Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego (nie) kupować Wiim Ultra...


Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, J4Z napisał:

Nie po nazwisku! Bo Cię zgłoszę! xD

On mnie moze zglaszac na tamtym forum 😁. Tu przeciez nie bylo nikogo o takim nicku 😛

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Teraz, Mikelas76 napisał:

Niestety, przynajmniej wg mnie, wszelkie korekty cyfrowe, w jakis niezrozumialy dla mnie sposob, wplywaja na calosc pasma. Nie tylko na korygowane czestostliwosci. 

Też tak to odbieram. Ale to kwestia dodatkowego procesowania zapewne. 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

6 minut temu, marcinmarcin napisał:

Nie korekta,  a wprowadzenie DSP do toru. Jeszcze takiego nie spotkałem żeby było przezroczyste...

No jak nie? przecież Adi. Sam w sobie jest średnim przetwornikiem, Ale dsp ma zajebiscie Zaimplementowane.

 

5 minut temu, Mikelas76 napisał:

On mnie moze zglaszac na tamtym forum 😁. Tu przeciez nie bylo nikogo o takim nicku 😛

W takim razie powinno być na odwrót z tym zgłaszaniem 😉

Tutaj jest to nazwiskiem, Tam po prostu byłym nickiem. Czyli Cie nie zgłoszę. xd

Edytowane przez J4Z

.

2 minuty temu, J4Z napisał:

No jak nie? przecież Adi. Sam w sobie jest średnim przetwornikiem, Ale dsp ma zajebiscie Zaimplementowane.

Racja, w Adim nie słychać było. Ale nie siadł mi z resztą. 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

6 minut temu, Mikelas76 napisał:

Tak bylo na APO, i tak tez mam na aplikacji Auralica. Czasami jest cos lepiej, czasmi cos jest gorzeja. 

Identyczne mam spostrzeżenia co do Wiim oczywiście. Coś jest lepiej, a reszta się sypie. Można se ręcznie robić jakieś korekty. Droga do nikąd. Po dwóch dniach wracasz do zera i gra. 

?👈

10 minut temu, marcinmarcin napisał:

Nie korekta,  a wprowadzenie DSP do toru. Jeszcze takiego nie spotkałem żeby było przezroczyste...

W sumie, to nie wiem czy jest jakiś DSP, który nie jest przezroczysty z powodu samego "wprowadzenia" - to nie analogówka, gdzie dodanie czegokolwiek istotnie zawsze ma wpływ.

Robiłem kiedyś testy i po przepuszczeniu przez EQ (wszelkie "suwaki" EQ w pozycji neutralnej) byłem w stanie uzyskać dane "bit perfect" (przed wejściem do EQ dane zgodne co do bitu po wyjściu z EQ).

Wszelkie korekty cyfrowe cos zmieniaja i efekty sa bardzo rozne. Mam nowy transport Auralica i zrobilem sobie w aplikacji krzywa z 16-toma punktami korekcji. Oczywiscie wszystko sprawdzone i potwierdzone Umikiem. To co z pomiaru spl jest problemem, na bierzaco korygowalem w locie w Auralicu. Dopiescilem to i jest fajny efekt. Ale im dluzej slucham, tym bardziej dochodze do wniosku, ze te wszystkie korekty tez cos psuja. Wydaje mi sie ze to ma sens w bardzo klopotliwych pokojach. Im bardziej akustyka jest zrobiona tym bardziej slychac te zmiany z korekty cyfrowej. Czasami jest lepiej z cyfra, czasami nie.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

14 minut temu, Mikelas76 napisał:

Niestety, przynajmniej wg mnie, wszelkie korekty cyfrowe, w jakis niezrozumialy dla mnie sposob, wplywaja na calosc pasma.

Wszystko można zmierzyć/sprawdzić. W dzisiejszych czasach są kolumny działające z definicji w oparciu o EQ (zwrotnica zrealizowana przez DSP) i rezultaty nadal o niebo lepsze niż zwrotnica pasywna, a nawet lepsze niż aktywna zwrotnica na el. dyskretnych. Tylko ponownie: nie każde DSP ma taką samą precyzję jak inne DSP. Przy korekcji cyfrowej (nie ważne czy obrazu, czy dźwięku) liczy się nadmiarowość. Jak ktoś koryguje 16 bit dane, przy pomocy 16 bit DSP, to faktycznie jakakolwiek korekcja wprowadzi degradacje. Jednak korekcja tych samych 16 bit, na 24 bit lub 32 bit, lub 64 bit, to już zupełnie inna bajka.

Tutaj ponownie - robiłem testy choćby "szumu" - przy bardzo mocnym ściszeniu na przetwarzaniu 16 bit, było słychać wyraźnie szum kwantyzacji (duże wzmocnienie analogowe i mocna ściszenie muzyki cyfrowe na 16 bit). Natomiast zrobienie tego samego na 24bit już wystarczyło, by to nie szumy kwantyzacji były problemem, tylko szumy własne wzm. analogowych.

2 minuty temu, Mikelas76 napisał:

Mam nowy transport Auralica i zrobilem sobie w aplikacji krzywa z 16-toma punktami korekcji.

Musiałbyś konkretnie pokazać jaka ta korekcja była. Jaką charakterystykę zmierzoną kolumn w danym pomieszczeniu jak skorygowałeś. Coś typu:

result.png?w=930

 

Przerzuciłem trochę kolumn, parę wzmaków, ogarnąłem jak mogłem pogłos. Teraz, dzięki dsp, mam najlepsze brzmienie w życiu. Na kolumnach, które stoją pod ścianą, które dla Niemca są śmieciami. ...także z tym dsp bywa różnie Panowie, a korekcja to nie zabawa suwakami w eq.

Edytowane przez J4Z

.

Ja tak samo ogarniałem pogłos adaptacją (miałem, jak to nazywają za granicą "flutter echo") - w wyższym zakresie częstotliwości. Natomiast takie rzeczy jak podbicie basu na skutek istnienia ścian (czyli przyciszenie podbicia) - DSP.

Generalnie wielu ludzi, którzy dotykają DSP manualnie robi to źle (np. podbijanie dołków o wiele dB - efekt braku znajomości choćby mechaniki ... elektryki oczywiście też)

Edytowane przez Kyle

No ja zrobiłem "panel" z basotect 1,8m x 1,2m i zdziwiłem się jak wiele to zdziałało (echo zniknęło).

Obawiam się że półka to byłoby za mało (w sumie to jestem tego pewien). Tu trzeba było zadziałać większą powierzchnią.

Edytowane przez Kyle
6 godzin temu, rafal735r napisał:

Nie wiem czemu nie ma tu żadnego guzika Power. Zwykła rzecz. 

Rano słuchałem Tidal.

Nie masz włączonej "normalizacji głośności" w Tidal?

MUSIC NON STOP

Nierówności spl basu - to jest dopiero wyzwanie dla zarażonego.

Audiofilizmem 

Edytowane przez J4Z

.

No tak czy inaczej opanowanie energii basu i jego lokalnych podbić w pomieszczeniu, to już inna bajka.

@J4Z żeś mnie ubiegł swoim postem
😝

2 minuty temu, J4Z napisał:

 

Audiofilizmem 

Zwykły meloman powinien sobie zdać sprawę z wielkości tych problemów. Audiofile, to wolą "słuchać kabli" zamiast zająć się fundamentami, mającymi nieskończenie większy wpływ na brzmienie.

Edytowane przez Kyle
25 minut temu, Kyle napisał:

Musiałbyś konkretnie pokazać jaka ta korekcja była.

Byla minimalistyczna, a i tak subiektywnie czulem ze czasami  zmienia wiecej niz powinna. 

Akustyke mam dopracowana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

8.jpeg

4.jpeg

Kolor rozowy po korekcie

14 minut temu, Kyle napisał:

Audiofile, to wolą "słuchać kabli" zamiast zająć się fundamentami, mającymi nieskończenie większy wpływ na brzmienie

Kable tez mam dopracowane, jak i akustyke. Meloman i fan akustyki moze byc tez „kablażem”

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Wybitnie nic nie mówią mi te kreski. Nie ma tam jakiejś legendy? Która kreska z tych dwóch ostatnich obrazów to pomiar? Niebieska, czy różowa?

😉

Masz wpis ze kolor rozowy to po korekcie

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Spl byl mierzony momentalnie po wlaczeniu filtrow w auralicu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i mnie masz pomiar przrd i po korekcie. Krzywa korygujaca jest w zalaczonym powyzej screenie z apki auralica

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Na tym zrzucie z EQ widzę zrobiłeś podbicie o 3dB w dwóch miejscach (w drugim nawet ponad 3dB). Jak skorygowałeś powstały przester? (nie licząc aktywacji ew. limitera)

Moja rada dla ogółu: jak korygujecie, to najbezpieczniej jest odejmować podbicia, a nie podbijać cokolwiek.

Edytowane przez Kyle

Sens mojej wypowiedzi jest taki. Nawet tak nieduze korekty jak u mnie wplywaja na cale pasmo niestety. Czasami tego nie slychac, czasami slychac. W zaleznosci tez od repertuaru. taka moja obserwacja.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

No jeżeli masz wąskopasmowe podbicia o kilka dB, które przy pojawieniu się czegoś w tych zakresach wygeneruje problemy, to ja się na prawdę nie dziwię, że korekcja tutaj cokolwiek popsuła.

Sens mojej wypowiedzi jest taki, że DSP ma duże możliwości ... również psucia, przy nieodpowiednim użyciu.

Edytowane przez Kyle
3 minuty temu, Kyle napisał:

Jak skorygowałeś powstały przester?

A gdzie ty widzisz przester?

Akurat w apce mam mozliwosc wylaczenia kazdego z dostepnych punktow korekcji. Nawet nie podbijajac / zasypujac dolkow, efekt koncowy w odbiorze pozostaje ten sam. Zmienia sie cos wiecej niz zakladalem.

Akurat 3db w zasypaniu daly lekko slyszalny efekt. Zadnych przesterow nie slyszelismy

Poza tym gdy 2-3 lata temu bawilem sie w APO, zadnych dolkow nie zasypywale. Wtedy chodzilo o lekkie sciecie 3 punktow. Efekt koncowy podobnie, cos poprawial, cos psul.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

22 minuty temu, Kyle napisał:

Dla porównania tutaj jest wszystko oczywiste

Dobrze widze ze sciales nawet max 10db pasmo od 25-400hz??? Z przeprowadzanych na forum rozmow, z roznymi kolegami, wynikalo jednoznacznie ze wycina sie tylko problematyczne piki, i to nie o taka wartosc jak ty zrobiles. Ty wyciales strasznie duzo, i wg mnie to nie jest dobry pomysl. Ale to tylko moja opinia.

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

14 minut temu, Mikelas76 napisał:

A gdzie ty widzisz przester?

No jeśli masz muzykę, gdzie miejscami maksimum fali dobija do "-0dB" czyli MAX (lub bliskich okolic - a w sumie należy wykorzystywać cały zakres dynamiczny danego formatu) i to "dobicie" przypadnie na częstotliwość którą podbiłeś o kolejne np. 4dB (powyżej "-0dB"), to będziesz miał przesterowanie, przed którym może uchronić limiter, a jeśli limiter zadziała, to spowoduje słyszalne zniekształcenie dźwięku (przester też spowoduje słyszalne zniekształcenie dźwięku).

... właśnie o takich podstawach pisałem wcześniej. Zamiast zabierać się za zaawansowane korektory, sugeruję na początek nauczyć się podstaw, przy użyciu prymitywnych korektorów rodem z WinAmp sprzed 25lat - fajnie słychać wszelkie błędy nieumiejętnej korekcji.

4 minuty temu, Mikelas76 napisał:

Dobrze widze ze sciales nawet max 10db pasmo od 25-400hz??? Z przeprowadzanych na forum rozmow, z roznymi kolegami, wynikalo jednoznacznie ze wycina sie tylko problematyczne piki, i to nie o taka wartosc jak ty zrobiles. Ty wyciales strasznie duzo, i wg mnie to nie jest dobry pomysl. Ale to tylko moja opinia.

... po pierwsze to nie moja korekcja, pod drugie została ona przeprowadzona przez automat, po trzecie została przeprowadzona poprawnie, po czwarte wybacz mój ton, ale na prawdę ogarnijcie z kolegami podstawy.

14 minut temu, Mikelas76 napisał:

Ty wyciales strasznie duzo,

Gwoli uzupełnienia: wypadkowo, to tam nic nie zostało wycięte (nie powstała nowa dziura na skutek korekcji). Pasmo zostało zdecydowanie wyrównane wzgl. pomiaru wstępnego (czerwona linia), na skutek wyciszenia podbić.

18 minut temu, Kyle napisał:

No jeśli masz muzykę, gdzie miejscami maksimum fali dobija do "-0dB" czyli MAX (lub bliskich okolic - a w sumie należy wykorzystywać cały zakres dynamiczny danego formatu)

Najlepiej tłumaczyć w jednym formacie. Pozostańmy może przy SPL i powietrzu. Jeżeli pomieszczenie generuje rezonans fali akustycznej i mamy pecha bo siedzimy np. w węźle fali akustycznej, u Majkela np. na częstotliwosci ok. 34Hz, to żadne cuda wianki z podbijaniem mocy sygnału na tej konkretnej f nie pomogą bo pomieszczenie nie pozwoli.

Dążąc do zwiększenia ciśnienia akustycznego SPL w tym punkcie, gdzie akurat wypada węzeł fali (dołek) realnie tylko pogorszamy sytuację bo niewiele zyskamy poza dobiciem z mocą do sufitu i przesterem jednocześnie.

Żeby go usłyszeć to trzeba znaleźć nuty, które na tej f grają i szukać uchem anomalii. U mnie slyszalem wielokrotnie. Sprawdziłem organoleptycznie więc zachęcam do odpuszczenia rezonansom pomieszczenia tam gdzie mają węzły czyt. dołki, a GD nie jest zerowy.

Jak ogarniemy GD i filtry z korekcją fazy to będzie łatwiej 😉

Pozdrawiam. M

3 minuty temu, MariuszZ. napisał:

 

Dążąc do zwiększenia ciśnienia akustycznego SPL w tym punkcie, gdzie akurat wypada węzeł fali (dołek) realnie tylko pogorszamy sytuację bo niewiele zyskamy poza dobiciem z mocą do sufitu i przesterem jednocześnie.

... no i sam głośnik mechanicznie dostaje po tyłku po takim podbiciu w miejscu dołka (większe wychylenia membrany, intensywniejsza praca zawieszenia). Także nie ma sensu walczyć z dołami przez podbijanie na EQ.

Edytowane przez Kyle
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.