Skocz do zawartości
IGNORED

Tanie kable zasilające


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Marcin Wielgus napisał:

twoja chyba najlepsza

Tanio niestety nie jest. Kupiona z Alle... Dodatkowo używając tego Knipexa zaciskam na 3 razy, bo zaciskarka jest węższa niż długość tulejki widełki, najpierw zaciskając na skraju tulejki z jednej i drugiej strony a na końcu środek. Ale ja miałem kabel 2,5mm2. Jeśli użyje się przewodu grubszego powiedzmy 2,8 czy 3mm2, to wtedy można użyć tańszej zaciskarki sześciokątnej do tulejek grubościennych.  Ja jednak przy swojej średnicy obawiałem się, że przewód mógłby się wyślizgnąć po zaciśnięciu. Polecam ten filmik z YT gdzie gość zarabia widełki i wtyki Furutecha na jednym z najdroższych kabli Furu DPS4.1. Tam też widać (słychać), że uziemione są korpusy metalowe wtyków a do zarabiania widełek używa właśnie zaciskarki sześciokątnej: 

 

Kiedyś dobrymi firmami były Weidmuller, Phoenix Contact i Knipex teraz bodaj królują Rennsteig, niestety ceny tych najlepszych Pro to pewnie kilka tysięcy, na domowy użytek to tak trochę średnio.

Problemem tanich, takich za stówę czy dwie, zaciskarek sześciokątnych jest to że nie schodzą się prawidłowo szczęki przez co powstają zadziory i generalnie słabo wygląda taka zaciśnięta tulejka.

A gdzie / jakie tulejki kupujecie?

Sam zaciskając już się przekonałem że tanio to ... Ale kupować droga profes żeby zacisnąć coś raz na jakiś czas to nie ma sensu. No i sześciokątna to nie pod każde zastosowanie.


Wysłane z Wrocławia

8 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

jakie tulejki

Ja stosuję Viablue miedź złocona. Stosowałem kiedyś miedziane nie pamiętam firmy, ale były twarde, pękały i trudno się zaciskały. Potem stosowałem typowe elektryczne, ale dla lepszego styku ostatecznie wybrałem Viablue.

8 minut temu, tedi02 napisał:

tulejka jest potrzebna?

Podrzucałem linka do YT, gdzie gość pokazywał co się dzieje jak linkę zaciskasz bezpośrednio w łączówce. Szczerze, też kiedyś byłem takim partyzantem. Zgniatanie linki w zacisku to nie jest dobre połączenie. Spróbuj dokręcić linkę wkrętakiem dynamometrycznym z siłą 1,1 Nm i zobacz potem po wykręceniu jak wygląda taka zmasakrowana linka. Poza tym, jak poruszasz przewodem po takim bezpośrednim zakręceniu, to niestety urywają się włókna, czego nie ma w przypadku tulejki. Z tulejką wykorzystujesz cały przekrój przewodu. Miałem zakręcane bezpośrednio przewody TagaHarmony we wtykach Viborga, to po wykręceniu potrafiły mi wylecieć pojedyncze włókna z pinu wtyku, a śrubka dociskająca linkę w Schuko potrafiła zacisnąć jedynie mniej niż połowę włókien. Reszta była swobodna, co oznaczało znacznie mniejszy przekrój i ryzyko iskrzenia.

23 minuty temu, tedi02 napisał:

A czy tulejka jest potrzebna? To kolejny element degradujący finalny efekt .

Psinco prawda 🙂

Skrecane wtyki wymagaja zacisnietych tulejkami koncowek kabli

Ja używam zaciskarki do tulejek OMU ERV16, z tych większych zaciska 6, 10 i 16mm2, kosztowała mnie około 80 złotych. Tulejek audio używam ViaBlue i najczęściej 6mm2, pozłacane więc teoretycznie z dobrą przewodnością, jak jest luz w tulejce to składam na dwa. Nawet skręcona linka podczas ściskania ma tendencje do rozłażenia się, w zaciśniętej tulejce wygląda to dużo lepiej, po drugie takie mocowanie jest mocniejsze i mniej podatne na wyślizgiwanie. 

edit: do zaciskania tych widełek to taka zaciskarka jak rozumiem - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez multijumper
6 minut temu, multijumper napisał:

do zaciskania tych widełek to taka zaciskarka jak rozumiem - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja dokładnie tej używam i zaciskam na 3 razy, ale przy przewodach 2,5mm2. Zastanawiałem się nad tańszym rozwiązaniem z użyciem praski sześciokątnej hydraulicznej do tulejek grubościennych, ale miałem obawy że będą się wyślizgiwać przewody.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak jeszcze wrzucam info dla nieobeznanych z tematami stricte elektrycznymi. Mamy zaciskarki do tulejek cienkościennych (np. Viablue) i do grubościennych jakie są w widełkach. Używamy różnych narzędzi do tego. 

Teoretycznie mam 3x 3mm2 do zaciskania, więc te widełki by się nadały z małym luzem, niestety dokupienie zaciskarki to już lekki problem, mam sporo akcesoriów jeszcze do zakupu, choćby ISO-Puck mini pod monitory. Z drugiej strony i tak jakoś specjalnie mi się nie spieszy więc kto wie...

6 minut temu, multijumper napisał:

ISO-Puck mini pod monitory

Fajne są :) ja pod swoje Dali Oberon 3 przerabiane (waga 10kg) ze stojakiem zasypanym żwirem, kupiłem z Chin takie tłumiki z ceramicznymi kuleczkami Preffair. Mają obciążalność do 160kg. Jeszcze nie zainstalowałem ale fajnie tłumią drgania jak galaretka się zachowują.

Jeden monitor stoi na regale i oczywiście ze szklaną serwantką, jak podłożę te tłumiki to będę miał ze dwa centymetry od sufitu. Nie chcę się bawić w maty neoprenowe itp. a o tym słyszałem pochlebne opinie. Zestaw ośmiu to wydatek 300 więc można powiedzieć dobra cena, pod monitory wagi 8,2 kg. to akurat.

1 godzinę temu, xajas napisał:

Psinco prawda 🙂

Skrecane wtyki wymagaja zacisnietych tulejkami koncowek kabli

Ale po co ? Skręcasz ,cynujesz ,dokrecasz  ,raz i tyle .Takie tulejki ,w dobrych ,droższych wtykach oczywiście słychać .Fakt ,tu wątek tanie kable zasilające ,więc ok.

Godzinę temu, tedi02 napisał:

cynujesz ,dokrecasz

Tam gdzie mogę unikam cyny. Tak samo w kablach głośnikowych najpierw tulejki a potem wtyki bananowe.

2 godziny temu, treborm napisał:

Tam gdzie mogę unikam cyny. Tak samo w kablach głośnikowych najpierw tulejki a potem wtyki bananowe.

No tak ,utlenianie miedzi ,srebra trwa

Zapomniałem o zdjęciach wejścia czyli wtyczki z uziemieniem, na każdym potencjale są dwie śruby dociskające, tulejki wchodzą do końca na L / N a PE jest nieco płytsze i tulejka nie wchodzi do końca, mocowane małą śrubką od frontu. Jest pewne uwarunkowanie z tymi śrubami głębiej osadzanymi, muszą być wkręcone co najmniej do połowy żeby dało się normalnie złożyć, te bliższe przewodom można wkręcić po zamontowaniu zaślepki i w niczym nie wadzą nawet wkręcone tylko trochę. Na całość zakłada się jeszcze tylko dodatkową nakładkę, duży otwór na kocówki przewodu. Tworzywo jest dość miękkie i śrubki lepiej dokręcać z wyczuciem bez fanatyzmu, zapewne bardzo łatwo jest wyrobić gwint śrubką. Specjalnie też zrobiłem jedno ujęcie ze śrubami dociskowymi korpusu które mają blokować przewód, wydaje mi się że bardzo łatwo przetną płaszcz zewnętrzy przewodu, i tu właśnie mam zamiar załatwić dwie sprawy jednym elementem, mam zamiar pozostawić część oplotu ekranowego na wierzchu przewodu i dołożyć miedzianą taśmę tak żeby przytrzymywała ten ekran i całość docisnąć wspomnianymi śrubkami korpusu. Jeżeli tylko uda się to zrobić dość ciasno to tych śrubek nie będę musiał dokręcać zbyt mocno, taki mam przynajmniej zamysł, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20250503_164654.jpg

20250503_165233.jpg

20250503_165526.jpg

20250503_170000.jpg

20250503_171025.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na trzecim zdjęciu dojrzałem tulejki na linki w wersji złotej?

Podobne cynowane są w sklepach dla elektryków, a pod cyną miedź w kolorze podobnym do miedzi z kabli instalacyjnych. 

Po zaprasowanie specjalnym przyrządem lub kombinerkami (jak nie ma czym), potem można uszczelnić i zwiększyć wytrzymałość rurka termokurczliwą.  Ja bym rozważył też zaciśnięcie kombinerkami i zalanie cyną jak nie ma prasy.

Na ostatnim zdjęciu te wystające gwinty mają trzymać kabel? No to dla mnie nowość..normalnie jest taki dwuczęściowy pierścień z plastyku dociskany dwoma wkrętami lub śrubami.

Wkładać tam metal nie dobry pomysł...jak dla mnie... ja bym raczej nałożył rurkę termokurczliwą i trzymał śrubki z dala od kabla.

W ogóle, to najlepiej normalne wtyczki kupić w sklepie dla elektryków. Są też takie potężne wtyki spełniające wyższe standardy i podobne widziałem na niektórych kablach do audio, ale złota nie będzie. Ja rozumiem, że hobby, dużo tu widzę dbałości o szczegóły i jakość wtyczek też jest tym istotnym szczegółem. Kupcie sobie kilka porządnych wtyczek w sklepie elektrycznym i zobaczcie jak są zrobione...dla waszego dobra to piszę.

Inne wtyczki tez maja takie mocowanie?

Do audio kupuję właśnie pozłacane ViaBlue pozłacane, innych już nie używam choć mam spory zapas. Co do śrubek dociskowych w korpusie to tak jak opisałem w poprzednim poście, chcę uziemić korpusy a przy okazji nieco zabezpieczyć zewnętrzny płaszcz samego przewodu, ten zielony, jest bardzo miękki. Wszystko wyjdzie w praniu, na pewno będę też starał się użyć koszulki termokurczliwej, gdyby udało się osiągnąć średnicę zbliżoną do 20mm ze wszystkim i mocno wcisnąć w korpus. 

edit: Wtyczki na wyjściu, czyli od strony sprzętu wyglądają tak jak w poście #1801  

Edytowane przez multijumper
1 godzinę temu, multijumper napisał:

Zapomniałem o zdjęciach wejścia czyli wtyczki z uziemieniem, na każdym potencjale są dwie śruby dociskające, tulejki wchodzą do końca na L / N a PE jest nieco płytsze i tulejka nie wchodzi do końca, mocowane małą śrubką od frontu. Jest pewne uwarunkowanie z tymi śrubami głębiej osadzanymi, muszą być wkręcone co najmniej do połowy żeby dało się normalnie złożyć, te bliższe przewodom można wkręcić po zamontowaniu zaślepki i w niczym nie wadzą nawet wkręcone tylko trochę. Na całość zakłada się jeszcze tylko dodatkową nakładkę, duży otwór na kocówki przewodu. Tworzywo jest dość miękkie i śrubki lepiej dokręcać z wyczuciem bez fanatyzmu, zapewne bardzo łatwo jest wyrobić gwint śrubką. Specjalnie też zrobiłem jedno ujęcie ze śrubami dociskowymi korpusu które mają blokować przewód, wydaje mi się że bardzo łatwo przetną płaszcz zewnętrzy przewodu, i tu właśnie mam zamiar załatwić dwie sprawy jednym elementem, mam zamiar pozostawić część oplotu ekranowego na wierzchu przewodu i dołożyć miedzianą taśmę tak żeby przytrzymywała ten ekran i całość docisnąć wspomnianymi śrubkami korpusu. Jeżeli tylko uda się to zrobić dość ciasno to tych śrubek nie będę musiał dokręcać zbyt mocno, taki mam przynajmniej zamysł, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dostałbym szału, gdybym miał tak robić każdy kabel.

Nie jest to nic nowego, bo faktycznie w każdym tego tupu wtyku są 2 śrubki zaciskowe.

Ale jak sam zauważyłeś tę pierwszą trzeba odpowiednio głęboko wkręcić żeby można było wsunąć bolce i zamknąć płytką korpus, a to się wiąże z tym, że zmiażdżysz w cholere przewody, czy tulejkę z przewodem.

Bezsens!

W Wattgate czy inne tego typu wtyki i tak głęboko wchodzą tulejki, masz nawet symbol na korpusie przy zacisku jak dluga powinna być końcówka i wtedy nie trzeba rozkręcać korpusu, żeby dojść do pierwszej śrubki, bo propanowana długość końcówki jest wystarczająca.

Ludzie to uwielbiają sobie komplikować życie 🤭

 

 

 

 

13 minut temu, multijumper napisał:

chcę uziemić korpusy a przy okazji nieco zabezpieczyć zewnętrzny płaszcz samego przewodu

Tylko po co i jak chcesz uziemić korpusy z tworzywa?

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Pisząc korpusy mam na myśli aluminiowe obudowy. Co do komplikowania sobie życia to ja tego tak nie odbieram, są bardziej dopracowane konstrukcje ale za tym stoi zupełnie inna cena, kupuję dokładnie to na co mnie stać i wiem że będzie mi się chciało robić. Nie mam aspiracji mieć wszystkiego naj, lub prawie naj, buduję sobie środowisko według swoich potrzeb jak i budżetu. 

Ale po co ? Skręcasz ,cynujesz ,dokrecasz  ,raz i tyle .Takie tulejki ,w dobrych ,droższych wtykach oczywiście słychać .Fakt ,tu wątek tanie kable zasilające ,więc ok.

Nie

Cynowane koncowki nie nadaja sie do skrecania. To podstawy. Przerabialismy to juz sto razy
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.