Skocz do zawartości
IGNORED

Zamówienie zbiorowe na oryginalne lampy projekcyjne z HCX.


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.11.2024 o 18:52, Gmow1977 napisał:

Czyli dalej lampa ?No i nie taki skromny...😅

Porównywałeś Rs540 do rs 2000?Łeb w łeb?

Ja bym w to nie poszedł w zaadoptowanym pomieszczeniu.

Ja bym w to nie poszedł w zaadoptowanym pomieszczeniu.
Czyli? Laseru byś nie kupił do tego pomieszczenia? Dobrze zrozumiałem?
10 minut temu, darulok napisał:

Ja bym w to nie poszedł w zaadoptowanym pomieszczeniu.

Ja zrozumiałem ,że nie zamieniłbyś Rs540 na Rs 2000 ?

Czy tak?

Ja zrozumiałem ,że nie zamieniłbyś Rs540 na Rs 2000 ?
Czy tak?
Dokładnie. Ja źle odczytałem kogo dotyczy cytat. Na pewno o to chodzi.
RS540 the best.

Sam jestem ciekawy porównania tych dwóch modeli chociaż nie widziałem nawet rs540/x7900 🤔

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

5 godzin temu, brewka87 napisał:

Sam jestem ciekawy porównania tych dwóch modeli chociaż nie widziałem nawet rs540/x7900 🤔

Ja miałem obydwa ze 4 lata temu i porównywałem łeb w łeb w moim kinie. Na koneic sprzedałem X7900 ale kontrast miał lepszy. Bez MadVR to już byłoby słabo bo 90% u mnie to HDR

RS2000 wygrał ostrością i brakiem szumu w obrazie, kolorami (z filtrem oba ale jednak widocznie szersza paleta w nowszej serii, laserówki mogą się schować jeszcze poza topkami z filtrem) i szczegółowością dzięki wysokiej rozdzielczości. Ponadto lepsze sterowanie wszystko w automacie po protokołach JVC control na skrętce ładnie działa. x7900 jednak się krzaczył. 

RS2000 u mnie już 3000h prawie więc gdzie kupię nową lampę najtaniej? Chociaż cały czas nienajgorzej świeci. Oglądam tylko w normalnej mocy (nie eko)

PS

Aha i po x7900 zostawiłam sobie pilota, pozbyłem się tego kijowego co dawali z RS2000. x7900 miał świetnego pilota - a że pilot u mnie ma wyglądać bo prawie mi nie jest potrzebny poza włączaniem systemu to ten stary jest o niebo lepszy. A presto!

Edytowane przez Konrado
2 godziny temu, Konrado napisał:

RS2000 wygrał ostrością i brakiem szumu w obrazie, kolorami (z filtrem oba ale jednak widocznie szersza paleta w nowszej serii, laserówki mogą się schować

A jednak ...Postęp robi różnicę? Na plus?

wszystkie nowsze są ostrzejsze, przypominam że 7900 to fake 4k czyli zagęszczenie mniejsze niż natywne 4k.

Jakbym miał zmieniać to bym się bardziej zastanawiał DLA-NZ7 VS DLA-NZ700

Edytowane przez fetek
W dniu 21.11.2024 o 21:05, Konrado napisał:

Ja miałem obydwa ze 4 lata temu i porównywałem łeb w łeb w moim kinie. Na koneic sprzedałem X7900 ale kontrast miał lepszy. Bez MadVR to już byłoby słabo bo 90% u mnie to HDR

RS2000 wygrał ostrością i brakiem szumu w obrazie, kolorami (z filtrem oba ale jednak widocznie szersza paleta w nowszej serii, laserówki mogą się schować jeszcze poza topkami z filtrem) i szczegółowością dzięki wysokiej rozdzielczości. Ponadto lepsze sterowanie wszystko w automacie po protokołach JVC control na skrętce ładnie działa. x7900 jednak się krzaczył. 

RS2000 u mnie już 3000h prawie więc gdzie kupię nową lampę najtaniej? Chociaż cały czas nienajgorzej świeci. Oglądam tylko w normalnej mocy (nie eko)

PS

Aha i po x7900 zostawiłam sobie pilota, pozbyłem się tego kijowego co dawali z RS2000. x7900 miał świetnego pilota - a że pilot u mnie ma wyglądać bo prawie mi nie jest potrzebny poza włączaniem systemu to ten stary jest o niebo lepszy. A presto!

Akurat pilot ten co jest w nowej serii jest lepszy od tego w RS540-tce RS1000/2000/3000, RS2100/3100/4100 i RS1200/2200/3200/4200 wszystkie te projektory mają taki sam nowy pilot który jest zgrabniejszy poręczny, wygodniejszy, lżejszy i bardziej ergonomiczny od starego który miał takie wielkie gumowe przyciski nowy pilot ma fajne haptyczne przyciski.

Może mieliście styczność ze starszym modelem JVC DLA-X500R, dobry wybór na start z niedrogich używek (do max. 4 tys.) ? Kiedyś miał mega dobre opinie, ale to były inne czasy a technika idzie do przodu :) Priorytet to jak najlepszy kontrast, czerń do nocnych seansów, płynność obrazu na filmach. Jak on się ma do nowszych modeli pod względem kontrastu i jakości obrazu ? Rozumiem że nie ma natywnego 4k tylko chyba skalowanie (aż tak widoczna różnica ?) i HDR, tego drugiego ograniczenia się chyba przeskoczyć nie da w żaden sposób software'owo (np odtwarzając z PC) ?

Ostatnie pytanie o orientacyjny koszt lampy, czy warto płacić za oryginał czy szkoda pieniędzy ? Widać jakąś różnicę w jakości czy bardziej chodzi o trwałość i max. jasność ?

Edytowane przez don111
4 godziny temu, don111 napisał:

JVC DLA-X500R, dobry wybór na start z niedrogich używek (do max. 4 tys.) ? Kiedyś miał mega dobre opinie, ale to były inne czasy a technika idzie do przodu :)

Nie widziałem ale po specyfikacji jest to podobna półka do tego co mam obecnie. Na początek myslę że to dobry wybór.

Musiałbyś jednak przed zakupem sprawdzić jak to świeci.

Z tą techniką idącą do przodu to jest tak, że idzie do przodu ale w tanich sprzętach jest raczej spadek jakości. Za najlepsze rozwiązania trzeba słono płacić, a w sprzęcie konsumenckim dla mas stosuje się oszczędności. Wystarczy zerknąć chociażby na rynek audio jak teraz buduje się amplitunery. Tańsze modele to tylko plastik.

4 godziny temu, don111 napisał:

Rozumiem że nie ma natywnego 4k

Nie ma 4k ale kontrastem pewnie rozjedzie wiele nowych budżetowych konstrukcji. Ten x500 ma podobno 60 000:1. Mój pierwszy JVC miał zaledwie 30 000:1 i swiecił lepiej niż nowe tanie projektory dlp. Obraz inna bajka. Oczywiście to stare konstrukcje bez bajerów typu HDR, 4k itp ale przy oglądaniu filmów moim zdaniem lepsze wrażenie robi większy kontrast i odwzorowanie kolorów niż rozdzielczość.

Podobno madvr robi niezłą robotę podczas oglądaniu materiału HDR na tych starszych projach. 

4 godziny temu, don111 napisał:

Ostatnie pytanie o orientacyjny koszt lampy, czy warto płacić za oryginał czy szkoda pieniędzy ? Widać jakąś różnicę w jakości czy bardziej chodzi o trwałość i max. jasność ?

Moim zdaniem warto, chociaż cena wydaje się być zaporowa w porównaniu do ceny używanego projektora.

Przy cenie używanego projektora w okolicy 4-6k lampa za prawie 2k to majątek. Kupiłem wiele chińskich lamp do różnych projektorów w tym także do posiadanych JVC. Teraz jadę na oryginalnej lampie i już świeci ponad 2x tyle co jakikolwiek chińczyk i nie zauważam spadku jasności. Zamienniki nie swiecą tak dobrze. Nawet jeśli się wydaje że jest jasno, to tylko na samym początku bo one chyba mają tak wyzyłowane parametry, żeby przez chwilę był efekt wow.

Sama lampa (jej barwa, spektrum) również wpływa na to co wyświetla projektor.

No i na koniec problemy z zamiennikami. Sam przez to przeszedłem. Zdarzają się takie, że ich zainstalowanie sprawia kłopot ze względu na nietolerancję wymiarów (jeśli kupiłbys samą bańkę bez koszyczka). Może też pojawić się problem z pracą zasilacza lampy. Sam tego doswiadczyłem na chińskim zamienniku. Projektor piszczał podczas pracy. Ten sam proj po zainstalowaniu oryginalnej z hcx (jestem autorem tego tematu) pracuje prawidłowo i nie piszczy.

Swięty spokój też jest tego wart. Oczywiście można kupować chińczyki i wymieniać co 200-300h 😉

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź. Kurcze, faktycznie 2 tys. na samą lampę dość ciężko przełknąć, tym bardziej że to wydatek raz na 2 lata przy intensywnym użytkowaniu (filmy, gry). W perspektywie przyjemności, jaką daje oglądanie na tak dużym ekranie to na pewno warto zapłacić i tyle. Nie wiem czy pisząc "chińszczyzna" chodzi o tego typu lampy czy jeszcze jakieś tańsze z Ali itp, ja wcześniej patrzyłem na te stronki, opisy i ceny (500-1000zł) tych zamienników były zachęcające. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Cena lampy to 533,82 zł za lampę z obudową.

*"Oryginalna Lampa" odnosi się do samych żarówek projektorowych OEM (ang. original equipment manufacturer – producent oryginalnego wyposażenia) produkowanych przez Philips, Osram i Ushio – spółki te produkują oryginalne części dla wszystkich głównych marek projektorów. Oryginalne żarówki są produkowane zgodnie z takimi samymi rygorystycznymi wymogami jakościowymi, jakie mają zastosowanie do oryginalnych modułów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )   

---

A coś z tańszych-sensownych ekranów byś polecił ? Bo też rozstrzał jest olbrzymi. Chodzi o oglądanie w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu, aby wyciągnąć jak najgłębszą czerń. Oczywiście jakości i głębi oleda się nie spodziewam z projektora, ale chociaż jak z porządnej plazmy ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja kiedyś kupowałem lampy po około 100zł na AliExpress i one wytrzymywały średnio około 350h potem nagle robiły się tak ciemne że ciezko się oglądało.

Jakiś czas temu zachęcony pozytywnymi wpisami na tym forum kupiłem taką droższą, podobno oryginalną tylko sama bańka ze sklepu Lampoprojekt za 450 plus przesyłka (wyszło 500zł). Z tą niby oryginalną lampą bez koszyczka zaczeły się schody. Nie pasowała do oryginalnego koszyczka JVC. Na szczęście miałem jakąś chińska lampę z koszykiem i do niej przełozyłem ten pseudo oryginał. Po zamontowaniu w projektorze swieciła nawet ok tylko że ballast projektora zaczął wydawać cichy pisk ale bardzo irytujący.

Lampa padła z tego co pamiętam po imponujących... 160h 🤣 zaczeła migotać i zrobiła się ciemna.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Tutaj macie porównanie lampy oryginał vs zamiennik

Przy okazji jest pokazana wymiana ... 

Wnioski wyciągnijcie sami 😉

 

W dniu 3.12.2024 o 09:19, Gmow1977 napisał:

Tutaj macie porównanie lampy oryginał vs zamiennik

Przy okazji jest pokazana wymiana ... 

Wnioski wyciągnijcie sami 😉

 

czerń o włos lepsza na zamienniku za 1/3 ceny, wygląda spoko  ;)

0,007cd/m2 to trochę lepiej od plazmy Panasonic ST60, więc całkiem nieźle, ale słabo jak na projektor za 75k bo tyle kosztował ten NX9. Tylko z tego co patrzyłem na testy/dane to ten X500 ma niby 2x lepszy kontrast on/off, a kosztował 15k. Dziwne trochę, ale jakby faktycznie tak było to rewelacja, tak jakby mieć 100" Pioneera Kuro :)  Do filmów rewelacja. Niestety jest też duży minus, input lag 125ms, na konsoli nie wiem czy da radę grać na tym w zręcznościowe gry, nawet w single player. Pytanie jeszcze czy taką czerń i dobrą jakość da radę osiągnąć na jakimś znośnym cenowo ekranie czy trzeba wydawać kilka tys. na jakiegoś magicscreena ? Całkowicie zaciemnione pomieszczenie, ma być jak najgłębsza czerń, jasność dużo poniżej średniej u normalnych ludzi (patrząc jak mają poustawiane swoje tv)

 

Edytowane przez don111
W dniu 3.12.2024 o 06:33, don111 napisał:

Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź. Kurcze, faktycznie 2 tys. na samą lampę dość ciężko przełknąć, tym bardziej że to wydatek raz na 2 lata przy intensywnym użytkowaniu (filmy, gry). W perspektywie przyjemności, jaką daje oglądanie na tak dużym ekranie to na pewno warto zapłacić i tyle. Nie wiem czy pisząc "chińszczyzna" chodzi o tego typu lampy czy jeszcze jakieś tańsze z Ali itp, ja wcześniej patrzyłem na te stronki, opisy i ceny (500-1000zł) tych zamienników były zachęcające. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Cena lampy to 533,82 zł za lampę z obudową.

*"Oryginalna Lampa" odnosi się do samych żarówek projektorowych OEM (ang. original equipment manufacturer – producent oryginalnego wyposażenia) produkowanych przez Philips, Osram i Ushio – spółki te produkują oryginalne części dla wszystkich głównych marek projektorów. Oryginalne żarówki są produkowane zgodnie z takimi samymi rygorystycznymi wymogami jakościowymi, jakie mają zastosowanie do oryginalnych modułów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )   

---

A coś z tańszych-sensownych ekranów byś polecił ? Bo też rozstrzał jest olbrzymi. Chodzi o oglądanie w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu, aby wyciągnąć jak najgłębszą czerń. Oczywiście jakości i głębi oleda się nie spodziewam z projektora, ale chociaż jak z porządnej plazmy ;)

 

Koleś jak ta lampa jest droga to zobacz ile kosztuje lampa do N5/NP5 aka RS1000 prawie 2x tyle + podatek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@don111 To jest tak, że producenci projektorów wraz z rozwojem tv 4k musieli pójść w tym kierunku, żeby nie zostawać w tyle za telewizorami. Problem w tym że jednocześnie zaniedbali parametr jakim jest kontrast natywny. Być może wraz z większym upakowaniem pikseli na cal kwadratowy nie byli w stanie wyprodukować projektora z natywnym 4k i jednocześnie kontrastem który był osiągalny w projach 1080p.

Tym oto sposobem np firmie JVC obecnie w topowych modelach za gruby szmal udało się uzyskać kontrast natywny taki jak w modelach fullhd sprzed ponad dekady...

Pierwsze modele z natywnym 4k miały "zaledwie" 40 000:1 podczas gdy wiele lat wcześniej topowe modele (lampowe!) uzyskiwały kontrast 160 000:1 (bez dynamicznej przesłony). Sam mam takiego staruszka fullhd, który wg producenta ma 120k:1 oczywiście bez hdr, jasność nie powala ale ja jestem zadowolony. Napisałem wyzej że "zaledwie" 40k:1 ale niech Cię to nie zmyli. Te 40k:1 to naprawdę dobra czerń. Dlatego myslę, że jeśli nie miałes projektora tej klasy to z x500 będziesz Pan zadowolony 😉

Edytowane przez brewka87

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

8 minut temu, JVC 4K napisał:

Koleś jak ta lampa jest droga to zobacz ile kosztuje lampa do N5/NP5 aka RS1000 prawie 2x tyle + podatek.

Projektory to ogólnie drogie zabawki, zdaję sobie z tego sprawę. Ale te ceny lamp oryginalnych są chore, na tym pewnie producent zarabia wielokrotnie więcej niż na samym projektorze, co pokazują ceny markowych zamienników. Tak samo jak z nowymi samochodami, po kosztach sprzedają ale później golą kilkukrotnie więcej na "autoryzowanym" serwisie. Ale spoko, bogaty niech kupuje kawałek szkiełka i trochę wiecej plastiku za 5k, kto mu zabroni. 

7 minut temu, brewka87 napisał:

Pierwsze modele z natywnym 4k miały "zaledwie" 40 000:1 podczas gdy wiele lat wcześniej topowe modele (lampowe!) uzyskiwały kontrast 160 000:1 (bez dynamicznej przesłony). Sam mam takiego staruszka fullhd, który wg producenta ma 120k:1 oczywiście bez hdr, jasność nie powala ale ja jestem zadowolony.

Dzięki za wytłumaczenie. Jeśli chodzi o HDR to jest to fajna sprawa ale...Wolałbym oleda albo Pioneera Kuro niż tv z dobrą, ale wyraźnie gorszą czernią i z HDR. Jeszcze ciekawi mnie jak się ma sprawa full hd i 4k przy projektorach ? Na 100" w teorii powinna być wyraźna różnica. Bardziej mi chodzi o standardowe oglądanie z platform streamingowych, gdzie ten bitrate nie jest może aż tak duży jak na blu-ray, ale jak jest film 4k to i tak wygląda super i widać różnicę na tv 65".  

Miałem X 500 🙂

Obraz poezja 🙂 Używałem tylko do filmów na Adeo Reference Grey , White i Magicscreen. Gdzieś kiedyś wrzucałem zdjęcia

Teraz od czasu do czasu używam Sony HW 65. Dużo lepszy od 55 . Ekran DIY .

I lampa w przyzwoitej cenie 🙂

 

 

 

 

W dniu 4.12.2024 o 21:54, brewka87 napisał:

Tym oto sposobem np firmie JVC obecnie w topowych modelach za gruby szmal udało się uzyskać kontrast natywny taki jak w modelach fullhd sprzed ponad dekady...

właśnie dlatego zmiany nie planuje, najniższy sensowny następca 40k.. sory trochę za dużo.

Edytowane przez fetek
W dniu 5.12.2024 o 03:36, max720 napisał:

Obraz poezja 🙂 Używałem tylko do filmów na Adeo Reference Grey , White i Magicscreen. Gdzieś kiedyś wrzucałem zdjęcia

Czy w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu ten Magicscreen wyłuskuje jeszcze głębszą czerń w porównaniu do innych dobrych szarych ekranów ? Nie chodzi mi o ogólny kontast/wyższą jasność, w tym w gorszych warunkach, wiem że w takich niekorzystnych warunkach jest dużo lepszy jak zerkałem na testy. Trochę głupio wydawać na ekran tyle samo co na świetny projektor. Ogólnie jest tak duży przeskok między ekranami, żeby wykładać dwu czy nawet 5 krotnie więcej niż 1000-1500zł ?  

Doprecyzuję, liczę po cichu (może naiwnie) że ten DLA X500 da radę wyciągnąć kontrast/czerń co najmniej jak ostatnia plazma Panasonica, a ideałem byłby Pioneer Kuro ;) Po pomiarach kolorymetrem tej lampy na YT (gdzie gość używa NX9, który ma zdaje się wyraźnie słabszy kontrast wg danych od X500, dwukrotnie niższy on/off) - czerń wychodzi jak u Panasonica właśnie, czyli ok 0,009cd/m2, choć zapewne też z jakimś drogim ekranem (sam ten projektor kosztował ~70 tys ;)

Godzinę temu, fetek napisał:
W dniu 4.12.2024 o 21:54, brewka87 napisał:

Tym oto sposobem np firmie JVC obecnie w topowych modelach za gruby szmal udało się uzyskać kontrast natywny taki jak w modelach fullhd sprzed ponad dekady...

właśnie dlatego zmiany nie planuje, najniższy sensowny następca 40k.. sory trochę za dużo.

Wygląda na to że wstępnie dobrze dobrałem tego X500 ? Czy jeszcze nowsze, lepsze serie wypuścił JVC z full hd, przed wejściem w natywne 4k i HDR ? 

Edytowane przez don111
Godzinę temu, don111 napisał:

Wygląda na to że wstępnie dobrze dobrałem tego X500 ? Czy jeszcze nowsze, lepsze serie wypuścił JVC z full hd, przed wejściem w natywne 4k i HDR ? 

7900 i wyższe.

Edytowane przez fetek

Sama rozdzielczości nie robi takiego skoku jak HDR.

Ale , lepszy jak najlepszy Full HD w idealnych warunkach ,  niż podstawowy 4K z niskim HDR w byłe jakich warunkach.

To moje zdanie.

 

Za relatywnie niskie pieniądze można poszukać Sony HW 65. Lampa kosztuje 2-3 razy mniej niż do X500

Miałem MS  MG (?) 10 . Teraz jest nowszy lepszy MG20 .

W 10 był hotspot (?) tak , to się nazywa ?

To było kilka lat temu , nie pamiętam 😞

2 godziny temu, don111 napisał:

Czy w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu ten Magicscreen wyłuskuje jeszcze głębszą czerń w porównaniu do innych dobrych szarych ekranów ?

A co masz na myśli pisząc "całkowicie zaciemnionym"? Chodzi o ciemne ściany, sufit, meble oraz podłogę? Czy to, że zasłonisz sobie rolety? Dla JVC idealny jest ten pierwszy przypadek, jak to określają - jaskinia Batmana 😁 jeśli zminimalizujesz odbicia wtórne, czyli takie które powracają na ekran po odbiciu od ścian, sufitu i wyposażenia pokoju, to nawet na białym ekranie uzyskasz bardzo dobrą czerń. Jednak takie warunki możliwe są zazwyczaj w dedykowanym pomieszczeniu albo wymagane jest zasłanianie ścian oraz sufitu aby wydobyć z JVC to co potrafi. Nawet niewielka ilość światła dramatycznie pogarsza możliwy do uzyskania kontrast.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

35 minut temu, max720 napisał:

Sama rozdzielczości nie robi takiego skoku jak HDR.

Ale , lepszy jak najlepszy Full HD w idealnych warunkach ,  niż podstawowy 4K z niskim HDR w byłe jakich warunkach.

To moje zdanie.

co to znaczy "niskim HDR" ?

Jvc z kontrastem powyżej 100000: 1 tylko w pomieszczeniu bez odbić można osiągnąć obraz wręcz magiczny.

 

@don111 być może kojarzysz,mialem panasa 65vt60,potem OLED Panasa.

 

W warunkach które posiadam, czarny aksamit 100% jvc 7900 ,adeo white 113 cali obraz jest lepszy od plazmy i osobiście wolę go nadal od oleda poprzez właśnie plazmowy,kinowy look.

Warunek to kalibracja,zero odbić i nie ma powrotu do tv,obraz robi sie trójwymiarowy. Sonego bym nie brał, słaby kontrast względem jvc.

 

W moich warunkach z włączona przesłoną czern jest niemal oledowa,zależy od sceny.

 

W złych warunkach można się zrazić do projekcji i juz nigdy nie wrócić. 

 

Niestety czarna farba odbija i nie daję tego ostatniego szlifu, za dużo wraca światła. Prosty test wystarczy wziąć czołówkę, zaświecić na pomalowaną farbę i na czarny aksamit.Na chińskich Temu są samoprzylepne 1mm ,kupowałem żeby dokleić wokół ekranu.Niektore pod kątem świecą bardziej trzeba zwrócić uwagę. 

 

 

 

17 godzin temu, darulok napisał:

W moich warunkach z włączona przesłoną czern jest niemal oledowa,zależy od sceny.

Wkurzał mnie efekt "żółtej" i ciemnej bieli w scenach gdzie przeważająca jest czerń więc ja wyłączyłem.

rzucam na ARL więc mam zarąbistą czerń, zarąbisty kolor i zarąbistą biel a hotspot mi nie przeszkadza.

2 godziny temu, fetek napisał:

hotspot mi nie przeszkadza

A bardzo jest widoczny z miejsca w którym oglądasz? Może pstryknij jakąś fotę z pozycji widza.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

23 minuty temu, brewka87 napisał:

A bardzo jest widoczny z miejsca w którym oglądasz? Może pstryknij jakąś fotę z pozycji widza.

w filmach nie widać, tylko jednolite tło.

Testowałem próbki różnych ekranów i krawędzie ekranu faktycznie były jaśniejsze ale to jedyna zaleta. Jak zobaczyłem czerń na popularnych płótnach to sobie odpuściłem. Wady ARL są do zaakceptowania, gorsza czerń, kolory, biel.. nie.

Edytowane przez fetek
  • 3 miesiące później...

Witam,

Czy mógłbym się dopisać i zamówić z tego zamówienia jeszcze lampę w HCX? Jaka cena była dla lampy do JVC RS2000? Jak to załatwić?

Dzięki

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.