Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

> teraz jak jest kubica to przynajmniej mozna kibicowac jemu a nie tylko ogladac kto wygra ( co >czasem sie rozstrzyga w quali i jest po weekendzie :/)

 

 

no dokladnie, w 2006 sam sie zmuszalem do tego by to ogladac :D

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

foxbat, 31 Mar 2010, 00:09

 

>Tench, no nie do konca sie zgodze, poogladaj sobie na youtube jak kiedys sie wyprzedzali, jak

>jadacy komus na ogonie potrafil nagle wystrzelic jak z procy...

 

Widzialem te filmiki zwlaszcza z Senna.

Mi chodzi o F1 od sezonu 2003, jak spojzysz na konstrukcje tych bolidow pod wzgledem areodynamiki to przepasc... W zeszlym sezonie widzialem wlasnie taki klasyczny manewr, nie wiem czy to Hamilton nie byl ale nie pamietam co i jak. W aystrali Hamilton wyprzedzil tak Masse, przed ograniczeniem docisku areodynamicznego takie manewry byly prawie niemozliwe gdyz przez zawirowania bolid jadacy z tylu wpadal w "turbulencje" i automatycznie tracil przyczepnosc. Wyprzedzanie w ostatnich latach w F1 to przewaznie opoznienie hamowania i wciskanie sie od wewnetrznej celem wywiezienia oponenta, jesli zawodnik ktory sie broni zjedzie przed zakretem do wewnetrznej to nie da rady zlozyc sie w zakrecie przez co przestrzeli zakret, ew bedzie musial bardzo zwolnic. czasami zdolniesci probuja po zewnetrznej ale to raczej na duzych lukach jak "Parabolica".

piter z, 31 Mar 2010, 13:54

 

>Tench

>30 Mar 2010, 23:50

>

>wiekszych bzdur dawno nieczytałem - dobrze ze o chociaz nie twoje wymysły - ale zeby to powielac...

>???

 

Jest to zdanie czlowieka ktory oglada F1 od lat, podobne przemyslenia na forum f1 maja osoby ktore ogladaly F1 jeszcze przed Kubica. Poza tym to widze w Twoim rozumowaniu wiecej bzdur...

W F1 ograniczono moc silnikow wiec inzynierzy musieli szukac predkosci w innych sferach nie ograniczonych regulaminem( zauwaz ze na zadnym torze nie ma rekordu ustanowionego przez turbodoladowane F1 o mocy 1000km) wyscig areodynamiczny doprowadzil to tego ze jazda w odstepie mniejszym niz 0,5 sex stala sie niemozliwa gdyz bolid tracil przyczepnosc, skoro tracil rpzyczepnosc to przy wyprzedzaniu latwo bylo opuscic tor i zakonczyc wyscig na bandzie. Wiec madrzy inzynierowie wpadli na to ze mozna wyprzedzac w boxach, wystarczy miec szybszy bolid ktory pojedzie konkurencyjnie z wieksza iloscia paliwa. Po co ryzykowac rozwaleniem bolidu jesli zostanie 1 okrazenie na torze dluzej niz oponent bedzie skutkowalo tym samym? Wyscigi wygladaly tak ze wygrywal ten kto mial szybszy bolid i mogl wiecej paliwa zatankowac(zostac dluzej na torze)

Skonczyly sie czasy gdy bolid zjezdzajacy wczesniej na tankowaniu po wyjezdzie z boksow bedzie wolniejszy o 2 sekundy.

Wtedy wyprzedzanie w boxach bylo czyms normalnym i nikogo nie dziwilo ze bolid jadacy z tylu majac wiecej paliwa nawet bie probowal wyprzedzac.

Tench

Rozwijasz się!Będe musiał wydrukować i w ramki twój wpis oprawić.Bardzo mondre,bardzo.

To prawie praca dyplomowa.Tylko zazdrościć.Ciekawe czy na to sam wpadłeś,czy ktoś ci pomógł?

Niesamowite ale już się drukuje.

Musialem lopatologicznie wytlumaczyc koledze ze kierunek w jakim idzie F1 jest dobry a pomysly o 1000 konnych silnikach i trwardych mieszankach coby kierowcy popelniali wiecej bledow huh.. kazdy pomysl zeby wywindowac rodaka na podium jest dobry cuz on jest BEZBLEDNY!!!!!!

Jak mameja utknie za Force India to juz nie wyprzedzi w boxach marudera... oj chude lata dla Roberto!

turbodoładowane F1 miały DUZO wiecej niż 1000 ( z tego co pamietam 1400-1500 - niejestem 100% pewnien ) - 1000 miały V10

 

>W F1 ograniczono moc silnikow wiec inzynierzy musieli szukac predkosci w innych sferach nie

>ograniczonych regulaminem( zauwaz ze na zadnym torze nie ma rekordu ustanowionego przez

>turbodoladowane F1 o mocy 1000km)

 

postep aero to naturalna siła rozwoju - ( niema nic wspólnego z mocami silnikow ) - bolidy z turbo niebyły tak szybkie z kilku powodów - gorsze ogumienie, gorsze aero i ogólnie bolidy które nieprowadziły się jak obecne - masz dobry przykład w nowych team'ach - maja te same silniki ( no prawie ) te same gumy a jakos dostaja po 5 sek na kołku z powodu braku doświadczenia ich inzynierow co skutkuje bolidami ktore niesa w stanie przejechac płynnie zakretu - niepomne tez jakie wtedy były przepisy w porównaniu do obecnych bo tez pewnie inne i tu nieznam roznic

 

wyscig areodynamiczny doprowadzil to tego ze jazda w odstepie

>mniejszym niz 0,5 sex stala sie niemozliwa gdyz bolid tracil przyczepnosc, skoro tracil rpzyczepnosc

>to przy wyprzedzaniu latwo bylo opuscic tor i zakonczyc wyscig na bandzie

 

 

przeczytaj to z dwa razy co przepisales i pomysl - podczas wyprzedzania niesiedzi sie juz brudnym powietrzu - minusem jest to ze zjezdza sie z optymalnego toru na brudna zazwyczaj strone o mniejszej przyczepnosci oraz to ze niezyskuje sie na dojezdzaniu do bolidu wykorzystujac jego drag ( ktorego teraz niema ) co powoduje ze musisz tak naprawde miec przewagi z sekunde na jednej prostej zeby wyprzedzic - jechac 0,5 sek za bolidem mozna ale niema to sensu bo przeciaza sie bolid ktory dostaje sie w gorsze powietrze za bolidem z przodu - co pogarsza prace silnika, aero z powodu nieoptymalnego przeplywu powietrza, obciaza hamulce ktore niemaja odpowiedniego chłodzenia itd itp - pokazal to chocby hamilton ostatnio ( zreszta weeber tez mial do niego podobna strate ) - 20 lat temu to dopiero niemozna było jechac za bolidem poprzedzajacym bo przez jego drag traciło sie cale aero - ale za to na prostej gdzie aero było niepotrzebne pozwalalo to na wykorzystanie benefitu braku obciazenia aero co skutkowalo dojechaniem i wyprzedzeniem

 

 

Wiec madrzy inzynierowie

>wpadli na to ze mozna wyprzedzac w boxach, wystarczy miec szybszy bolid ktory pojedzie

>konkurencyjnie z wieksza iloscia paliwa. Po co ryzykowac rozwaleniem bolidu jesli zostanie 1

>okrazenie na torze dluzej niz oponent bedzie skutkowalo tym samym? Wyscigi wygladaly tak ze wygrywal

>ten kto mial szybszy bolid i mogl wiecej paliwa zatankowac(zostac dluzej na torze)

>Skonczyly sie czasy gdy bolid zjezdzajacy wczesniej na tankowaniu po wyjezdzie z boksow bedzie

>wolniejszy o 2 sekundy.

>Wtedy wyprzedzanie w boxach bylo czyms normalnym i nikogo nie dziwilo ze bolid jadacy z tylu majac

>wiecej paliwa nawet bie probowal wyprzedzac.

 

 

wszystko to strategia i to tez mogło sie podobac - a co do wyprzedzania to ponownie - jak by sie dało to by sie zrobiło - niemow ze wyprzedzania niebyło bo to bzdury - na youtube mozna w ciagu minuty znalesc kilka klipow z wyprzedzaniem z tamtego okresu

>Musialem lopatologicznie wytlumaczyc koledze ze kierunek w jakim idzie F1 jest dobry a pomysly o

>1000 konnych silnikach i trwardych mieszankach coby kierowcy popelniali wiecej bledow huh.. kazdy

>pomysl zeby wywindowac rodaka na podium jest dobry cuz on jest BEZBLEDNY!!!!!!

>Jak mameja utknie za Force India to juz nie wyprzedzi w boxach marudera... oj chude lata dla

>Roberto!

 

niechodzi o popełnianie błędów ale o to aby prowadzenie F1 było wyzwaniem ( co w sumie troche na jedno sie przekłada ale takiem argumentownie jest wypaczeniem mojej wypowiedzi ) co teraz srednio jest prawda - co to ma wspolnego z wywindowaniem kubicy na podium ??? - tak kibicuje mu i co w tym złego ??? - poza tym zabawnie wspominac o force india jako maruderach gdy maja mniejwiecej ( wiadomo ze kazdy bolid na roznym torze pokazuje rozne zalety ) tak samo szybki bolid jak renault

hmm Tench ..a co sie stało z Schumim ...przecież utknął za 20letnim nowicjuszem w kiepskim bolidzie i meczył się z nim strasznie....

od razu przypomniało mi sie twoje zdanie "co by znaczył tytuł skoro wygrał by tylko jedno GP"...

Szumi za czasow swojej swietnosci mial bolid spooro lepszy od reszty stawki i jego wyprzedzanie było tak samo ciekawe...jak dzisiaj wyprzedzanie bolidow HRT ...

 

....czy w takim razie on zapomniał jak się jezdzi ? 7dmio krotny mistrz swiata ;p ?

a jego kolega z zespołu przeciez ma ten sam wózek....... ;p

 

tylko proszę Cię ...wymyśl coś lepszego niż "gdyby...."

 

co do tej osoby, która "długo oglada F1..." widze że obaj lubicie gadać i rozwazać to co się dzieje w przeciwnym kierunku ....niż to się dzieje w rzeczywistości ...

 

zeby znalezc to czego szukacie.... musicie chyba zaczac ogladac cos innego, straszne pierdoły koles pisze, chyba nie rozumie ze tak wyglada ewolucja, taktyka to przecież część tej zabawy, bardzo wazna częsc i tak po prostu jest ......

mozecie juz przestac terkotac :D a mi sie na wspominki zebralo :D ehhhh.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Tench, 30 Mar 2010, 22:17

 

>Schumacher wygrywal wyscigi bezbledna jazda i wyprzedzaniem w boksach(czyt swietna taktyka)

>W Australi gdy spadl na koniec stawki mial problem z Toro Rosso, podobnie jezdzi Kubica, robi malo

>bledow ale jak spadnie na koniec stawki to ma problemy ze slabymi kierowcami. Potrafi jechac sekunde

>szybciej a gdy dojedzie marudera to przez 10 kolek nie potrafi wyprzedzic, vide Singapur i "pare"

>innych wyscigow.

 

Kolega chyba od niedawna śledzi F1. Polecam Interlagos 2006. Start z ostatniego, finisz na 4 m-cu.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Elberoth, o ile sie nie myle, to 4 dojechal Szumacher... a startowal z 10 miejsca... pozniej spadl na ostatnie... a Kubica byl dopiero jakos 17 czy cos...

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Ja tylko dodam że jazda bolidem F1 to nie kaszka z mleczkiem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Elberoth, 1 Kwi 2010, 13:13

 

 

>Kolega chyba od niedawna śledzi F1. Polecam Interlagos 2006. Start z ostatniego, finisz na 4 m-cu.

 

A Kanade gdzie Schumacher kilka kolek przed meta zjechal na dodatkowy pit stop bo mial taka przewage ze mogl sobie na to pozwolic to widzialem na you tube...

Tench chce być oryginalny więc plecie trzy po trzy. Kubek, jak ma cienki wóz dla niego będzie doopa, że nie jest pierwszy; jak kiedyś doczeka najlepszego bolidu, to będzie, że każda doopa takim wygrywać potrafi.

 

Czy kubica jest najlepszy? Problem jest znacznie szerszy niż jedno stwierdzenie. Moim zdaniem nie ma obecnie najlepszego kierowcy w stawce, są lepsi i gorsi w danych warunkach (tor, bolid, okoliczności). Za Australię Kubicy nalezą się gratulacje. Zrobił co mógł w perfekcyjny sposób. Nie postawił źle stopy przez cały wyścig. Reszta stawki waliła wiele błędów. Nawet Alonso, który skąd inąd odwalił ładna robotę miał kilka wpadek.

 

Zachwycanie się Hamiltonem, że wyprzedził dwóch gości na raz, świadczy o kompletnym braku orientacji w tym sporcie. Stało się tak dlatego, że poprzedzający go ostro ze sobą walczyli i nie wjechali w zakręt optymalnie i poza racing line, zostawiając Czerniawemu miejsce na przejechanie zakretu w czystym tempie, jakby ich nie było. Tyle.

... Czerniawemu ... - na każdym normalnym forum gdzie niby jest moderacja byłby to twoj ostatni wpis - to że jestes anonimowy niezmienia faktu że można troche kultury zachować - chyba że to całkiem obca dla ciebie sprawa

Wyścig w 2006 roku stał pod znakiem walki o mistrzostwo pomiędzy Fernando Alonso a Michaelem Schumacherem, dla którego był to również ostatni wyścig w karierze. Alonso miał przewagę 10 punktów nad Niemcem, co oznaczało, że musi dojechać na ósmym miejscu, aby zdobyć tytuł mistrzowski. Już w kwalifikacjach szala przechyliła się na korzyść młodego Hiszpana - Schumacher miał problemy z bolidem, przez co zakwalifikował się na kiepskim dziesiątym miejscu.

 

W wyścigu jednak Schumacher błyskawicznie odrabiał straty, jednak przy wyprzedzaniu Renault Giancarlo Fisichelli doszło do minimalnego kontaktu i Niemiec złapał "kapcia" i spadł na ostatnią pozycję. Po wymianie opon wyjechał tuż przed prowadzącym Felipe Massą. Od tego momentu każde okrążenie Schumachera było okrążeniem niemal kwalifikacyjnym. Dzięki niesamowitej prędkości i brawurowym manewrom wyprzedzania Niemiec wspiął się aż na czwarte miejsce w klasyfikacji końcowej! Wyścig wygrał Felipe Massa, drugi był Fernando Alonso, który drugi raz pod rząd został Mistrzem Świata. Trzeci był Jenson Button.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

^^^^ cytat a propos tego że MSC nie potrafi wyprzedzać.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Prognoza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tor Sepang International Circuit, Kuala Lumpur

Długość toru 5,543 km

Liczba okrążeń 56

Rekord toru 1.34,223 (Juan Pablo Montoya, Williams, 2004)

Zwycięzca roku 2009 Jenson Button (Brawn)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.