Skocz do zawartości
IGNORED

Plazma czy LCD?


Zydelek

Rekomendowane odpowiedzi

tłumaczenie artykułu o judderze w wersji google:

Miłej lektury.

 

" Twoje nowe 1080p amatorskie kino domowe ostatecznie zainstalowany i gotowy do pracy. Gotowe, aby usiąść i oglądać ulubione klasyczne, Casablanca, jak ty nigdy nie widziałem tego wcześniej, z zapierającymi jasności i kontrastu. Twoje wyjścia odtwarzacza Blu-ray 1080p/24, każdy format sygnału Raving temat. You've got wydanie Blu-ray z Casablanki. Twoje 1080p projektor wyświetla sygnał Blu-ray w ojczystym formacie 24 klatek / s - wszystko jest tak czyste i dziewiczy jak można go dostać.

Tak, to naciśnij przycisk odtwarzania. Warner Bros logo plamy na ekranie. Glob obraca się powoli. Mapa Morza Śródziemnego jest świadczone w zapierające dech w piersiach ostrość szczegółów. Jesteś uśmiech głębokie zadowolenie z nowego systemu. A potem to się dzieje. Na dwie minuty i 3 sekundy w filmie, aparat posiada panoramę na chwilę, a potem patelni powoli do poziomu ulicy. Jesteś cofa się z przerażeniem, jak obraz jest całkowicie unhinged. To zacina się i trzęsie jak szalejący szaleńca. Budynki są pozornie w przeżywającym dziwne trzęsienia ziemi. To boli go obejrzeć. Jesteś mrugać wielokrotnie z niedowierzaniem. Jak można się nowy state-of-the-art 1080p systemu projekcji z czystym, ojczystym 24p transmisji pochodzą tak dramatycznie Unglued?

Zapraszamy do 24p. Co było to, drgania ruchu, bardzo irytujące artefakt, który wynika z faktu, że filmy są kręcone z prędkością 24 klatek na sekundę (fps). 24 fps próbkowania została przyjęta jako de facto standard w 1926 roku, kiedy początkujący przemysłu filmowego uznawane są potrzebne częstotliwości próbkowania wystarczająco szybko, aby wspierać spójne ścieżki dźwiękowej. (Pierwszy talkie, Jazz Singer, został wydany w 1927). Przed audio aktywny filmy były kręcone w jeszcze wolniej, w części, aby zapisać film, a częściowo z powodu prędkości ekspozycji filmu były o wiele wolniejsze następnie z powrotem.

Standard przemysłowy 24 wskaźnik fps filmu albatrosa, że już sklejone ze do tej pory. Jak się okazuje, jest zbyt powolny, aby rozwiązać przesuwania aparatu ruchu czysto. Więc kiedy miski kamerą filmową na niefortunne prędkości, otrzymujesz drgania ruchu. Sometimes you get it in spades. Smutnym faktem jest, twój wysokiej rozdzielczości 1080p/24 system jest po prostu pokazujące obraz jako zakodowany na Blu-ray w jego autentycznej formy nagi. Nigdy nie widziałem go tylko w naszych domach jako całkiem nago przed nadejściem Blu-ray i HD DVD.

Właściwie nigdy nie widziałem filmu 24 fps to całkiem nago, nawet w komercyjnych kino od podwójne działanie szalowania kino system projekcji zmniejsza doświadczenie drgania i migotania. Możesz zobaczyć drgania w kinie, ale nie jest to tak wyraźne, jak to jest w cyfrowy projektor kina domowego odtwarzania filmów Blu-ray lub HD DVD w 24p.

Ale poczekaj, poczekaj, poczekaj, to znaczy ...... "Myślałam, że problemy te drgania były związane z tym 3:2 pulldown rzeczą, a raz pojechaliśmy do 24p, musielibyśmy czysty obraz. Cóż, wiele osób przewiduje, że ponieważ wszyscy widzieliśmy na świecie NTSC do niedawna jest 24 filmów do 30 klatek na sekundę przelicza wyświetlania klatek na sekundę. Ta konwersja z 24 fps do 30 klatek / s (zwykle dalej 3:2 pulldown) rzeczywiście wprowadzić nieco innego rodzaju drgania, jak również niektóre rozmycia przy patelni aparatu. Więc to jest zupełnie naturalne, aby zakładać, że rodzime sygnał, że nie został naruszony przez ten paskudny 3:2 rozwijanego proces konwersji będzie wyglądać lepiej.

Jak się okazuje, jest wręcz często się zdarza. Drgania ruchu w rodzimej 24p mogą być potworne. Możesz przetestować go samodzielnie, jeśli masz sprzęt to zrobić. Będziemy zakładać, że jeśli odtwarzacz Blu-ray, można spodziewać się, że kopia "Casino Royale", niż w Casablance. Jeśli nie, znajdź bałagan kadrowania sceny w Casino Royale. Jest ich mnóstwo, ale nie jest prawdziwe piękno w 9. rozdziale, począwszy od 1 godziny, 11 minut i 13 sekund. Dealer ma do czynienia, a aparat patelni powoli wokół stołu.

W odtwarzania 24p, w tej scenie jest czysta, prawdziwą katastrofą. Osób siedzących przy stole łupały w szwach, flash tuxes i Strobe, Casino Royale logo na stół karty miga jak neon. Po to parodia powtórzony kilka razy, włącz swój odtwarzacz Blu-ray do 60p produkcji i uruchomić go ponownie. Tak, to jest jeszcze bałagan. Ale spójrzcie na to ściśle ... beznadziejnej jakości efekt jest faktycznie ograniczona. A to dlatego, 3:2 pulldown jest nieostre i maskowania niektórych drgania ruchu ukryte w filmie. Istnieją oczywiście osobne drgania konwersji, które dodaje się do wizualnego gulasz z 3:2 pulldown, ale dziwne to działa niezgodnie z ukrytego 24p drgania. Efekt netto jest to, że obraz jest nieco zamazany, a ogólny efekt migotania jest wyraźnie zmniejszona. Tego typu sceny nie wyglądać świetnie w 60p, ale gorsza, w 24p. Przecież hype na 24p (korzyści z którą niecierpliwie oczekiwany jak każdy), trzeba przyznać, że odtwarzanie 60p może w ostatecznym rozrachunku mniej uciążliwego hałasu dla wielu ludzi.

Po powiedziano mi, że 3:2 pulldown drgania jest plagą ludzkości, może być szokujące, aby usłyszeć, że nie jest najgorszy los, że można spotkać entuzjastów kina domowego. Ale faktem jest, przestarzały 24 klatek na sekundę próbkowania jest bardziej uciążliwy problem. I to nie jest tajemnicą. Operatorów Professional są doskonale zdaje sobie sprawę z ograniczeń 24 fps wychwytywania cenach. Idą do ogromnych starań w celu kontroli kamery w taki sposób, aby zminimalizować skutki beznadziejnej jakości, bo dyrektorzy nie podoba się bardziej niż my. Jednym z typowych technik jest umieszczenie kamery na utwór i poruszać kamerą w takim samym tempie jak grupa porusza się, aby grupa pozostaje nieruchoma w ramce. Jeśli grupa nie rusza się na ekranie, której nie drgania. Jednakże, jeśli w tle porusza się za obiektem, na tle rzeczywiście drgania.

Jeśli wciąż mam swój dysk Casino Royale na Blu-ray, można zobaczyć Dobrym tego przykładem. Przejdź do rozdziału 9 znowu, i do 1 godziny, 9 minut, 6 sekund. Oto Bond przechodzi przez hotel. Zauważ, że operator miejsc Bond w prawej połowie klatki i rekolekcje aparatu jako Bond podejść, aby utrzymać go w pozycji stacjonarnej, podczas gdy miski tle. Bond zmienia się na jego prawej i operator nadal trzymać go w prawej połowie klatki. Po tej scenie grana jest w 24p, Bond pozostaje stabilna i skupić się podczas judders tle jak szalony. Gdy grasz z powrotem 60p, beznadziejnej jakości efekt w tle nadal istnieje, ale jest ograniczona - łatwiej jest żyć.

Zauważ również, że doświadczenie w tej scenie jest nieco nieostry. W tego typu sytuacjach, operatorzy mogą korzystać większe otwory, aby zminimalizować optycznej głębi ostrości. Dzięki temu mogą skoncentrować się na temat nowej wiedzy i celowy rzut nieostrym tłem. Powoduje drgania ruchu w tle, stają się mniej widoczne dla widza. W tej konkretnej sceny, że nie w pełni osiągnąć cel, ale to pomaga.

Dlatego istnieją dwa podstawowe wnioski można wyciągnąć. Po pierwsze, drgania ruch jest naturalny produkt uboczny 24 fps filmu stawki. Zobaczysz, jeśli grasz Blu-ray lub HD DVD w ojczystym 24p transmisji. Ile z tego widać będzie odnosić się bezpośrednio do kamery, jak bardzo umiarkowaną prędkość przesuwania nie ma w filmie. Po drugie, 3:2 pulldown konwersje są dodatkowe źródło drgania. Jednak mają one tendencję do zacierania i zmiękczają bardziej agresywnych wystąpień drgania ruchu, który chcesz zobaczyć w rodzimych 24p wyświetlacza. Pozostawienie obiegowej na bok, jeśli masz możliwość odtwarzanie filmów Blu-ray w jednym 24p lub 60p, nie zdziw się, jeśli wolisz względną stabilność 60p.

Tak, jest jakiś sposób na pozbycie się drgania?

Absolutnie. Jednym z rozwiązań tego problemu jest nazywany interpolacji klatek. Ale zanim przejdziemy do tego, let's get jasno problem root: powodu judders zdjęcie miski, gdy aparat jest, ponieważ standard częstotliwość próbkowania do 24 klatek na sekundę nie jest wystarczająco szybki, aby w pełni rozwiązać ruchu. Jeśli przechwyconych filmów w 60 fps i zagrał je na 60p, beznadziejnej jakości artefaktów będzie prawie nie istnieje.

Interpolacji Rama jest procesem, w którym projektor (lub procesor wideo) zbliżona co film byłby wyglądał, jakby było zrobione w tempie znacznie szybszym próbek na początku. Co to robi: to bufory dwóch lub więcej kolejnych klatek filmu, i ocenia zmiany ruchu między nimi. Wtedy korzysta z tych informacji, aby utworzyć tymczasowy klatek, które są częściowo kroków w sekwencji ruchu pomiędzy poszczególnymi realne ramy. Na przykład Panasonic AE3000 jest "Tworzenie ramki" system będzie spojrzeć na dwa lub trzy przed ramki (w zależności od wybranego trybu) i utworzyć trzy tymczasowe ramki, z których każdy 25% pierwotnych kroki w ruchu między dwoma prawdziwe ramek. Są karmione obecnie w wysokości 96 Hz każdy. Tak więc w rzeczywistości, co 1 / 24 sekundy, co się rzeczywiście zobaczyć na ekranie jest oryginalna rama z płyty Blu-ray, a trzy kolejne "Projekt skorygowane" tymczasowy ramki, wszystkie cztery, które są wyświetlane w kolejności na 96 Hz. Mówiąc inaczej, jeżeli śpią AE3000 w trybie Frame Creation, łącznie 75% informacji, obraz na ekranie nie ma na Blu-ray na wszystkich, ale jest tworzone przez projektor!

Wynik jest następujący: Podczas oglądania Casablanca, a dojdziesz do punktu, w którym aparat patelnie w dół od skyline do poziomu ulicy, obraz jest gładka, stabilne i jasne, bez cienia drgania ruchu. Po obejrzeniu konwencjonalnych 24p stronie odtwarzanie w ramię z tym, nie jest konkurs. One zapewnia wizualny koszmar, z drugiej daje gładką, czysty obraz.

Panasonic nie jest jedynym producentem, aby zostały uwzględnione interpolacji ramki na projektorów kina domowego tej jesieni. Kilka innych, będą mieli również. Należą do Sanyo PLV-Z3000 oraz kilka modeli Epson kina domowego. Każdy sprzedawca ma różne wykonania interpolacji klatek. Ale wszyscy adresu podstawowego problemu drgania film tworzenia tymczasowych klatek, które reprezentują małe kroki w sekwencji ruchu. Tak czy owak, będą one pozwalają doświadczyć film prawie tak, jakby zostały zrobione przy 60 fps na początku.

Jak zastrzeżenie, należy podkreślić, że interpolacji klatek jest zupełnie nowa funkcja w projektorów kina domowego. Jako takie, mogłoby wprowadzić artefaktów własnych do zmarszczek są eliminowane. Tylko model widzieliśmy do tej pory z tej funkcji jest Panasonic AE3000 i nie zauważyłem żadnych artefaktów, które można przypisać do systemu Frame Creation. Jednakże, interpolacja ramka ma opóźnienie wideo wzrost w AE3000 i oczekujemy uczyni to w każdym modelu. Dzięki temu użytkownik będzie chciał włączyć opóźnienie audio do systemu w celu rozwiązania problemów lip-synch.

Teraz, zanim dochodzimy do wniosku, ważne jest, aby potwierdzić, że wiele videophiles dziś wolą drgania o 24 fps filmu doświadczenia. Dla niektórych miłośników filmu, ingerowanie w naturalny efekt migotania jest grzech, ponieważ nie wygląda jak autentyczny film, jeżeli brakuje właściwych niestabilność niskiej częstotliwości próbkowania. I rzeczywiście, mają rację, że nie. Technik interpolacji Frame mogą zdjęcie wygląda zbyt jasne, zbyt stabilny, do tego stopnia, że może być Irytuje jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony. (Z tego powodu, AE3000 podaje je jako opcję, można włączyć lub wyłączyć według potrzeb.)

Ale o tym myśleć. Powrót do początków kina niemego, nie było stawki standardowej ekspozycji ramki. Operator ręcznie toczone korby na aparat i naświetlonych filmów w dowolnym miejscu z 12 do 24 klatek na sekundę lub więcej. Idealny cel zawodowy projectionist w kinie było odtworzyć tego filmu w tempie, w którym zostały wystawione, w celu uczynienia ruchu naturalnego wyglądu. Ale zbyt często, zarządzanie teatr chciał odtwarzane szybciej niż to było narażone. Po tym wszystkim, raz pieniądze, nawet wtedy. A prawda jest znana, niektóre z tych filmów, w rzeczywistości mają lepsze wartości rozrywkowych, gdy zostały one wykazały, w nieznacznie zwiększając szybkość projekcji. Sztucznie szybkiego ruchu był estetyczny, że wielu widzów film wszedł do gustu. Czasem, gdy działania i filmów komedii były planowane w wysokości one zostały sfilmowane, ludzie skarżą się, że są one zbyt powolne. Romantyczne filmy, z drugiej strony, spojrzał absurdalne odtwarzane szybciej niż było to one zostały sfilmowane. Ale chodzi o to, że ludzie wtedy mieli własne pomysły, co film ma wyglądać.

Dzisiaj, 24p próbkowania definiuje nasze estetyczne rzeczywistości o tym, co film powinien wyglądać tak, drgania i wszystkich. Jesteśmy jednak w okresie gwałtownych przemian technologicznych. Kiedyś, w niezbyt odległej przyszłości, filmy będzie przy 60 fps. Pokolenia będą nam następujące doświadczenie filmy zrobione przy 60 fps w estetycznych normą. Będą one przyzwyczajone do krystalicznie czystego ruchu, które w wysokiej rozdzielczości 60 fps wychwytywania przyniesie (i interpolacji ramka może dać nam wgląd do dziś). Gdy spojrzeć wstecz na 20 wieku i na początku wieku 21-cie filmów wyprodukowanych w starym formacie 24 klatek na sekundę, to uznają to za osobliwy, że mogliśmy mieszkał z beznadziejnej jakości ograniczenia naszej technologii. To warto pamiętać, jak sądzimy, powrót z otumaniony nostalgii na epoki kina niemego. "

Przecież tu chodzi o przybliżenie Wam ułomności juddering w kinie HD.

Tu macie link do jeszcze ciepłej wypowiedzi Pana Cammerona (Avatar 3D):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" ... But 4K doesn't solve the curse of 24 frames per second. In fact it tends to stand in the way of the solutions to that more fundamental problem.

The NBA execs made a bold decision to do the All Star Game 3-D simulcast at 60 frames per second, because they didn't like the judder.

The effect of the high-frame-rate 3-D was visually astonishing, a huge crowdpleaser. "

Tym razem przetłumaczyłem cztery słowa osobiście:

curse of 24 frames = przeklęte 24 klatki/s.

Resztę to już sami ...

 

Dlatego preferuję w HD dokumenty i koncerty bo tam jest 30 fps i nie ma judderingu.

Pamiętać należy, że są niestety wyjątki w 24 fps.

Chris Botti 2, Foo Fighters

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

janunio, 20 Gru 2009, 15:49

 

"Judderingu" a po polsku rwania (dawniej nazywanego skakaniem) to nie ma dopiero przy 50 fps (choć między 50 fps a 100 fps da się jeszcze zobaczyć różnicę) - jak ktoś gra/grał w coś więcej niż pasjans to wie że 24-30 fps to jest G ;)

Kyle;

podejmę ten temat.

Tymczasem prośba o dodanie w KINO Domowe tematu:

(bo nie umien dodawać nowych tematów/ wątków).

W podpisie oczywiście [janunio].

 

AVATAR - relacja pierwsza naocznego świadka czyli 3D w KD, czy warto ? Już coś widać.

i tekst:

 

" Dwa dni na ostro z 3D

Mam wrażenie, że jestem jedynym gościem, który już widział AVATAR w wersji full-wypas i demo Panasa.

Wtorek 22.12.2009

Właśnie wracam z przedpremierowego pokazu w Wawa IMAX na Powsińskiej – Best Mall.

Tego się nie da opisać. Perfekcja w każdym wymiarze.

Jestem oczarowany 3D. A byłem sceptyczny.

Wrażenie kolosalne. Tak w scenach generowanych komputerowo jak i ( a może zwłaszcza !) w scenach biurowo-współczesnych.

 

Treść:

Grupa EKO-terorystów za pomocą odwróconego agenta przepędza siły GDDKiA spod Audustowa.

 

czas 2,5 h

dżwięk 3D ale to nie nowość.

 

Trzeba będzie od nowa nakręcić całe to globalne kino.

Każdy segment na to czeka. A XXL ?

Tego dowodzi AVATAR by Cameron USA made.

 

Środa 23.12.2009

Byłem dzisiaj na pokazie 3D Panasonic w Arkadii – Wawa.

 

Niestety;

prezentacja Panasonic 3D 2009 okazała się nieudolną przymiarką do tego co wczoraj doświadczyłem w kinie made in USA.

A Wy zobaczycie po 25-tym XII. Bilety wyprzedane do końca roku. Podobno.

I tym razem technologia amerykańska pokazała potęgę wiodącej myśli naukowej świata.

Narzucają się wręcz odniesienia do projektu Manhatan z 39-44′.

KINO – żywotny interes businesu jankesów wart był nadzwyczajnej mobilizacji za 240 mln usd, bo tyle kosztowała produkcja AVATR by Cameron.

Wniosek: 3D w wersji domowej to jeszcze nie to !

 

Sprzęt:

Panas wystawił plazmę 108 cali.

Pomieszczenie: kontener w holu głównym Arkadii z całkowitym zaciemnieniem. Obsługa rozdawała okulary. Były zasilane bateriami.

Wskazuje to na radiową synchronizację okularów ze żródłem sygnału.

3D BluRay player o kształcie podobnym do designu Samsunga typu Japan Pagoda. Czyli coś a’la odwrócona piramida.

Materiał przedstawiał bolid F-1. Miały miejsca widoczne artefakty ( dodatkowe kontury) oraz błędy w przestrzeni 3D.

Za to całkowicie wyeliminowano juddeering widoczny na AVATarze.

W tym celu zapewne realizacja demo 3D oparto na zdwojonym stereoskopowo klatkarzu 30 fps.

Kamera prowadzona spokojnie, unikając dynamicznych sytuacji. Czyli motoryka żółwia.

 

Budzi się we mnie ponownie sceptyk:

Ile to filmów 3D będziemy mogli kupić na BD w 2010r. ?

To jest słabe “leninowskie ogniwo” tej zabawy.

Obym się mylił; AVATAR na dwa za trzy lata ?

Najpierw efekt finansowy AVATAR production.

świateczne pozdro adminowi i całej reszcie HD fanów. "

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.