Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi o wygląd ani o markę-lecz o prawidłowy kontakt.Każdy kabel będzie prężył w dół-taka juz uroda monitorów.Tutaj recenzja zs Streophile (SFEA); http://www.stereophile.com/standloudspeakers/874/

czy to przypadek ale na tych fotach z linku są sfea 2

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348802
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wygląd ani o markę-lecz o prawidłowy kontakt.

 

W moich dynkach są podróby WBT, kontakt jest jak najbardziej prawidłowy. W cewce mam 44 metry drutu o średnicy 1,8mm i wierz mi to jest "trochę" ważniejsze niż terminale:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348810
Udostępnij na innych stronach

W moich dynkach są podróby WBT, kontakt jest jak najbardziej prawidłowy. W cewce mam 44 metry drutu o średnicy 1,8mm i wierz mi to jest "trochę" ważniejsze niż terminale:)

A gdzie się zaczyna droga sygnału w kolumnie?w cewkach?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348819
Udostępnij na innych stronach

to ja też małą fotkę ,zwrotka sfea1 w "czekoladzie" i na pewno żadnego mundorfa tam nie ma

 

Cewka na 100% jest rdzeniowa, kondensator na tweeterze jest prawdopodobnie złożony z kilku mniejszych. Innymi słowy jest tak jak się spodziewałem czyli biednie, kable przemilczę;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348831
Udostępnij na innych stronach

A gdzie się zaczyna droga sygnału w kolumnie?w cewkach?

Uwierz Andzej,że ja miesiąc temu na odsłuchu u Tomka skreśliłem illuminatora 18cm,że nie da się nic zrobić ze średnicą,i jak włączyłem Boccelego to wielki szacun dla Tomka za to rzeżbienie zwrotki

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348837
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie, że tym bardziej ja jestem ciekaw jak wyszły :)

Chodzi mi po głowie taki projekt jak na foto-może mniejszy basowiec,ale lepszy wysokotonowy.Może w przyszłym roku.Czego sobie i wszystkim życzę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2348850
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie jeszcze raz na małą fotkę :)

 

 

Sonusy mniejsze a wygladaja dostojniej ;) Ale jednak Ariesy dzwiekowo lepiej :) Super spotkanie milo sie czyta takie opisy z fajnych odsluchow ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349001
Udostępnij na innych stronach
Gość masza1968

(Konto usunięte)

A nie lepiej , dwie 18-stki skana plus 12 -stka skana na średnicy i żeby było po rodzinnemu , to na górze beryl .

Wiesz , jestem po rozmowie z Grzegorzem , i całkiem , całkiem bardzo dobrze wypowiada sie na temat tego wysokotonowca .

Jak skanów wysokotonowców nie lubi , tak ten , przypadł mu do gustu .

 

No i zonk. Zamawiając zestaw iluminatorów, chciałem wziąć te berylowe skany. Kisiel przez pół godziny musiał mi je młotkiem wybijać z głowy. Twierdził, że to co one z siebie wydobywają nawet w ułamku nie usprawiedliwia ich ceny. Powiedział, że R3004/6620 wg jego praktyki jest najlepszym wysokotonowcem z oferty SS. Beryl został wypuszczony bardziej jako "my też potrafimy".

 

Wierzę mu choćby z faktu, że sprzedając mi parę przetworników za 2k zł zamiast za 3,5k interesu w tym raczej nie miał.

 

Największa bolączka, że nie mogłem się oprzeć na własnych uszach :( Niezbadana jest tajemnica co facetowi przeszkadza w zrobieniu kilku modeli na ekspozycję???

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349006
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie eton jest lepszy od scana. Miałem kilka kolumn na scanspeakach (esa continuum , akustyk rr2 , avance signature) a obecnie mam kolumny na etonie i founteku (przesiadłem się z sonus faber amator 1). Z etona uzyskasz najlepsza i bardziej muzykalną średnicę. Bas był najlepszej jakości z obudowy zamkniętej (akustyki rr2). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349259
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie eton jest lepszy od scana. Miałem kilka kolumn na scanspeakach (esa continuum , akustyk rr2 , avance signature) a obecnie mam kolumny na etonie i founteku (przesiadłem się z sonus faber amator 1). Z etona uzyskasz najlepsza i bardziej muzykalną średnicę. Bas był najlepszej jakości z obudowy zamkniętej (akustyki rr2). Pozdrawiam

Bas z rr22 jest tak ``dobry`` że trzeba go podpierać subem-do Iluminatorów to co wymieniłeś to startu nie ma.Tak na marginesie Avance z Amplfonem też miałem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349336
Udostępnij na innych stronach

Z tym etonem , to dla mnie zagadka . I nie twierdze ,że to gra słabo . Jak już zostawiłeś na etonie po sparingu z sonusami , to musi zagrac , tylko jak?

Natomiast co do illuminatora , odnosze wrażenie ,że chyba go nie słyszałeś .

 

U siebie nie miałem. Słyszałem jedynie na audioshow a tam niestety nie grało zreszta jak prawie wszystko.

 

Akustyki rr2 jak dla mnie i na moje pomieszczenie basu miały wystarczająco ale szczerze to nie schodził tak nisko jak z monitora sonus faber amator 1 ale kontrola dla mnie super (miałem zaraz po nich Virgo 2 i tam bas pałętał się po pokoju i zwyczajnie lubił buczeć (nie miałem możliwości odsunięcia więcej niż 40 cm od bocznej ściany).

 

Nie mogę znaleźć linku ale miałem test głośników i mój eton był lepiej oceniany niż scanspeaki (illuminator i revelator).

Najważniejsze jest zestrojenie co wymaga przeprowadzenia wielu pomiarów a żeby takowe przeprowadzić trzeba mieć dostęp do profesjonalnej aparatury i odpowiedniego pomieszczenia. Moje kolumny (a raczej pierwowzór) tak były strojone przez Father_Pio.

Pozdrawiam

 

U siebie nie miałem. Słyszałem jedynie na audioshow a tam niestety nie grało zreszta jak prawie wszystko.

 

Akustyki rr2 jak dla mnie i na moje pomieszczenie basu miały wystarczająco ale szczerze to nie schodził tak nisko jak z monitora sonus faber amator 1 ale kontrola dla mnie super (miałem zaraz po nich Virgo 2 i tam bas pałętał się po pokoju i zwyczajnie lubił buczeć (nie miałem możliwości odsunięcia więcej niż 40 cm od bocznej ściany).

 

Nie mogę znaleźć linku ale miałem test głośników i mój eton był lepiej oceniany niż scanspeaki (illuminator i revelator).

Najważniejsze jest zestrojenie co wymaga przeprowadzenia wielu pomiarów a żeby takowe przeprowadzić trzeba mieć dostęp do profesjonalnej aparatury i odpowiedniego pomieszczenia. Moje kolumny (a raczej pierwowzór) tak były strojone przez Father_Pio.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349453
Udostępnij na innych stronach

eton zagra lepiej na średnicy sam z siebie,w illuminatorze trzeba nie lada zabiegów aby ta średnica grała w wystarczającej ilości,zauważyłem u Tomka że wyrównanie średnicy względem całego pasma przyniosło odchudzenie dolnego basu

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349466
Udostępnij na innych stronach

Bas z rr22 jest tak ``dobry`` że trzeba go podpierać subem-do Iluminatorów to co wymieniłeś to startu nie ma.Tak na marginesie Avance z Amplfonem też miałem.

 

Nie słuchałeś to czemu piszesz że startu nie ma. Kolumny które ja mam ma kilka osób które miały już kilka uznanych konstrukcji i nie słucha na byle czym ( Monobloki Gm70 , Dwa wzmacniacze SE na diabłach (sporo lepsze niż amplifon wt40 , końcówka accuphase ).

Tanie też nie są bo same elementy z obudowami mnie kosztowały ponad 5 tyś

Avance nawet seria signature to przeciętne kolumny a na akustyki bym się nie zamienił.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2349476
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

 

Mam zestaw stereo jak w "o mnie" i planuję zmianę monitorów.

Zainteresował mnie model AURUM II do moich skromnych 14m2 ze względu na przedni BR.

Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć z grubsza, jak one brzmią ? A może ktoś zna ich porównanie z Dynaudio z tego zakresu cenowego ?

 

Dodam, że monitory mogą stać niestety tylko na komodzie (szerokiej na 55cm), a ich wysokość to max 38cm, odsunięte plecami tylko 25-30cm od ściany, rozstaw 1,8m, odległość od uszu słuchacza 2-2,2m.

Co więcej, jedyne co mogę zrobić dla odseparowania ich od podłoża, to 1cm kolce, nóżki lub płyta marmurowa/granitowa.

 

Czy ktoś z Panów ma/zna ten model ?

Czy mógłby coś powiedzieć o ich zestawieniu z Roksanem Caspianem M1 (85W przy 8ohm) ?

Jakieś informacje o porównaniu do Dynaudio DM2/7, czy X16 ?

 

Będę wdzięczny za pomoc,

pozdrawiam

Roksan Caspian M1 CD (mod.SonusOliva) => Roksan Caspian M1 NG => Dynaudio Focus 160

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/71/#findComment-2350073
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.