Skocz do zawartości
IGNORED

Dayton rs270S + Dayton rs 150P + Vifa NE25VTT


Herethic

Rekomendowane odpowiedzi

A jak widzę po raz N-ty pisanie zabobonów i herezji że charakterystyki kolumn powinny być dobrane do czułości słuchu ludzkiego to smiech na sali normalnie.

śmiej się dalej nikt Ci nie broni.

 

Pisałem i mówiłem już o tym kilka razy ale napiszę jeszcze raz dla osób które chyba nie mają zielonego pojęcia jak wygląda realizacji i mastering płyt których słuchają. W wielkim skrócie: materiał który zostanie zarejestrowany na ścieżkach jest masteringowany przez żywą osobę na kolumnach z reguły wysokiej klasy z bardzo liniowym pasmem przenoszenia. I to ta osoba / osoby decydują i ustalają poziomy każdego dźwięku w miksie. Jak jeszcze osoba zainteresowana nie zrozumiała to powtórzę. Ucho ludzkie słucha i ustala poziomy każdego dźwięku / pasma / ściezki. Idealne kolumny powinny być jak najbardziej neutralne dla pasma jeśli chcemy się delektować tym co realizator nam na płycie nagrał. Bo inaczej po co słuchać artystów jeśli my na siłę zmieniamy ich utwory / kompozycje robiąc kolumny z loudnesem lub co gorsza nagminnie słuchamy na wykręconych korektorach parametrycznych w wzmacniaczu lub graficznych w otwarzaczu plików

posiadam płytę która była nagrana na tzw setkę :Friends Of Carlotta - Live In Studio [XRCD 2], w muzyce klasycznej zdarza się to niezmiernie rzadko bo niejaki Erich Kunzel faktycznie podbija skraje pasma, mam również kumpli którzy mają mini studia nagraniowe - nagrywają liniowo

mam również kumpli którzy mają mini studia nagraniowe - nagrywają liniowo

Żadna płyta nie jest nagrana liniowo :) ... żadna muzyka nie jest liniowa. Liniowy to jest prąd z baterii :)

Zawsze jak czytam śmieszne wypociny pieniących się ludzi ( Jak ty ) którzy w zapartę kłócą się z ludźmi których znam i wiem że wiele potrafią i wiele konstrukcji jest już za nimy. to wyobrażam sobie osobę która zbudowała jedną konstrukcje i już myśli że posiadła całą tajemną wiedzę którą zapewne wchłonęła i powtarza bez analizy czy to prawda czy nie z forum lub gazet branżowych

a ja jak czytam poważne wypowiedzi doświadczonych konstruktorów a później słucham tych ich wypocin czyli kolumn to myślę że robią te konstrukcje na komputerze bez ostatecznego szlifu w postaci odsłuchów. Zauważyłem (po wizytach na AudioShow) tą zależność ponieważ prawie wszystkie kolumny drą ryja na średnich, jedne mocniej inne słabiej ale generalnie zawsze.

Inna sprawa to kultura odsłuchowa współczesnych audiofilów którzy mają maniere właśnie do delektowania się środkiem (analityczność).

Nie chodzi mistrzu o strojenie kolumny na "uśmiech" tylko o takie dostrojenie aby wszystkie częstotliwości były na tym samym poziomie.

Jeśli ucho ludzkie słyszy najlepiej środek a wzmacniacze etc graja liniowo to wiadomym jest że Wasze kolumny grają bezpłciowo na dole i górze.

mam również kumpli którzy mają mini studia nagraniowe - nagrywają liniowo

 

Najlepiej używać dynamicznego equalizera np DCX2496. Jak słucham cicho to się włącza, a już przy 60dBA

samoczynnie się wycisza.

Fajna sprawa.

Żadna płyta nie jest nagrana liniowo :) ... żadna muzyka nie jest liniowa. Liniowy to jest prąd z baterii :)

napisz proszę o ile decybeli podbijają (i co podbijaja albo zubażają )panowie w studio materiał jakiejś wielkiej orkiestry z La Scali.

ostatnio byłem na koncercie w filharmonii udało mi się zerknąć na stół mikserski a tam wszystko na zero oprócz volume

 

Najlepiej używać dynamicznego equalizera np DCX2496. Jak słucham cicho to się włącza, a już przy 60dBA

samoczynnie się wycisza.

Fajna sprawa.

i to jest własnie fajne podejście do tematu uwzględniajace charakterystyki izofoniczne ludzkiego słuchu - brawo

ostatnio byłem na koncercie w filharmonii udało mi się zerknąć na stół mikserski a tam wszystko na zero oprócz volume

i znowu się ośmieszasz swoją niewiedzą :) I już pomijamy fakt że na konsoli nie ma volume :) jest Master ale on przy koncertach nie jest używany przy wielo mikrofonowym nagłośnieniu z reguły używa się busy jako wyjścia i odpowiednio je grupuje.

i znowu się ośmieszasz swoją niewiedzą :) I już pomijamy fakt że na konsoli nie ma volume :) .

sam się ośmieszasz - jaka funkcje realizuje ten twój "master"? no jaką?

Tak się składa kolego że pracuje kilka razy w roku także jako realizator głównie na festiwalach filmowych KFF, Opolskie Lamy, OFF itp. i przy realizacji muzyki na żywo do filmów. Master lub Suma jak sama nazwa wskazuje sumuje wszystkie kanały i wysyła na zewnątrz jako stereo. Sumuje do stereo z automatu wszystkie aktywne lub te które są przydzielone. Dlatego własnie przy większych realizacjach jest nie używana bo po pierwsze jest potrzeba wysyłania selektywnego poszczególnych ścieżek a także w mono. A nawet jeśli mówimy o samym FOH to przy większych realizacja wysyłki są realizowane wielokanałowo bo zwykły master by nie ogarnął. master to się używa jak się ma na froncie górki z subami i nic więcej.

Co to mogłeś widzieć to fadery. jeśli to był stół cyfrowy a zapewne taki był to widziałeś tylko to co było na wierzchu - w cyfrowych stołach są warstwy :).

A to że fadery były na 0 to bardzo dobrze bo poziomy wysterowania / czułosci każdego z mikrofonów nie ustala się na faderach tylko na gainach. A jeśli chce się nagłaśniac z głowa to mikrofony grupuje się na busach lub także dodatkowo na dca co wygodniejsze i jeśli już należy sterować np sekcją np skrzypien na żywo to robi się to na busie

 

A pozatym nie sposób nagłośnić żadnego instrumentu / mikrofonu bez jego indywidualnego ustawienia Gate / lowcute / compresora i co bardzo ważne parametryka ( dobranie do każdego z instrumentów jego ataku , harmonicznych ( tutaj porządane aby instrument brzmiał jak on sam i osłabienie takich rzeczy jak bzdęk strun czy stuki w mikrofon.

 

Jakby nagłośnienie muzyki live polegało na włączeniu konsolety ustawieniu faderów na 0 i podgłośnienie Mastera jak tu nam próbujesz relacjonować to po pierwsze brzmiało by to jak kupa w wiadrze a po drugie nie było by takiego zawodu jak realizator :)

 

jaka funkcje realizuje ten twój "master"? no jaką?

A jeśli tym ironicznym pytaniem chciałeś udowodnić że master pełni taką samą funkcje jak volume ( potencjometr ) w wzmacniaczu to znowu się ośmieszyłeś :) Cały blok bo chyba możemy tak to nazwać "master" chociaż bardziej właściwe było by określenie szyna to nieco bardziej złożona struktura niż sam potencjometr ( regulator poziomu wyjścia a właściwie w wzmacniaczach wejścia czyli taki gain ).

 

Master to tak naprawdę podobny twór do busów. I pełna jego nazwa to master bus z tą różnica że sztywno przypisany do funkcji wyjściowej z konsolety i z reguły na sztywno realizuje konwersje na stereo. Z tym tylko że tak samo jak bus masterem można z konsolety wyjść innymi bardziej uniwersalnymi busami , auxami, grupami itp.

Więc podtrzymuje master bus to nie volume a fadery nie służą do ustalania poziomów czułosci mikrofonów rejestrujących.

ale źeś sie rozpisał - całkiem niepotrzebnie, raz o gainach później o czułości i innych bzdetach

 

A jeśli tym ironicznym pytaniem chciałeś udowodnić że master pełni taką samą funkcje jak volume ( potencjometr ) w wzmacniaczu to znowu się ośmieszyłeś :)

bynajmniej

 

skoro tak piknie :) miksujesz to odpowiedz na post 65

To nie bzdety tylko absolutne podstawy. Przypominasz mi mojego kolegę z pracy na live ( pomocnik ). Dzwoni kiedyś i pyta: Adam gdzie znajdę przejściówkę VGA - HDMI ? A na moją odpowiedź że takiej nie ma, odpowiada. Jak to wczoraj używałem a potrzebuje żeby zgrać dwa projektory

tyle głośników na stanie wiec wybierz coś dla autora tematu sensownego a nie demonstruj nam tu swoich (jakże pożytecznych) umiejętności bo inni też je mają w innych dziedzinach i się z tym nie obnoszą.

 

( pomocnik )

jaki realizator taki pomocnik

napisz proszę o ile decybeli podbijają (i co podbijaja albo zubażają )panowie w studio materiał jakiejś wielkiej orkiestry z La Scali.

Serio o to pytasz ?? odpowiadam: nie ma reguły jak ze wszystkim. Materiał studyjny to zupełnie inna para kaloszy jak LIve ale reguły podobne. Odpowiem Ci inaczej. Wszystko nagrywa się na ścieżki osobno ( wokal , instrumenty , podkład itd ), rzadko razem no chyba że rejestrowany jest koncert. później każdą z ścieżek osobno miksuje, nakłada efekty i filtry a na końcu łączy ustalając poziomy z każdej z ścieżek względem Siebie. A plagą w realizacjach ostatnio jest AutoTune - już nie potrzeba umieć śpiewać aby mieć fanów :)

 

Autor już ze mną rozmawiał telefonicznie kilkukrotnie :). Nie obnoszę się tylko wytykam mitologie. Jak zauważyłeś nie udzielam się aby się czymś pochwalić tylko żeby zareagować na pisanie głupot przez innych co gorsza te głupoty mają być niby radami. A z racji że jestem także handlowcem nie mam w zwyczaju promować głośników w postach ponieważ mogło by to być odebrane jako reklama produktu którym handluje.

Serio o to pytasz ?? odpowiadam: nie ma reguły jak ze wszystkim.

no to jak nie ma reguły to po co się pieklisz i dowodzisz ze wszyscy miksują tak samo jak Ty.

Wszystko nagrywa się na ścieżki osobno ( wokal , instrumenty , podkład itd ), rzadko razem no chyba że rejestrowany jest koncert. później każdą z ścieżek osobno miksuje, nakłada efekty i filtry a na końcu łączy ustalając poziomy z każdej z ścieżek względem Siebie.

po co ty człowieku to piszesz przecież wszyscy wiedzą że tak się to robi

 

Nie obnoszę się tylko wytykam mitologie. Jak zauważyłeś nie udzielam się aby się czymś pochwalić tylko żeby zareagować na pisanie głupot przez innych co gorsza te głupoty mają być niby radami.

ja też w tym temacie czytałem pierdoły

Dla lepszej kontroli basu. Powyżej 350 Hz bym nie dawał. Umożliwia to spokojne

dzielenie średniaka z wysokotonówką nawet na 3,5 kHz. Oczywiście, jeśli nie dasz jej w "palnik". :)

Tak jak Sławek uważam, że średniotonowe moga spokojnie grac 3 - 3,5 oktawy.

 

"Kontrola basu" raczej nie ma nic wspólnego z f. podziału .

Owszem można dzielić i na 3.5k ale z małym średniakiem 12cm czy kopułką średnio tonową np. rs52 + tw z małym frontem np : SB29RDNC-C000-4 czy vifą serii NE, samochodowe SS aby max. zbliżyć centra .

Oczywiście tutaj potrzebny będzie wyższy podział na basie . Z kopułką średnio tonową będzie też trzeba przejść na bardziej strome i skomplikowane filtry LR4 (oczywiście cały czas mówię o akustycznym zboczu )

Widziałem połączanie rs52 + rs270 na necie .

 

Niskie podziały większy średniotonowy vs. mały sredniotonowy ale wyższe podziały - każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady jak zawsze . Zwykle obraną drogę determinuje głośnik niskotonowy .

Przy rs270 jest ten komfort, że można zastosować oba podejścia .

 

Czyli: SB26ADC + SEAS U16RCY/P + Dayton RS270S odradzasz?

Nie znam seasa i tego SBA ale intuicyjnie raczej się to połączenie nie sprawdzi i jam bym osobiście na pewno nie brał go pod uwagę . Tak samo nie znam tej beymy .

Sam SB26ADC wygląda ciekawie , niskie THD jego można zaryzykować myślę w ciemno .

Nie jest drogi więc dużej straty w razie czego nie będzie .

 

rs270 to dobry głośnik jednak charakter generowanego przez niego basu nie koniecznie musi się spr . w docelowym repertuarze :) Jak je masz to na razie zostaw i tak trzeba jakąś skrzynkę testową pod to zmajstrować .

posłuchasz, zdecydujesz .

Z basem do takiego grania zawsze jest problem . np. TIW200 się sprawdza ale to tylko 8 cali .

as250 accutona jest świetny ale cena jest kosmiczna , radzi sobie nawet z z wściekle napitalającą black metalową perkusją gdzie większość głośników generuje jednostajne buuuuuuuu :)

To tyle z głośników jakie do tej pory mi pasowały . No może jeszcze 15sw100 B&C :)

Ciekawy może być L26ROY .

Być może jeszcze Vify NE ale nie jestem przekonany do nich po kilku wpadkach pomiarowych .

Np.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomiary w Hobby Hi-Fi też średnio wypadły . 10 calowa miała spory poziom 2 h , a 30cm ponad 10% THD dla 20-30Hz.

 

Czy podział 450 Hz / 2,7 kHz

Podział zawsze i tak wychodzi w praktyce .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

No niestety Raven ma dużo racji RS270 to głośnik tzw. Kulturny podobnie jak L26. gra poprawnie i ładnie ale do kick basowego grania czy robienia trzęsienia mu nie po drodzę. To taki bardziej plumkasz kiedy odzywa się wtedy kiedy potrzeba. A kierunek w RS52 na srednich to wcale nie głupi pomysł - szybkość kopułki sredniotonowej może być zbawienna w takim projekcie. Na sąsiednim forum w kolumnach także dedykowanych do metalu bo wielu poszukiwaniach experymentalnie jeden z konstruktorów aplikuje MCA seasa i jak narazie po pierwszych odsłuchasz suchego głośnika jest zadowolony.

U16RCY jak już mówiłem Ci telefonicznie to bardzo dobry głośnik ale ciepło i miękko grający ( taki nieco idiotoodporny - bo nawet bez filtracji gra znośnie )

 

JA to bym widział w takiej konstrukcji do metalu magnez albo beryl na górze, 2 szybkie małe średniaki celulozowe i baterie czterech 8 calowych wooferów na kolumnę :). Może faktycznie najlepszym kierunkiem Dla Ciebie na początek jesli upierasz się przy tym Rs270 będzie kopułka RS52 :)

 

Dla lepszej kontroli basu. Powyżej 350 Hz bym nie dawał. Umożliwia to spokojne

dzielenie średniaka z wysokotonówką nawet na 3,5 kHz. Oczywiście, jeśli nie dasz jej w "palnik". :)

Tak jak Sławek uważam, że średniotonowe moga spokojnie grac 3 - 3,5 oktawy.

 

"Kontrola basu" raczej nie ma nic wspólnego z f. podziału .

Także nie widzę realnej słyszalnej zależności.

 

jednak 3.5 oktawy jest już właściwie na granicy sensowności

Moim zdaniem większość głośników najczęściej pracuje najlepiej właśnie w okolicach 3-3,5 oktawy.

Co wy macie z tym wytaczaniem odległości ilości oktaw miedzy podziałami. Takie teorie to ja czytałem w postkomunistycznych książkach o akustyce wzorowanych na konstrukcjach Tonsila. A tak swoją drogą nie słyszałem żadnej konstrukcji Tonsila którą dało się słuchać, nawet w tych nowych tworach Siesta / Fiesta powywalali jakieś teorie o osobnych komorach i strojeniach czego efektem była 30 litrowa komora dla 13cm głośnika a druga bodajże 6 litrowa. zrobili jedną za małą drugą za duża wystroili inaczej i była kupa. Jak je modyfikowałem to musiałem przerabiać wnętrze kolumny. A o tych 15uf kondensatorach w ilości kilka sztuk w każdej zwrotnicy bez względu czy to siesta taka czy owaka nie wspomnę wyglądało to tak jakby nakupowali zapasu i chcieli się ich pozbyć :).

Reasumując te dywagacje o odległości podziałów to bez dwóch zdań jeśli tylko aplikacji i głośnik na to pozwala to im więcej gra jeden głośnik tym lepiej :) Błędem to jest to co robił Tonsil i dzielił 30cm głośniki na 1,5kHz a średniakowi dawał ledwie skrawek pasma. W tych konstrukcjach najmniejszą rolę miał głośnik sredniotonowy - czasami zastanawiałem się czy nie był spalony bo go nie było po prostu słychać.

A co gorsza z góry zakładanie podziałów zanim się zaaplikowało głośniki. także jest bezsensowe i bezcelowe. Zrób obudowy testowe pomierz głośniki bez filtracji pasmo przenoszenia , Harmoniczne i wodospady i wtedy na ich podstawie zastanawiaj się jak podzielić i co powycinać żeby pozbyć się wad głośników.

Widzę że czarny piar wkrada się niektórym branżystom, Tonsil to była dobra firma, ale źle zarządzana, przez te błędy jest tym czym jest teraz, ale moim skromnym zdaniem nie ma co się pastwić nad rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Trafne lub nie niech to oceni klient a nie jakaś osoba z forum.

Sorki za oftop ale może warto byłoby promować odsłuchy organizowane przez "branżystów", można byłoby ocenić ich wiedzę na podstawie ich pracy a nie wpisów na forum, (bez złośliwości :) )

Co wy macie z tym wytaczaniem odległości ilości oktaw miedzy podziałami.

Ja tylko próbuję pisać językiem maksymalnie zrozumiałym dla założyciela wątku. W życiu nie zaczynałbym projektu od pasma średniotnowca w oktawach.

Tak dla lubiących wykresy. Seas L12 amelinium.

 

Proszę zobaczyć jak dzwon na 9kHz ma wpływ na wybranie częstotliwości podziału i stromości zbocza.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tu akustyczny LR4 z aktywnym filtrem 3ciego rzędu na 5kHz.

 

Czerwona linia to symulacja LR4 na 3500Hz

 

Dzwon jak trza.

post-44127-0-54430600-1481045542_thumb.jpg

 

Tak na dobrą sprawę to filtr pasywny na 5kHz i blokadą na 9kHz można by było spróbować.

 

A jak będzie w głośniku z aluminiową membraną wielkości 6"cali. Podział pewno trochę niżej 3kHz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JA to bym widział w takiej konstrukcji do metalu magnez albo beryl na górze, 2 szybkie małe średniaki celulozowe i baterie czterech 8 calowych wooferów na kolumnę :)

:))

I taka osoba piszę do doświadczonych konstruktorów że bredzą albo piszą bzdury.

Czy Ty jesteś jakąś wyrocznią żebym Ci meldował o przebiegu moich prac!!!

i znowu się ośmieszasz swoją niewiedzą :)

jaki realizator taki pomocnik

Wy tak zawsze, czy tylko okazjonalnie?

 

MOŻE BY WAS TAK ZESWATAĆ? To byłby ślub... Chociaż w sumie to nie wiadomo

czy byście się na weselu niepozabijali.. ;)

 

No widzę, że idziesz w dobrym kierunku.

Za to Ty niekoniecznie ;))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

WAF=0. Gdybym cos takiego zbudował, to na pewno nie zamarzłbym

na tarasie. Dostałbym takiego kopa w dupę, ze wylądowałbym z tym czołgiem na Marsie.

 

Sławku - krótko. W moim pokoju do pracy robię co chcę. Ale o "salonie" decydujemy wspólnie.

Żona najchętniej wstawiłaby tam coś wielkości "LG HT762TZ" (oczywiscie dwie sztuki i bez subwoofera)

a ja przynajmniej rozmiar Focal Grande Utopia. ;))

 

Ale konstrukcja zacna :P. I I Lampka do tego nawet :D

 

Na marginesie: DCX2496 nie łączyłbym z lampą. Subiektywnie uważam,

że porządna klasa D daje lepszy efekt, jest bardziej wydajna prądowo,

łatwiej kontroluje niższe rejestry.

Zdecydowanie jednak wolałbym nie drążyć tego tematu na audiofilskim forum.

 

Tak się nie robi, rzędy filtrów elektrycznych dobiera się do zmierzonych charakterystyk

żeby dostać właściwą współpracę fazową w jak najszerszym zakresie.

Czy ja napisałem gdzieś, że nie zrobię pomiarów?!!!

 

Byłoby super znaleźć gotowca, ale pomiary i tak bym zrobił.

 

Jakieś wstępne założenia muszę przyjąć. W praniu reszta wyjdzie.

 

6MI90 wydaje się trochę spora... No i to spl...

Dwa Rs 270 by obsłużyła...

 

JA to bym widział w takiej konstrukcji do metalu magnez albo beryl na górze,

2 szybkie małe średniaki celulozowe i baterie czterech 8 calowych wooferów na kolumnę :).

Rozumiem, że przed świętami chciałbyś sprzedać jak najwięcej głośników?

Sorki...dla mnie połączenie szeregowo równolegle czterech ośmiocalówek to przerost formy nad treścią.

nie mieszkam w hangarze lotniczym :)

 

mam również kumpli którzy mają mini studia nagraniowe - nagrywają liniowo

Żadna płyta nie jest nagrana liniowo :) ... żadna muzyka nie jest liniowa.

Witku - Adam ma rację. liniowe sa najwyżej monitory studyjne.Też znam kilku muzyków.

Pytasz o ile decybeli jakie częstotliwości sie podbija? Kilka. Takie, które są odpowiedzialne za wybrzmienia

instrumentów na przyklad. Widać to ewidentnie w realizacjach Stockfisha chociażby.

 

audax hm130 też powinien się sprawdzić .

Mógłbyś coś skrobnąć o AUDAX HM130Z0?

Szeroki magnes i zawieszenie, stosunkowo niska cewka, przyzwoite 88dB (zawsze biorę pod uwagę 1W/1m).

Wygląda na dość szybki. Jak wypada brzmieniowo? Mozesz do czegoś porównać ?

 

 

PS. Misiomorze - proszę, wymień mi linka z pierwszego postu, bo niechcąco usunąłem z serwera

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rozumiem, że przed świętami chciałbyś sprzedać jak najwięcej głośników?

 

To już było niegrzeczne ... A pomyśleć że Ci pomagam. Dziękuje znikam z wątku. Proszę kup głośniki w innym sklepie na pewno będą mieli :) ....

Post nr.1

Z kalkulatora, jeszcze przed pomiarami wygląda to tak (...)

Byłoby super znaleźć gotowca, ale pomiary i tak bym zrobił.

 

Nigdzie nie napisałem również, ze głośnik musi grać 3,5 oktawy.

 

I tak na wszelki wypadek:

Nigdzie nie napisałem również, że wytłumienie nie ma wpływu na Fs.

Nigdy nie twierdziłem, że pochylenie ścianki nie ma wpływu na zwrotnicę

(to a`propos zdjęcia które zamieściłem)

Nigdy nie uważałem, że cewka nie ma wpływu na Qts

( odnośnie BR dla Daytona Rs270).

 

Szukałem przetworników, które poradzą

sobie z moim gustem muzycznym,

będąc zarazem w miarę łatwymi w aplikacji. Przyznaję, najlepiej

gdyby nadawały się do podziału zwrotnicami drugiego rzędu,

oczywiście odpowiednio skorygowanymi.

 

Wiem co to jest zgranie fazowe, fale stojące i strojenie obudowy.

Nie musisz mi o tym przypominać. Liczyłem najbardziej na jakieś

gotowe projekty lub konkretne sugestie

odnośnie doboru i porównywalne do niego konstrukcje.

 

Co do RS52AN - dziękuję, zdecydowanie nie skorzystam.

 

Póki co, sądzę, że zostaje mi rozważenie 6Mi90 - ale w tym wypadku podważa to sensowność SB26ADC i Rs270s,

oraz AUDAX HM130Z0 +.... niestety Vifa NE25VTA-04, której nie potrafię ocenić.

 

Może jeszcze ktoś coś skrobnie w temacie. Z mojej strony na póki co to wszystko.

Nie chciałbym się wdawać w kolejne polemiki.

 

Jeśli uraziłem Adama niestosownym żartem, przepraszam.

 

Za wszystkie rady dzięki.

  • Użytkownicy+

Jeśli ucho ludzkie słyszy najlepiej środek a wzmacniacze etc graja liniowo to wiadomym jest

Normalnie nie.reaguję na Twoje wpisy, ale nie można pozwolić na szerzenie Twoich błędów.

 

Izofona nie ma nic do rzeczy w kwestii projektowania kolumn audio. Powtarzam, kolumny odtwarzają a nie tworzą muzykę.

Witku - Adam ma rację.

nieprawda, w tej "materii" jest różnie a on napisał że zawsze.

 

Normalnie nie.reaguję na Twoje wpisy

to nie reaguj dalej bo jak zapewne pamiętasz byłem niezadowolony ze zrównoważenia w Waszym pokoju DIY.

 

Izofona nie ma nic do rzeczy w kwestii projektowania kolumn audio. Powtarzam, kolumny odtwarzają a nie tworzą muzykę.

ja Ci to nawet mogę udowodnić

 

ale nie można pozwolić na szerzenie Twoich błędów

Pozwolić!!! - no to są jakieś jaja

Wychodzi na to że jest monopol na jakieś tam brzmienie kolumn głośnikowych i koniec, monopol audiofilski w którym nie ma prawa dochodzić do inności. (w/g Ciebie)

Panie redaktorze bzdury pan piszesz ponieważ każda kolumna ma inną charakterystykę częstotliwościową a zatem jest inna, nie ma żadnych wytycznych dotyczących budowy a raczej strojenia elektrycznego tych urządzeń, istnieje dowolność i będąc obiektywnym nie można stwierdzić że kolumna A jest OK a kolumna B nie jest OK. Gdyby było tak jak piszesz musiałbyś zabronić produkcji kolumn jakiemuś producentowi bo tobie one się nie podobają akustycznie - nonsens. Na co w takim razie mi nie chcesz pozwolić na łamach forum internetowego?

(...) nie ma żadnych wytycznych dotyczących budowy a raczej strojenia elektrycznego tych urządzeń

, istnieje dowolność i będąc obiektywnym nie można stwierdzić że kolumna A jest OK a kolumna B nie jest OK.

 

Witku - są. Wysokiej klasy kolumny powinny mieć w miarę płaskie charakterystyki

Jeśli je uwypuklisz w danym paśmie - będą podbarwiały wszystko co odtworzą.

Nawet podbarwione już przy masteringu materiały. A przy wysokiej klasy sprzęcie

dąży się do wysokiej wierności odtwarzania nagranego materiału.

 

Choć faktycznie, czasem przy niskich rejestrach warto - przynajmniej moim

zdaniem - trochę oszukać tu rzeczywistość, lekko je podbijając (robi to nawet Wilson Audio)

w oczekiwanym zakresie - np kick-u. Ale i tu nie warto przesadzać. No i dotyczy to

przede wszystkim kolumn z małymi wooferami - ot taki mały blef np.: "takie małe monitorki

a jaki bas ! " Może niekoniecznie naturalny, ale za to spektakularny.

 

Inna sprawa to zniekształcenia harmonicznych. Może to masz na myśli?

Lampowe brzmienie wielu osobom odpowiada.

 

Co do liniowości nagrań jeszcze - liczy się TYLKO końcowy efekt masteringu.

Dlaczego niekoniecznie liniowość? No własnie np. dlatego, że każde pomieszczenie,

nawet zaadaptowane i tak ma swoją akustykę, która ma wpływ na nagranie.

Np. dlatego, że nie każdy gitarzysta jest robotem, który perfekcyjnie przeciągnie

palcem po strunach. Np. dlatego, ze ktoś uważany za wirtuoza niechcąco zafałszuje.

I tak dalej...

 

(...)każda kolumna ma inną charakterystykę częstotliwościową

Żaden głośnik nie jest ideałem. Zawsze są jakieś kompromisy.

 

A co do Twoich kolumienek - ja akurat naprawdę jestem pod wrażeniem

ilości włożonej przez Ciebie pracy. Super, ze doszedłeś do optymalnego

dla Ciebie brzmienia, które na pewno wielu osobom przypadłoby do gustu.

 

Pozdrawiam

..

Liniowości kolumn to sprawa dyskusyjna- to jedna sprawa, druga to słuch ludzi. Kiedyś pracowałem w zakładzie który wymagał w badaniach okresowych przeprowadzania badania słuchu, różnice wśród naszej 4 osób która akurat w badaniach uczestniczyła była znaczna.

Ale to tak na luźno, chociaż badania słuchu nawet dla siebie warto przeprowadzić, z ciekawości :)

Gość

(Konto usunięte)

Witku - są. Wysokiej klasy kolumny powinny mieć w miarę płaskie charakterystyki

Jeśli je uwypuklisz w danym paśmie - będą podbarwiały wszystko co odtworzą.

Nawet podbarwione już przy masteringu materiały. A przy wysokiej klasy sprzęcie

dąży się do wysokiej wierności odtwarzania nagranego materiału.

 

jedyną normą jest ustalenie charakterystyki w paśmie +-3dB z zejściem podawanym jako f6 czyli -6dB od średniego przebiegu tej charakterystyki

 

co nie przeszkadza wielu firmom na konstruowanie kolumn o wiekszej rozpietości przebiegu np B@W Focal

Jedynym w gruncie rzeczy kryterium jest słuch konstruktora i jego subiektywna ocena jakości brzmienia

i zawsze konstruktor na pytanie dlaczego uzyskał taka a nie inną równowagę tonalną moze odpowiedzieć ... bo taki miałem kaprys lub taką wizje lub tak gra najlepiej.

 

dla przykładu B@W 803

post-28119-0-69698700-1481201548_thumb.jpg

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.