Jump to content
IGNORED

Component do Scart (RGB)


Wally 70

Recommended Posts

Witam ! Troche sobie przeczytalem na temat scart i component, lecz moj problem jest troche inny. Otoz posiadam telewizor Samsung 32" 100 Hz oczywiscie, ktory nie ma wejscia komponent, a nie dlugo zostane posiadaczem odtwarzacza HD - 745 tego samego producenta ktory posiada takowe wyjscie. Chcialbym spiac te dwa urzadzenia jak najlepiej, ale z tego co sie orietuje, nie ma kompaktybilnosci miedzy komponent a np. Scart - RGB, chyba ze ktos wie lepiej to prosze o opinie. Jestem obecnie w Irlandii i spotkalem sie z kablami Scart do Component, ale wydaje mi sie ze maja tylko zastosowanie przy polaczeniach DVD do amplitunera A/V z konwektorem wizji. Chcialbym jednoznacznej opini, poniewaz niedlugo bede zamawial kable Pure AV firmy Belkin, i chce kupic dorze to znaczy najlepsze polaczenie w celu zapewnienia najlepszej jakosci obrazu. Pozdrawiam Waldek

Link to comment
Share on other sites

Dzieki ! Podoba mi sie jednomyslnosc z jaka sie spotkalem w dwoch opiniach. panska zgadzala by sie z moja, xajasa jakos nie bardzo. Tak wiec wiec ide na beztlenowa miedz w zlotej i srebrnej oprawie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Pozdro!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

component ma sens tylko w projektorach CRT i DLP ale i tam idzie do lamusa - DVI-D

.....w TV z DVD na nim w pełni wystarczy połączenie SCART( zRGB) to optimum

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tu pan znajdzie coś dla siebie ...kwestia ceny tylko

 

Pozdro

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zlacze SCART posiada jak signal CVBAS - czyli kompletne video kodowane do PALu, tak zlacza na pojedyncze kolory RGB. Obraz jest budowany z kolorow RGB i zlacza Y, Y-R i Y-B (czesto okreszlane jako komponent zamiast RGB) sa zlaczami po matrycy tworzacej z RGB signal jaskrawosci, i roznicowy niebiesky i czerwony (znany w technice profesjonalnej naprz. z magnetowidow Betacam SP). W tv taky signal musi byc wewentrznie z powrotem dekodowany do RGB, by mogl byc wyswietlany - wiec logicznie RGB stawia do toru signalu najmniej nastepnych urzadzen i bez watpliwosci jest nalepszym systemem przesylu signalu analogowego. Minusem jest brak mozliwosci korekcji parametrow obrazu na telewizorze. Obraz ma najlpesze odwzorowanie kolorow i najstabilniejsze przejscia na obszarach z duzym kontrastem. Czasami sie zdarza, ze obraz signalu z oddzielnym kanalem jaskrawosci odbierany jest jako ostrzejszy - jest to jednak przeostrzenie sztuczne i jakie podlaczenie jest przyjemniejsze dla oka zalezy od odbiornika tv.

Link to comment
Share on other sites

Też się teraz nad tym zastanowiłem, faktycznie sygnał RGB jest podawany bezpośrednio na wzmacniacze wizji a stąd już na kineskop. Komponent trzebaby zdekodować do RGB i dopiero dalej.

To jak to będzie z tym komponentem - kiedy jest lepszy?

Może ktoś obadał temat od strony kruczków i sztuczek?

Może w przypadku matrycy będzie inaczej? Lepszy komponent........

Link to comment
Share on other sites

RGB jest napewno polaczenie omijajace najwiecej ukladow elektronicznych i napewno przenosi na ekran najbardziej bezposrednio to, co DVD podaje. Wiec powinno bic wszystko na glowe.

Nie ma jednak dostepu do korekcji obrazu i jezeli tv nie jest optymalnie zestrojony, to ktos moze stwierdzic, ze ma za ciemno lub za jasno.... Inaczej mowiac - RGB jest (lub w normalnym tv powinno byc) to, co na wzmaczniaczach "Source direct".

Link to comment
Share on other sites

Witam

zainteresowal mnie temat bo tez zastanawiam sie jakim kablem podlaczyc DVD,stad podepne sie z moimi pytaniami do tematu.

W moim przypadku (tv Panasonic 32px20) jest wejscie component z progresywnym skanowaniem, czy warto wlasnie takie polaczenie wykorzystac? czy lepiej SCART?

piszecie ze przy component TV wykonuje konwersje i w efekcie sygnal jest mniej "direct" czy macie na mysli sytuacje kiedy TV nie ma wejscia component i stosujemy przejsciowki component->SCART? czy tez niezlaeznie od tego?

 

tak jeszcze BTW co wlasciwie oznacza ze moj TV posiada prgresiv scan na component? czy to ze podajac mu sygnal bez progresywnego skanowania czyli interlaced na to wejscie bedzie w stanie sam przerabiac sygnal na pelne ramki? czy tez chodzi o to ze poprostu wlasnie na tym wejsciu przyjmuje sygnal progresiv scan ktory w tej formie jest wypuszczany przez DVD, a na innych wejsciach juz tego sygnalu nie przyjmie?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mstrus.............. ( troszkę pogdybam na podstawie własnych doświadczeń i prostowac , jak cos przekręcam)...:

 

1. jezeli masz progressive tylko na component , to warto sprawdzić, jak działa (wiec opłaca się podłączyć).

2. jezeli TV nie posiada własnego "kodera" progressive, to tylko jest w stanie odtworzyc gotowy, taki sygnał progresywnego dostarczony na Component (nic nie przerobi - ma dostac gotowe i jest w stanie to wyświetlić).

 

Sa takie TV z "koderem" (umownie) progressive w środku i wtedy wyświetlają taki sygnał z każdego zródła analogowego, ale u nas mało dostępne i raczej większosć kończy sie na dolnym progressive =480p.

 

Ps - tutaj widać róznice w obrazie miedzy progressive a interlaced (tez obrabianym):

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.