Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny Unitra Tonsil-jaki wzmacniacz?

Bobas87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym prosić Państwa o pomoc ponieważ jestem amatorem jeśli chodzi o sprzęt grający. Posiadam głośniki firmy Unitra Tonsil (?) ZG 40/8 60W 8ohm rok 1980. I w czym jest problem? Otóż w/w głośniki były podłączone do wzmacniacza firmy Technics. Palił on cały czas głośniki nr 3 (zdjęcie) i spalił gł nr 5 (zd). Wzmacniacz został sprzedany kolumny wyniesione na strych. Chcę je uruchomić lecz najpierw prosiłbym o małą pomoc. Oto dane głośników:

Patrz zdjęcie:

1 - Tonsil GDWK 9/80 40W 8 ohm

2.- Tonsil GDN 25/40 40W 8 ohm

3. Alphard XE Star 30W 8 ohm ETP 120-1

4. Tzw Głośnik synchro

5. Alphard XE Star 150W Model NO.: HW1000 8 ohm 10" Woofer

I moje pytania:

1. Co musiałbym zmienić w głośnikach (kolumnach) aby chodziły stabilnie i grały czysto?

2. Co powodowało spalanie głośników? Wzmacniacz czy źle dobrane głośniki (patrz zdjęcie głoś nr3)? Jeśli głośniki to jakie powinienem kupić?

3. Chcę kupić wzmacniacz (najlepiej Technics’a - mam do niego zaufanie) w kwocie 300-400 zł pod te głośniki. Jaki najlepiej Waszym zdaniem?

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11400-100004842 1170287925_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/25235-kolumny-unitra-tonsil-jaki-wzmacniacz/

Ten głośnik nr 3. Alphard XE Star 30W 8 ohm ETP 120-1 to jakaś pomyłka, ma za małą moc, tam powinien być oryginalny Tonsil średniotonowy, a więc np GDM12/60 czy podobny - nie wiem dokładnie.

Glośniki spalił przesterowany wzmacniacz lub za duży posiom mocy na jego wyjściu. Nie kupuj Technicsa, dobre są tylko wysokie modele np SU-VX700, 800, 900, kup Denona, Yamahę, NADa, Grundiga, Marantza itp.

Głośnik nr 5 to była chyba membrana bierna - nie powinien być podłączony.