Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  
Czyli kluczowe bylo by znalezienie sposobu wizualizowanie rozkladu predkosci wzdluz trasy.
Zabawy ciag dalszy, szukamy


Znalazlem

Poniewaz z jednej strony ten temat mnie w pewnym stopniu „technicznie“ zainteresowal, a z drugiej strony, mamy tutaj kilku ekspertow, ktorzy sa w stanie pewne aspekty fachowo i krytycznie ocenic, wykorzystam ta okazje i „drąże“ ten temat dalej.

Co znalazlem?

Okazalo sie, ze mam trzy zrodla informacji o przejechanej trasie i o moim wysilku na tej trasie w funkcji / wzdluz przebiegu trasy

1. Licznik i aplikacja Boscha (lepsza niz myslalem, wiec dotychczas nigdy nie uzywalem)
2. Komoot
3. Dane rejestrowane przez moj prosty nareczny FitBit Versa 4, ktore mozna analizowac w odpowiedniej appce.

Aby calosc przetestowac zrobilem mala runde, 14,3km (6,3km asfalt, 8km las), 36 minut, srednia 23,7km/h

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i porownalem / skorelowalem wyniki z Boschem i Fitbit

Zaczne od Boscha, bo te wyniki wydaja mi sie najdokladniejsze (moge z milimetrowa dokladnoscia podac obwod opon, mierzyc odleglosc, predkosc i nie jestem zdany na GPS).

Bosch pokazuje

IMG_1791.thumb.jpg.d270835b2631a3ce8191c7ef58559bc2.jpg

i do tego te dane, ktore nam ostanio brakowaly, czyli wartosci parametrow w funkcji drogi


IMG_1793.thumb.jpg.8a4e762d9a07eba5640d48934587cb4c.jpg

IMG_1794.thumb.jpg.bf632d41a5b1cfcf88aeeb8dbafbb885.jpg

IMG_1795.thumb.jpg.b28fd48876a0b7bea658b5b2d569b38c.jpg

Mysle ze najciekawsze z nich to ten pierwszy (aktualna predkosc) i ostatni (aktualna moc rowerzysty).
Moja obserwacja „na oko“ w trakcie jazdy to
- aby przekroczyc na asfalcie 25km/hj i jechac 100% bez elektryki, musze zainwestowac okolo 125-130W.
- dla 30km/h potrzeba ok 170-180W

A teraz co pokazuje FitBit

Widac male odchylki GPSa w dokladnosci pomiaru odleglosci -> 13,76km (czyli o 4% za malo). Pomiar wysokosci pasuje.

Ale za to znowu mam rozklad predkosci w funkcji trasy

IMG_7595.thumb.jpg.41bc01a5ffe0a74df46fc44102869a4f.jpg

IMG_1801.thumb.jpg.a3a3a4c1ede89566a6c6c81c865bfee1.jpg


Rozklad stref obciazenia i pulsu w funkcji trasy

IMG_7593.thumb.jpg.572df265e24b92568604e9352335e89f.jpg

IMG_1802.thumb.jpg.f30ed64190eec56f768015d8cfa72988.jpg 

Czy ta korelacja wyglada sensownie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PS.
Wada takich „przedsniadaniowych“ zamiast wieczornych rundek:
cieszylem sie, ze spalilem 400kcal, a potem zjadlem na sniadanie 2 kromki chleba + 3 jajca, czyli 500kcal i juz caly wysilek szlag trafil

21 minut temu, xajas napisał:

PS.
Wada takich „przedsniadaniowych“ zamiast wieczornych rundek:
cieszylem sie, ze spalilem 400kcal, a potem zjadlem na sniadanie 2 kromki chleba + 3 jajca, czyli 500kcal i juz caly wysilek szlag trafil

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lepiej wspomagać się w takim przypadku kompresorem i wtłoczyć jakieś 10 litrów powietrza. Żołądek napełniony a kalorii ,,0"...😝

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Kurde ja mam za mały mózg na te wszystkie parametry...

 

Cieszę się jedynie, że mam zajebistą przemianę materii i raczej mam duży problem by przytyć niż schudnąć. Kilogramy mi lecą ostatnio w dół mocno.

 

Muszę kupić sobie pasek tętna marki polar 

Lepiej wspomagać się w takim przypadku kompresorem i wtłoczyć jakieś 10 litrów powietrza. Żołądek napełniony a kalorii ,,0"...

Od pewnego czasu kompensuje to woda, zapijam sie na amen.
Po czesci funkcjonuje i jest zdrowe. Tylko trzeba czesto… no wiesz co

Kurde ja mam za mały mózg na te wszystkie parametry...



U nas jest takie powiedzenie: „kto nie ma w glowie, ten ma w nogach“. Ty masz w nogach.

Zartuje

Wiesz ze cie podziwiam.
I zazdroszcze ci nog

Lecacych w dol kilogramow tez. Chetnie oddam.
2 godziny temu, Szkice napisał:

Cieszę się jedynie, że mam zajebistą przemianę materii i raczej mam duży problem by przytyć niż schudnąć. Kilogramy mi lecą ostatnio w dół mocno.

Jeżeli nie jest to zasługa sportu i roweru to polecam zrobić markery nowotworowe!

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

2 minuty temu, cortes napisał:

Jeżeli nie jest to zasługa sportu i roweru to polecam zrobić markery nowotworowe!

Kiedyś ważyłem poniżej 70 kg przy 182 cm zawsze byłem kościsty. Dopiero po lekach przytyłem do normalnej wagi 80 + i to się utrzymuje. Chudnięcie to raczej rower i upały, w które jem ze dwa i pół posiłku dziennie 😁

12 minut temu, xajas napisał:


Od pewnego czasu kompensuje to woda, zapijam sie na amen.
Po czesci funkcjonuje i jest zdrowe. Tylko trzeba czesto… no wiesz co

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )




U nas jest takie powiedzenie: „kto nie ma w glowie, ten ma w nogach“. Ty masz w nogach.

Zartuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiesz ze cie podziwiam.
I zazdroszcze ci nogemoji106.png

Lecacych w dol kilogramow tez. Chetnie oddam.

Kiedyś omijałem podjazdy, teraz ich szukam. To lepsze niż zjazdy 😛

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 hours ago, xajas said:

Ale to niezaspakaja ciekawosci, jak to dziala

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I dopiero wtedy wiesz, na jaki respekt i uznanie zasluguja takie imprezy
 

Przyjemnie sie oglada ale to taka rekreacja. Prawie zupelny brak singletrackow i technicznych podjazdow. Nie musi byc 20% a moze np 12% ale duze kamienie i taki podjazd dopiero da w kosc. Taki dystans i tyle do gory to dpiero na szosie da w kosc zakladajac ze nie ma przerw oczywiscie i miescimy sie np w 6.5 godz (dobry wynik dla szosowca amatora) - oczywiscie czas bedzie duzo zalezal od warunkow (glownie chodzi o wiatr).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 hours ago, xajas said:

Zaczne od Boscha, bo te wyniki wydaja mi sie najdokladniejsze (moge z milimetrowa dokladnoscia podac obwod opon, mierzyc odleglosc, predkosc i nie jestem zdany na GPS).

Niekoniecznie. Obecnie GPS (jesli odbiornik jest dobrej jakosc jest dosc dokladny - co innego wysokosc. Mierzenie opony tez jest obarczone bledem - ugiecie opny ciezko zdefiniowac.

4 hours ago, xajas said:

- aby przekroczyc na asfalcie 25km/hj i jechac 100% bez elektryki, musze zainwestowac okolo 125-130W.
- dla 30km/h potrzeba ok 170-180W

Zrob test i to bedzie najbardziej dokladne (oczywiscie tam i z powrotem po tej samej trasie).

Ciag dalszy...

Poza tym te wykresy nie wygladaja najlepiej takie bardzo 'proste' kwestia aplikacjii???

Oto moj np z wczoraj (moc) tylko 20km bo specjalny trening sobie zrobilem (wiatr 50km/h !). Zwroc uwage na gestosc pomiaru, 'ups & downs', miejsca gdzie pokazuje '0', itp. Srednia moc wczoraj to 197W. Ten twoj wyglada jak prawie wygenerowany przez algorytm Bosha ale moge sie mylic oczywiscie.

Acha i jeszcze jedno warto zwiekszyc kadencje do 90 obr/min robi to duza roznice.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jackk

Jaką macie pozycje na rowerze górskim? Czy wasza noga jest wyprostowana przy ułożeniu stopy na pedale, który jest w najniższym miejscu? Wszzystkie metody mierzenia wysokości siodełka u mnie się nie sprawdzają.

 

Ostatnio zauważyłem po zdjęciach, że sztyce na początku jazdy na obecnym rowerze mam kilka centrymetrów więcej ustawioną niż jeszcxze miesiąc temu. Teraz od osi supportu to jakieś 71 cm (jeszcze pare tygodni tem,u było 65!) - wróciłem też do ustawienia przód/tył cofnąłem mniej więcej do tego co było i wrócił komfort na siodełku. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
Zrob test i to bedzie najbardziej dokladne (oczywiscie tam i z powrotem po tej samej trasie).

Jaki test?
Przez cala droge obserwowalem licznik (nastawilem sobie predkosc i moc) by obserwowac ta zaleznosc
Ciag dalszy...
Poza tym te wykresy nie wygladaja najlepiej takie bardzo 'proste' kwestia aplikacjii???
Oto moj np z wczoraj (moc) tylko 20km bo specjalny trening sobie zrobilem (wiatr 50km/h !). Zwroc uwage na gestosc pomiaru, 'ups & downs', miejsca gdzie pokazuje '0', itp. Srednia moc wczoraj to 197W. Ten twoj wyglada jak prawie wygenerowany przez algorytm Bosha ale moge sie mylic oczywiscie.
Acha i jeszcze jedno warto zwiekszyc kadencje do 90 obr/min robi to duza roznice.



Niestety, na dokladnosc wykresow nie mam wplywu. To proste aplikacje i oczywiscie wygenerowany przez Boscha, bo nie Real-time transmisji tych danych do innych, bardziej zaawansowanych aplikacji. Co prawda jest opcja pozniejszego eksportu danych do Smava, ale ta dokladnosc nei jest mi wazna/potrzebna.
Co mnie bardziej interesuje to dlaczego kadencja 90.
Przyznaje, ze taka wysoka ladencje odczuwam za „niekomfortowa“ i zawsze spadam/dobieram tak przelozenia, ze poruszam sie srednio w granicach 78-80 (co widac powyzej na wykresie.

Dzieki

Ciężko wiarygodnie odnieść się do tych wykresów. Z pierwszego, tak na oko, to można powiedzieć że jechałeś cały czas ze wspomaganiem i na krótko 5 razy coś tam depnąłeś mocniej. 120-130W to bardzo mało, taka rekreacyjna jazda, choć i tu ciągle nie wiemy czy to wiarygodna wartość. Ale nawet z tego wykresu prędkości wynika, że rzadko przekraczałeś średnią prędkość, utrzymywałeś ją za to dość liniowo, co normalnie jest prawie niemożliwe. To zasługa wspomagania. I jak widzisz nie spędziłeś za dużo czasu bez silnika, o czym pisaliśmy wcześniej.
Tętno mierzone z nadgarstka w ogóle nic nie jest warte. Żeby zmierzyć właściwie musiałbyś mieć opaskę. U mnie różnica w pomiarach to ok. 20ud/min, czyli bardzo dużo.

Generalnie ciężko przeanalizować takie wykresy. Najlepiej byłoby gdyby ta aplikacja wypluła dane typu: czas bez wspomagania, Waty bez wspomagania, dystans bez wspomagania.

 

28 minut temu, Szkice napisał:

Jaką macie pozycje na rowerze górskim? Czy wasza noga jest wyprostowana przy ułożeniu stopy na pedale, który jest w najniższym miejscu? Wszzystkie metody mierzenia wysokości siodełka u mnie się nie sprawdzają.

 

Ostatnio zauważyłem po zdjęciach, że sztyce na początku jazdy na obecnym rowerze mam kilka centrymetrów więcej ustawioną niż jeszcxze miesiąc temu. Teraz od osi supportu to jakieś 71 cm (jeszcze pare tygodni tem,u było 65!) - wróciłem też do ustawienia przód/tył cofnąłem mniej więcej do tego co było i wrócił komfort na siodełku. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciężko mi sie odpisuje na twoje wpisy, bo czasami jak palniesz jakiś tekst to ręcę opadają. Piszesz ile to nie jeździsz na rowerze, a teraz pach - majdrujesz sztycą o 6cm!!! i nie wiesz jak jest dobrze? Dostałeś rower na komunię i od tego czasu nie podnosiłeś siodełka? Ja jak ruszę o 3 mm to czuję różnicę, dropery w mtb opuszczają się o 6cm na zjazdy (DT).

Jak już tak stoisz przy tej ścianie to połóż środek stopy na pedałach i zakręć parę razy do tyłu. Tylko nie do przodu bo szkoda okna. Przy kręceniu powinieneś mieć bardzo lekko ugięte kolana. To taki domowy sposób.
Mam też wrażenie, że siodełko masz za bardzo przesunięte do przodu i na pewno za krótki mostek. Nie bolą cię plecy? W ogóle to wygląda to, jakby to był za mały rower dla ciebie.

4 minuty temu, xajas napisał:

To ze te 120-130W w porownaniu z powyzszymi 197W Jackka to malo, to jest oczywiste, ale skad te watpliwosci w poprawnoscc tego pomiarru tych wartosci?

... no bo sam napisałeś:
Moja obserwacja „na oko“ w trakcie jazdy to
- aby przekroczyc na asfalcie 25km/hj i jechac 100% bez elektryki, musze zainwestowac okolo 125-130W.
- dla 30km/h potrzeba ok 170-180W

Zobacz, że jakbyś nałożył na siebie wykres prędkości i mocy, to jednak widać że jak dołożyłeś trochę Watów od siebie to prędkość w tym momencie rosła. Tak samo powinno zachować się tętno, z lekkim opóźnieniem, ale powinno znacznie podskoczyć.

Jutro wstawię jakiś wykres od siebie, sam zobaczysz że trudno je analizować. Tyle że Garmin wiele rzeczy liczy sam i podaje jakieś wartości. Np. gdybym patrzył na wykres prędkości , to za za chiny ludowe nie wiedziałbym jaka jest średnia prędkość, tak jest dokładny (poszarpany) wykres.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
13 minut temu, Allmr napisał:

Ciężko mi sie odpisuje na twoje wpisy, bo czasami jak palniesz jakiś tekst to ręcę opadają. Piszesz ile to nie jeździsz na rowerze, a teraz pach - majdrujesz sztycą o 6cm!!! i nie wiesz jak jest dobrze? Dostałeś rower na komunię i od tego czasu nie podnosiłeś siodełka? Ja jak ruszę o 3 mm to czuję różnicę, dropery w mtb opuszczają się o 6cm na zjazdy (DT).

Jak już tak stoisz przy tej ścianie to połóż środek stopy na pedałach i zakręć parę razy do tyłu. Tylko nie do przodu bo szkoda okna. Przy kręceniu powinieneś mieć bardzo lekko ugięte kolana. To taki domowy sposób.
Mam też wrażenie, że siodełko masz za bardzo przesunięte do przodu i na pewno za krótki mostek. Nie bolą cię plecy? W ogóle to wygląda to, jakby to był za mały rower dla ciebie.

Przy silnej skoliozie i jeździe z plecakiem nie odczuwam większych bólów,  ta domowa metoda to chyba chodzi o pięte żeby położyć na pedałach i kręcić tak do tyłu i wtedy stopa powinna być maksymalnie wyprostowana.  

 

No sam nie wiem jak do tego doszło 🙂 Przez te dojazdy do pracy - czasem się luzował ten zacisk i na oko wkładałem. Teraz jezdze bardziej swiadomie i każdy defekt, czy ból analizuje. U mnie przesunięcie siodełka do przodu o 1 cm był złym pomysłem a doszedłem do tego po roku :-) Z wysokością to już w ogóle masakra, jak zobaczyłem zdjęcia sprzed paru lat to wbiło mnie w fotel. Ale jak móie przez ostatni czas były to dojazdy do pracy - praca fizyczna i weekendy przesypiałem i nie było dalekich tras, które by to zweryfikowały 🙂

 

Edytowane przez Szkice
Ale nawet z tego wykresu prędkości wynika, że rzadko przekraczałeś średnią prędkość, utrzymywałeś ją za to dość liniowo, co normalnie jest prawie niemożliwe. To zasługa wspomagania..
 


Tego nie za bardzo rozumiem. Jesli porownam ponizsze dwa wykresy, to na moje oko nie dostrzegam duzej roznicy miedzy przebiegami predkosci i mocy. Obydwa sa stosunkowo „liniowe“ i skorelowane ze soba, wiec niezaleznie od tego „czy to duzo czy malo“, to utrzymanie liniowosci predkosci nie moze byc efektem bardzo zroznicowanego podzialu mocy silnik/nogi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
IMG_7598.thumb.jpg.6bec5c9fd79c053deb0d963f84071320.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przesuwanie siodełka tył-przód dokonuje się w odstępach 2-3 mm. I ma to ogromny wpływ na wydajność pedałowania! 

Rower służy do zarżnięcia się, a wycieczka jest PRZY OKAZJI!!! Odwracanie tego kupnem elektryka jest niemęskie. Żadne jeżdżenie z żoną tego nie usprawiedliwia. Nic tak nie unosi jak endorfiny po mocnej jeździe. Mocnej, czyli do wypalenia cukrów do zera, tak że ledwie się wraca do domu. 

Analizowanie czy nas wsparł silnik, czy nie jest.... nie przystoi twardzielowi. 😁

"Tynk pożera dźwięk" 747

2 minuty temu, Szkice napisał:

No sam nie wiem jak do tego doszło 🙂 Przez te dojazdy do pracy - czasem się luzował ten zacisk i na oko wkładałem. Teraz jezdze bardziej swiadomie i każdy defekt, czy ból analizuje. U mnie przesunięcie siodełka do przodu o 1 cm był złym pomysłem a doszedłem do tego po roku :-) Z wysokością to już w ogóle masakra, jak zobaczyłem zdjęcia sprzed paru lat to wbiło mnie w fotel. Ale jak móie przez ostatni czas były to dojazdy do pracy - praca fizyczna i weekendy przesypiałem i nie było dalekich tras, które by to zweryfikowały 🙂

A nie masz ciągle za bardzo do przodu tego siodełka? Jaki to rozmiar ramy?

Ja ma taki patent na sztycę - jak już mam ustawione dobrze, to biorę czarną taśmę izolacyjną i okręcam sztycę parę razy przy zacisku. Później jak wyjmuje sztycę, to nic nie muszę mierzyć tylko wsuwam do taśmy i cześć. Jak się sztyca opuści, to też widać podwiniętą taśmę.

10 minut temu, xajas napisał:

 


Tego nie za bardzo rozumiem. Jesli porownam ponizsze dwa wykresy, to na moje oko nie dostrzegam duzej roznicy miedzy przebiegami predkosci i mocy. Obydwa sa stosunkowo „liniowe“ i skorelowane ze soba, wiec niezaleznie od tego „czy to duzo czy malo“, to utrzymanie liniowosci predkosci nie moze byc efektem bardzo zroznicowanego podzialu mocy silnik/nogi
 

 

Z kolei tego ja nie rozumiem.

Idę na piwo. Zapraszam korespondencyjnie. Cześć.

1 hour ago, xajas said:

Jaki test?
Przez cala droge obserwowalem licznik (nastawilem sobie predkosc i moc) by obserwowac ta zaleznosc

Chwilowa predkosc a predkosc srednia to jest inna sprawa jesli chodzi o moc. Bardzo proste testy a raczej dwa. 5km w obie strony na plaskim asfalcie przy bezwietrznej pogodzie pierwszy przy wylaczonym wspomaganiu a drugi raz przy wlaczonym (np.eco). I porownac rezultaty. Trzymamy predkosc 25km/h np.

47 minutes ago, Allmr said:

Ale nawet z tego wykresu prędkości wynika, że rzadko przekraczałeś średnią prędkość, utrzymywałeś ją za to dość liniowo, co normalnie jest prawie niemożliwe. To zasługa wspomagania. I jak widzisz nie spędziłeś za dużo czasu bez silnika, o czym pisaliśmy wcześniej.

Wlasnie o tym pisalem. Oto moj wykres z wczorajszej jazdy oczywiscie nie jest plasko choc absolutnie nie gorzyscie no i wialo jak cholera wiec predkosc tez sie zmienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jackk
19 minut temu, Allmr napisał:

A nie masz ciągle za bardzo do przodu tego siodełka? Jaki to rozmiar ramy?

Ja ma taki patent na sztycę - jak już mam ustawione dobrze, to biorę czarną taśmę izolacyjną i okręcam sztycę parę razy przy zacisku. Później jak wyjmuje sztycę, to nic nie muszę mierzyć tylko wsuwam do taśmy i cześć. Jak się sztyca opuści, to też widać podwiniętą taśmę.

też tak robiłem z taśmą. Teraz mam markerem zaznaczone. 

 

Moste ma jakieś 8.5 cm a rower ma rozmiar 19.5 tzn rama czyli prawidłowo - bo mam 182 cm

 

Cofnąłem troszkę siodełko o poł centymetra jest metoda - ze śrubką i sznurkiem tez do ustawienia tej wartości

Edytowane przez Szkice
1 hour ago, Szkice said:

Ostatnio zauważyłem po zdjęciach, że sztyce na początku jazdy na obecnym rowerze mam kilka centrymetrów więcej ustawioną niż jeszcxze miesiąc temu. Teraz od osi supportu to jakieś 71 cm (jeszcze pare tygodni tem,u było 65!) - wróciłem też do ustawienia przód/tył cofnąłem mniej więcej do tego co było i wrócił komfort na siodełku. 

Wg mnie bardzo dobra metoda jest tzw. metoda Lemonda (na szose ale tutaj tez sie nada). Oczywiscie sa bardziej precyzyjne ale ta daje dobre rezultaty nie tylko jesli chodzi o wysokosc siodelka ale o pozycje przod-tyl. I dopiero jak to styknie dobieramy mostek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, jackk napisał:

Wg mnie bardzo dobra metoda jest tzw. metoda Lemonda (na szose ale tutaj tez sie nada). Oczywiscie sa bardziej precyzyjne ale ta daje dobre rezultaty nie tylko jesli chodzi o wysokosc siodelka ale o pozycje przod-tyl. I dopiero jak to styknie dobieramy mostek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

no to wg tej metody powinienem  mieć siodłeko na ponad 73 cm a mam na jakieś 71 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Wlasnie o tym pisalem. Oto moj wykres z wczorajszej jazdy oczywiscie nie jest plasko choc absolutnie nie gorzyscie no i wialo jak cholera wiec predkosc tez sie zmienia


U mnie bylo plasko (40m) i bez wiatru, wiec skad by sie te roznice mialy brac?

Oczywiscie porownywalem/obserwowalem chwilowa moc w relacji do chwilowej predkosc.

Nie jestem pewny, czy moc bedzie pokazywana, jesli naped zostanie zupelnie wylaczony.

Zobaczymy.

Ponizej jest to o czym chyba mowi Allmr. Lekkie tempo na 190W i tetno 151. Pierwsze 15min 75% lekko pod gore (gradient 4.5% max) i 3 segmenty wiec tetno rosnie ale potem dosonale widac zaleznosc tetna (czerwony wykres) od wykresu mocy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Szkice napisał:

też tak robiłem z taśmą. Teraz mam markerem zaznaczone. 

 

Moste ma jakieś 8.5 cm a rower ma rozmiar 19.5 tzn rama czyli prawidłowo - bo mam 182 cm

 

Cofnąłem troszkę siodełko o poł centymetra jest metoda - ze śrubką i sznurkiem tez do ustawienia tej wartości

Środek kolana ugiętego pod kątem 90 stopni ze stopą opartą  na pedale w pozycji jazdy ( czyli pozycja obu pedałów na tej samej wysokości wpiętych) powinien się korelować z osią pedała. 

Długość mostka najprościej. W pozycji jazdy kierownica powinna się pokrywać z piastą koła przedniego patrząc na nią z góry. Innymi słowy kierownica powinna piastę zasłaniać. Widzimy piastę za kierownicą , za krótki. Przed kierownica , za długi. Cm w tą czy tamtą jest w granicach tolerancji. Zaznaczę , że to najbardziej ogólna zasada.

2 godziny temu, Allmr napisał:

Tętno mierzone z nadgarstka w ogóle nic nie jest warte. Żeby zmierzyć właściwie musiałbyś mieć opaskę. U mnie różnica w pomiarach to ok. 20ud/min, czyli bardzo dużo.

Sporo się zmieniło ostatnio. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak widać w przypadku najnowszych czujników garmina różnice są tylko na początku. 

Z tego filmu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

2 minutes ago, Tyrion.L said:

Środek kolana ugiętego pod kątem 90 stopni ze stopą opartą  na pedale w pozycji jazdy ( czyli pozycja obu pedałów na tej samej wysokości wpiętych) powinien się korelować z osią pedała. 

Długość mostka najprościej. W pozycji jazdy kierownica powinna się pokrywać z piastą koła przedniego patrząc na nią z góry. Innymi słowy kierownica powinna piastę zasłaniać. Widzimy piastę za kierownicą , za krótki. Przed kierownica , za długi. Cm w tą czy tamtą jest w granicach tolerancji. Zaznaczę , że to najbardziej ogólna zasada.

Zgoda ale to rady raczej na szose. Na jego rower to siodelko niewatpliwie troche do przodu. Ile? To juz musi sam wyprobowac.

5 minutes ago, przemak said:

Sporo się zmieniło ostatnio.

Tak czy tak. Zegarkow na rower nie polecam a szczegolnie na MTB. Mala kraksa i mozna porzadnie uszkodzic.

6 godzin temu, jackk napisał:

Zgoda ale to rady raczej na szose. Na jego rower to siodelko niewatpliwie troche do przodu. Ile? To juz musi sam wyprobowac.

 

Do przodu? Chyba do tyłu.

Do przodu już miałem cm przesunięte i wróciłem do ustawienie wcześniejszego bo jest większy komfort 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.