Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Robin ostatnie slowo na ten temat. To sa Twoje wymysly I Twoje kombinacje Twoje mysli I nic wiecej. Jak juz pisalem slowem sie nie zajaknalem tu o wyzszosci jednych nad drugimi czy o tym, ze ktores graja a inne nie. Moze ktos inny tak ale nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. jak przesledzisz dyskusje to mowie o tym co mi pasuje w brzmieniu a nie o danych produktach. Tworzysz jakas historyjke do ktorej wymyslasz argumenty. Tyle ze historia jest nieprawdziwa. Zarzucasz mnie inwektywami. rozmawiamy o brzmieniu a Ty zaraz wracasz ze ludzie od AA uprawiaja czarny marketing. Prawde mowiac ni ziebi mnie ni parzy gadanie, ze moje gra a Twoje nie bo mi ma grac u mnie a Tobie u Ciebie I dla Ciebie I tyle.

Jedyna osoba ktora ciaga szmate jestes ty a dorabiasz do tego jakies ideologie ze chce Wam popsuc sielanke.

Przeciwnie, sluchalem kilku konstrukcji 16Hz Mimo, Minasow (w kilku wersjach), Canto Grand, Tempo. I uwazam ze wspolczesne wersje sa znacznie lepsze od tych starszych. A monitory nawet ciekawsze od podlogowek. Takie Grandy nawet moglbym miec.

Z AA tez sluchalem kilku i nie wszystkie mi sie pdoobaly, nie wszystkie podeszly. takie Mimasy moim zdaniem byly slabe, starsze Phoebe bezbasie, Helene nierowne a Hyperiony 3 mialem i u mnie nie zagraly. Nowy wypust AA tez jest znacznie lepszy niz stary. A czy lepszy od 16Hz w ogole nie podejmuje sie tego oceniac tak jak mi imputujesz.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731485
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Ja mam zgoła odmiene ustawienie. Moje kolumny mają dalej na boki niż do tylu , moje ustawienie to metoda Cardasa.Dyfuzory za kolumnami ok... ale pojechałes z kolumnami do przodu za bardzo tak mi się wydaje... no i boczne ściany... Czytasz trochę o akustyce ?.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731602
Udostępnij na innych stronach

Bardzo istotny jest rodzaj zawieszenia głośnika i powierzchnia membrany . Duża membrana na sztywnym zawieszeniu da nam szybki punktowy bas kosztem zejścia. Głośnik o dużym wychyleniu membrany da nam zejście.

 

Zejście to kwestia generowanych częstotliwości a nie amplitudy drgań - proszę nie mylić pojęć... To, że jakaś kolumna ma podbite 40-50Hz i zdaje się, że ma "zejście" nie oznacza, że ma... Dochodzą jeszcze rezonanse własne pomieszczenia, których wpływ na brzmienie zależy m.in. od pozycji kolumn i wysokości przetworników w wymiarze podłoga-sufit. Kolumna zamknięta z odpowiednim głośnikiem może mieć zdecydowanie lepsze zejście niż otwarta a fakt szybszego basu w zamkniętej obudowie jest właśnie spowodowany tym, że podciśnienie nie pozwala na utratę kontroli nad membraną głośnika tak jak ma to miejsce w obudowie otwartej ze zbyt wątłym wzmacniaczem.

 

 

Są sprzęty, które grają zawsze tak samo, tzn. wszystkie płyty mogą mieć BAASsss (nie płyty tylko sprzęt go podbijający niezależnie od realizacji samej płyty). Dobry sprzęt (może nie dobry - kwestia gustu) nie dodaje nic (lub prawie nic) od siebie i słychać, czy na płycie jest bas, czy go nie ma lub jest go mało. Trzeba to zwyczajnie zaakceptować lub zmienić sprzęt - to chyba oczywiste... Gusta są różne i jeden woli sprzęt przezroczysty pewnym kosztem, inny natomiast woli sam pomajstrować przy brzmieniu - można kupić korektor i dostroić do własnych potrzeb a jeszcze inny (purysta?) woli czystą prawdę.

 

Mam płyty gdzie przysłowiowe "kopnięcie" jest oczywiste (oczywiście nie jak LIVE, ale jednoznaczne) i mam takie, gdzie basu próżno szukać, ale mają pięknie nagrane dęciaki. Są też takie, gdzie jest każdy element (lubię np. stare brytyjskie nagrania i nowe amerykańskie oraz polskie - mamy świetnych realizatorów, dobre studia i jest na prawdę lepiej niż kiedyś). Poza tym w grę wchodzi jeszcze dopasowanie głośników do choćby kubatury pomieszczenia... I proszę nie pisać, że duże kolumny mogą dobrze grać w zbyt małym pomieszczeniu, bo to dyskredytuje piszącego :/ Wrócę do fizyki - to ona wyznacza granice (po obu stronach).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731699
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie wszędzie ustawienie Cardasa się sprawdzi

 

Przy takim dogięciu do środka odległości od bocznych ścian mają mniejsze znaczenie (zwłaszcza, jeżeli słuchacz siedzi dokładnie w przecięciu osi).

 

Niestety z kolumnami nie można tylko przy pomocy obliczeń i miarki - trzeba swoje odpracować i w pocie czoła pobiegać po pokoju :/

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731707
Udostępnij na innych stronach

Niestety to już ostatnie podrygi Minasów w tym lokalu i zabawa z ustawianiem zacznie się od nowa i wariantów będzie zdecydowanie więcej niezależnie od WAF :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731718
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Słucham tego twojego you tube i tak myślę... ze trzeba przejść na pc (lepiej słychać muzykę) bo coś w tym utworze brakuje dołu . Może podrzuć, coś z kick basem ? Co do pomieszczenia... to naprawdę , boczne ściany masz nie wygodne , no i w tej muzyce brakuje chyba całego pasma... no ale to YouTube.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731800
Udostępnij na innych stronach

Akurat dołu jest dużo dlatego wybrałem ustawienie Cardasa bo w dużym stopniu uniezależnia od wpływu pomieszczenia ale to powinieneś skoro używasz tej metody i znowu Zbyniu mnie rozczarowujesz a myślałem że można merytorycznie z tobą pogadać :(

Dlatego odbieram twoją uwagę jako zwykły trolling!!!

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731803
Udostępnij na innych stronach

Zbyniu jak zwykle słucha na telefonie YT i także dlatego nie wszystkie linki z YT może otworzyć na smartfonie,na kompie wszystkie wchodzą

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731812
Udostępnij na innych stronach

Zresztą staram się słuchać muzyki zdala od tylnej ściany (chyba nie muszę pisać dlaczego )co jest utrudnione bo kanapa na niej stoi więc nawet widać że kamera w telefonie nie łapie całej bazy.Zamieszczone nagranie było robione na szybko bo nawet nie wpiąłem icków które leżą na półce co widać na nagraniu tylko jakieś badziewiaki a płyta w cdku to zwykła kopia ale i tak gra rewelacyjnie

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731820
Udostępnij na innych stronach

Po postach Nautilusa chyba zaczynam rozumieć pewne kwestie, albo mi się tak wydaje :)

Ponieważ interesuje się kinem domowym, a co za tym idzie subami, których trochę już słyszałem, czasami się zastanawiałem, dlaczego niektóre suby na 10 czy 12 calowym głośniku z mocnym wzmacniaczem, potrafiące wygenerować zacznie mocniejszy bas od kolumn nie mają tego kick basu choć potrafią zatrząść podłogą, a znacznie mniejsze kolumny potrafią lepiej kopnąć.

 

Powiedzcie mi jeszcze czy kierunek umieszczenia głośnika ma wpływ na kick bas. Chodzi mi o to, że niektóre firmy produkujące subwoofery, jak np. REL czy BK mają w swojej ofercie modele z głośnikiem umieszczonym na froncie, tak jak w normalnych kolumnach oraz takie z głośnikiem do podłogi. Czy to ma wpływ na omawiany aspekt ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731851
Udostępnij na innych stronach

Po postach Nautilusa chyba zaczynam rozumieć pewne kwestie, albo mi się tak wydaje :)

Ponieważ interesuje się kinem domowym, a co za tym idzie subami, których trochę już słyszałem, czasami się zastanawiałem, dlaczego niektóre suby na 10 czy 12 calowym głośniku z mocnym wzmacniaczem, potrafiące wygenerować zacznie mocniejszy bas od kolumn nie mają tego kick basu choć potrafią zatrząść podłogą, a znacznie mniejsze kolumny potrafią lepiej kopnąć.

 

Powiedzcie mi jeszcze czy kierunek umieszczenia głośnika ma wpływ na kick bas. Chodzi mi o to, że niektóre firmy produkujące subwoofery, jak np. REL czy BK mają w swojej ofercie modele z głośnikiem umieszczonym na froncie, tak jak w normalnych kolumnach oraz takie z głośnikiem do podłogi. Czy to ma wpływ na omawiany aspekt ?

Jak masz suba to wystarczy położyć go na dystansach głośnikiem do podłogi i sam sprawdzisz co to daje

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731870
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Akurat dołu jest dużo dlatego wybrałem ustawienie Cardasa bo w dużym stopniu uniezależnia od wpływu pomieszczenia ale to powinieneś skoro używasz tej metody i znowu Zbyniu mnie rozczarowujesz a myślałem że można merytorycznie z tobą pogadać :(

Dlatego odbieram twoją uwagę jako zwykły trolling!!!

jakiś zmian nie słyszę na pc , bo wiadomo to nie dźwięk godny sluchania ,ale słyszałem już lepsze oddanie dźwięku na YouTube i fajnie się tego słuchało , to i tak w sumie zly odsluch. Jesli stosujesz metodę Cardasa to pokój masz chyba głęboki tak... ?. Podaj wymiary pokoju .Akustyki to tam na ścianach bocznych jak kot napłakał.

 

Wiesz co lepiej żeby nic tam nie stało to przynajmniej by to wyglądało !( to za troling) Bo kurnia nikogo nie faworyzuje , tylko piszę to jak ja to widzę i słyszę , no kurnia czy magia ceny a nie dźwięku was oczarowała.( ciebie).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731928
Udostępnij na innych stronach

Jak masz suba to wystarczy położyć go na dystansach głośnikiem do podłogi i sam sprawdzisz co to daje

Ciekawi mnie to od strony teoretycznej, jakie zjawiska wystąpią w jednym i drugim przypadku, tak jak fajnie chłopaki to do tej pory opisywali.

Poza tym mój sub jest za duży i za ciężki na takie manewry, i istnieje niebezpieczeństwo, że dmuchnięcie w podłogę mogło by spowodować, że pospadałby z tych dystansów ;)

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731956
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Są sprzęty, które grają zawsze tak samo, tzn. wszystkie płyty mogą mieć BAASsss (nie płyty tylko sprzęt go podbijający niezależnie od realizacji samej płyty). Dobry sprzęt (może nie dobry - kwestia gustu) nie dodaje nic (lub prawie nic) od siebie i słychać, czy na płycie jest bas, czy go nie ma lub jest go mało. Trzeba to zwyczajnie zaakceptować lub zmienić sprzęt - to chyba oczywiste... Gusta są różne i jeden woli sprzęt przezroczysty pewnym kosztem, inny natomiast woli sam pomajstrować przy brzmieniu - można kupić korektor i dostroić do własnych potrzeb a jeszcze inny (purysta?) woli czystą prawdę.

 

Mam płyty gdzie przysłowiowe "kopnięcie" jest oczywiste (oczywiście nie jak LIVE, ale jednoznaczne) i mam takie, gdzie basu próżno szukać, ale mają pięknie nagrane dęciaki. Są też takie, gdzie jest każdy element (lubię np. stare brytyjskie nagrania i nowe amerykańskie oraz polskie - mamy świetnych realizatorów, dobre studia i jest na prawdę lepiej niż kiedyś).

 

Dokładnie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731972
Udostępnij na innych stronach

jakiś zmian nie słyszę na pc , bo wiadomo to nie dźwięk godny sluchania ,ale słyszałem już lepsze oddanie dźwięku na YouTube i fajnie się tego słuchało , to i tak w sumie zly odsluch. Jesli stosujesz metodę Cardasa to pokój masz chyba głęboki tak... ?. Podaj wymiary pokoju .Akustyki to tam na ścianach bocznych jak kot napłakał.

 

Wiesz co lepiej żeby nic tam nie stało to przynajmniej by to wyglądało !( to za troling) Bo kurnia nikogo nie faworyzuje , tylko piszę to jak ja to widzę i słyszę , no kurnia czy magia ceny a nie dźwięku was oczarowała.( ciebie).

nie rozumiem dlaczego stosujesz podmiot zbiorowy , ale to jest pytanie retoryczne więc proszę nie odpowiadaj na nie ,teraz już jestem pewien twoich intencji więc proszę troluj gdzie indziej !

A uwagi odnośnie tego co u mnie stoi racz zachować dla siebie

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3731994
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kopniak na basie to dla mnie też powinien być. Nie prawdą jest, że potrzeba do tego estradowego sprzętu i takie kolumny to na pewno tylko łomoczą i nic więcej.

Nie ma co porównywać do nagłośnienia koncertów, przecież to są zupełnie inne warunki. Jak jest koncert np. na świeżym powietrzu to dźwiękiem trzeba ogarnąć ogromną przestrzeń, ludzie stoją od sceny nawet kilkaset metrów.

W domu mamy do nagłośnienia najczęściej nie więcej jak 20-30m2, na dodatek od głośników siedzi się jakieś 2-3 metry.

 

Jak ktoś trafnie zauważył, dźwięk odbieramy nie tylko uszami. Delikatne, fizyczne odczuwanie dźwięku jest przyjemne, daje większe poczucie interakcji z muzyką, dźwiękiem, poczucie uczestnictwa w wydarzeniu muzycznym.

Nie wiem na czym polega różnica w kolumnach, że jedne ten kick mają, a inne nie. Do tej pory tylko jedne kolumny, które u mnie gościły miały fajny, odczuwalny kick, oczywiście nie uderzenie jak z koncertówek, ale zdecydowanie wyczuwalny przy odpowiedniej muzyce.

 

 

Nie wiem skąd taki wniosek.

 

Ja w ogóle nie rozumiem takiego schematu myślenia, że jak ktoś mówi, że brakuje mu basu czy chciałby więcej, lub mieć odczuwalny kick bas to jednoznacznie świadczy, że lubi łomot. Skąd taki tok myślenia ?

 

Najczęściej niestety to właśnie panuje przekonanie i opinia, że jak kolumny tylko plumkają, to jest audiofilska wytrawność i wysublimowanie i niekończące rozpływanie nad barwą i średnicą, a jak potrafią zagrać energetycznie i z wykopem to łomot i dyskoteka :)

Myślę, że dobre kolumny powinny łączyć obie cechy.

 

Lepiej bym tego nie ujął :)

 

 

 

 

 

Z doświadczenia? Wiem jak ludzie odbierają, np metal...

 

A ja właśnie dlatego wkroczyłem w świat lepszego sprzętu, żeby polepszyć sobie słuchanie metalu - przy czym nie słucham jedynie stereotypowych gatunków, a wielu różnych odmian, z naciskiem bardziej coś takiego :

 

 

A w metalu odtwarzanym przez słabe głośniki właśnie wkurzało mnie to, że robiło się basowe błoto i ściana hałasu ;)

 

Także ten gatunek też musi otrzymać trochę miłości, żeby zaśpiewać - na dobrych słuchawkach brzmi zarąbiście i jestem wciąż nadziei, że da się namiastkę tego przenieść do pokoju :)

 

Metal trzeba utemperować - wygładzić górę, zrobić baaaardzo rozdzielczą i ciepłą średnicę - wtedy to brzmi. Ale MUSI być porządny kick z perkusji i moc w gitarach - inaczej przekaz jest mdły i bez sensu, jak w większości muzyki generalnie - ale to tylko moje oczekiwania, każdy może mieć inne

 

Ale podsumowując da się znaleźć metal, który dobrze odtworzony - relaksuje :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732241
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Metal trzeba utemperować - wygładzić górę, zrobić baaaardzo rozdzielczą i ciepłą średnicę - wtedy to brzmi. Ale MUSI być porządny kick z perkusji i moc w gitarach - inaczej przekaz jest mdły i bez sensu, jak w większości muzyki generalnie - ale to tylko moje oczekiwania, każdy może mieć inne

 

Co do temperowania góry w metalu...nie...problemem jest przełom środka i góry...często w metalu "suwaczki" idą w tym zakresie za wysoko w górę...celem głośnego grania na byle jakich gratach...liniowy zestaw wzmocni to jeszcze bardziej...wtedy jest hałas miast dźwięku...

Perkusja, a co za tym idzie i kick bas często gęsto też jest słabo nagrana...A wyciągania jej na pierwszy plan za pomocą systemu nie toleruję...bo niby czemu na Annie Marii Jopek Live, czy innych pięknych realizacjach jest a na metalu, czy rocku znika...?

Kick bas oczywiście musi być...słucham ekstremalnego technicznego death metalu i wszelkiej maści muzyki w tzw. "ciężkim stanie" i ma być wszystko...niestety większość realizacji tego typu muzyki na to nie pozwala...ale te, które się u mnie pięknie "zgrywają" tonalnie z systemem grają bardzo dobrze, nawet ze sceną 3d...

Audiofil jestem i tak lubię...

 

Pozdrawiam serdecznie :-)

http://youtu.be/HyEiI-1pAxw

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732271
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

A w razie wątpliwości i celem testu brzmienia perkusji w różnych gatunkach muzycznych...żeby nie było wątpliwości co do różnych brzmień stopy perkusji ... polecam

http://www.halleonard.com/product/viewproduct.action?itemid=320652&lid=12&menuid=2773&subsiteid=2&

http://youtu.be/aZgITqomCag

 

Rozwiewa wszelkie wątpliwości i potwierdza błędy w realizacji perkusji w nagraniach naszych ulubionych wykonawców...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732320
Udostępnij na innych stronach

Co do temperowania góry w metalu...nie...problemem jest przełom środka i góry...często w metalu "suwaczki" idą w tym zakresie za wysoko w górę...celem głośnego grania na byle jakich gratach...liniowy zestaw wzmocni to jeszcze bardziej...wtedy jest hałas miast dźwięku...

Perkusja, a co za tym idzie i kick bas często gęsto też jest słabo nagrana...A wyciągania jej na pierwszy plan za pomocą systemu nie toleruję...bo niby czemu na Annie Marii Jopek Live, czy innych pięknych realizacjach jest a na metalu, czy rocku znika...?

Kick bas oczywiście musi być...słucham ekstremalnego technicznego death metalu i wszelkiej maści muzyki w tzw. "ciężkim stanie" i ma być wszystko...niestety większość realizacji tego typu muzyki na to nie pozwala...

 

100% prawda ;) właśnie o tą wyższą średnicę mi chodziło również

 

Niestety wiem, że dużo metalu jest nagrane słabo - ale w moich aktualnych akustycznych warunkach nawet ten dobrze nagrany nie brzmi tak, jak powinien - a na dobrych słuchawkach po prostu brzmi tak, że mam ciary i dostaję 500% mocy .... także wszystko raczej jest na swoim miejscu :P

 

A w razie wątpliwości i celem testu brzmienia perkusji w różnych gatunkach muzycznych...żeby nie było wątpliwości co do różnych brzmień stopy perkusji ... polecam

http://www.halleonard.com/product/viewproduct.action?itemid=320652&lid=12&menuid=2773&subsiteid=2&

http://youtu.be/aZgITqomCag

 

Rozwiewa wszelkie wątpliwości i potwierdza błędy w realizacji perkusji w nagraniach naszych ulubionych wykonawców...

 

Dobry kawałek :)

 

Ale utwierdził mnie, że coś u mnie nie gra, bo coś takiego już powinno masować pewne wnętrzności, żeby oddać sens przekazu - a u mnie tego brak. No cóż, kombinujemy dalej ...

 

 

Jednak zrezygnowałem z wypożyczania suba póki co, bo wyższa średnica też kuleje i kaleczy uszy, i to nie tylko w metalu, ale w zasadzie we wszystkim - jest tak jakoś "oderwana" od całej reszty.

 

Sprawdzę inne kolumny u siebie z tą samą elektroniką, oraz sprawdzę jak brzmią Minasy na lampach KT88, jeśli uda mi się to zorganizować :)

 

Przetestowałem kolejny pokój, tym razem trochę mniejszy - było trochę inaczej, bo jest mocno wytłumiony, ale i tak objawy niezmiennie pozostały. Także coś tu nie gra - pod względem elektroniki chyba również.

 

 

Swoją drogą - Czy polecilibyście jakiś odtwarzacz CD godny sprawdzenia? Nie wiem, czy to u mnie nie jest problem - może jednak komputer -> DAC to jest bagno, a nie źródło ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732389
Udostępnij na innych stronach

dlaczego niektóre suby na 10 czy 12 calowym głośniku z mocnym wzmacniaczem, potrafiące wygenerować zacznie mocniejszy bas od kolumn nie mają tego kick basu choć potrafią zatrząść podłogą, a znacznie mniejsze kolumny potrafią lepiej kopnąć.

 

Tak jak pisałem wcześniej - odpowiedź jest bardzo prosta - ponieważ "kick" zależy od dynamiki narastania ciśnienia akustycznego - mała powierzchnia membrany jest o wiele łatwiejsza w wysterowaniu i potrzeba mniejszej mocy żeby wypchnąć ją wystarczająco szybko do przodu = zbocze narastania sygnału jest bardzo strome => im bardziej pionowe i gwałtowniej urwane na koniec tym lepszy efekt kopnięcia. Duża membrana zdecydowanie łatwiej generuje niskie częstotliwości na - co ważne - słyszalnym poziomie, ale ma o wiele większą bezwładność - z dwóch powodów:

1. waga samej membrany

2. opór powietrza jaki musi pokonać i to w obu kierunkach

stąd trzeba naprawdę mocnego wzmacniacza żeby okiełznać 12 czy 20''. Ponadto podłoga ma b.niskie częstotliwości rezonansowe i dopiero sub takie generuje na tyle silne, że faktycznie podłoga się trzęsie (bo wpada w rezonans) - zbyt duża moc może doprowadzić nawet do uszkodzenia konstrukcji budynku co miewało miejsce np. w dyskotekach organizowanych bez odpowiedniego nadzoru budowlanego i obliczeń.

 

Dlaczego większa średnica łatwiej generuje niskie częstotliwości?

 

Kluczem jest zrozumienie czym jest próg słyszalności - wykres poniżej dobrze to odzwierciedla i jestem pewien, że większość go zna:

 

post-51870-0-69049200-1455358880_thumb.jpg

 

Widać wyraźnie, że niskie częstotliwości nie są preferowane przez nasze ucho, stąd głośniki o płaskiej charakterystyce, dla naszego słuchu emitują stosunkowo za mało basu w porównaniu z zakresem średnim - tzn. emitują go tyle samo, ale my go słabiej słyszymy :)

 

Żeby głośnik o małej średnicy wyemitował słyszalną ilość niskich częstotliwości, musi sprężyć taką samą ilość powietrza jak głośnik o dużej średnicy, przy czym ten duży robi to przy znacznie mniejszej amplitudzie drgania niż mały - to czysta fizyka - ponieważ pomaga jego powierzchnia. Powoduje to dwa efekty: bas jest głębszy, ale kopnięcie słabsze bo rozłożone na większą powierzchnię - mniej skoncentrowane no i bezwładność większa - kopnięcie będzie, ale przy większej amplitudzie drgania i zdecydowanie mocniejszym wzmacniaczu panującym nad głośnikiem. To oczywiście wszystko jest zależne od wielu relacji przestrzennych jak kubatura pomieszczenia, odległość słuchacza, baza...

 

PS: Mam nadzieję, że nikt nie poczuje się urażony, że tłumaczę takie rzeczy... Jeżeli gdzieś popełniłem błąd merytoryczny to proszę o korektę (jestem amatorem - nie zawodowym akustykiem - i powyższe zjawiska rozumiem głównie przez pryzmat fizyczny).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732438
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi szybki kopiący bas to polecam Canto Grand. Oczywiście do stosunkowo niedużych pomieszczeń. Wczoraj kupiłem sobie koncert na cd Deep Purple In Wacken. Myślałem, że będzie "krew z uszu" , a tu niespodzianka. Fajnie zrealizowana płyta. CG w połączeniu z Atollem IN100SE po prostu petarda! Kick bas i atak coś niesamowitego. Do tego świetne brzmienie gitar. Pamiętam jak wcześniej miałem Dynki Dm 2/8 to tej szybkości brakowało. Bas był duży, ale brakowało konturu. Przetwornik był większy i inna budowa więc to pewnie dlatego. Teraz dopiero jak mam Grandy to widzę różnicę.

 

Mam u siebie też Rel-a T5. Przetwornik nie za duży 20cm i spory skok membrany. Bas jest stosunkowo szybki jak na suba, ale i tak tak brak mu takiego kopnięcia. Do stereo sub stoi nieużywany. Do filmów jak znalazł :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732482
Udostępnij na innych stronach

Bardziej od tego jak sztywna jest membrana i czy dostarczysz odpowiednią moc.

 

Oczywiście, żeby głośnik mógł poruszać się wystarczająco szybko (nie głośnik - membrana) potrzebuje silnego układu magnetycznego = prądożernego :)

 

No i nagranie też musi być dobre :)

Edytowane przez ozric
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/400/#findComment-3732532
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.