Skocz do zawartości
IGNORED

Kupno 1 samochodu


elfan.

Rekomendowane odpowiedzi

"ale mysle ze ten accord za 12tys(chya za tyle?),to dobra oferta,a napewno lepsza niz vectra,o ktorej zreszta mam zla opinie."

 

ok,ale ja nie byłem u górka,nie jechałem,nie sprawdzałem z mechanikiem jak tam kondycja silnika itd,wiec kto wie czy tak dobra to jest oferta....

Kurcze, chcialem jedynie w jednym momencie zasygnalizować ze jak cos, to mam takiego a nie innego accorda i pali tyle a tyle. Zeby mnie ktos zle nie zrozumiał, nie chce nikomu udowadniac na sile lub cos w tym rodzaju ze moja honda jest lepsza od tej Vectry itp. i nie wmawiam elfanowi ze powinien zamias Vectry wziac moją Honde bo jest lepsza, nic podobnego. To tak w ramach sporstowania.

Elfan, co do wypowiedzi tomka: "co do rocznika honda 95 rok to jak vectra 98r. tak sie trzymaja hondy.ople to 3 gatunek"

moim zdaniem niestety taka jest prawda. Mam znajomego, ktory od wielu wielu lat handluje samochodami a jest specjalistą od hondy, gość jest poprostu jak doktor i on mi powiedział jedno: słuchaj, tą hondą z tym silnikiem spokojnie mozesz zrobic 400-500 tys kilometrów. Są to duże i mocne motory ktore naprawde wiele wytrzymuja.

Zresztą co tu duzo ukrywać ale moim zdaniem klasa Hondy Accord na pewno nie równa sie klasie Opla Vectry.

Nie wiem czy jezdzileś jednym i drugim, bo ja tak, calkiem inny konfort jazdy.

Co do spalania to tak jak tutaj którys z forumowiczów słusznie stwierdził, duzy silnik wcale nie zawsze niesie za soba duze spalanie. Nawet na chlopski rozum da sie to prosto wyjaśnić. Zobacz, duzy samochod np taka honda accord z malym silnikiem spali napewno wiecej niz ta sama honda z duzym silnikiem. Dlaczego? a no dlatego ze jest to duzy i ciezki samochod ktory potrzebuje jednak sporego motoru do napedzenia go, tak mi sie przynajmniej wydaje

Nastęne mity:)

jak można twierdzić, że silniki japońskie nie nadają się do zagazowania??? Nie wiem jak z silnikami i-VTEC, ale pozostałe starsze modele można śmiało łaczyć z instalacją. Przykładowe stanowisko mechaników można przeczytać w najnowszym "MOTORZE", którzy twierdzą, że ze względu na jakość wykonania, to właśnie japońskie silniki można zagazować bez obawy. Przykład: Kolega miał Civica z 91 r 1,6 130KM DOHC i uwaga: 240tys przebiegu. Żadnych problemów. Drugi ma gaz w Acura(amerykańska Honda) Integra 1,8 140KM przebieg 280tys. i zero problemów. Kolejny plus: zamkniesz obrotomierz, czyli w tym przypadku ponad 8tys obrotów i silnikowi nic się nie stanie. W nowszych Hondach nie obejdzie się bez sekwencyjnych instalacji.

 

Co do spalania, to cała tajemnica tkwi w efektywności spalania mieszanki, a wcześniej jakości jej tworzenia, następnie efektywności przenoszenia mocy. I tu wkracza technologia. Bo jak to jest, że Civic 1,5 90KM z 92r pali 6,5-7l a Accord 2,0 157KM 2004r pali 8-9l ? Civic zasilany jest dwupunktowym układem wtryskowym Honda PGM-Fi, a Accord to ten sam uklad wtryskowy(!), tyle że wielopunktowy no i technologia i-VTEC. A co oznacza jazda na VTEC-u to wiedzą ci którzy tego doświadczyli...:) Więc trochę mnie bawią "TDIrajdowcy". Owszem, to wydajne diesle, podatne na tuning, ale... dobre do wożenia rodzinki, albo na wypad za miasto. NIe do czerpania radości z dynamicznej jazdy.

górek ale mi nie tylko o spalanie chdoziło...:)Wiekszy silnik koszty ubezpieczenia rosna...dla mnie 1.8 to juz jest wypas i duzy motor...:)A Ty mi tu o 2.2....A codo klas,to wiem ze Accord to klasa katalogowo jest to co Vectra,ale opinie o danych samochodach inne.Vectra ma 130tys narazie,i chodzi cicho,jest dynamicznie,nie jest zle;).Napewno duzo ciszej niz w Civicu 1.5 po 200tys.....Nie wiem czy to zbieg okolicznosci,ale kilka Civiców mi odpalili i jakos głosno pracowały.Juz golfiak 1.6 pracował duzo ciszej i równiej:).Co s pewnie nie tak było z tymi Civicami badz tak juz maja:)

 

Co do Accorda Twojego Górek...to byc moze bede miał dla Ciebie chetnego...dam znac co i jak najwyzej na priva..powiedz tylko jaka cena...czy 12 tys czy wiecej...

Dwuletnia Honda Civic 1,6 zimą po mieście, często włączona klima - ok. 10,5l/100km.

Obecnie (raczej bez klimy) ok.6,5l/100km. Przebieg - jeszcze nie ma 24 tys. km.

Auto ma swoje plusy ale nie jest idealne, w każdym razie mnie już nie zachwyca, choć dobre.

Silnik chętnie wchodzi na obroty, trochę jakby chciał szarpać przy ruszaniu. Czuje się, że tego momentu swojej pracy po prostu nie lubi.

I tyle.

Ogólnie auta idą na "psy" :)

Kuzyn ma obecnie Hondę Acord combi z 2 litrowym silnikiem. Jeździłem nią w trasie. Mimo 150 KM w trasie brakuje dynamiki (moje odczucie), bo lubię ostro powkręcać się :):)

Inny kuzyn miał miejsko-terenową Hondę CRV czy coś takiego, zrobił tuning z 150KM na 190KM i po przebiegu 60-ciu tysięcy motorek padł. W Białymstoku dilerem Hondy jest ta sama firma co Forda. Twierdzą oni, ze Ford jest mniej awaryjny od Hondy. Często mają przypadki kupna Fordów, a pozostawiania na placu Hond w rozliczeniu.

Natomiast o wcześniejszych Hondach słyszałem sporo dobrego... choć co jednemu dobre, drugiemu może być "be". Kolegi matka jeździ 10-letnią Hondą civik (wersja 2-dzwiowa). Jak mi jest głośna, a wchodząc na obroty słychać nieprzyjemne dla ucha hałasy. Plusem jest dobre trzymanie drogi, co jest efektem stosunku długości auta do rozstawu szerokości kół.

Na koniec :):) Każde auto jest w miarę dobre, by było nowe :):)

elfan - jezdzilem Vectra B 1,8 16V kombi i jesli uda Ci sie utrzymac spalanie mieszane 8l/100km to Ci pogratuluje. Trzeba jezdzic jak kobieta :-)

 

Trzeba liczyc 10l/100km.

 

 

W ogole tu wszyscy zanizaja spalanie. 2l benzyna 8-9l? Pewnie na autostradzie przy 120km/h

5-6l na benzynie przy silniku 1,4-1,6 jest nierealne. Chyba, ze to forumowicze tak powoli jezdza po ulicach :-)

To jest mozliwe tylko z diesla.

 

 

pitou - jestem TDI (dokladniej ITD) rajdowcem. 120KM i 280Nm momentu z 2.0. Wiesz co robi taki moment obrotowy jak sie wdepnie pedal gazu na 3 biegu? A jak malo pali i jak fajnie wyprzedza.

Fakt, że w TDI trzeba troche mieszac biegami. Ale porownaj wyniki od 0-1000 metrow dla 2.0 benzyny i 2.0 TDI. Wyniki sa podobne.

 

Natomiast 60-100 4-5 bieg - benzyniak dostaje w dupe. O spalaniu nawet nie wspomne :-)

=> _igod_

Tak to prawda, ale przy sprincie 0-200 km/h diesel nie ma szans z benzyniakiem i to nawet słabszym - najbardziej dostaje w dupkę powyżej 160 km/h, przy 180-190 benzyniak już znacznie odchodzi.

Osiagi swoja droga, po co sie spierac ktory lepszy powyzej 150km/h jak i tak 99% jezdzi sie max 120. W domu u mnie jest audi B4 2.0 i passat b5 tdi, jak sie na codzien jezdzi to siadajac do tdi nie przejmuje sie ile mam wcisnieta noge na gaz, po prostu jak mi trzeba przycisnac to jade (ekonomia), w benzynie niestety musze juz kontrolowac zuzycie. Mi znacznie lepiej sie jezdzi dieslem, uciag ma bardzo dobry i nawet jak sie pozadnie kladzie to po kieszeni tak strasznie nie ciagnie. Proponuje zrobic test (w miare mozliwosci) pojezdzic bardzo ostro na niskich biegach 1h benzyna kolo 1.8L i tdi, roznica w kosztach dramatyczna, wiem bo mam oba. Jak ma byc cug pozadny to nie ma sie co zastanawiac, wziac 2,5tdi - kolo 8L sie wyrabia.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

zyzio

 

Jeździłeś kiedyś dieslem?? Ale nie takim pitu-pitu ale takim poważnym? Własnie takie 130KM w Passacie czy Golfie, TDCi w Mondeo, czy też 2.2 HDI w Pugocie?

Poczułes kiedyś taki porządny moment obrotowy?

 

O czym to w ogóle rozmowa? O przyśpieszeniu w benzyniaku przy obrotach 6 czy 7 tys, które pozwala na przyśpieszenie o...20-30km/h? Jak wdepniesz dieslowi na IV biegu przy prędkości 60-70km/h to kończysz przyśpieszać przy 130-150km/h. W tym czasie benzyniak robi redukcje na II, przechodzi przez III i kończy na IV biegu. A do tego niestety cały czas ogląda sobie tylny zderzak ropniaka. O wirach w baku nie wspomnę...

 

Ile razy dziennie/tygodniowo/miesięcznie przyśpieszasz od 0 do 200? Ile razy jedziesz 180-200km/h i potrzebujesz szybko przyśpieszyć? No comments...

 

Żeby nie było - sam jeżdżę benzyną, ropniaki znam bardzo dobrze bo jest ich kilka w rodzinie. Uwierz mi wiem co mówie.

 

Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem do 607 z 2,2 HDI. Pełen luzik bo bryka olbrzym, masa potworna, silnik nie za duży a i poszaleć nie było gdzie. Nie skumałem powagi sprawy i po wyjechaniu na drogę utwardzoną wdepnąłem gaz do dechy (przyjechałem wcześniej pasatem tdi) - o mało mi ręcę z kierownicy spadły. Koleś siedzący obok mnie przestał gadać. Kopnięcie było olbrzymie - szczerze: zaskoczony byłem ogromnie.

Wiem co potrafią benzyniaki, jeździłem Mitsubishi GTi z przyśpieszeniem 7s do setki ale czegoś takiego nie doświadczyłem.

Słuchając rozumu....

"W tym czasie benzyniak robi redukcje na II, przechodzi przez III i kończy na IV biegu"

 

foni macz racje co do diesla ale po czesci.Jezdziłem Omega 2.5 TDI,omega 2.0 DTI,Vento 1.9 TDI.Faktycznie,ciag diesel to na na wolnych obrotach,ale z dynamicznym zrywem to juz gorzej niestety...moze i 1 auto kupuje ale nie znaczy sie ze niczym nie jezdziłem;).Co do biegów,i powyzszego cytatu..nie wiem jak inni ale ja bardzo lubie mieszac biegami;).A co do spalania,to faktycznie w benzyniaku ciagnie wiecej....a wiecie ile ciagnie Mercedes -Mclaren z potworem 600KM??:),w top gear mówiono ze jak sie przycisnie to w 19 min nie ma 40l:).Bo to sportowa bryka,jak silnik benzynowy.Widzieliscie prawdziwa sportówke diesla??:).Porównywali BMW diesla najnowsza trójke,do wersji benzynowej.I wypadło,ze jesli dobrze manewróje sie biegami to benzyna duzo lepsza:).Chociaz tez chwalili moment obrotowy i tak zwany ciag diesla.Wszystko ma swoje + i - :)

Benzyniaki maja pare zalet : po pierwsze nie trzeba sie cackac zaraz po odpaleniu. Diesle MUSZA sie choc troche zagrzac by ostra jazda nie zrobila kuku w silniku. Czasem w zimie swoja pszczolka do pracy jechalem i dopiero sie dogrzewala (jakies 15km) wiec frajda zadna :(

Pozatym nie trzeba sie bac o turbine przy wysokich predkosciach na autostradach (mowie o niedoladowanych benz).

Zreszta wogule diesel nawet chipsowany nie lubi za bardzo powyzej 4500obr sie krecic wiec co tu duzo gadac benz przy takiej jezdzie sa przyjemniejsze.

Zalety: male spalanie, super moment (pozwala na wyprzedzanie bez redukcji), i ogólnie elastycznosc.

Ktos tu wspomnial o momencie 280Nm..hmm silnik VW PD 130 w serii ma wiecej :) a po zwyklym programie ma ponad 360NM lekko :D wiec naprawde to czuc. Zreszta wogule ludzie sie ekscytuja cyferkami w instrukcji obsługi a szczegolnie ile dane auto ma KM....a to w sumie malo wazne. Po pierwsze przebieg krzywej momentu sie na co dzien liczy i tyle. To moment decyduje o tym czy wyprzedzimy tira w 4 sek czy w 40....a nie KM ktore najczesciej max maja w czerwonym polu na obrotomierzu i 95% kierowcow NIGDY ich nawet nie poczuje...bo w polsce taka mania ze auto nie wolno krecic bo sie psuje...chore.

Jezdza pozniej takie lesne dziadki (przepraszam jak kogos obrazilem ale takie fakty) silnikami 1.2 na IV bieg 40km/h na nie rozgrzanym motorze i mysla ze dobrze robia bo silnik ma 1800obr i malo pali....BZDURA

Elfan > bedziesz w poblizu GD zapraszam, lubie widziec miny innych jak sie przejada dobrze wystrojonym dieselkiem.

Uwierz mi ok 380Nm przy masie 1100Kg dostepne od 2300obr nie ma oporów z przyspieszaniem. Naprawde.....

Robert,moze przyjade,zobaczy sie;).Z tym ze jaki moment ma Opel Omega C 2.5 TDI??silnik ponoc BMW...jezdziłem takim.Przyspieszenie to na niezłe jak na diesla,ale to nie to co ponad 2.0 benzyna....chyba ze porównujac np 1.8 tego z mojej Vectry,do tego Diesla,to fakt,nie ma z nim szans:).Ale juz TDI 1.9 w Vento wymieka w pewnych sytuacjach:)

=> foni

Jeździłem accordem 2.2 TDI - 140 KM i owszem jeździło się super, ale zupełnie się z Tobą nie zgadzam - w dieslu musisz non stop mieszać biegami, a to kosztuje trochę czasu, żaden diesel typu 1.9 TDI czy 2.2 HDI nie osiągnie 100 km/h na 2-ce, a poza tym chodziło mi o sprint 0-200 km/h - od wjazdu na autostradę do osiągnięcie v. max :) Ćwiczone wiele razy, więc nie rzucam sloganami - TDI, TDCI, HDI - moce w granicach 120-130 KM vs. benzyna kompakt 1.6 - zawsze górą benzyna !

"Ile razy dziennie/tygodniowo/miesięczni e przyśpieszasz od 0 do 200? Ile razy jedziesz 180-200km/h i potrzebujesz szybko przyśpieszyć? No comments..." - zawsze kiedy jestem na autostardzie, a więc dosyć często :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.