Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sądzę ,że w rogach za kolumnami jaieś ustroje się znajdują...

Faktycznie jakby jakieś gąbeczki narożnikowe wystają zza kolumn :). Sokoli wzrok :). Ale to chyba nie wszystko.

Szukaj swojego dźwięku ale... nie wciskaj na siłę go innym :)))

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2155110
Udostępnij na innych stronach

Pomieszczenie po odjęciu objętości segmentu miało ok.4,5x4m.W segmencie nie było szyb,są natomiast otwarte półki.W oknie wisiała gruba,gęsta firana.W rogu stały piankowe ćwierćwałki oraz poduchy.Zegar został odstawiony do tyłu.Celem spotkania było porównanie dwóch konstrukcji Studia16Hz-Minas Premium i Aries w tych konkretnych warunkach.Kolumny były ustawione:1-1,2m od ściany tylnej oraz 1,3-1,5m od bocznych na granitowych podkładkach.Kable to tasiemki głośnikowe+srebrne zworki oraz IC Stereovox Vespa oraz Straightwire Crescendo oraz dwie sieciówki,takie same jak we wcześniejszym spotkaniu.Słuchaliśmy płyt m.in P.Barber,Agi Zaryan,K.Melua,J.Garbarka oraz kilku innych.Amplifon miał na wejściu Amperxy BB z lat 50-tych.Problemem była interferencja pojawiająca się na niskim basie.Udało się to zamaskować,ale rozwiązaniem może być tylko i aż adaptacja akustyczna naroży za kolumnami.Amplifon+ Minas P:miękko,ciepło wręcz słodko,plastycznie,płynnie,przybliżona scena,niezbyt szeroka-stereotyp lampowego klimatu i relaksu.Amplifon+Aries:znacznie chłodniej,plastycznie,szybciej z wyrażnie lepsza dynamiką i basem,hektary przestrzeni rozbudowanej wszerz i głąb,kapitalne oddanie akustyki i ducha nagrań,nie ma znaczenia czy to głos `a capella`` czy wielka orkiestra z dynamicznym wejściem kotłów czy saksofon Garbarka.Wszystko podane szybko ,pewnie płynnie,dokładnie a jednocześnie w sposób tak gładki,przyjemny że niezależnie od poziomu głośności nie kaleczył uszu.Wątpię czy ktokolwiek byłby w stanie rozpoznać Amplifona w tym momencie.Dużym zaskoczeniem był był brak różnic w głośności wynikających z 3-4db wyższej skuteczności Minasów.Amplifon z 4ohm-wymi Aries grał wyrażnie lepiej na odczepach 8ohm.Zabrakło tym razem Roberta,który swoimi cennymi uwagami studził nasz entuzjazm.Ciąg dalszy być może nastąpi bo narodziła się ciekawa idea kolejnego spotkania,ale na razie jeszcze zbyt wcześnie by o tym mówić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2155177
Udostępnij na innych stronach

Amplifon+Aries:znacznie chłodniej,plastycznie,szybciej z wyrażnie lepsza dynamiką i basem,

Już Minasy zrobiły na mnie wrażenie podobnymi cechami a tu piszesz że Aries jest jeszcze szybszy dynamiczniejszy. To możliwe? :). Ale jeżeli tak jest, to osobiście cholercia chyba wolałbym jednak Minasy. Ale kto wie jakie miałbym zdanie po odsłuchach.

Szukaj swojego dźwięku ale... nie wciskaj na siłę go innym :)))

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2155183
Udostępnij na innych stronach

Już Minasy zrobiły na mnie wrażenie podobnymi cechami a tu piszesz że Aries jest jeszcze szybszy dynamiczniejszy. To możliwe? :). Ale jeżeli tak jest, to osobiście cholercia chyba wolałbym jednak Minasy. Ale kto wie jakie miałbym zdanie po odsłuchach.

Aries to przede wszystkim nieco inaczej poukładana kolumna.Kwestią preferencji jest co kto woli-czy lampową mgiełkę Minas czy precyzję i swobodę Aries.W każdym bądż razie słychać,że kolumny wyszły spod ręki dobrego fachowca-bo brak w sposobie prezentacji wyostrzeń,podbarwień czy dziur w paśmie.Wszystko podane jest płynnie,gładko bez ziarnistości czy natarczywości.

 

To jeszcze musicie w ariesach zamienić kopułki z minasów i będzie miodzio,ciekawe co na to Grzegorz

Pierścieniowo-kopułkowy scan nie jest gorszy od Dynauadio-jest po prostu inny,bardziej neutralny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2155197
Udostępnij na innych stronach

Witam Klubowiczów. Jest to mój pierwszy wpis w tym wątku, chociaż jeśli chodzi o obcowanie z produktami firmy Studio 16 Hertz a wcześniej Audio GR (tak, tak, to już dekada mija)mam spore doświadczenie. Kolumny skonstruowane przez pana Grzegorza towarzyszą mojej audiofilskiej drodze od ponad dziesięciu lat. Wcześniej miałem modyfikowane przez niego Radmory LS-30 i LS-40. Jeśli trafię na odpowiednią osobę ( w każdej dziedzinie życia) staram się być jej wierny do "grobowej deski" :o)) (żona i tak tego nie przeczyta). Kolumny (podobnie jak sprzęt Kustagona, choć początkowo grały z elektroniką Harmana Kardona)rozwijają sie razem ze mną od wielu lat. Przyczynkiem do tego wpisu jest własnie ostatnia modyfikacja dokonana przez Studio 16 Hertz. W pierwotnej wersji zamontowane były: Morel MDT28, Dynaudio D52 i 2x Davis 17KLV 6A . Po jakimś czasie zmieniłem głośnik wysokotonowy, na MDT33. Następnym modyfikacjom podlegało wytłumienie wewnętrzne, dociążenie śrutem ołowianym ( obecnia każda waży ponad 40 kg). Dzięki specyfikacji głośników niskotonowych, kolumny zostały przekształcone w obudowy zamknięte. Każdy z tych etapów( w międzyczasie zmiana wyjść glośnikowych na Furutechy) powiązany był, czy wymuszony, ze zmianami w elektronice a wręcz zmianą lokum ( przebudowa na konstrukcję zamkniętą). Regularnie co dwa lata nachodzi mnie chęć podniesienia poprzeczki na wyższy poziom. W ubiegłym roku, podczas Audio Show uzgodniłem z panem Grzegorzem, że poddamy kolumny ostatecznemu szlifowi. Na tapetę poszło okablowanie wewnętrzne i całkowita zmiana zwrotnic. Obecnie głośniki połączone są przewodem Furukawy a w zwrotnicach pracują min. kondensatory Mundorf, SCR, HOVLAND. Tak naprawdę, dopiero teraz widzę jaki ogromny potencjał drzemał w głośnikach. Każdorazowa modyfikacja, kosztująca - góra kilkaset złotych, wynosiła dźwięk wydobywający sie z kolumn na poziom o 2-3tys.wyższy (licząc ceny sklepowe). Przysłowiową "kropką nad i" w moim systemie, jest od tygodnia, zamiana we wzmacniaczu lamp Philipsa na Telefunkeny E88CC!! Jednym słowem: adamk. Audio Nirvana!! :o). Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2159033
Udostępnij na innych stronach

Witam Klubowiczów. Jest to mój pierwszy wpis w tym wątku, chociaż jeśli chodzi o obcowanie z produktami firmy Studio 16 Hertz a wcześniej Audio GR (tak, tak, to już dekada mija)mam spore doświadczenie. Kolumny skonstruowane przez pana Grzegorza towarzyszą mojej audiofilskiej drodze od ponad dziesięciu lat. Wcześniej miałem modyfikowane przez niego Radmory LS-30 i LS-40. Jeśli trafię na odpowiednią osobę ( w każdej dziedzinie życia) staram się być jej wierny do "grobowej deski" :o)) (żona i tak tego nie przeczyta). Kolumny (podobnie jak sprzęt Kustagona, choć początkowo grały z elektroniką Harmana Kardona)rozwijają sie razem ze mną od wielu lat. Przyczynkiem do tego wpisu jest własnie ostatnia modyfikacja dokonana przez Studio 16 Hertz. W pierwotnej wersji zamontowane były: Morel MDT28, Dynaudio D52 i 2x Davis 17KLV 6A . Po jakimś czasie zmieniłem głośnik wysokotonowy, na MDT33. Następnym modyfikacjom podlegało wytłumienie wewnętrzne, dociążenie śrutem ołowianym ( obecnia każda waży ponad 40 kg). Dzięki specyfikacji głośników niskotonowych, kolumny zostały przekształcone w obudowy zamknięte. Każdy z tych etapów( w międzyczasie zmiana wyjść glośnikowych na Furutechy) powiązany był, czy wymuszony, ze zmianami w elektronice a wręcz zmianą lokum ( przebudowa na konstrukcję zamkniętą). Regularnie co dwa lata nachodzi mnie chęć podniesienia poprzeczki na wyższy poziom. W ubiegłym roku, podczas Audio Show uzgodniłem z panem Grzegorzem, że poddamy kolumny ostatecznemu szlifowi. Na tapetę poszło okablowanie wewnętrzne i całkowita zmiana zwrotnic. Obecnie głośniki połączone są przewodem Furukawy a w zwrotnicach pracują min. kondensatory Mundorf, SCR, HOVLAND. Tak naprawdę, dopiero teraz widzę jaki ogromny potencjał drzemał w głośnikach. Każdorazowa modyfikacja, kosztująca - góra kilkaset złotych, wynosiła dźwięk wydobywający sie z kolumn na poziom o 2-3tys.wyższy (licząc ceny sklepowe). Przysłowiową "kropką nad i" w moim systemie, jest od tygodnia, zamiana we wzmacniaczu lamp Philipsa na Telefunkeny E88CC!! Jednym słowem: adamk. Audio Nirvana!! :o). Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

 

Poprosimy o jakieś zdjęcia - opis apetyczny :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2159048
Udostępnij na innych stronach

Które lepsze?

Tak jak pisałem wcześniej, przyzwyczajam się do ludzi i rzeczy. Gdybym tak zaczął rozbierać dźwięk obu kolumn na czynniki pierwsze - to kto wie... Jednak przez tyle lat obcowania z nimi ciężko byłoby przestawić ucho na coś innego. I niestety, każdy eksperyment wiąże się z pewną "utratą" pieniędzy. Na fotce aktualna zwrotnica, przed montażem, bez okablowania.

post-354-034624400 1301095718_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2159921
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

I jak?

głośnikowy do odstrzału ale progres jest kilkukrotny

 

mój skromny system,nie będę pisał jak gra bo już Tomek się wypowiadał i ja też,nadmienię tylko, że nawet na głośnikowym cordialu Preisnera "Voices" to poezja

post-23254-001612700 1302028754_thumb.jpg

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2167123
Udostępnij na innych stronach

Rezyslaw

 

Bardzo ladne skrzynki;-) Ja po swoje smigam za ok 2 tygodnie tylko zemoje beda zwyke IIIs.

 

Prezentuja sie wysmienicie- mam nadzie ze graja rowniez tak dobrze jak wygladaja

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2167810
Udostępnij na innych stronach

Rezyslaw

 

Bardzo ladne skrzynki;-) Ja po swoje smigam za ok 2 tygodnie tylko zemoje beda zwyke IIIs.

 

Prezentuja sie wysmienicie- mam nadzie ze graja rowniez tak dobrze jak wygladaja

 

Grają tak samo jak wyglądają sprawdzone osobiście :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2167825
Udostępnij na innych stronach

Grają tak samo jak wyglądają sprawdzone osobiście :)

w rzeczy samej,a jak walka z akustyką pomieszczenia?,ja muszę trochę wygłuszyć pokuj bo mam mały pogłos z lewej strony ale nie wiem jak to ugryźć żeby żona zaakcptowała,myślałem nad skyline albo dodatkową pułkę na płyty

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2167839
Udostępnij na innych stronach

w rzeczy samej,a jak walka z akustyką pomieszczenia?,ja muszę trochę wygłuszyć pokuj bo mam mały pogłos z lewej strony ale nie wiem jak to ugryźć żeby żona zaakcptowała,myślałem nad skyline albo dodatkową pułkę na płyty

 

Niestety chwilowo brak miernika SPL popsuł mi szyki w sprawie adaptacji akustycznej pomieszczenia. Bez pomiarów i wykresów to błądzenie we mgle. Na dzień dzisiejszy powiesiłem półkę z książkami za miejscem odsłuchu.

 

Chyba mój listonosz czyta forum i zaiwanił mi mój piękny RadioShack Sound Level Meter - Digital - 33-2055

post-11945-069495200 1302123426_thumb.jpg

post-11945-097306700 1302123435_thumb.jpg

Edytowane przez Imacman
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2167846
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Klubowicze, dopiero od dzisiaj dane mi jest poznać co potrafi Minas Anor. Kurier dostarczył Amplifona WT 40-II. Trioda wyzwoliła ukryte zdolności konstrukcji Studia16Hertz. Kto napędza te kolumny w podobny sposób, wie co piszę. Ze swojej strony gorąco polecam taki mariaż.

post-11945-0-53889300-1302270904_thumb.jpg

post-11945-0-45192800-1302270931_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2168855
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Klubowicze, dopiero od dzisiaj dane mi jest poznać co potrafi Minas Anor. Kurier dostarczył Amplifona WT 40-II. Trioda wyzwoliła ukryte zdolności konstrukcji Studia16Hertz. Kto napędza te kolumny w podobny sposób, wie co piszę. Ze swojej strony gorąco polecam taki mariaż.

To teraz ja gratuluję,świetny wybór,pozdrawiam.Czy na wejściu masz telefunkeny,dobrze widzę?

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2169066
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja gratuluję,świetny wybór,pozdrawiam.Czy na wejściu masz telefunkeny,dobrze widzę?

 

Tak, to są Telefunken ECC82. Dziękuję, też się cieszę. Minasy grają z Amplifonem bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2169068
Udostępnij na innych stronach

Ja też na ic mam sterovoxa vespę tylko na wtykach neutrica i głośnikowe też będę wymieniał na stereovoxa.Najlepiej brać z 2 ręki tylko trzeba sprawdzić bo to wrażliwe mehanicznie kabelki.W tej chwili w audifascie jest promo na vespe 1134zł.

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2169584
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, nie wiedziałem, że tak fajnie zagra Amplifon z Minasami, a mam zwalone akustycznie kwadratowe pomieszczenie, słaby transport i kable. Jakby to wszystko poprawić to może dźwięk byłby o półkę wyżej :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/38/#findComment-2169880
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.