Skocz do zawartości
IGNORED

Co sie dzieje ze stereofonia po wymianie lamp ?


Lutek

Rekomendowane odpowiedzi

 

Oglądałeś na "Twojej tubie" film o buforze lampowym do wzmacniacza tranzystorowego? Tam widać co się zmienia po dołożeniu lampy. Można to akceptować, ale te zmiany z punktu widzenia techniki nie są zmianami na lepsze tylko na gorsze.

Pewnie tak. Tylko że bez lampy gra wąsko i dość ciemno. Natomiast z lampa wszystko się poszerza i dochodzi trochę góry.

?👈

Leszku...to było o mnie ;-)

 

Przeczytaj proszę co napisałem wyżej...

O.K. rozumiem, pewnie nie wszystkie wpisy przeczytałem z należytą uwagą.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

 

Nie lepiej tylko głośniej. Przeważnie gra z wyjścia XLR głośniej o ile wyjście nie ma patentu wyrównującego napięcia pomiędzy RCA a XLR. Nie ma żadnych przesłanek przy krótkich połączeniach domowych żeby uznać połączenie typu symetrycznego XLR za lepsze od RCA. Różnice powstają dopiero na bardzo długich liniach, ale nie są to różnice które opisują audiofile.

 

 

Niestabilne i chimeryczne lampy, myślisz że to ja powinienem się obudzić ;-)?

Przy "prawdziwym" symetrycznym urządzeniu zawsze u mnie po XLR było lepiej. I nie chodzi o głośność. Głośność sobie wyrównuje na każdym wejściu indywidualnie i wzmak to zapamiętuje. Robię to żeby właśnie wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i różnice wynikające z głośności.

 

PS. Nie lubię audiofili.

?👈

Pewnie tak. Tylko że bez lampy gra wąsko i dość ciemno. Natomiast z lampa wszystko się poszerza i dochodzi trochę góry.

Wszystko było omawiane w różnych wątkach. To są zjawiska związane głównie z konstrukcją mechaniczną lampy i konstrukcją samego wzmacniacza na lampach. Nie są to pozytywne zjawiska z punktu widzenia techniki, ale wiadomo że mogą jakiejś grupie hobbystów przypaść do gustu.

 

Przy "prawdziwym" symetrycznym urządzeniu zawsze u mnie po XLR było lepiej. I nie chodzi o głośność. Głośność sobie wyrównuje na każdym wejściu indywidualnie i wzmak to zapamiętuje. Robię to żeby właśnie wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i różnice wynikające z głośności.

U mnie można było tylko stwierdzić że jest głośniej przy XLR, ale oczywiście nie zawsze bo to zależy od konstrukcji wyjścia w urządzeniu źródłowym. Innych różnic typu jakościowego nie stwierdziłem.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.