Jump to content
IGNORED

Eton ER4 - opinie


pitdog

Recommended Posts

ktos zna ten wysokotonowy przetwornik?

 

przy okazji - czy dobrym pomyslem bylo by zestawienie go z accutonem na srednicy i np. etonem lub accutonem na dole (alternatywnie gora tez accuton).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

pitdog

mozna dac ER4. Mialem kiedys kolumny linear acoustics na AMT i mam jeszcze center elaca na podobnym driverze do ER4. Sluchalem driverow ESS i jest bardzo dobry moim zdaniem. Troszke jednak gorszy od dobrze zaaplikowanego Raven R2 w kategoriach absolutnych (precyzja i czystosc).

Jednak do accutona lepiej chyba jest dac accutona i nie kombinowac na sile bo jest to wystarczajaco dobry tweeter i napewno sie zgra ;)

Na dole mozna dac Eton 11-581 jak w avalonach eidolon, jest to szybki i "zwiewny" bas pasujacy charakterem do ceramikow, a co najwazniejsze nie ma nieprzyjemnego rezonansu jak ceramiczne basy i jest latwieszy w aplikacji.

 

Jednak jakbym mial robic "klony" np. eidolonow, to uzylbym lepszy glosnik basowy np. ATC 12-ke lub dwie 12-ki lub ze 3 sztuki rownolegle Seas Excel W26 aktywnie z modulami IcePower 1000W (w zaleznosci od potrzeb i pomieszczenia, najlepiej na aktywnych modulach zwrotnic LC audio :-)).

Napewno wyszlo by jeszcze lepiej jak z etonem, ktory jest jednak najslabszym ogniwem w takiej konstrukcji. Wydaje mi sie, ze nie ma co "podrabiac", trzeba zrobic lepiej (bo i tak pracy jest duzo, a komponenty nie naleza do tanich). No ale to moze zbyt ekstremalne "aktywne" podejscie... Jedno jest pewne, pasywnie juz na jednej 12-tce ATC napewno bedzie lepiej jak na 11-tce etona, wiec powinno byc bosko !

pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

pitdog

 

tego Etona niestety nie słyszałem ,ale jego cena też nie jest duża co dobrze nie wróży ,a z drugiej strony przetworniki AMT grają super.Mam te ESS AMT1 z nowej edycji i grają świetnie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

americano

 

dzięki za podpowiedź z przed miesiąca,kupiłem te Fostex 208 sigma i z ESS pasują świetnie,jakby były stworzone dla siebie i dźwiękowo i elektrycznie.Też wolałbym chyba tego ATC niż Etona na bas,jakoś papierowa membrana mnie bardziej przekonuje.Jest też chyba dobrze wyglądający Scanning ,ale cena chyba jeszcze wyższa niż ATC.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

vinyldemon

Ciesze sie, ze Ci sie podoba. Czy dales malutka cewke do Fostexa? ESS stosujesz z odcieciem 6dB z jednym kondziem w torze jak Furuyama w FAL-ach ? Wydaje sie, ze taka prosta konfiguracja 1-go rzedu powinna byc idealna do tych przetwornikow (to bym w kazdym razie sprawdzil w pierwszej kolejnosci). Czy dales obudowe back-horn do fostexa czy bass refleks?

Wracajac do ATC to bass jest naprawde swietny z tych przetwornikow. Scaaning tez super i faktycznie drozszy od ATC. Mysle, ze ATC sa troche latwiejsze do napedzenia i charakterem napewno pasuja do accuton.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

to juz o Etonach basowych mawia sie, ze to high-endowe drivery pelna geba :) (vide kharma czy avalon).

te ATC rzeczywiscie wygladaja bardzo ciekawie :) jakie sa ceny? jak z dostepnoscia?

 

no i jeszcze jak ktos zna ER4 prosze o dalsze opinie, co do wysokotonowych accutonow ew. tez (niedawno slyszalem u pewnego trojmiejskiego konstruktora jego "robocze" kolumny z accutonem na gorze, kopolka ATC na srodek i cos tam na dole (dosyc przypadkowo akurat audax jakis...) i gralo to wysmienicie (troche poza basem, ale to tez wina pomieszczenia, i tak niezle bylo).

wysokie byly lepsze niz w nautilusach - detaliczne, szczegolowe, jednak przy tym bardzo naturalne, bez metalicznosci jakiejs. klasa.

 

co do samej srednicy - bezwzglednie najlepiej accuton? a moze jednak kopulka ATC?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

camericano

 

 

tak się złożyło że wpadłem na pomysł podobny do projektu Olshera nie widząc go,jestem przekonany do tego rozwiązania z punktu mojej wiedzy i doświadczenia.Próbuje stosować ESS bipolarny a nie jak Olsher Aurum grający tylko przodem.Fostex w konfiguracji typowej średniotonówki w OB filtrowany 12db/okt ,z tym że od dołu 6db elektrycznie a 6db poprzez wielkość OB,będzie troche zabawy z tym ,niestety jedna mała cewka musi być dodana i jeden kondensator ( nie wytrzyma założonej mocy zestawu ok 300W), a na basy Volty tylko jeszcze się zastanawiam czy jedna 15 ka ,czy dwie 12 ki (cale),też myślałem o basach ATC ,ale Volty są skuteczniejsze no i też papierowe ,a i troche tańsze.Słyszaleś może te drivery ?ESS będzie filtrowany 12db to i tak tylko jeden kondensator w torze,ale 6 db jest możliwe, zobacze na podstawie odsłuchu ,jutro będe skręcał jakieś próbne obudowy i podłoże może jakieś 30-ki isophona do prób.

Z Accuton nie mialem doczynienia ,ale jestem zwolennikiem starej szkoły,czyli papier i duże membrany,swoja drogą te Avalony chyba kosztują za dużo przy tych głośnikach,anglicy klonują je z Voltem,średnica ATC i Scanem.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

sluchalem, u niego w piwniczce - bas sie wala po podlodze, chyba za male pomieszczenie czy cos...to glownie zapamietalem.

 

gora faktycznie fajna z tego co pamietam, dobrze, ze przypomniales bo dawno to bylo i zapomnialem, ze mozna sobie tego er4 tam posluchac :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Warto też zwrócić uwagę na dosyć znaną ale pomijaną firmę FOSTEX. Mają kilka driverów w ofercie, które są nie mniej interesujace od już wspomnianych. Midrange to duża klasa podobnie jak niektóre woofery - zdają się bezkonkurencyjne także cenowo :-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

mahler

zgadza sie :) sa tez te fostexy z magnesami Alnico (!) tylko, ze sa one najdrozsze z wymienionych.

Napeno magnes Alnico to fajna rzecz, ale wydaje mi sie, ze za ATC przemawia nie tylko nizsza cena, ale i technologia short coil - long gap, a magnes jest wystarczajaco silny, naprawde :-) Mowie oczywiscie o basach do accutonow tych co siedza w eidolonach... Do fostex sigma jako srodki mozna dac bas fostex albo volty.

 

Vinyldemon "kroisz" niezle kolumienki, powodzenia !

Ale pomysl jeszcze nad tym, ze ATC 15-ke mozesz wrzucic w obudowe zamknieta 90 litrow i miec szybki, energetyczny bas tak jak zrobil to Lukasz Fikus w project 10 i gra to juz na 25W lampach OTL. Srodek fostex jest bardzo szybki wiec szybki bas (bez bass-refleksowego pomruku zmulajacego lekko transienty basowe) moze dopelnic pieknie koncepcyjnie calosc... Takie mam przeczucie, ale oczywiscie nie namawiam, zeby nie bylo na mnie :)

 

Pitdog

Glosuje na srodek accuton za jego elektrostatyczna szybkosc i lekkosc wybrzmien, ja to lubie, dlatego mam wstegi :-). ATC bedzie cieplejsze i troszke bardziej zmulone w transientach, moze sie bardziej podobac z tranzystorem, ale accuton ma jednak lepsza holografie i dobrym wzmacniaczem brzmi bardzo realistycznie. Dobra ale niech inni sie wypowiedza, ja podtrzymuje konfiguracje accutony na srodek i gore, a ATC na bas.

pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

to jeszcze podaj moze cene tych basowych ATC :) bo wspominasz pare razy, ale nie podajac sumy. mniej wiecej oczywiscie, chce sie zorientowac gdzie to umiejscowione na rynku jest

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

cennniki ATC, Fostex, Volt, scaaning audio technology, eton, seas excel i inne znajdziesz na stronie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pewnie poszczegolne modele mozna kupic taniej w innych miejscach, etony 11-581 kupowalem kiedys w Niemczech najtaniej, Volty i ATC moze mozna kupic jeszcze taniej w Anglii, SEAS-y w Norwegii a Audio Technology w Danii (trzeba by poszukac), ale ceny w Solenie sa chyba nienajgorsze (zwlaszcza w porownaniu do polskich) i relacje cenowe glosnikow importowanych w stylu japonski fostex do brytyjskiego ATC sa w miare zachowane...

pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

ten Visaton TIW300 tez wydaje sie swietnym glosnikiem, jesli o woofery chodzi:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Projekt na głośnikach Eton:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

I jeszcze to, ze strony Qby:

 

ETON jest jednym z wiodących producentów wyrafinowanych głośników i akcesoriów. Od założenia firmy w 1983 roku ETON zaopatruje przemysł i rynek samodzielnej budowy zespołów głośnikowych na całym świecie w produkty wysokiej jakości. W celu spełnienia wymagań stawianym zaawansowanym przetwornikom, ETON poczynił duże inwestycje finansowe i zaangażował duży potencjał inżynierski w rozwój nowych materiałów, szczególnie do membran głośników nisko- i średniotonowych. Wykorzystywane są w najlepszych kolumn takich producentów jak Avalon czy Kharma. Największą popularnością cieszą się wśród hobbystów amerykańskich. Uznanie najbardziej rozwiniętego rynku high-endowego, jakim są Stany Zjednoczone, świadczy o jakości produktu.

 

Opracowanie opatentowanego materiału HEXACONE stał się w skali światowej wybitnym osiągnięciem. Membrana składa się z dwóch warstw płótna kevlarowego przedzielonego warstwą płyty Nomex, o strukturze plastra miodu. Włókna kevlarowe posiada jedną z największych wytrzymałości na rozciąganie. Znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle, jak np. promy kosmiczne, wyczynowe narty lub kamizelki kuloodporne. W połączeniu z Nomexową strukturą plastra miodu, membrana taka uzyskuje niespotykaną sztywność i jednocześnie wyjątkowe tłumienie wewnętrzne.

 

W porównaniu z konwencjonalnymi membranami charakteryzują się 70-krotnie większą sztywnością, podczas gdy jej ciężar jest około 30% niższy. Dzięki temu głośniki z membranami HEXACONE pracują w wyjątkowo szerokim paśmie idealnie jak tłok oraz pozbawione są zniekształceń wynikających z dzielenia się membrany. Odpowiedź impulsowa jest absolutnie wzorcowa. Dobra zdolność tłumienia drgań wewnętrznych powoduje, że typowa koncentracja rezonansów w wąskim paśmie dla sztywnych membran (kevlar, aluminium, magnez, włókna węglowe i szklane) jest mniej problematyczna. Do tego stopnia, że możliwe jest w umiejętny sposób użycie filtrów 1-go rzędu. Powyższe właściwości obrazuje charakterystyka amplitudowa, częstotliwościowa charakterystyka wybrzmienia oraz odpowiedź impulsowa głośnika 7-372/32 HEX. O wysokiej jakości świadczy ponadto uznanie przez Klang&Ton 4-3/99 (największe europejskie czasopismo samodzielnej budowy kolumn) głośnika 11-581/50 HEX najlepszym głośnikiem 28cm na świecie.

 

Zastosowania głośników ETON z membranami HEXACON wskazują na uzyskanie istotnego polepszenia przetwarzania niskich częstotliwości. Objawia się to lepszą umiejętnością odtwarzania najniższych częstotliwości, niż jest to przy wykorzystaniu porównywalnych przetworników z membranami o mniejszej sztywności. Ponadto szybkość przetwarzanych niskich tonów jest dużo większa. Właściwości te zrozumiałe będą dla każdego, kto miał w ręku głośnik z membraną HEXACON i próbował ją zgiąć - jest to absolutnie niemożliwe !!! Sygnał muzyczny w odróżnieniu od typowych sygnałów pomiarowych charakteryzuje się zawartością impulsów o bardzo stromym zboczu i dużej amplitudzie. Jeśli głośnik z miękką membraną napotka na taki sygnał, to membrana ulegnie zniekształceniu, a co za tym idzie również i fala dźwiękowa. Okazuje się, że deformacja membrany jest najsilniejsza dla najniższych częstotliwości. Natomiast membrana HEXACON dzięki swej niespotykanej sztywności i lekkości jest w stanie lepiej "podążać" za tego typu impulsami. Odzwierciedla się to w odpowiedzi impulsowej głośnika. Jednak pomimo tego, że jest ona tak istotna w ocenie, to nie istnieje metoda jej bezwzględnego wartościowania.

 

Istotny jest również aspekt psychoakustyczny. Obok wspomnianego polepszenia jakości basu, łatwiejsza jest ogólnie pojęta percepcja źródeł dźwięku. Obraz dźwiękowy jest czytelniejszy i naturalniejszy. Łatwiejsze jest śledzenie treści utworów, gdy nie musimy się zbędnie koncentrować nad rozpoznawaniem instrumentów. W tej samej mierze dotyczy to polepszenia przestrzenności przekazu. Ma to swe źródło między innymi w wspomnianej szybkości i dosłowności przetwarzania impulsów. Natura słuchu ludzkiego jest czasowa, a nie częstotliwościowa. Można powiedzieć, że słuchamy nie "charakterystyką częstotliwościową" lecz "przebiegiem czasowym". Istotna jest wierność kształtu narastania i wybrzmienia dla rozpoznania źródła dźwięku. Charakterystyki częstotliwościowe są tylko "pochodną" charakterystyk czasowych i dotyczą stanów ustalonych. Znaczy to, że na ich podstawie możemy określić jedynie jaka ilość danej częstotliwości w danej chwili jest np. wypromieniowana.

 

Również głośniki wysokotonowe ETON zasługują na szczególną uwagę. Kopułki 19 SD 1 i 15 SD 1 posiadają ultra lekką tekstylną membranę o śr. 19 i 25 mm. Ich masa ruchoma wraz z powietrzem wynosi zaledwie 0,16 i 0,22 g. Układ magnetyczny składa się z dwóch magnesów nadając mu wyjątkową siłę. Dodatkowo zmniejszają promieniowanie pola magnetycznego na zewnątrz, przez co mogą być umieszczone w pobliżu telewizora. Szczelina powietrzna głośników nie jest wypełniona ferrofluidem, co w znaczący sposób polepsza detaliczność. Charakterystyka kierunkowa jest wyjątkowo spójna. Pod kątem 15° pokrywa się z charakteystyka "na osi", natomiast pod kątem 30° zaczyna opadać dopiero od 12 kHz, nie przekraczając 2,5 dB. Cecha ta pozwala na znaczne nachylenie głośnika przy optymalizowaniu czasowym z głośnikiem średnio- lub niskośredniotonowym bez spadku głośności w paśmie superwysokotonowym lub zakłócenia jednolitego rozkładu energii w pomieszczeniu (QBA Chrobry reference). W porównaniu z innymi głośnikami na rynku charakteryzują się wyśmienitą neutralnością i detalicznością. Pozbawione są "słodkości" i "pastelowości" (odstępstwo od neutralności) przypisywanych innym znamienitym kopułkom. Stawia to je na pierwszym miejscu wśród tekstylnych kopułek wysokotonowych.

 

Z high-endowym przetwornikiem ER 4 ETON wkroczył w sferę głośników wysokotonowych, która niejednokrotnie nie była osiągalna przez typowe głośniki wstęgowe. ER 4 posiada membranę ze złożonej w kształcie harmonijki folii, na którą napylono cieniutką warstwę przewodnika. Efektem tego jest masa ruchoma poniżej 0,1 g. Odpowiada ona około jednej trzeciej masy typowej kopułki, przy dziesięciokrotnie większej powierzchni membrany. Jeszcze nic nadzwyczajnego dla lepszych wstęg, ale zamiast poruszać się do przodu i do tyłu folia rozciąga się i powoduje ruch powietrza przed i za głośnikiem z średnio pięć razy większą prędkością niż zwykła kopułka. Mamy do czynienia z transformacją mniejszej prędkości (wychyleń) harmonijki foliowej na dużo większą prędkość powietrza. W analogiczny sposób przy niewielkim ruchu palców można wystrzelić z dużą prędkością pestkę czereśni. Tylna część głośnika jest otwarta, co pozwala na wykorzystanie go w dowolnej obudowie lub jako "dipol". Efekt kompresji powietrza jest praktycznie wyeliminowany. Wynikiem jest perfekcyjnie wierne odwzorowanie impulsów w parze z ogromną rezerwą dynamiki. Niska częstotliwość rezonansowa (450 Hz) umożliwia wykorzystanie ER 4 w konstrukcjach dwudrożnych. Potencjał technologiczny, wyniki pomiarowe oraz walory brzmieniowe stawiają ER 4 na szczycie najlepszych głośników wysokotonowych i stwarzają go wymarzonym partnerem do wszelkiego rodzaju konstrukcji.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

bardzo ciekawa strona - a niemiecka :-) z kopia (nie identyczna) Avalon Sentinel:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zwracam uwage szanownym kolegom na wspaniale rozwiazanie aktywnego basu. Niemcy robia bardzo dobre moduly wzmacniaczy do basu lacznie ze zwrotnica i mozliwoscia regulacji kluczowych parametrow - firma Thommessen modele SW2.0 i SW2.5. Mialem okazje sluchac thommessena i powiem, ze bas jest swietny. Zgrywal sie nawet z trioda 845.

Spokojnie mozna takie rozwiazanie zastosowac w klonie mniejszych i znacznie latwiejszych Avalon Eidolon, pozostawiajac do zasilenia zwyklym wzmakiem tylko Accutony C12 i C79 (srodek i gore), czyli mozemy zastosowac jakas "ukochana" lampke (i nie koniecznie tak mocna i droga jak CAT). Moze tez byc mniejszy, ale dobry tranzystorek w klasie A, jak ktos woli i np. pre lampowy ;) W kazdym razie aktywny bas to dobre rozwiazanie przy tak dobrych wzmacniaczach basowych (i jeszcze wbudowanej zwrotnicy i mozliwosci equalizacji do pomieszczenia), a teoretyczne "niedopasowania basu i srednicy" ja wkladam raczej miedzy bajki tworzone przez sprzedawcow potwornie drogich konstrukcji pasywnych :-)

Jak widac po wrazeniach hienki-podrobki po wystawie w Monachium 2005 (watek 18235 w dziale stereo), ceramiczne accutony (akurat kolumny Lumen White) moga wspaniale grac nawet z 40-50W lampa Parallel Single Ended firmy Ayon. Po "odciazeniu" basu byc moze wystarczy bardziej dziarska trioda Single Ended w stylu 211, 805,845, co mogloby tworzyc system TOTALNY :)))

post-5140-100007044 1170269066_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

tekst zamieszczony przez pana henryka dot. przetwornikow Eton jest piekny i wzruszajacy. Pod wplywem takich opinii kupilem zreszta onegdaj etony basowe 11-581 o budowie "plastrow miodu" i twierdze, ze to swietne przetworniki. Bas jest szybki, czysty i ma otwarty charakter. Jednakowoz twierdze rowniez, ze w tym hobby "lepsze jest wrogiem dobrego", i dlatego gdybym mial drugi raz podejmowac decyzje, to wybralbym jednak basy ATC. Ale oczywiscie jest to moje zdanie i nie potepiam wyboru basu przez firme Avalon, rozumiem koncepcyjna spojnosc tego wyboru i nie dopatruje sie tylko kwestii "oszczednosciowych", choc pewnie te mialy tez duzy wplyw na ten wybor, bo wlasciciel Avalon Acoustics to cwany businessman, ze tak to ujme niedelikatnie z nutka ironii i tylko z "niezbedna" doza zlosliwosci :-)))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

taniocha

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

americano, 13 Maj 2005, 14:17

 

a teoretyczne "niedopasowania basu i srednicy"

>ja wkladam raczej miedzy bajki tworzone przez sprzedawcow potwornie drogich konstrukcji pasywnych

 

Śwlęta racja.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>americano czesto wspominasz o swoich kolumnach. pewnie jest to no compromise project, moze bys sie podzielil ciekawymi informacjami n/t tych kolumn? sam robiles czy z jakims fachowcem? czemu tak a nie inaczej, jakie drivery, obudowa itd itp, to na pewno bardzo ciekawe i innym potencjalnym budowniczym pomoze :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

pitdog

to nie watek o moich speakerach, ale skoro pytasz... Moje konstrukcje oparte sa na przetwornikach szerokopasmowych ribbon firmy Bohlender&Graebener (dluga wstega, ta sama co np. w Genesis 200/300), wysokotonowe zamiast wielu tanich spiral ribbon uzylem Raveny R2, a basy z uwagi na pomieszczenie i chec uzyskania wstegowej szybkosci - po 3 PHL 1230 na strone (17cm). Basy zasilane aktywnie i ze zwrotnica aktywna lampowa (zwrotnica 4th order miedzy basem a long ribbon na 170Hz). Zwrotnica miedzy R2 a long ribbon jest moja pasywna. Wstegi pracuja w dipolu a basy w basrefleksie zestrojonym na ok. 40Hz. Dlaczego tak, a nie inaczej? Po uslyszeniu Bohlendera na trodzie SE nie bylo innej mozliwosci ;) Szczegoly konstrukcji sa moja tajemnica (sorry), zbieralem duzo informacji i konsultowalem np. z Brianem Cheney z firmy VMPS zastosowanie bohlendera, jego sugestie zastosowalem w pierwszej wersji zwrotnicy, ale z czasem zupelnie od tego odszedlem, po 2 latach doszedlem do wersji mk V (niecaly rok temu) i nie tykam wiecej, bo nie wierze, ze lepiej sie da, narazie :-)))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

o wlasnie, to co piszesz jest bardzo ciekawe. bardzo ciekawe rozwiazania - widac po wielu przemysleniach, do pewnych pomyslow nie dochodzi sie ot tak od razu.

ta tajemniczosc implikuje, ze zamierzasz zalozyc firme i sprzedawac kolumny? czy to na zasadzie - ja mam dobrze, innie nie maja miec dobrze. troszke szkoda, nie zgodnie z podejsciem wielu fachowych pasjonatow. no ale coz :) wytlumaczeniem moze byc perspektywa komercyjna, albo... ;)

 

ja jesli w ta zaczne sie pakowac bede mial inne podejscie, projekt bede publikowal, nich inni widza kolejne mozliwosci, to zawsze moz einspirowac ludzi do dzialania, to moze byc ciekawe.

 

to wktywne zasilanie basow wynika glownie z tego, ze do srednicy i gory moze byc slaba lampka, czy tez sa inne przeslanki. sa na rynku niezle transformatory, ktore radza sobie z basem calkiem calkiem.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Niestety zdjec nie robilem, a teraz mam troche daleko... Wiem, ze sa tacy co publikuja swoja prace i wszystkie jej etapy, ale ja nie mialem czasu, bo kazda wolna chwile poswiecalem na odsluchy i modyfikacje. Budowa paneli dipolowych jest podobna jak w genesis, przekroj trapezu bez tylnej sciany, basy oddzielne skrzyneczki 50 l.

Zwrotnica aktywna Marchand Electronics XM-26 modyfikowana przeze mnie i strojona pod drivery, pasywna ostateczna to 4th order z notch filtrem, elementy dobierane w drodze licznych selekcji (rezystory caddock i mills dobierane do 0.05 Ohma indywidualnie, kondensatory rozne w tym olejowe, ktore sa juz nie do zdobycia raczej, trzeba by szukac zamiennikow - ale tu juz trzeba by modyfikowac zwrotke, bo ribbony sa cholernie czule na takie zmiany, cewki powietrzne miedziane tasmowe i drutowe - bez szalenstw ze srebrem), plyty olowiane obciazajace w panelach srednio-wysokotonowych, fornir czeresnia amerykanska + 3 warstwy podkladu + 6 warstw lakieru high gloss dwuskladnikowego stosowanego do lodzi zaglowych. Wystarczy tych zwierzen :))

pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

jesli sie nie myle to strona Lukasza Fikusa zniknela gdzies z netu, jesli ktos ma na kompie jego project ten to prosze o kontakt, jesli ktos myslal o budowie takich kolumn lub innych podobnej klasy to takze milo byloby pogadac...

 

[email protected]

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Link to comment
Share on other sites
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.



    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.