Skocz do zawartości
IGNORED

Wlasciwy dobor wzmacniacza i kolumn

robak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

z zaciekawieniem przeczytalem na pl.rec.audio kilka (czasem sprzecznych) opini na temat

wlasciwego doboru kolumn do wzmacniacza. Nie ukrywam ze jestem laikiem i dopiero zbieram informacje

w tej dziedzinie wiec fachowy dialog nie zawsze i nie od razu rozjasnil

moje watpliwosci. Bylbym wdzieczny gdyby ktos moglby udzielic mi kilku podstawowych

informacji dotyczacych wlasciwej konfiguracji sprzetu audio. Obecnie

nosze sie z zamiarem zakupu zestawu: stereo wzmacniacz HK 3480 moc

wyjsciowa 2 x 120 W (w tym miejscu moze glupie pytanie: czy

calkowita moc tego wzmacniacza bedzie po prostu suma mocy na kazdy

kanal? - w czestych komentarzach spotkalem tylko jedna wartosc np.

wzmacniacz o mocy 100 W; co to znaczy wlasciwie - 100 W na kazda

kolumne?, czy moze 2 x 50 W). Wzmacniacz ma impedancje 8 Ohm tj. tyle samo co podawana

przez producenta impedancja kolumn (JBL 90E Northridge). Dodatkowo

czulosc tych kolumn jest okreslona na 91 dB jesli to ma jakies

znaczenie. Producent podaje takze maksymalna zalecana moc wzmacniacza to

225 W, Maximum Recommended Amplifier Power: 225 Watts(i znow tutaj nie

wiem czy to dotyczy mocy oddawanej na pojedyncza kolumne czy trzeba to

pomnozyc razy dwa). Jak myslicie czy taki zestaw z technicznego punktu

widzenia jest sensowny? Na ile rzeczywiscie istotne sa te wszystkie techniczne sprawy?

Z gory dziekuje za wasze uwagi w tej kwestii.

Pozdrawiam

robak

https://www.audiostereo.pl/topic/18479-wlasciwy-dobor-wzmacniacza-i-kolumn/

Ja też jestem zupełnie a-technicznym typem, ale zdążyłem się zorientować, że jest to prawie zupełnie nieistotne. Inaczej - nie spotkałem się z sytuacją (a słuchałem kilkudziesięciu zestawień wzmacniacz - kolumny), żeby coś nie grało ze sobą ze względu na ograniczenia konstrukcyjne. Chyba spokojnie możesz skupić się na aspektach brzmieniowych ;-)

Pozdrowienia,

Olo