Skocz do zawartości
IGNORED

Pomiary charakterystyki mikrofonem


_igod_

Rekomendowane odpowiedzi

Ryszard_wpl, 13 Lut 2006, 15:17

 

>arturp - czy to jest wykres G2si ? U mnie wyszedł bardziej nierówny - może dlatego że podczas

>pomiaru dałem za dużą moc sygnału ;-( - szukam folii do ribona ;-)

 

Tak to jest wykres G2Si , wygładziłem oczywiście 1/16 oktawy bo inaczej trudno odczytać . A co do folii to chyba tylko p.Albecki albo metoda Troelsa Gravesena - info na jego stronie .

Zobaczymy się , to chwilę pogadamy .Zaraz wychodzę.

...there is no spoon...

moj jeden z mikrofonow to mick z monacora MCX2000 to podobno mick panasonica

ale nie wiem jaki?? wg mnie albo WM60 lub wm61

Moze ktos mi pomoze w identyfikacji i ewentualnie podrzuci plik kalibracyjny do niego

Ryszard_wpl,

 

Cześć,

o poranku uruchomiłem twój system pomiarowy . Dla mnie bomba . Załączam obrazki - to sa pomiary moich monitorów na monacorach sph 165 i scan speakach 2008 .

Pierwszy pomiar to on axis z 1 metra z bramką 6,04 ms , wygładzony 1/16 oktawy. Wykres czarny to pomiary Behringerem a czerwony to mój ,, system DIY " oparty na wkładce Panasonica .Jak widać , wzmocnienie behringera jest większe ( ale to kwestia regulacji ) a rozbieżności rzędu 1dB - a więc pomijalne ze względu na odrobinę inne ustawienia mikrofonów itp . Innymi słowy -wszystko jest OK do 1kHz - by the book .

Drugi pomiar to Near Field z 10 cm . No i tu wyraźnie widać ,że moja karta ma ograniczenia w zakresie niskich częstotliwości . Widziałem twoje pomiary wczoraj i różnica jest ewidentna. Czyli wszystko masz w jak najlepszym porządku - musisz tylko stosowac liniowe głośniki ;p To nie pomiar był dziwny tylko przetworniki .

Ja chyba kupię taki zestaw i zastosuję do pomiarów inny komputer - stacjonarny z lepsza kartą niz notebook HP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3970-100006507 1170285324_thumb.GIF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

pre amp mikrofonowy to MIC 200 (lampowy ale ma pozycje przełącznika "Neutral:) i mikrofon EMC8000 - klasyka - większość uważa że nie trzeba nawet pliku calibracyjnego. Ma spadek przy 20 kHz -1.5 dB Reszta - prosta linia.

Koszt poniżej 500 zł.

 

ArturP:

A że przetworniki dziwne - to masz rację. Lubie eksperymentować - Hi-end to trochę i sztuka pracy nad emocjami. Podbarwienia jak przyprawy - bardzo działają na wrażenia i emocje, ale muszą być w odpowiedniej proporcji. Ale przyznasz że Heil jest naprawdę bardzo dziwnym głośnikiem.

W ustawieniu jakie poczyniliśmy - na spokojnie posłuchałem sobie koncertu Diany Kral w Paryżu. Bardzo ciekawe wrażenia. Nie jest to spełnienie marzeń ale interesujący kierunek to jest napewno... Dzwięczność i barwa wyższej średnicy i wysokich wywoływała naprawdę uśmiech. Lokalizacja była bardzo prawidłowa!!! A fortepian cudowny. dolna część pasma niestety zabagniona - haos i nieporządek. Bas był dość niski ale 63 Hz było niesamowicie dominujące! (zrobiłem jeszcze pomiar szumem różowym z miejsca odsłuchu.

 

Dla informacji forumowiczów - wczoraj ustawiliśmy FAL z Heilem (na wysokich) w ustawieniu proponowanym przez Pana W. Szemisa. Kolumny najpierw nieśmiało skierowaliśmy pod kątem 45 st co dąło około 90 st względem frontów. Później skierowaliśmy jeszcze mocniej na siebie i prawie stały naprzeciwko. Jak na Audio Show.

Efekt był taki, że z początkowego wstrętu Artura (w ustawieniu tradycyjnym) przeszło do poziomu zbliżonego do akceptowalnego (!!!) tzn - zaczęło to przypominać dzwięk, który znał.

A ustawienie to wzięło się z tego że jak stały tradycyjnie to wysokie były takie sobie.. Jak podszedłem do sprzętu (tj linia na której stały kolumny!) to zauważyłem wyraźną poprawę i piękne soprany i dzwoneczki!!! Szok.

Jeszcze inne przedziwne doświadczenie z dnia poprzedniego : Ponieważ wciąż nie grało jak powinno (daleko nie tak...) postanowiłem zmienić fazę tylko wysokotonowego (Heila). Efekt zamiast np. gałaganu i rozszeżenia sceny braku precyzji , szersze usta itp anomalie - usłyszałem coś czego wciąż nie bardzo mogę wytłumaczyć. Krall'owa w tym ustawieniu ze środka przesunęła się prawie w lewy głośnik i tylko w nim było słychać wysokie. (prawy jednak grał zdecydowanie bo sprawdziłem to natychmiast!!). Budowa tego przetwornika jest chyba tak pokrętna, iż chyba powinny być parowane i nazywane Prawy i Lewy ;-). Ciekawe gdybym zamienił miejscami kolumny to co by było? Promieniowanie na skrajnych bokach jest o wiele lepsze niż na wprost! A obudowa głośnika sugeruje przecież użycie tradycyjne.

ArturP

>Widziałem twoje pomiary wczoraj i różnica jest ewidentna. Czyli

>wszystko masz w jak najlepszym porządku - musisz tylko stosowac liniowe głośniki ;p To nie pomiar

>był dziwny tylko przetworniki .

 

A czy Twoje pomiary pokazują głośnik w obudowie ? - To chyba ma zasadnicze znaczenie jaka to obudowa?

 

Jeżeli w Near Field - to myślę że jest to rzeczywiste zachowanie się w dole pasma i wychodzą niedoskonałości pomieszczenia i wielkości mojej płyty - to tylko 1.4 m wysokości a głośnik był na wys. 60 cm od dołu. Płyta frontowa ma 60 cm i dwa boczki (skrzydełka pod kątem 90 st. po 30 cm). Peter Daniel ma prawie idealną przegrodę i wyniki miał imponujące!

Mam chęć zaimponować Ci że to nie koniecznie dziwny przetwornik ale niewłaściwie pomierzony i zaaplikowany. Mam go bardzo krótko i open baffle to najkrótsza z możliwych dróg do tego, aby już zacząć słuchać i docierać sam przetwornik.

 

Pozdrawiam

Eeeeee... dla mnie jak głosniki graja najlepiej zwrócone na siebie to znaczy ,że sa dziwne albo to diabelska sztuszka .

A tak serio to co do góry i wyższej średnicy to jedna z ładniejszych jakie w zyciu słyszałem, Niższa średnica mniej czytelna . Natomiast nie zgadzam się co do basu . Mnie sie wydawał kulturalny tylko mały i krótki . Jest jednak to podbarwienie , które nieco ustapiło po zmianie ustawienia głośników na opcję ,,lustrzaną " .

Behringer dla mnie chyba pojawi się w czwartek więc niedługo oddam ci zestaw pomiarowy. Dzięki za wypożyczenie . Kupiłem juz stojak na mikrofon ;p

...there is no spoon...

Jesli chodzi o pomiary to moze masz rację. Obudowa powoduje podbicie częstotliwości poniżej 1kHz . Twój głosnik nie wykazywał takiego podbicia ani osłabienia ale oznacza to tylko ,że jago silny układ magnetyczny pozwala mu grac do 200Hz bez obudowy . zwróc uwage ,że do dipola stosowane sa głośniki o wiekszych magnesach.-np gravesen stosuje seasa magnezowego w wersji z większym układem napędowym . Ale mysle ,że skoki rzędu +/- 5 dB nie sa wynikiem braku obudowy - ten głośnik tak przenosi . Zreszta ten przetwornik jest tak inny ,ze nie moge go okreslać typowymi kategoriami oceny .

...there is no spoon...

Z tym basem to dlatego że mam w pamięci żywe wrażenia z dipolowych dopalaczy grających w towarzystwie Quada (te co stały w garażu). Bas był nieokrzesany.

 

Na poważnie - na CES 2004 Silbatech wystawił kartkę - "w tym pokoju nie ma subwoofera"! Byli zmęczeni pytaniami gdzie ukryli subwoofer. Odwiedzający nie mogli się nadziwić jak można z tego dziwnego przetwornika uzyskać taki bas!

teraz to nie wykonalne -inny komp

ale pomieszcznie takie sobie kolo 16 m2 duzy materac sporo dupereli ksiazek paipierow i na podlodze rozlozona koldra i miedzy mic a kolumna poducha

Tak offtopicowo dodam ze mi najladniej pulse response wychodzi jak poloze kobite biustem do gory zaraz nizej mikrofonu.

Sory za offtopic.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

Ryszard,

jedno mnie zastanawia. Z tego co czytam wnioskuje ,że metodą na uzyskanie niskiego basu z dipola jest zastosowanie jak najszerszych ścianek . Ale twoje woofery do quadów miały małą ściankę , to znaczy ,że stosowałes jakąś sztuszkę ( rezystor szeregowy , aktywny filtr ? )

>>mam w pamięci żywe wrażenia z dipolowych dopalaczy grających w towarzystwie Quada (te co stały w garażu). Bas był nieokrzesany

...there is no spoon...

w wątku o dipolach. W tej formie "H" musi być korekcja - filtry na op ampach. Linki w drugim wątku.

Wpadłem do kompa by się pochwalić wrażeniami - lekka modyfikacja położenia i jestem w raju (nie wiem jak długo to potrwa...) No ale to nie ten wątek

 

A pomiary - jak zrobić sensowne pomiary kiedy kolumny trzeba ustawić bezsensownie ?

 

Przepraszam za offtopic z tymi FALami i Heilem...

Ja robiłbym klasycznie. mikrofon oddalony 1 metr od głosników , głosniki ustawione w takiej pozycji w jakiej graja najlepiej , mikrofon stoi na linii udsłuchu ( środek kanapy do mierzonego głosnika -np prawego ), na wysokości tweetera .Mierzysz tylko jeden głosnik.

...there is no spoon...

jak ustawiacie mick dla pomiaru poszczegolnych glosnikow a potem calosci ??

czy przesuwacie po wysokosci ?? czy mick na wysokosci gwizdka (uszu sluchajacego )i przy pomiarze gwizdka jest to prosto w srodek gwizdka a przy pomiarze woferka mick skrecony w dol ??

tdrozd, 16 Lut 2006, 02:10

 

Pytasz o typowe pomiary czy pomiary tego co ma Ryszard? Jego głośniki nie mieszcza sie w kategoriach przyjetych jako klasyczny układ wiec mierzyć tez inaczej trzeba.

...there is no spoon...

Ja daję mikrofon pomiędzy głośniki w układzie TW.

 

W przypadku pomiaru samych głośników na osi. Pomiar Nearfield około 10cm od membrany (pozwala się "pokazać" baffle step).

Igod,

10 cm i widac efekt oddziaływania ścianki ? Chyba nie ...chociaz może jak jest wąska ścianka , rzędu 20 cm ale jak szeroka ( 30 i więcej ) to nawet z 50 cm wychodzi inaczej niz z metra . Kiedys mierzyłem głosniki zamontowane w ściance o ser. 56 cm . Tu dopiero odległośc mikrofonu pokazywała róznice - do 4 db przy odległości 0,5m w stosunku do 1m .

Też lubię mierzyć woofer tak blisko ale wtedy robię on axis z dużą bramką ( np 30ms) . Sprawdź przy okazji i napisz co o tym myślisz . Dla mnie bomba w zakresie 200-1000Hz.

...there is no spoon...

Przy ściance 19cm jest niewielka różnica. Kompensowanie baffle-step całkowicie jest według mnie złe, bo pomieszczenie i tak podbije dół. Jeśli mam płasko to potem tego basu może być za dużo. A kolumny stawia się przeważnie pod ścianą... nasze wspaniałe M.

 

Przy 50cm zapewne różnicy nie będzie, ale ja takich wielkich kolumn do domu nie robię. Toż to szersze od Altusa :-)

 

 

Kiedyś spróbuję pomierzyć... natomiast swój zestawik do SW sprzedałem. Za dwa tygodnie przeprowadzam się "za miedzę" i będę miał dostęp do niezłego sprzętu. W przyszłości chciał bym porównać SW z czymś naprawdę referencyjnym.

Np. Focal 5W 4211 - on axis 10 cm . z filtrem oczywiście - wykres górny i dla porównania on axis z 1 metra - wykres dolny . Widac ,że w okolicy 2kHz jest juz 2db różnicy . Z 1 metra jest wyższy poziom więc to jest wpływ ścianki .

...there is no spoon...

Ups, jak zwykle nie załączyłem zdjęć do poprzedniego wpisu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

ArturP

mikrofon spaliłeś czy lampe przegrzałeś w pre? Nic nie publikujesz? Zrobiłem momiar szumem różowym ustawienia ala Szemis(kolumny naprzeciwko). Jest bardzo liniowo w środku pasma a skraje nieciekawie. Przestrzeń i obecność fantastyczna.

Behringerem DEQ2496 wyrównałem pasmo , tak z ciekawości i jakby zabrzmaiło pasmo dość wyrównane ..... i jednak tak duże ingerencje cyfrowe zabija bardzo dużo mikro informacji - wolę bez cyfry (jak zwykle) choć miło posłuchać na prawie systemu który usiłuje upodobnić się do najlepszych (w tej dziedinie) kolumn świata - Thiel.

Sprzęt twój jest już spakowany i w zasadzie do odbioru . Chwilowo nie robię nic poza obudową do głosników magazyniera . Wystwiłem na allegro swoje przetworniki- zmieniam koncepcję więc te nie będa mi potrzebne .

Moje Behringery miałem odebrac w czwartek ale okazało sie ,że ,, towar nie dojechał " - jak za Gierka! Nie było to poważne z ich strony , zreszta czułem brak kompetencji , lanie wody i obiecanki od pierwszej rozmowy z ich handlowcami .Zamówiłem taki sam zestaw jak twój we Wrocławiu - ciekawe kiedy mi to dostarczą .

 

Swoja droga to ciekawe ,że behringer sprzedaje się tak ,że nie nadążają z produkcją...

...there is no spoon...

Wrocław jest solidniejszy! A Behringer oferuje naprawdę dużo za uczciwe pieniadze. Odkąd produkują wszystko w Chinach. Obecne ceny są około 2 razy niższe, a w niektórych przypadkach nawet 5-6 razy , jak mikrofon ECM!

 

nikt nie zwrócił uwagi na moją prowokację z THIEL ? ;-) Zgadzacie się?

 

Na tych kolumnach (obcowałem z 7.1) można kalibrować swój sprzęt pomiarowy !

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.