Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory DALI a ostry metal?


szymon1977

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, zależy z jakim wzmakiem. Miałem z nimi NAD 375 i przy cichych odsłuchach było super. Tera mam Naim 5si i przy małych głośnościach jest gorzej. Ale zauważyłem to na większości kolumnach z Naim 5si i Naim xs-2, że trzeba troszkę dać po garach aby było głośniej. Po prostu Naim staruje z "rozruchem" trochę dalej niż np. Taki NAD więc przy większej skuteczności kolumn taki Naim przy cichych odsłuchach może się lepiej sprawdzić. Oczywiście to też kwestia indywidualna. Ja wybrałem Naim'a bo ogólnie dźwięk bardziej mi leży, a metalu nie słucham cicho więc dla mnie to nie problem przy małych głośnościach bo i tak daje po garach ;)

Ja też mam Dynaudio.. żeby nie było że jestem stronniczy :)...

Dla mnie Megadeath to zupełnie inny klimat niż Metallica czy Slayer...

Serio nie czujesz jak gęste i zróżnicowane są aranżacje Megadeath... to akurat dynkom nie przeszkadza bo wysokotonówka wyrabia z zapasem... gorzej bo niższy środek dostaje klucha i Metallica brzmi karykaturalnie... mi to przeszkadza troche.

Hej, zależy z jakim wzmakiem. Miałem z nimi NAD 375 i przy cichych odsłuchach było super. Tera mam Naim 5si i przy małych głośnościach jest gorzej. Ale zauważyłem to na większości kolumnach z Naim 5si i Naim xs-2, że trzeba troszkę dać po garach aby było głośniej. Po prostu Naim staruje z "rozruchem" trochę dalej niż np. Taki NAD więc przy większej skuteczności kolumn taki Naim przy cichych odsłuchach może się lepiej sprawdzić. Oczywiście to też kwestia indywidualna. Ja wybrałem Naim'a bo ogólnie dźwięk bardziej mi leży, a metalu nie słucham cicho więc dla mnie to nie problem przy małych głośnościach bo i tak daje po garach ;)
Właśnie słuchałem tych Dynek w salonie z XS-2 i było tak jak napisałeś.

Rotel RA-980BX+Heco Aurora 700 SONY 550ES + Emit M20@Nostromo Wolf2 - Solid Core audio cable set

Ja też mam Dynaudio.. żeby nie było że jestem stronniczy :)...

Dla mnie Megadeath to zupełnie inny klimat niż Metallica czy Slayer...

Serio nie czujesz jak gęste i zróżnicowane są aranżacje Megadeath... to akurat dynkom nie przeszkadza bo wysokotonówka wyrabia z zapasem... gorzej bo niższy środek dostaje klucha i Metallica brzmi karykaturalnie... mi to przeszkadza troche.

 

No właśnie, tutaj wchodzą w grę już własne upodobania, reszty toru, akustyka itp ;)Ja np. wolę słuchać metalu na cieplejszych kolumnach bo jak wiadomo jest dużo złych realizacji, a na jasnych często kończy się to krwotokiem z uszu, więc w sumie co by nie było w tej kwocie trzeba wybierać mniejsze zło ;) Wiadomo , że Dynki nie przywalą jak Klipsch czy Paradigm , ale coś za coś.

 

Właśnie słuchałem tych Dynek w salonie z XS-2 i było tak jak napisałeś.

 

Ja np. Naim'a słuchałem też m.in. na Klipsch'ach i zauważyłem, że nawet na takich wysokoskutecznych kolumnach (ale lepiej niż na Dynaudio - tutaj niższa skuteczność, 4ohm itp) do 9 godziny Naim jakoś się tak wstydzi ;) , ale po 9 każde delikatne wzmocnienie daje czadu już mocno.

 

Więc moim zdaniem to kwestia doboru wzmaka, ale wiadomo trzeba odsłuchać, każdy ma inne upodobania.

 

Ps. tak na marginesie - moim zdaniem Naim całkiem dobrze pasuje do Klipsch (jak ktoś lubi jasne brzmienie) bo ujarzmia tą wrzeszczącą tubę i dodaje środka i ogólnie gęstości i ciężkości grania w niższej i środkowej średnicy, uspokajając tą wyższą.

Tyle , że trzeba uważać przy takim zestawieniu na niskie tony - nie każdemu się mogą podobać. Naim ma je krótkie, dobrze kontrolowane, Klipsch np. z serii RP - podobnie więc może być za dużo tego dobrego w tym zakresie. Może wystąpić efekt walenia chochlą w pudło jak wiecie o co mi chodzi ;) więc zależy jaka muza itp.

Natomiast NAD z Klipsch już mni nie podszedł. A już najgorzej było z NAD 356.

Z Dynkami Naim jak i Nad jak dla mnie elegancko, tyle , że przy NAD czasami buła na basie ;)

 

Wesołych Świąt Panowie ;)

Miałem Klipsha RP z naim 5Si. Powiem Ci tak muzyka audiofilska brzmiała ma tym zestawieniu pięknie.

Niestety muzyka elektroniczna wypadła kiepsko bas jakbyś walił w karton, wysokie tony były aż tak wygładzone, iż brzmiało to nienaturalnie dla tego gatunku.

Rotel RA-980BX+Heco Aurora 700 SONY 550ES + Emit M20@Nostromo Wolf2 - Solid Core audio cable set

Niestety muzyka elektroniczna wypadła kiepsko bas jakbyś walił w karton

 

No właśnie to jest o czym pisałem z Klipschami, jakby chochlą ktoś w karton nawalał ;)

 

Naim z Dynkami Emitami czasem gra za słodko, ale ogólnie taka prezentacja mi pasi. Chyba stary się już robię. Kiedyś metalu słuchałem na Altusach i Yamaha a teraz na zestawie do jazzu haha

Andrzej teraz wychodzi ze kolumny nie kupuje sie pod konkretna muzyke tylko juz pod zespoly z tego samego gatunku. Skoro dynki do Slayera pasuja jak ulal a Metallica brzmi na nich karykaturalnie to ja nie mam wiecej pytan

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Andrzej teraz wychodzi ze kolumny nie kupuje sie pod konkretna muzyke tylko juz pod zespoly z tego samego gatunku. Skoro dynki do Slayera pasuja jak ulal a Metallica brzmi na nich karykaturalnie to ja nie mam wiecej pytan

A kto tu mowi o denerwowaniu sie? Andrzej po prostu dla mnie to jest przesada mówiąc ze Megadeth na dynaudio gra super a już Metallica źle gdzie samo Megadeth z racji szybkosci i gęstości muzyki powinno właśnie na Dynkach brzmieć słabo. Masz prawo do takich odczuć, w końcu sprzet audio to kwestia indywidualna i to ma się podobać Tobie nie mnie. Ja stoje na stanowisku takim, że obecnie przy masteringu plyt CD nie ważne jakiej muzyki kupowanie kolumn ostro grających jest poprostu blędem. Oczywiście jeśli ktoś lubi taki przekaz to nie ma problemu ale wszedzie sa jakies kompromisy i ja wole miec ciepła kolumne która może nie zorganizuje mi koncertu na stadionie ale bedę jej mógł słuchać godzinami.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

No właśnie to jest największa zaleta Dynaudio - tych tanich, bo tylko ich słuchałem Emit DM i X14 - że bardzo dużo ukrywają w złych nagraniach.

Ale bądzmy uczciwi wiernie i neutralnie to one nie grają.. także trzeba koniecznie posłuchać ich przed zakupem.

 

Ja latałem pół roku żeby kupić mega ciemne kolumny by jakoś ogarnąć jazgot Metallicki i w końcu kupiłem DMy 2/6.. a te jakieś ciemne nie są raczej.. tym bardziej Emit m20...

 

Trzeba posłuchać ze SWOIM wzmacniaczem.

Akurat dynki poza podbitym basem to srednice i sopran maja rowny i w miare liniowy co oznacza ze kolumna nie dodaje nic od siebie w tym zakresie do nagran i to jest wlasnie neutralnosc.

 

Moze poprostu lubisz granie z wyeksponowanymi skrajami pasma i dlatego forma przekazu dynkow Ci nie lezy? Ale to jest juz preferencja

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Na wykres jakich Dynaudio patrzysz?

DM 3/7 to wielki uśmiech, 2/7 też będzie podobnie.

Ja mam DM 2/6 na wykresie prawie prosta.. więc nie wiem skąd pomysł że lubie konturowe granie?

 

Mi chodzi o barwę z jaką grają, nie o charakterystykę na wykresie... mocno ocieplają a to nie zawsze wychodzi na dobre.

 

Słuchanie muzyki na Dynaudio to jak byś założył różowe okulary do oglądania filmu... horrorom to nie pasuje..

Gdzie Ty masz tu usmiech dyskoteki w Dynaudio, szczegolnie w DM3/7? Delikatne wyciszenie srednicy w stosunku do gory pasma z racji charakterystyki ludzkiego ucha i tyle..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Usmiech to masz w Paradigmie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Ja dla odmiany nie rozumiem zamysłu kupowania ciemnych kolumn do metalu. Słucham już dłuższy czas na Paradigmach wszelkich odmian metalu i rocka i nie zamieniłbym ich na nic innego. Talerze perkusji brzmią jak talerze, ma być metalicznie, bo tak w rzeczywistości je słychać. Bas idealnie twardy i szybki... nawet przy bardzo szybkiej stopie nic się ze sobą nie zlewa. Wolicie rozlewającą się stopę perkusji? Ja bym tego nie mógł słuchać. Wychodzę z założenia, że lepiej posłuchać godzinę konkretnego łojenia, niż przez pół dnia słuchać "plumkania".

Jednak nie w każdej muzyce się sprawdzają. Na elektronice, której na szczęście nie słucham, jest już dla mnie trochę za ostro. Ale wszystko rzecz gustu - jak zawsze najlepiej wcześniej posłuchać samemu i na swoim sprzęcie.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Gość

(Konto usunięte)

Ja dla odmiany nie rozumiem zamysłu kupowania ciemnych kolumn do metalu.

 

...do każdej nie rozumiem...ma być czysty dźwiek, jak wkradnie się nawet minimum "piasku" to zestawienie jest do dupy...

I zaczyna się p...nie o nie nadawaniu się do metalu, zamulone zestawienie to dla mnie brak emocji w klasyce, jazzie, itd.

Taak, tylko wtedy trzeba iść z plecakiem do sklepu a nie z portfelem... mówię o nowych.

Do tego dobry głośnik potrzebuje dobrego pieca by grać pełnią swoich możliwości... więc dochodzimy do sedna. Nie ma dobrych rzeczy za małe kwoty.

Gość

(Konto usunięte)

Są...

 

Trzeba słuchać nagrań, które chce grać dobrze nasz sprzęt...dobrych realizacji...a nie "udawać"...

W metalu wcale nie dół pasma jest podstawą...dla mnie...a właśnie średnica i góra...tu się najwięcej dzieje i nie wyobrażam sobie "przytłumionego Death...

 

A jak mój zestaw nie chce grać Mety czy innego chłamu realizacyjnego to tego nie słucham...muzyki metalowej jest tyle, że się nie wyrabiam...

No nie wiem.. ja wole tanie Dynki z gęstą górą i ciepłym środkiem + dopalonym BRem wyższym basem + dopakowany dół z Rel'a i co bym nie włączył cieszy... a że do kilku płyt tak średnio pasuje taki landrynkowy charakter.. w tych pieniądzach nie fair wytykać...

 

Kończę bo to mocno nie na temat... dla autora wątku kilka ważnych rad -

1. Dynek słuchaj wygrzanych tak po 100h grania bo w przypadku DM 2/6 charakter dołu mocno się zmienia... czy innych modeli pewnie też.

2. Weź je do siebie bo są wrażliwe na warunki.

3. Słuchaj Tylko na docelowym wzmacniaczu.

4. Źródło i nagrania ma też znaczenie - nie daj się złapać na odsłuchu na amp+cd za pierdylion plnów... ale w tych pożądnych salonach tak nie robią raczej.

Wychodzę z założenia, że lepiej posłuchać godzinę konkretnego łojenia, niż przez pół dnia słuchać "plumkania".

 

To tez jest jakies podejscie, nie powiem ze zle ale.. Taki paradigm bardzo duzo dodaje od siebie, tam nie ma delikatnego podbicia skrajow ze wzgledu na ludzki sluch. Tam jest doladowane po pare db basu i sopranu w stosunku do srednicy. One graja jak z wlaczonym non stop loudnessem.

 

Najlepiej aby kolumna grala rowno, bez wiekszych gorek i dolkow, wtedy odtwarza ona nagrania w sposob bliski oryginalu i zamyslu artystow. A to czy wtedy blachy i stopa brzmi zadowalajaco dla Ciebie to jest juz Twoja preferencja. To samo w przypadku slychania muzyki w pure direct. Ktos powie ze wtedy nie ma basu i sopranu w takich ilosciach jakich by oczekiwal. Czy oznacza ze muzyka wtedy brzmi zle bo brzmi naturalnie?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.