Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel cyfrowy-zmiana-Klotz na Stereovox


rogus

Rekomendowane odpowiedzi

Krzemien - jestes dla mnie gościem. Dla ciebie nawet argumenty używane przez Profesora Malcolma Omara Hawksforda, opublikowane w oficjalnym biuletynie AES, nie są "dostatecznie przekonujące".

 

Jeżeli to cie nie przekonało, to już nic cię nie przekona.

 

Żyj w błogim przekonaniu, że świat nie ma dla ciebie tajemnic. Z Bogiem.

 

PS. Odtwarzacz zintegrowany na który się powołujesz i kombinacja CDT + DAC to dwie inne "pary kaloszy". Ale nieważne.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Wiesz co? Miałem dzisiaj dostatecznie dużo czasu aby zapoznać się z podaną przez Ciebie literaturą, dużą część z niej znalazłem zresztą na stronach stereophile (pytanie retoryczne: którą?). Artykuł "Is the AESEBU/SPDIF Digital Audio Interface Flawed?" przeczytałem także. Ciekawe, że zawarte tam konkluzje przedstawiają sprawę w nieco innym, mniej dramatycznym świetle. Pozostawiam to zresztą ocenie innym uczestnikom forum:

 

Is the digital audio interface flawed? We have examined the possibilities of both amplitude

and timing errors corrupting audio data transmitted across an interface. The probability of

received amplitude errors is not high, and indeed are most likely to occur in the preamble of

each interface subframe. This means that if a receiver can lock onto an incoming interface

signal, then the audio word values are safe! However jitter remains a concern; several jitter

mechanisms exist for the biphase-mark encoded signal, the biggest problem being that of

bandwidth limitation at any stage of the interface. We have shown that band-limited interface

jitter has a strong relationship to the bit structure of the serial interface code, and hence can

be highly correlated with the transmitted audio data. Measurements have confirmed jitter

levels of higher than 1 ns in an above average interface circuit.

 

A postać profesora Hawksforda jest dość ciekawa. O ile pamiętam to taki ekscentryczny anglik od 'mikrodiód' na złączach, nie mam pewności, czy warto go traktować poważnie...

Krzemień - znowu przeczytałeś i nic nie zrozumiałeś ... typowe dla ciebie. Niby rozumiesz, a nic nie rozumiesz. Tekst który przytaczasz mówi o tym że w cyfrowym audio nie wystepują amplitude errors (czyli zamiana o w 1 i na odwrót) natomiast jak najbardziej potwierdza istnienie jittera. Więc o co chodzi ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Polecam więc szanownej uwadze następującą część:

 

"several jitter mechanisms exist for the biphase-mark encoded signal, the biggest problem being that of

bandwidth limitation at any stage of the interface"

 

oraz

 

"We have shown that band-limited interface jitter has a strong relationship to the bit structure of the serial interface code, and hence can be highly correlated with the transmitted audio data."

 

Trudno się z tym nie zgodzić, to są oczywistości. Ale ja się Ciebie pytam: gdzie w _poprawnie_ skonfigurowanym torze transmisyjnym, z uwzględnieniem przyzwoitej elektroniki - bo przecież nie omawiamy przypadków ekstremalnych, do których cały czas chętnie sięgasz [3 m interkonekt, 100% odbicia, niewłąściwa impedancja kabla, kabel o paśmie 1 MHz, itp.) - masz do czynienia z bandwidth-limiting?

Krzemien - naprawdę nie mam juz do ciebie siły i obiecuje ostatecznie porzucić ten watek to tym wpisie.

 

Profesor Hawksford pokazał 3 możliwe przyczyny powstawania jittera. Użył przypadków trochę ekstremalnych, ale zrobił to po to aby uwidocznic poblem, a nie po to aby kogokolwiek oszukać.

 

Piszesz, że 10mV RMS of noise to dużo. Masz rację. Przyjmijmy zatem 1/10 tego, czyli 1mV RMS. Tyle już łatwiej "naindukować" w kablu. Zamist 500ps jittera zrobi się nam zatem 50ps jittera. Ale jitter od tego nie zniknie !

 

Podobnie z pozostałymi czynnikami. Tu 50ps, tam 30, tam 10 i jeszcze gdzie indziej 10 i mamy gotowe 100ps jittera.

 

Dla mnie jest to jasny naukowy powód, dla którego kable cyfrowe MOGĄ brzmieć inaczej. Czy graja inaczej ze wzgledu na te a nie inne przyczyny ? Nie wiem. Nie mam dostatecznie dużej wiedzy, aby polemizować z prof. Hawksfordem.

 

Jeżeli ty taka wiedzę posiadasz - świetnie - powinieneś zastanowić sie nad opublikowaniem swoich przemysleń w kolejnym dzienniku AES. Wielu inzynierów pracujących dla najwiekszych korporacji będzie ci wdzięcznych.

 

Tymczasem - proponuję zamknąć ten temat.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

  • 1 rok później...

dzięki uprzejmości Rogusa, na spokojnie posłuchałem sobie cyfrówkę Stereovoxa HDXV (wczesniej miałem Bedea), no i niestety, czeka mnie zakup... robi się 3D, i ta czystosć, brak brudów oraz scena rozciąga się w głąb... dobry dobry..

  • 8 miesięcy później...

Cześć zorro.

Mam dylemat który kabel wybrać: stereovox xv2 czy audio note an-vz.

Jakie masz doświadczenia ze stereovoxem xv2, czy wogóle należy porównyważ jeden do drugiego a może to są dwie odmienne ligii-proszę pomóż?

Pzdr

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.