrał bardzo źle? Bo raz piszesz o Zensorze 3 potem o 7 już się pogubiłem. Zensor 7 z yamaha 602 jak grał wg Ciebie?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Z7 grał tak jak pisałem: " Po tych Elacach strasznie podbarwiony dźwięk, wysokie szczegółowe ale odrobinę zbyt ocieplone, bas w konfrontacji z F6 wypada marnie. "

 

Posłuchaj tych Elaców zobaczysz o co mi chodzi o jakie podbarwienia i gdzie. Z7 w tych pieniądzach nie jest znowu taka super, jak lubisz takie gęste granie posłuchaj tych Polk S55 zobaczysz sam.

 

PS. Proszę o ile mozesz dodawaj cytaty do których sie odnosisz.

Z7 grał tak jak pisałem: " Po tych Elacach strasznie podbarwiony dźwięk, wysokie szczegółowe ale odrobinę zbyt ocieplone, bas w konfrontacji z F6 wypada marnie. "

 

Posłuchaj tych Elaców zobaczysz o co mi chodzi o jakie podbarwienia i gdzie. Z7 w tych pieniądzach nie jest znowu taka super, jak lubisz takie gęste granie posłuchaj tych Polk S55 zobaczysz sam.

 

 

Nie mam za bardzo gdzie, a nie będę jechał po 200km w jedną stronę aby posłuchać sobie jednej pary kolumn. Ty słuchałes więc wyciągam informacje od Ciebie. Piszesz, że bas marny ale nie odp. mi na czym ta marność polega.

Ja nie raz słuchalem Dali, kolumny tej firmy zawsze grały dynamicznie - eksponując bas i sopran, ja takie brzmienie lubie. Do mojej muzyki kolumny neutralne się nie nadają bo rock czy metal traci wtedy cały "power"

 

Zensory z tego co pamietam bas maja ładnie wypelniony, obszerny tylko, że troche poluzowany nie wszystkim to odpowiada, mnie nie przeszkadza, że bas troszkę się rozciąga. Nie lubie takiego technicznie idealnego brzmienia z twardym i mega kontrolowanym basem.

 

Czy ta marność basu w Z7 wg Ciebie polega właśnie na słabej kontroli basu czy było go mało, byl pusty w stosunku do ELACA ?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Piszesz, że bas marny ale nie odp. mi na czym ta marność polega.

 

Whiplash - nie napisałem że bas jest marny - napisałem "bas w konfrontacji z F6 wypada marnie. ". Marnie dla mnie, ma wypełnienie i jest go sporo ale jest zaokrąglony i ciągnący się - jest go mało w okolicach 40Hz a sporo około 100 Hz. Ewidentnie brakuje mu natarcia i energii - co więcej nie ma też odpowiedniej faktury.

 

 

Do mojej muzyki kolumny neutralne się nie nadają bo rock czy metal traci wtedy cały "power"

 

Każdy ma swoje upodobanie i to dobrze.

 

Ja nie raz słuchalem Dali, kolumny tej firmy zawsze grały dynamicznie - eksponując bas i sopran, ja takie brzmienie lubie.

 

Zupełnie inaczej rozumiemy słowo "dynamicznie" - jak dla mnie Zensor 7 gra bardzo misiowato, ciepło i mało dynamicznie. Już lepiej na dole (dla mnie) gra Klipsch R26F - to podobne granie z tym że znacznie zimniejsze i mniej gęstsze.

 

Zensor 7 to klasa grania Debuta 5 - tak też ten bas jest troche poluzowany i ze słabszą fakturą.

 

Z tym że nalezy pamietać że Elac grał z 701 - a Zensor 7 z 602n -- ja będę tego Elaca dalej meczył - napewno odsłucham go z tym Denkiem 3805 co mam - może nie będzie konieczna zamiana na 701 :/. Poproszę też o podpięcie ich z 602 lub AS500.

 

 

@Whiplash - jezeli granie Zensora 7 Ci odpowiada to odpuść sobie czytanie forum - zniesmaczysz sobie frajdę z muzyki. W cenie do 4000 - z tych co słuchałem to i tak Z7 jest na 3 miejscu - ex aequo z Polk S55. 2 miejsce to Bronze 2 - nie tyle za kontrolę basu ale trochę bez wypełnienia, ale za piękne napowietrzone i rozdzielcze wysokie.

 

Każda kolumna ma swój charakter, bardziej lub mniej podbarwiony - nie ma ideału - niestety. A w szczególności nie ma kolumny uniwersalnej - pewnie nie tylko do 4000 ale w ogóle.

Nigdzie nie mają Elaca i Zensora żeby je porównać miarodajnie.

Ja mam. Debuty i FSy I mam nowe Uni Fi :)

Także Zensory, Spektory i Opticony.

Denon 720 gra ostro? Hmmm ale z czym?

Posłuchaj tych Debut F6 z lepszą elektroniką. Zobaczysz co te kolumny potrafią.

Wiem ale do Oświęcima mam z 6h jazdy samochodem niestety. Wiem ze takie sluchanie w 5 miejscach po jeden odsłuch tygodniowo to troche kiszka, ale co zrobić.

 

Co masz na myśli mówiąc żeby posłuchać Debuta F6 z lepszą elektroniką? Yamaha AS701 to za mało?

F6 z wszystkich w / w jako jedyne wybijają sie z tłumu - to to już gra.

 

Denon 702 gra ostro ze wszystkim z czym słuchałem - ale to juz mój defekt ucha raczej bo poprostu kolumny są tak strojone.

Andrzej na chwilę obecną słucham różnych opinii o różnych kolumnach. Widzisz moją sygnaturke, jak uporam się z jednym tematem to wtedy zaczne następny. Sluchalem sporo par kolumn - Pylony, Dali, Monitory, Paradigm, Klipsche, Focale.

 

Za ok 3000zl moim faworytem jest Zensor 7 ze względu na uniwersalność, tych kolumn mozna słuchac i nie mecza.

Klipsch jest fajny ale wydaje mi się na krótki romas niż na dłuższy zwiazek, ta dynamika i sciana dzwięku wydaje mi sie, że szybko zmęczy, to samo w Paradigm'ie. Monitor audio słuchalem serii bronze poprzedniej edycji - takie troche bez wyrazu granie. Najbardziej spodobał mi się Focal 726 ale to jest już ok 5000 tys zl. Pytanie czy warto dokładac drugie tyle do Zensora7? Mniejsze Focale 716 graja słabo, maja jakoś dziwnie oderwany bas od reszty pasma, do tego sa dość ostre.

 

Czy wg Ciebie Elac F6 gra eksponując bas i sopran czy raczej równo każdy zakres? Bo ja szukam kolumn o wyeksponowanych skrajach pasma ale w kulturalny sposób.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Elac gra równo, z odrobinę wycofaną wysokotonówką z tym że to wycofanie to zmniejszenie głośności ale bez straty na szczegółowości. Coś w stylu głośnika wstęgowego. No może mocno naciągnąłem ale cięźko to opisać.

 

Czy warto dopłacać 2 tyle do kolumn? Tutaj dotykasz najważniejszego aspektu, kolumny do 4000 grają podobnie troche inaczej ale każda kolumna to jakiś styl i kompromis większy czy też mniejszy.

Problem w tym że lepszy dźwięk kosztuje sporo więcej a wpompowanie 2 razy tyle kasy niweluje tylko jeden problem.

 

Elac gra równo, z odrobinę wycofaną wysokotonówką z tym że to wycofanie to zmniejszenie głośności ale bez straty na szczegółowości. Coś w stylu głośnika wstęgowego. No może mocno naciągnąłem ale cięźko to opisać.

 

Czy warto dopłacać 2 tyle do kolumn? Tutaj dotykasz najważniejszego aspektu, kolumny do 4000 grają podobnie troche inaczej ale każda kolumna to jakiś styl i kompromis większy czy też mniejszy.

Problem w tym że lepszy dźwięk kosztuje sporo więcej a wpompowanie 2 razy tyle kasy niweluje tylko jeden problem.

 

To co wyróżnia Elaca to dynamika grania i zróżnicowanie basu. To spokojne granie jak Diamond 25 ale tutaj bas ma większe zróżnicowanie i energię. Dodatkowo jest średnica obecna Pylon Diamond 25 to dość mroczne granie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.