Skocz do zawartości
IGNORED

RCA kontra XLR


AndrzejR

Rekomendowane odpowiedzi

Wykorzystaj zbalansowane więc. Różnica może być mała lub duża, ale jeśli jest, to na plus zbalansowanego. Poza tym z moich doświadczeń wynika, że połączenie zbalansowane jest mniej wrazliwe na jakość kabla. Ale może jest tak tylko u mnie, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280489
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280492
Udostępnij na innych stronach

Przy pewnych konfiguracjach lepiej sprawdzają się XLR a przy pewnych RCA - nie ma reguły.

Wcześniej miałem cały tor zbalansowany. Trochę eksperymentowałem i różnice były nieznaczne w stosunku do RCA. Teraz mam cały system na RCA i nigdy już nie wrócę do XLR (co nie znaczy że XLR jest do d. )

To trochę jak z podwójnym okablowaniem - raz działa, raz nie. Pytanie też czy urządzenie mające wyj/wej XLR ma faktycznie zbalansowany tor bo o ile mi wiadomo często tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280509
Udostępnij na innych stronach

Np. moj Denon DCD3000 jest zbalansowany tylko pozornie, w przeciwienstwie do aktualnego Sony XA 7ES(wystarczy odkrecic pokrywe).Testowalem ostatnio dwa drogie kable RCA- Valhalle i Stereovox(pisalem juz o tym)i roznice byly slyszalne "golym uchem".Dlatego ciekaw jestem jak to jest z XLR.Czy przy dobrze dobranym systemie roznice miedzy RCA i XLR sa rzeczywiscie nieznaczne.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280519
Udostępnij na innych stronach

Czy zalety polaczen symetrycznych sa oczywiste?

są oczywiste a reszta zależy od urządzenia

jeśli było robione pod gniazdo sym to rca jest nędznej jakości jeśli zaś urządzenie robione było pod kątem rca a XLR jako dodatek to tu można się sprzeczać co będize lepsze

w końcu XLR to standard studyjny (ograniczyć straty przy przesyłaniu syg na znaczne odległości 10-20 m)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280523
Udostępnij na innych stronach

A ja odwrotnie niż mahler, używam XLR i już nie wrócę do RCA :). U mnie rożnica w czystości brzmienia i "wypełnienia" dżwiękiem jest ewidnata na korzyść XLR. Ale próby łączenia mojego CD z innymi wzmakami po XLR dawały różne rezulaty, czasami wyraźnie gorsze niż XLR.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280532
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę... patrzę...

Rozrózniamy dwa rodzaje toru zbalansowanego.

Częśćiowo zbalansowany ,czyli wtedy gdy segment audio odbiera i nadaje sygnał w postaci zbalansowanej a w jego środku sygnał ulega desymetryzacji.

oraz w pełni zbalansowany ,od wejśćia do wyjśćia.

Tych drugich jest moze z 5% dostępnych na rynku.

Tor zbalansowany powinien pracowac na niskich impedancjach dopasowania linii przesyłowej sygnału.Im sa to nizsze wartośći tym mniejsza podatność takiego połączenia na zewnetrzne pola zakłóceniowe jak i jakośc samego diaelektryka czy jego długość.

Stosowane często w sprzęcie asygnowanym mianem klasy A lub wrecz H-E wysokie impedancje linii nie oddaja w pełni mozliwości linii zbalansowanych.

Typowymi impedancjami pracy sa wartośći 200,600 ohm oraz 10 kOhm a zadziej 47...50 kOhm.

Z moich osobistych doswiadczeń napisze tylko tyle że do RCA nie wrócę.

Podobnie sprawa wygląda w przypadku symetrycznego sterowania zest.głośnikowych.

Jak ktos posłucha czysto zbalansowanego wzm.mocy od wejścia do wyjśćia to do SE niewróci.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280543
Udostępnij na innych stronach

->AndrzejR

Obawiam się, że eksperymentu nie da się uniknąć.

Ja mam cały tor całkowicie zbalansowany - tylko płyta kręci się jedna :D. No chyba, że używam CD NADa, który ma tylko wyjście symetryzowane (transformatorem). Poza tym wyjścia są wysokowydajne (prądowo), wobec czego wejścia mają impedancję ok. 220 omów, co znakomicie tłumi odbicia, zakłócenia itp. Monobloki mają także wejście RCA, ale tam wtedy impedancja jest ok. 2.2koma. Z tego m.in. wynika większa wrażliwość na dobór kabli niesymetrycznych niż symetrycznych.

 

Audionovy używam do podłączenia wzmacniacza słuchawkowego. Bardzo przyzwoity, szczegółowy ale nie ostry kabel. Tylko b. nieznacznie ustępuje Cardas Neutral Reference, z którym (go m.in.) bezpośrednio porównywałem. I porządnie wykonany.

 

Co do muzyki: no, rzeczywiście podobne zainteresowania. Szkoda, że do Kopenhagi kawałek. Mam tam nawet znajomych, a bywałem przejazdem do Aarhus.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280552
Udostępnij na innych stronach

Zbalansowany nie musi oznaczać ze lepszy. RCA może być lepsze bo tor sygnału jest krótszy, prostszy. Zarejestrowany sygnał jest przecież pojedynczy (asymetryczny). Dopiero na wyjsciu ulega symetryzacji. Przez to jego amplituda jest większa (miedzyszczytowo pomiędzy L i R). Zreszta w XLR jest chyba większy poziom (+10 dB) i może to jest to??!!. To tyle różnic. Jeśli potem trzeba robić desymetryzację - to jet bez sensu! A wzmacniacz symetryczny to chyba jest mostkowy? No chyba, że nie i w środku następuje desymetryzacja do masy i mamy normalną końcówkę "z masą". XLR to takie sztuczne adaptowanie techniki studyjnej (gdzie to jest naprawdę potrzebne) do domu. No bo nikt nie stosuje chyba kilku (-nasto) metrowych interkonektów XLR?! Głośniki też są asymetryczne. Po co komplikować proste sprawy?!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280558
Udostępnij na innych stronach

->Molibden

A słuchałeś takiego systemu? Wzmacniacz mocy (każdy kanał) ma dwa tory: dla + i dla -. Łączą się dopiero poprzez kolumny. Faktem jest, że zwrotnica nie jest symetryczna :( Ale jeśli zastosować głośnik pracujący bez filtrowania (vide Eposy)...

Komplikacja jest, to prawda, bo wszystkiego jest 2 razy więcej. Ale działa. Interkonekty 5 mb od pre do mono mogłem poprowadzić za regałem nie przejmując się długością, ceną, zakłóceniami. Zrobiłem próbę z RCA: zjadło mi połowę sygnału :(

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280563
Udostępnij na innych stronach

-->Gutekbull Dziekuje. Nie omieszkam sprawdzic i zamiescic wnioskow.Kupie chyba Tara Labs The 2 XLR na Audiogon za 375 dol.Raz sie zyje...-->Inzynier Caly czas korzystam z ich ulepszen.Wlasnie ten Sony ,o ktorym wspominalem ma kompletny upgrade LCaudio.Sasiad od Accuphase DP 85 byl niemile zaskoczony...Tworca LCaudio jest b.milym czlowiekiem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/16696-rca-kontra-xlr/#findComment-280616
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.