Skocz do zawartości
IGNORED

automat DSG dotarcie silnika


Meloman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Meloman napisał:

Precyzując za przyśpieszanie odpowiada w sumie maksymalny moment obrotowy, ale chyba ważne jest przy jakich obrotach silnik to osiąga? Mylę się?

Tak, mylisz się. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, szymon1977 napisał:

Tak, mylisz się. 

W instrukcji jest napisane, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w przedziale 2000-6000 obr,./min, ale przecież to nie jest tak, że przy 2000 obr. uzyskam takie samo przyśpieszenie co przy 6000 obr.

Poza tym zauważyłem, ze przy DSG bardzo szybko się zbiera kiedy obroty wcale nie są jakieś duże - ok. 3000-3500 obr. (choć z drugiej strony nigdy nie nacisnąłem pedału gazu na maksa).

Z kolei przyśpieszanie przy prędkościach powyżej 100 km/h - tutaj wyraźnie obroty są większe - ok. 4500.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Meloman napisał:

W instrukcji jest napisane, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w przedziale 2000-6000 obr,./min, ale... 

...jest to moment obrotowy na kole zamachowym silnika, a...

19 godzin temu, misiomor napisał:

Za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy na kołach.

Co z tego wynika? Załóżmy, że jedziesz 70km/h i chcesz jak najszybciej przyspieszyć. Żeby uzyskać jak najwyższy moment na kołach, musisz tak zmienić bieg, żeby na kole zamachowym silnika była jak najwyższa moc.

W praktyce oznacza to redukcję do najniższego biegu, na którym jeszcze możesz przyspieszasz, czyli do dwójki. Choć jeśli dwójka jest krótka i zaraz się skończy, to lepiej pozostać na trójce. I tyczy się to nawet tak elastycznego silnika, jak mój 2.0TDI, któtego DSG w trybie sport kręci go "do odcinki". 

PS.

Tak w uproszczeniu, zanim Misiomor zagmatwa szczegółami bez znaczenia. A ja, jak będę miał chwilę, to sprawdzę, jaką prędkość i jakie obroty, osiąga mój 2.0TDI DSG na dwójce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest w karcie charakterystyki jest wyliczoną wartością na podstawie specyfikacji technicznej i programowej, określoną przez konkretną normę DIN

Moment na kołach a przyspieszanie to zbyt ogólne zagadanie by odpowiedzieć jednoznacznie. Najważniejszy jest moment na silniku bo on przekłąda się na wszystko.

Do 100kmh teoretycznie najlepsze przyspieszenie będą miały auta z większymi starami ale lepszym napędzie (4buty), potem już nie koniecznie więc w sprintach do 200km czasem ośka może wypaść lepiej.

nie uwzględniam FWD z dyferencjałem czy napędów typu quattro ultra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Żeby uzyskać jak najwyższy moment na kołach, musisz tak zmienić bieg, żeby na kole zamachowym silnika była jak najwyższa moc.

czyli z momentem i wysoko ;]

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, fetek napisał:

Moment na kołach a przyspieszanie to zbyt ogólne zagadanie by odpowiedzieć jednoznacznie.

Wprost przeciwnie, bo w 99% wypadkowa wszystkich czynników (przebieg mocy, momentu, przełożenia, masa, opór powietrza) wychodzi tak, że aby osiągnąć maksymalne przyspieszenie, to na każdym biegu musisz kręcić o jakieś 200-500 powyżej obrotów mocy maksymalnej.

47 minut temu, fetek napisał:

Najważniejszy jest moment na silniku bo on przekłąda się na wszystko.

Nie! Porównanie momentu dwóch silników o zbliżonej mocy, daje jedynie mdłe pojęcie o elastyczności. A osiągi maksymalne zależą od mocy maksymalnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, szymon1977 napisał:

Wprost przeciwnie, bo w 99% wypadkowa wszystkich czynników (przebieg mocy, momentu, przełożenia, masa, opór powietrza) wychodzi tak, że aby osiągnąć maksymalne przyspieszenie, to na każdym biegu musisz kręcić o jakieś 200-500 powyżej obrotów mocy maksymalnej.

Nie! Porównanie momentu dwóch silników o zbliżonej mocy, daje jedynie mdłe pojęcie o elastyczności. A osiągi maksymalne zależą od mocy maksymalnej.

WTF ? zdarza Ci się czytać co piszą inni ? jakie porównanie momentu, jakie silniki ? jakie obroty ? jaka moc (bez momentu)?

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak obliczyc ile metrów potrzebuje auto do osiagniecia pierwszej setki z max przyspieszeniem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz różne kalkulatory, może coś znajdziesz. Oczywiście wynik należy traktować orientacyjne:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można też pobrać programCarTest, ale tam to już żmudne wpisywanie szczegółów technicznych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Meloman napisał:

To w trybie Sport?

Tak. 

13 godzin temu, fetek napisał:

WTF ?

Postarałem się jak mogłem wyjaśnić Ci, co wynika z liczb. Za trudne? Nie mój problem. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A jak obliczyc ile metrów potrzebuje auto do osiagniecia pierwszej setki z max przyspieszeniem?

 Tego uczyli w podstawowce 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ignoruj s0 + v0*t (rowne 0)

przyspieszenie a wyliczysz z danych samochodu (w jakim czasie t osiaga v = 100km/h)

 

IMG_1498.thumb.png.aee8d55a5f5ca6999a69b936247d5196.png

 

Jak policzysz, to podaj nam wynik, co z tego wyszlo

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, szymon1977 napisał:

Postarałem się jak mogłem wyjaśnić Ci, co wynika z liczb. Za trudne? Nie mój problem. 

Ja pisałem o stratach w napędzie, siłach oporu a Ty jak zmieniać biegi...
Ja pisałem o momencie na silniku a Ty o porównaniu dwóch silników, którego z resztą nigdzie nie było i nikt o tym nie pisał.

Z liczb nic nie wynika bo ich po prostu nie ma

i zrozum w końcu że bez momentu nie będzie mocy, ani siły do pchania wału.

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fetek napisał:

Ja pisałem o... 

Napisałeś "najważniejszy jest moment na silniku bo on przekłąda się na wszystko", a ja Ci wyjaśniłem, na co moment na silniku się przekłada, bo nie jest to wszystko, a bardzo niewiele. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, szymon1977 napisał:

Napisałeś "najważniejszy jest moment na silniku bo on przekłąda się na wszystko", a ja Ci wyjaśniłem, na co moment na silniku się przekłada, bo nie jest to wszystko, a bardzo niewiele. 

 

W dniu 21.01.2020 o 11:48, szymon1977 napisał:

Porównanie momentu dwóch silników o zbliżonej mocy, daje jedynie mdłe pojęcie o elastyczności. A osiągi maksymalne zależą od mocy maksymalnej.

 

To że moc bierzemy z momentu wie dziecko w przedszkolu, wiedzą również że cały osprzęt łącznie ze skrzynią biegów przelicza sobie moment obrotowy silnika, gdybyś przeczytał i zrozumiał co napisałem to byś wiedział dlaczego podałem moment na silniku a nie na kołach.

Tu nie ma co filozofować, nie będzie momentu, nie będzie mocy maksymalnej, nie będzie dynamiki spalin, nie będzie responsywności silnika i turbosprężarki, nie będzie szybkiego wypełnienia, nie będzie reakcji na gaz nie będzie boosta, nie będzie obrotów.

Będzie 1.4 o mocy 65kuni.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, fetek napisał:

Będzie... 65kuni.

To doszliśmy do momentu, w którym samo wyszło, że to moc daje główne pojęcie o możliwościach samochodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Tu nie ma co filozofować, nie będzie momentu, nie będzie mocy maksymalnej, nie będzie dynamiki spalin, nie będzie responsywności silnika i turbosprężarki, nie będzie szybkiego wypełnienia, nie będzie reakcji na gaz nie będzie boosta, nie będzie obrotów.

Będzie 1.4 o mocy 65kuni.

 

Polo 1.4 GTi ma 250Nm i 180KM

Traktor Ursus ma 290NM i 89KM

 

Moment to nie wszystko, a juz na pewno nie obroty, turbosprezarka, spaliny itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

Polo 1.4 GTi ma 250Nm i 180KM

1.4 TSI jest silnikiem doładowanym z wysokim momentem obrotowym, po za faktem że strzelasz sobie w stopę to co to ma wnieść do tematu ?

no ale skoro moment nie jest ważny to zabierz z GTI moment obrotowy i zobacz ile Ci zostanie mocy. Wzór znajdziesz w sieci.

1 godzinę temu, xajas napisał:

Traktor Ursus ma 290NM i 89KM

woły robocze potrzebują momentu, dlatego ropa ze względem na kaloryczność jest naturalnym wyborem.

c330/6 ma ~20koni 70nm

1 godzinę temu, xajas napisał:

Moment to nie wszystko, a juz na pewno nie obroty, turbosprezarka, spaliny itd.

moment przekłada się na dynamikę spalin, ta z kolei przekłąda się na responsywność turbosprężarki a ciśnienie doładowania na szybkość i "łatwość" z jaką się wkręca silnik. Do tego należy dorzucić układ paliwowy, jego wysterowanie i możemy zacząć rozmawiać o sposobach i szybkości napełniania, tu już w samym sofcie możemy decydować czy chcemy więcej koni czy starczy nam sam moment.

Ty myślisz dlaczego nagle silniki benzynowe mają w serii dużo niuta ? technologia się nie zmieniła ale przepisy i wymogi ekologiczne tak.

Oczywiście wszystko ujęte bardzo ogólnie, z dość sporym przymrożeniem oka.

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, fetek napisał:

...z dość sporym przymrożeniem oka.

Więc klikam zasłużone "haha", bo Twoje wywody jedynie w kategorii dowcipu można przyjąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.