Skocz do zawartości
IGNORED

pre tube box pro-ject


robbit

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE.

MAM PROSBĘ ODNOŚNIE INFO NA TEMAT PREAMPÓW LAMPOWYCH PRO-JECTa ,CZY TO RZECZYWISTE LAMPOWE PREAMPY ? CZY TEŻ PÓŁPRZEWODNIKOWE OZDOBIONE LAMPAMI ? EWENTUALNIE KTÓRY Z LAMPOWYCH POLECILIBYŚCIE DO WKŁADKI MC.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/138569-pre-tube-box-pro-ject/
Udostępnij na innych stronach

nie piszemy dużymi literami to raz.

dwa - widać scalaki na zdjęciu poniżej , więc albo sekcja mm jest na lampach (co jest bardziej logiczne z racji 2 lamp) albo to zwykły bufor.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

trzy - pre lampowe ma być do lampy czy tranzystora ?

 

Lampowe pre do mc są drogie i trochę szumią , lepiej stosować step-up + lampowy pre mm. Też jest drogo - ale jeszcze lepiej. Jeżeli szukasz pre pod tranzystor to raczej bez sensu , bo wykosztujesz się , a nie usłyszysz 100% możliwości takiego pre , które dopiero w torze lampowym pokazuje na co go stać.

 

Przydałoby się podać budżet jaki na pre masz zarezerwowany , no i wkładkę , żeby nie było niemiłych niespodzianek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE.

MAM PROSBĘ ODNOŚNIE INFO NA TEMAT PREAMPÓW LAMPOWYCH PRO-JECTa

 

Co tak krzyczysz?

Słuchałem ostatnio przez parę dni Pro-ject Tube Box S wpięty do Roksana Kandy i powiem że robił dobrą robotę. Sam właściciel sprzętu już nie chce pre bez lamp.

Na forach obcojęzycznych piszą o różnicach w dźwięku w tych pre w czasie zabaw z lampami, co może być wskazówką czy warto go mieć.

Ja jeszcze nie slyszalem przyzwoitego pre od pro-jecta.

Jaki budzet na pre i tak jak Bolo-senor napisal, musimy wiedziec z czym to chcesz zestawic

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Co tak krzyczysz?

Słuchałem ostatnio przez parę dni Pro-ject Tube Box S wpięty do Roksana Kandy i powiem że robił dobrą robotę. Sam właściciel sprzętu już nie chce pre bez lamp.

Na forach obcojęzycznych piszą o różnicach w dźwięku w tych pre w czasie zabaw z lampami, co może być wskazówką czy warto go mieć.

 

 

tak różnicę są w brzmieniu lamp , Ale poco przepłacać za pre lampowe skoro zwykły bufor wystarczy.

 

powinieneś posłuchać pełnego toru na lampie i poczuć tą różnicę .

 

do tranzystora taki pj to w miarę dobre rozwiązanie

 

 

 

tak różnicę są w brzmieniu lamp , Ale poco przepłacać za pre lampowe skoro zwykły bufor wystarczy.

 

powinieneś posłuchać pełnego toru na lampie i poczuć tą różnicę .

 

do tranzystora taki pj to w miarę dobre rozwiązanie

 

Wiem. Mam lampy, nawet w CD.

Jest różnica na korzyść pre Pro-Jecta z lampami w porównaniu do pre Pro-jecta bez lamp w każdym przedziale cenowym, a do tranzystora Kandy pasuje z lampkami nawet bardzo. Zresztą, to samo w sobie dobre pre.

jeżeli pj ma w pełni lampową sekcje mm i na niej słuchasz tego roksana to ok , zawsze to trochę lepiej , w mc niestety opamy zabijają dynamikę i barwę lamp. Sam słucham na pełnym lampowym torze i w porównaniu do opamów to zupełnie inna bajka.

 

Słuchałem kandy i pomimo , że to bardzo dobry wzmacniacz to jednak sporo mu brakuje do lampowego . I bardziej chodzi o dynamikę , emocje i barwność przekazu w analogu niż same granie.

Niekoniecznie, wkładka była mc i całość brzmiała bardzo dobrze, naturalnie, analogowo itp. Zresztą, w tym pre nie ma opampów, jak kojarzę.

Dlatego autor wątku powinien zrobić to co wielu z nas, pożyczać, słuchać i zadecydować.

Zresztą, w tym pre nie ma opampów, jak kojarzę.

 

źle kojarzysz , na dwóch lampach nie zrobisz 60 db wzmocnienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

źle kojarzysz , na dwóch lampach nie zrobisz 60 db wzmocnienia.

 

Na dwóch lampkach to oczywiste, że nie będzie 60db, ale zakładałem możliwość użycia tranzystorów.

Ale skoro i tak liczy się efekt końcowy, to warto spróbować. Może ten, może jednak inny - na tranach, np. Pro-ject phono box ds ,itd.

witam już jestem.

jeśli chodzi o wkładkę to przymierzam się ortofona mc quinted black lub cadenza red przy okazji proszę o sugestie w tym zakresie .gramiak którym obecnie dysponuję to thorens td 295 mk IV podłączony do radmora 5102 , i zg 40c , wiem , rozbawiłem was w tym momencie ale zawieszonego miałem ortofona 2m black i na wiekszosci moich płyt grało mi to aprawdę słodko ( w ograniczonym zakresie wzmocnienia ) radmor niestety nie obsługuje wkładek mc dlatego zastanawiam się nad pre a w przyszłości niestety nie najbliższej planuję zakup music angela na 300B, a jeśli nie pro-ject to co w cenie do 3000 ???

 

i jeszcze jedno , co to są te opampy ??? przyznam że nie posiadam takiej wiedzy jak szanowne grono , trochę sie orientuje ale w połowie działam po omacku :(

 

hihihi wiedziałem :) bolo_senor jak przeczytał moje wypociny od razu się wylogował :))))

Jak jeszcze nic nie kupiłeś , a w planach masz lampę i to na 300b to proponuje "zejść" z wkładki mc i kupić pełną lampę do mm-ki , bo budżet grubo za mały na lampowe mc , a będziesz później żałował , że nie zamknąłeś toru lampą .

Wkładka w lampowym torze gra inaczej niż na opamach czy na radmorze :P Myśle , że kolumny też są do wymiany.

 

Ja z lampami słucham na m2 redzie i na brak dynamiki ,klimatu ,czy wysokich tonów nie narzekam , pomimo posiadania dużo lepszych wkładek i obiegowej opinii o braku finezji reda . Także dobra wkładka nie musi być bardzo droga , ale to w dużej mierze zależy reszty toru i nie wiadomo co podpasuje. Musisz najpierw mieć czas osłuchać się ze wzmacniaczem.

 

Jak będziesz chciał później wejść w mc to dokupisz transormator step-up i nie będziesz musiał niczego sprzedawać i zmieniać , a wydatki odłożysz w czasie.

 

Zresztą duża część lampowych mc składa się z traf dopasowujących i sekcji mm.

a jakie kolumny

Jak jeszcze nic nie kupiłeś , a w planach masz lampę i to na 300b to proponuje "zejść" z wkładki mc i kupić pełną lampę do mm-ki , bo budżet grubo za mały na lampowe mc , a będziesz później żałował , że nie zamknąłeś toru lampą .

Wkładka w lampowym torze gra inaczej niż na opamach czy na radmorze :P Myśle , że kolumny też są do wymiany.

 

Ja z lampami słucham na m2 redzie i na brak dynamiki ,klimatu ,czy wysokich tonów nie narzekam , pomimo posiadania dużo lepszych wkładek i obiegowej opinii o braku finezji reda . Także dobra wkładka nie musi być bardzo droga , ale to w dużej mierze zależy reszty toru i nie wiadomo co podpasuje. Musisz najpierw mieć czas osłuchać się ze wzmacniaczem.

 

Jak będziesz chciał później wejść w mc to dokupisz transormator step-up i nie będziesz musiał niczego sprzedawać i zmieniać , a wydatki odłożysz w czasie.

 

Zresztą duża część lampowych mc składa się z traf dopasowujących i sekcji mm.

 

a jakie kolumny byś zaproponował do 300B nie przesadzając z ceną jesli to możliwe ? no i jakie to pre na pełnej lampie do mm ?

a jakie kolumny

 

to pytanie , czy sugestia ?

jak pytanie to do ilu metrów kwadratowych ?

Bo nie wiem , czy duże czy małe ?

 

Chyba te pytanie lepiej zadać w zakładce lampa tam jest więcej użytkowników 300b , ja używam yaqina na el34 i na brak mocy nie narzekam , resztę masz w o mnie . 300b mają dużo mniejszą moc od el34 i do nich potrzebne są inne bardziej wymyślne konstrukcje .

 

Harpia akustic ma kolumny o nazwie 300b specjalnie do 300b :)

to pytanie , czy sugestia ?

jak pytanie to do ilu metrów kwadratowych ?

Bo nie wiem , czy duże czy małe ?

 

Chyba te pytanie lepiej zadać w zakładce lampa tam jest więcej użytkowników 300b , ja używam yaqina na el34 i na brak mocy nie narzekam , resztę masz w o mnie . 300b mają dużo mniejszą moc od el34 i do nich potrzebne są inne bardziej wymyślne konstrukcje .

 

Harpia akustic ma kolumny o nazwie 300b specjalnie do 300b :)

 

powierzchnia jakieś 30 m kw

>robbit

Opamp = op amp = operational amplifier = wzmacniacz operacyjny

 

Mocno się zastanów nad tymi MC do tego gramofonu. On za słaby jest. Jeśli koniecznie chcesz wejść w MC to pomyśl o jego zmianie, żeby napęd i ramię nie ograniczały wkładki. Pozostawiając go poprzestałbym na MM-kach.

 

Trafa, step-up - to nie jest takie proste.

Nie można kupić byle jakiego trafa audio/sygnałowego i podpiąć go do dowolnej wkładki MC. Dobre to koszt 3-4kzł, jak wiesz jakie kupić i wsadzić do porządnej stalowej obudowy to możesz sam to zrobić, koszt spadnie o połowę około. Poszperaj, są wątki o step-up.

 

Pre lampowe - to nie jest panaceum na jakość dźwięku, bo to układ na końcu toru analogowego, który tylko wzmacnia i koryguje krzywą. Nie wyciągnie więcej ... niż przeczyta wkładka z rowka wisząc na takim a nie innym ramieniu zamontowanym na takim a nie innym napędzie.

Wystrzegaj się preampów mających zasilanie z 'wtyczkowca'.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

powierzchnia jakieś 30 m kw

 

to harpie dadzą radę , niemniej zapytał bym się w lampie.

Ahaja mnie wyręczył i nie muszę pisać , ale co do gramofonu jestem podobnego zdania. Do mc trochę słaby.

 

Pre lampowe - to nie jest panaceum na jakość dźwięku, bo to układ na końcu toru analogowego, który tylko wzmacnia i koryguje krzywą. Nie wyciągnie więcej ... niż przeczyta wkładka z rowka wisząc na takim a nie innym ramieniu zamontowanym na takim a nie innym napędzie.

 

niemniej jednak mając wzmacniacz lampowy szczególnie na 300b uważam , że warto pokusić się o pełny tor choćby z racji że ceny są zbliżone . Na pewno więcej niż jest nie wyciągnie , ale zrobi to bardziej synergicznie . Mając na myśli oczywiście mm-kę.

W mc , żaden pre nie doda szczegółów których nie "wyłowi" ramię z wkładką.

 

hihihi wiedziałem :) bolo_senor jak przeczytał moje wypociny od razu się wylogował :))))

 

 

 

nie , nie uciekłem :P jeszcze.

 

i jeszcze jedno , co to są te opampy ??? przyznam że nie posiadam takiej wiedzy jak szanowne grono , trochę sie orientuje ale w połowie działam po omacku :(

 

 

zaznaczyłem czerwonym kółkiem na zdjęciu pj-ta kilka postów wyżej , są to potocznie zwane scalaki , a nie potocznie wyjaśnił ci ahaja , W prawdziwej lampie ich rolę pełnią lampy , lecz są urządzenia hybrydowe mające to i to , a nieraz tamto i owamto - kombinacji jest kilka , ale nie chce mieszać w głowie.

dziękuję panowie za sugestie i porady , jestem dzięki Wam nieco mądrzejszy , a jakie ramię musialoby być przynajmniej w opcji minimum żeby był sens założyć mc ? pytam bo nurtuje mnie ten temat gdyż wiele razy spotkałem się z opinią że najsłabsze mc powala najlepsze mm

ortofon as212 , acos lustre - to takie minimum

 

spotkałem się z opinią że najsłabsze mc powala najlepsze mm

 

nie prawda

 

przykład: benz mikro vs london decca export , mc za 2k i mm za 5k . Benz grał przy londonie jak anemik.

nie ma dźwięku mc lub mm - każda wkładka ma swój dźwięk. A ty masz swój gust , a opinia , że mc gra lepiej bierze się z tego , że jest mniej podatna na pojemność elektryczną kabla między wkładką a pre . Po prostu niektórzy nie wierzą w mierniki i wolą teorie wyższości mc . Ale to twoje uszy są sędzią tego pojedynku , i jak coś tańszego jest lepsze to tylko się cieszyć.

 

skoro pisałeś , że miałeś black-a to średnie mc grają na podobnym poziomie.

tak miałem 2m black ale mi się pin wysunął przy wyciąganiu kabli i po wkładce :(( niedawno sprzedałem samą igłę. teraz skoro w moim przypadku sugerujecie odpuścić sobie mc to myślę jeszcze o goldringu 1042 , podobno nie wybrzydza z jakością a raczej stanem płyt tak jak 2m black który nie dosyć że po każdej stronie miał na igle pompon z beretu szkota to jeszcze uwydatniał najmniejsze nawet trzaski i szmery ale poza tym grał naprawdę cudnie . poradźcie czy wrócić do ortofona czy spróbować tego goldringa którego wielu sobie bardzo chwali . ku ścisłości do muzy typu king crimson pink floyd , procol harum dead can dance , led zeppelin , legendary pink dots itp. jeśli wg was ma to jakieś znaczenie .

tak miałem 2m black ale mi się pin wysunął przy wyciąganiu kabli i po wkładce :((

 

było pisać dałbym ci body z reda , ponoć miedź w blacku lepsza ale od reda też pasuje (ponoć)

 

to myślę jeszcze o goldringu 1042 , podobno nie wybrzydza z jakością a raczej stanem płyt tak jak 2m black który nie dosyć że po każdej stronie miał na igle pompon z beretu szkota to jeszcze uwydatniał najmniejsze nawet trzaski i szmery ale poza tym grał naprawdę cudnie . poradźcie czy wrócić do ortofona

 

jedna i druga igła jest z ostrym szlifem i normalne jest , że kurz wybiera z każdego zakamarka rowka , także to się nie zmieni .

Mam thorensa , fakt trochę przerobionego bo z ramieniem ortofona as212 i bardzo lubi się z czerwonym ortofonem , , oryginalne ramię u mnie tp16 też z ortofonem grało dobrze , ty piszesz że twoje z czarnym też. Rozumiem ciekawość , ale czy warto ryzykować ?

Goldringa nie słuchałem , ale ma on opinię wkładki co gra jak cd. Jest bardzo analityczny , przez co traci winyl trochę ze swojego klimatu , nie w sesinie , że nie trzeszczy , tylko ma taką techniczną manierę dźwięku.

w takim razie goldring odpada , nie poświęce klimatu winyla na rzecz żadnej wkładki . no i mam dylemat bo na razie gramiaka nie zmienie choć choruję na regę planar 8 ale z drugiej strony kosztuje niewiele mniej od transrotora . któryś z kolegów zasugerował preamp do mm na pełnej lampieproszę o jakieś konkretne przykłady bo jednak chyba rzeczywiście zostanę przy tej wkładce przynajmniej na razie .

Yaqin ms-12b to dokladnie to samo co ms-23b tylko z pre liniowym, takze jesli ma to robic za pre phono to szkoda przeplacac

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Lampy mają różne parametry. Wymieniając je zmienia się wartości w korekcji, czyli psuje się to co zaprojektowano.

 

Wcale się nie psuje, bo układy Jeana Hiragi albo EAR834P Tima de Paravicini pracują z korekcją RIAA w pętli ujemnego sprzężenia zwrotnego, więc różnice w poszczególnych egzemplarzach lamp nie wpływają na przebieg korekcji. Być może różnice pojawią się w poziomie szumów, przestrzenności przekazu albo w makrodynamice. Audio Note stosuje pasywną korekcję RIAA i tutaj jakość oraz stopień zużycia lamp ma już większe znaczenie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.