Skocz do zawartości
IGNORED

Spotkanie we Wrocławiu za 14 000zł


Audio Academy

Rekomendowane odpowiedzi

>napisz więcej o projektowaniu, kosztach, czasie trwania :) Jak myślisz, ile projektuja takiego

 

napisz maila do geneleca, koszty projektu napewno wielokrotnie wieksze niz cena sztuki - tak jest wszedzie . . no moze poza jubilerem ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jak widac fima istnieje prawie 30 lat, zatrudnia juz pewnie kolejne pokolenie specialistow, swoje wieloletnie doswiadczenie wykozystuje przy nowych projektach. Akustyka nie jset dziedzina martwa, rozwija sie caly czas ale jeszcze bardziej rozwijaja sie technika cyfrowa, ktora umozliwia dokladniejsze obliczenia i prognozy. Powstaja tez nowe materialy o bardzo dobrych wlasciwosciach akustycznych . . . prawie na pewno te duze genki, do ktorych podalem link tylko maja okleine drewniana (a pewnie tworzywo wzorowane na drewnie) a sa jakiegos super materialu. Genelec w swoich tanszych konstrukcjach uzywa na obudowe jakiegos specialnego stopu aluminium.

 

"aluminium Minimum Diffraction Enclosure (MDE™), which features relatively large internal volumes; softly curved edges and outstanding mechanical strength. As a result, the imaging accuracy and low frequency extension with such a compact enclosure are truly astounding."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oj nie wzbraniaj się, podziel się wiedzą za darmo. Jak myślisz jaki budżet ma taki projekt?

 

"kolejne pokolenie specjalistów" - myślisz że naukowiec to zawód rodzinny? Może tego brakuje proac i innym..

>"kolejne pokolenie specjalistów" - myślisz że naukowiec to zawód rodzinny ?

 

Ty pisales, ze jestes stary, ja jestem mlody = kolejne pokolenie, czy jestesmy rodzina ? :)

 

btw. 26 lat to juz chyba nie jestem taki mlody, pozatym piszczy mi w uszach i zajadam ginkofar "lek na starosc" :)

liamk>

Nie poddam się Twemu egzaminowi, bo mi się nie chce. Ba, nie czuję się być kompetentnym w roli egzaminowanego. To Ty lubisz egzaminować innych. Może zatem... szkoła lub uczelnia i tam pozostać ze swymi egzaminami?;-)

 

>ja tez nie jestem specialista. Ale przyznaje, ze zamierzalem nim zostac jakis czas temu, jednak wada

>jednego ucha mi to uniemizliwila dlatego obecnie draze temat juz wylacznie hobbystycznie.

>

>co do Twoich pytan . . . stwierdzenie "graja dobrze" jest bardzo subiektywne,

 

Cóż, ja słucham muzyki, a nie kolumn. Jestem przede wszystkim melomanem, który muzykę i dźwięk odbiera bardzo subiektywnie. Coś mi się podoba, daje przyjemność słuchania - kupuję. Jeśli nie, to może to być najlepsza teoretycznie konstrukcja - i tak jej nie kupię.

Być może dlatego mamy zupełnie inne podejścia - Ty nie słuchasz, a jedynie teoretyzujesz i na tej podstawie wypowiadasz się o jakichś konstrukcjach, ja wolę posłuchać.

 

Nie wszystkie z monitorów z linka, który podałem były do zabudowy w ścianie, a jednak włącznie z Genelekami, miały przednie ścianki proste. Wg Twoich słów, jest to błąd. Ba, powoływałeś się wcześniej na tę samą firmę dla uzasadnienia obłości ścianek, twierdząc, że praktycznie wszystkie jego monitory mają zaokrąglone krawędzie. Nie jest to prawda, a znalezienie monitorów tej firmy z prostymi ściankami przednimi, to kwestia 5 minut, przy wolnym łączu;-)

 

Dalej nie dałeś natomiast odpowiedzi, dlaczego wspomniane kolumny (i cała reszta innych) grają w sposób, który melomanom sprawia przyjemność. Bo, myślę, że kolumny do domowego użytku (a takimi są m.in. AA) mają właśnie takie zadanie. Nie odpowiedziałeś też na pytanie, czym różnią się - w teoretycznym podejściu - owe AA, od choćby kolumn, których są niemal dizajnerską kalką, czyli LV. Teraz ja chcę znać odpowiedzi. I jeszcze na pytanie - w jaki sposób - LV są tak dobrze odbierane przez melomanów. Głusi?

Aha - i by nie było niedopowiedzeń - wiem, doskonale mi są znane twierdzenia o zbawiennym wpływie zaokrągleń ścianki przedniej na dźwięk. Tyle, że jakoś te twierdzenia i prace nie dochodzą do bardzo wielu producentów uznanych kolumn na świecie.

 

>i moja kolejna odspowiedz, zeby sprawdzic AA ;)

>poza tym maja solidne podstawy w teorii mozna nawet na podstwie zdjecia stwierdzic, ze nie

>przestrzegano pewnmych zasad podczas projektu.

 

Jak powiedziałem - nie masz takiej mocy sprawczej, by poddać jakiemukolwiek egzaminowi AA. I gdybyś przeczytał jego odpowiedzi na Twoje pytania, chyba byłbyś w stanie dojść do takiego stwierdzenia;-)

A co do teorii. Zgadza się. Winny mieć ścianki zaokrąglone - nie mają. Winny mieć głośnik wysokotonowy w jednej linii z pozostałymi - nie mają. Muszą zatem grać źle.

W takim razie... po jakiego diabła w ogóle odsłuchiwać kolumny? Szkoda czasu. Poniżej, w ślad za Twoimi poglądami rozpocznijmy listę kolumn, które nie grają dobrze, bo nie mogą:

Na początek.

ProAc - wszyskie konstrukcje, wszystkich linii. Nabywcy, którzy słyszą inaczej niż to z teorii wynika są głupcami, którzy nie słyszą.

Dynaudio Audience, w zasadzie również Focus, bowiem tak małe zaokrąglenie, jak w tych kolumnach nie powinno mieć wpływu na dźwięk, Contour, wyższe serie, też nie do końca prezentują tę teorię

Spendor - wszystkie serie

Herbeth - wszystkie konstrukcje

Castle - wszystkie konstrukcje

Sonus Faber - w zasadzie wiekszość konstrukcji...

Acoustic Energy

Totem Acoustic

....

mam wymieniać dalej?

Wszyscy konstruktorzy tych kolumn, są natomiast dyletantami, którzy nacinają klientów na każdym rogu, robiąc po prostu chłam. Ba, osoby, którym dźwięk tych kolumn się podoba, co nie ma teoretycznego uzasadnienia, są po prostu głusi i generalnie nie wiedzą co czynią.

 

Sorry, ale... nic tu nie mają nawet samochody na kwadratowych kołach. Już prędzej porównanie z dieslem Hondy, który... teoretycznie nie powinien być jednym z najlepszych. Niestety, wbrew teorii - jest;-)

>Nie poddam się Twemu egzaminowi, bo mi się nie chce.

 

:)

mozna i tak to sobie tlumaczyc . . . faktycznie musial bys conjamniej z rok poswiecic na bardzo intesnywna nauke zebysmy mogli pogadac.

 

>Cóż, ja słucham muzyki, a nie kolumn.

 

ja tez, nawet gram muzyke oraz bardzo slabo ale rowniez komponuje.

 

>Dalej nie dałeś natomiast odpowiedzi, dlaczego wspomniane kolumny (i cała reszta innych) grają w

>sposób, który melomanom sprawia przyjemność.

 

przyjemnosc sprawia muzyka a nie kolumna, jako melomam napewno to wiesz. A wile osob jest zadowolonych ze swojego sprzetu bo podobnie jak Ty nigdy nie sluchalo pozadnego sprzetu w porzadnym pomieszczeniu.

 

>Jak powiedziałem - nie masz takiej mocy sprawczej, by poddać jakiemukolwiek egzaminowi AA.

 

wlasnie to zrobilem i ja wiem juz ze on niewiele wie. To co Ty sadzisz jest mi obojetne.

 

>Winny mieć głośnik wysokotonowy w jednej linii z pozostałymi - nie mają.

 

:)

czasem jendak powinny miec ten offset . . .

 

dobra pavbaranov, koncze gadke, mi tez szkoda czasu, niedziela jest i fajna pogoda.

>>Nie poddam się Twemu egzaminowi, bo mi się nie chce.

>

>:)

>mozna i tak to sobie tlumaczyc . . . faktycznie musial bys conjamniej z rok poswiecic na bardzo

>intesnywna nauke zebysmy mogli pogadac.

>

Jasne. Kim Ty jesteś chłopie, że tak wszystkich chcesz do tablicy? Może więcej pokory?;-)

 

>>Cóż, ja słucham muzyki, a nie kolumn.

>

>ja tez, nawet gram muzyke oraz bardzo slabo ale rowniez komponuje.

 

Widzisz, tak się składa, że ja również grałem muzykę i również komponowałem. Lata temu to było. Już praktycznie zapomniałem. I co? Dalej jakaś durna licytacja?

 

>A wile osob jest

>zadowolonych ze swojego sprzetu bo podobnie jak Ty nigdy nie sluchalo pozadnego sprzetu w porzadnym

>pomieszczeniu.

>

 

Bardzo lubię, jeśli ktoś, kto mnie nie zna usiłuje mi wmówić jakieś rzeczy o moim doświadczeniu. Rozumiem, że tę wiedzę też masz teoretycznie uzasadnioną;-)

 

 

>>Jak powiedziałem - nie masz takiej mocy sprawczej, by poddać jakiemukolwiek egzaminowi AA.

>

>wlasnie to zrobilem i ja wiem juz ze on niewiele wie. To co Ty sadzisz jest mi obojetne.

 

Otóż nie zrobiłeś tego. Radzę przeczytać ten wątek - tyle, że jak mawiał jeden z moich profesorów: teraz ze zrozumieniem;-) To, że masz takie samopoczucie jest Twoją indywidualną sprawą. To, że jest ono oparte na wadliwych przesłankach, to już inna kwestia.

 

>

>dobra pavbaranov, koncze gadke, mi tez szkoda czasu, niedziela jest i fajna pogoda.

 

Też mi szkoda czasu. I tak nie zrozumiesz, dlaczego w ogóle włączyłem się do tej dyskusji;-)

liamk: Pomińmy tutaj kwestię sporną, uznajmy że masz rację, AA nie dzieli się elementarną wiedzą z książek za 50 złotych nie dlatego że nie chce tylko dlatego że jej nie posiada. Czas więc na wnioski... co z tego wynika? Jak dla mnie nic, zupełnie nic. Wiele Sonus Faberów zwłaszcza z wcześniejszego okresu było robinych "na pałę". Grały dobrze i nikomu nie przeszkadzało, że ktoś je skonstruował tak a nie inaczej. Liczy się przecież efekt...

Liamk

Powiedz mi, dlaczego uważasz że AA nie uwzględnił przesunięcia kopułki w zwrotnicy ???

Bo ja czytam ten wątek ale widzę coś zupełnie innego niż Ty.

AA i McG napisali tutaj że można najpierw rozmiescić głosniki w obudowie a potem zrobić do tego zwrotkę.

Liamk weź zrób chocby takie małe pudełeczko jak Diony...

 

A o monitorach studyjnych już był wątek na forum. Ja zrozumiałem z niego tyle że m. studyjne są do pupy bo mają zwrotki 24dB/Oct oraz kiepskie wzmaki w środku. I że może mają równe pasmo ale barwa jest do kitu.

>Powiedz mi, dlaczego uważasz że AA nie uwzględnił przesunięcia kopułki w zwrotnicy ???

 

przeczytaj raz jeszcze watek.

 

>Liamk weź zrób chocby takie małe pudełeczko jak Diony...

 

nie mam dostecznej wiedzy oraz zaplecza na pozadny projekt a robic "na pale" moze kazdy. Pozatym nie mam czasu, wole kupic gotowe.

 

>A o monitorach studyjnych już był wątek na forum. Ja zrozumiałem z niego tyle że m. studyjne są do

>pupy bo mają zwrotki 24dB/Oct oraz kiepskie wzmaki w środku. I że może mają równe pasmo ale barwa

>jest do kitu.

 

monitory studyjne sa do pupy . . . co Ty wypisujesz za idityzmy ? :D

Ten genelec za 230'000 pln tez jest do pupy ? albo ten adam za 66'000 ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

uwierz mi, ze gdybys posluchal takiego adama w pozadnym studio to nie obchodzily by Cie jakies absurdy wypisywane przez laikow o tym, ze zwrotnica 24dB jset gorsza albo, ze rowne maja pasmo a barwa do kitu . . . swoja droga to nie mozliwe bo o barwie decyduje wlasnie pasmo, a o nim poza kolumna w duzym stopniu pomieszcznie zwlaszcza na niskich czestotliwosciach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli o barwie kolumny decyduje pasmo, to znaczy, że w sobote za mało wypiłem :)

 

Czyli np. jezeli mamy kolumnę 3 drożną z podziałem 450/3600 i 200/3200 i przyjmiemy, że obie pary kolumn mają równe pasmo......to i tak powinny grać tak samo i miec taka samą barwe....?

 

No, może czegoś nie zrozumiałem. Jak by co, to mnie poprawcie.

liamk, 25 Wrz 2005, 15:04

 

>>Powiedz mi, dlaczego uważasz że AA nie uwzględnił przesunięcia kopułki w zwrotnicy ???

>przeczytaj raz jeszcze watek.

 

No to mamy problem bo ja go czytałem uważnie.

Ty w pewnym momencie dyskusji sam zauważyłeś że jak kolumny są skręcone w kierunku słuchacza to nie ma znaczenia czy jest offset czy nie. Ale zanim to zauważyłeś zdążyłeś obrazić AA więc sie nie dziw że Ci nie odpisują. I jak długo zamierzasz teraz ciągnąć ten wątek ?

>Ty w pewnym momencie dyskusji sam zauważyłeś że jak kolumny są skręcone

> w kierunku słuchacza to nie ma znaczenia czy jest offset czy nie.

 

mi chodzi tylko o roznice odleglosci miedzy ucho/wysoki a ucho/niski i jakie to za soba pociagnie konsekwencje. A czy bedzie to za sprwa przesuniecia glonikow wpionie/poziomie czy wglab (np. kolumny argosa) to juz inna sprawa.

 

>I jak długo zamierzasz teraz ciągnąć ten wątek ?

 

ja juz go dawno bym skonczyl tylko, ze mi nie dajecie :)

ciagle jakies pytania. . . . czasem i po 6 na raz ;)

 

>Czyli np. jezeli mamy kolumnę 3 drożną z podziałem 450/3600 i 200/3200

> i przyjmiemy, że obie pary kolumn mają równe pasmo......to i tak powinny

> grać tak samo i miec taka samą barwe....?

 

Zdefinuj co to jest barwa dzwieku w odniesieniu do kolumny i od czego glownie zalezy, zeby bylo prosciej ograniczmy sie wylacznie do kolumny z pominieciem pomieszenia. Byc moze uzywam zlej definicji barwy dzwieku ale dla mnie jest to termin raczej psychologiczny - trudny do zdefioniwana, ktorego w fizyce mozna by nazwac widmem dzwieku. Na barwe skladaja sie ton podstawowy, skladowe, charmoniczne a posrednio przesuniecia fazy miedyz nimi, odbicia itd. Generalnie pojecie trudno defioniwalne. Dla mnie barwa kolumny moze byc np. ciemna, jasna, ciepla, dzwieczna moze nawet przejzysta, intymna ;) itd. moim zdaniem w duzym stopniu zalezy to od proporcji dzwiekow niskich/srednich/wysokich czyli jesli widzimy wykres z gorka w sordku bedzie jasno a z dolkiem cieplo.

Ja mam jeszcze jedno pytanie, ale już nie o projektach bo z tego się wykręcasz :)

 

Załóżmy, że chcemy osiągnąć to opóźnienie 0.1 ms. Jak wiemy z twojego wywodu, da nam to przesunięcie fazowe Bóg wie czego o 18 stopni :)) Jak piszesz, musimy mieć 3,44 cm różnicy w odległościach między uchem a głośnikami.

 

Więc moje pytanie,

o ile trzeba przesunąć kopułkę wysokotonową w bok, aby uzyskać 3,44 cm. różnicy.

Załóżmy, ze słuchacz siedzi na wprost kolumny 3m. od niej (to chyba całkiem normalna sytuacja).

>Załóżmy, że chcemy osiągnąć to opóźnienie 0.1 ms. Jak wiemy z twojego wywodu, da nam to przesunięcie

>fazowe Bóg wie czego o 18 stopni :))

 

przesuniecia fali z jednego glosnika wzgledem fali z drugiego.

 

(pulapka ciagle aktywna :)

 

>Jak piszesz, musimy mieć 3,44 cm różnicy w odległościach między uchem a głośnikami.

 

tak bo wlasnie 0.1 ms potrzeba by dzwiek przebyl ten dystans 3.44 cm.

 

>Załóżmy, ze słuchacz siedzi na wprost kolumny 3m. od niej (to chyba całkiem normalna sytuacja).

 

453 mm, warto dodac, ze przy 1m (czyli monitor bliskiego pola) przy odleglosci metra wystarczy juz tylko przesuniecie o 262 mm, poza tym te 0.1 ms to juz dosyc duze opoznienie, ktore z dzwiekiem zrobi to co pokazalem na rysunku. Przesuniecie wysokotonowca o 150mm w przypadku odsluchu z 1.5m da juz zmiane 8 mm, ktora tez da opoznienie i tez moze spowodac efekt filtra grzebieniowego. Pozatym przeswwanie glosnikow wzgledem siebie to nie tylko roznice czasowe.

Kazik to nie spraewdzian z pitagorasa ;)

Odległość z 1 m. mnie nie obchodzi, bo chyba nikt nie będzie śłuchał Encaled... za 14 tys. z odległości metra...

 

Podsumowując, twierdzisz że

- 0.1 ms opóźnienia jest teoretycznie pomijalne (ale 0.5 lub 1 ms już nie),

- żeby uzyskać to 0.1 ms trzeba przesunąć wysokotonówkę o 45 cm w bok

 

miło, że pokazałeś nam wszystkim, ze przesunięcie głośnika w tych kolumnach na E nie wniesie nic do dźwięku :)

18 stopni już sobie daruję

>Podsumowując, twierdzisz że

>- 0.1 ms opóźnienia jest teoretycznie pomijalne (ale 0.5 lub 1 ms już nie),

 

zobacz sobie na ten rysunek i sam stwierdz na ile jest o pomijalne. Jak chcesz moge Tobie przygotowac pare probek z takimi przesunieciami 0.01 ms do 1 ms i sobie sam sprawdzisz czy to slychac. Na tym efekcie filtra grzebieniowego dziala np. dosyc populany filtr o nazwie flanger - wyraznie slyszalny juz przy 0.01 ms.

 

>- żeby uzyskać to 0.1 ms trzeba przesunąć wysokotonówkę o 45 cm w bok

 

ale juz tylko 4.5 cm dla 0.01 ms ;)

 

>miło, że pokazałeś nam wszystkim, ze przesunięcie głośnika w tych kolumnach na E nie wniesie nic do

>dźwięku :)

 

czy w takim razie Twoim zdaniem przesuniecie tego glosnika wysokotonowego da jakis efekt czy nie ? :)

>Tak cos czułem, że mnie to obliczanie umiejscowienia wysokotonówki śmieszy nie bez przyczyny ;)

 

nie tylko miejsce jest wazne, ale tez nawet uksztaltowanie powierzchni w okolicy glosnika wysokotonowego, oraz material jaki w tym miejscu zastosowano. Genelec robi takie male "kraterki" inna fima ktora stosuje takie rozwiazanie to np klein.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i co to tez nie ma znaczenia ? ot .. . taki tylko chwyt marketingowy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

liamk,

moje zdanie nie jest istotne, ja człowiek starej daty nawet nie mierzę pokojów w Hz :)

Zdaję się na opinie fachowców, a pomijalnie małe to twoje słowa.

Ale tak z innej strony, czy zauważyłeś, że kopułka jest odsunięta od głośnika średniotonowego również w pionie? Ba, nawet bardziej niż w poziomie :) Co z tym robi genolec, to przecież musi dawać grzebień w sygnale?

>moje zdanie nie jest istotne, ja człowiek starej daty nawet nie mierzę pokojów w Hz :)

 

"Pokoj ponizej 300Hz trzeba traktowac jak pudlo rezonansowe"

 

wiesz to byl taki skrot myslowy, nawet na czlowieka starej daty powinies sie domyslic, ze chodzi o czestoliwosci ponizej 300 Hz. Czyli, ze typowy pokoj dziala jak pudlo rezonansowe dla tych czestotliwosci. Pdobnie jak kolumna jest pudlem rezonansowym. Jesli jescz cos jest nie jasne to pytaj ;) pisze szybko, czesto czesto z literowkami, skrotami - faktycznie moze byc czasem trudno zrozumiec ;)

 

>Ale tak z innej strony, czy zauważyłeś, że kopułka jest odsunięta od głośnika średniotonowego

>również w pionie?

 

naprawde ? o kurcze faktycznie ! :) nie zauwazylem tego. . . . o ja slepy.

 

>Ba, nawet bardziej niż w poziomie :) Co z tym robi genolec, to przecież musi dawać grzebień w sygnale?

 

genelec a nie genolec . . . zapytaj ich, a moze dla odmiany AA powie co robi ?

>Dajcie już temu wontkowi zejść na następną strone>

 

:)

jeszcze tylko wkleje fragment gdzie na zasadzie filtra grzebieniowego przesuwalem liniowo od 1 ms do 0.01 ms i z powrotem. Tam gdzie zaczyna byc juz slyszalna pierwsza deformacja jest 0.03 ms.

 

moim zdaniem slychac "odrzutowca" dosyc mocno ale to dlatego, ze na calym zakresie zadzialal grzebien, w przypadku kolumn bedzie tylko w okolicy podzialu czestotliwosci na zwrotnicy, moglby byc problem z uslyszeniem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oj nie dam, bo chcę się wreszcie czegoś dowiedzieć. Jak na razie czytam jakieś sprzeczne ze sobą informacje poparte podobno teorią.

 

liamk pisze:

> Tam gdzie zaczyna byc juz slyszalna pierwsza deformacja jest 0.03 ms.

 

1. Czy to oznacza, że przesunięcie względem siebie woofera (midwoofera) i wysokotonówki musiałoby wynosić ok 12-13cm?

2. Ile wynosi przesunięcie tych kolumn w konstrukcji AA?

 

Dalsze pytania nasuwają się same, ale nie będę ich zadawał, bo już mi liamk wypomniał poprzednich sześć (dalej nie mam odpowiedzi;-))

 

>

>moim zdaniem slychac "odrzutowca" dosyc mocno ale to dlatego, ze na calym zakresie zadzialal

>grzebien, w przypadku kolumn bedzie tylko w okolicy podzialu czestotliwosci na zwrotnicy, moglby byc

>problem z uslyszeniem.

 

Tu też się rodzi pytanie - jaka jest częstotliwość podziału w konstrukcji AA (kurcze, wydaje mi się, że powinni zmienić ich nazwę, bo język chce się przekręcić na drugą stronę;-)) oraz jaka jest wrażliwość ludzkiego ucha w tym zakresie, a także, czy zwrotnica może coś takiego skompensować (z wpisów McGyvera, a jemu wierzę, wydaje się, że tak) i czy i jaka została w tych konstrukcjach zastosowana?

pavbaranov, na poczatek polecam:

 

o fazie dobrze pisze soso

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tutaj troche podstaw o zwrotnicy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jesli przesunieca fazowe Cie zafascynuja to warto zaliczyc:

"a scientific explanation of phasing" barlett bruce.

 

a to co my tutaj gadamy o tym jak umieszczac tweeter i dlaczego wlasnie tam i czy wogle ma to znaczenie :)najlepiej dowiesz sie z ksiazek o konstrukcjach kolumn, jest tego troche. Mc gyver napewno poda pare ciekawych pozycji jak podusisz go na priv, pamietam ze chyba wlasnie on kiedys na forum pisal o tych, ktore warto przeczytac. W kazdym razie temat bardzo skomplikowany. Jak poczytasz to potem mi napsz czy nadal uwazasz, ze na oko mozna zrobic dobra kolumne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

liamk>

Ty chyba masz problem z językiem polskim. Być może przeczytałeś mnóstwo książek o przesunięciach fazowych, o akustyce, konstruowaniu kolumn itp. Natomiast biorąc pod uwagę, że bardziej prostych przekazów w języku polskim nie jesteś w stanie zrozumieć, wątpię, czy owe książki byłeś w stanie przeczytać ze zrozumieniem. Dlaczego tak śmiem pisać? Pokaż mi bowiem, w którym wpisie napisałem, że "uważam, że na oko można zrobić dobrą kolumnę". Ale tym razem konkret - konkretne zdanie w konkretnym miejscu.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.