Skocz do zawartości
IGNORED

Krzysztof Herdzin-Almost After


Luc

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was zetknął się może z płytą tria Krzysztofa Herdzina pt."Almost After" ? Została zarejestrowana wedługo bardzo nietypowych założeń. Myślę, że jest godna najwyższej klasy sprzętu i dopiero na takim ujawnia wszystkie nagrane niuanse i dostaje skrzydeł. Naprawdę polecam tą płytę wszystkim audiofilom. Pasmo czestotliwosci instrumentów(szczególnie perkusji) zarejestrowanych na tym nagraniu sięga powyżej 22kHz (!) przy jednakowym natężeniu dzwięku...Jeśli ktoś słyszał, to proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/2601-krzysztof-herdzin-almost-after/
Udostępnij na innych stronach

swego czasu była dodawana do Jazz Forum.... dobry jazz, dobrze zapowiadający się pianista - polecam... a jak porządnie złoże system to wrzuce ją do cd i posłucham raz jeszcze (pod kątem "tweeters killera" ;)

Dlaczego killer ? Słyszał Pan to nagranie ? Po prostu zawarte są w nim kompletnie wszystkie harmoniczne wywarzane przez talerze i pozostałe

elementy zestawu perkusji...Została również zarejestrowana akustyka sali koncertowej AMFC, słychać kompletnie wszystko, odbicia rim-shotów werbla od ścian...Cały materiał ma pełną dynamikę, bez kompresji

Wszystko zarejestrowane "as it is". Nawiasem mówiąc tylko w audiofilskich nagraniach rejestruje się absolutnie pełne pasmo-w zwykłych produkcjach ograniczone do 17-18 kHz

SZCZERZE POLECAM ZAINTERESOWANIE SIĘ TĄ PŁYTĄ WSZYSTKIM SZANUJACYM SIE BYWALCOM TEGO FORUM

została wydana nakładem Jazz Forum w 99 r.

Tylko że na tej płycie niezwykle istotna jakość nagrania, absolutnie wybitnie

brzmi perkusja, nie wiem czy usłyszycie kiedykolwiek bardziej naturalne bębny

Muzycznie calosc utrzymana jest na wysokoim poziomie

Bede musial posluchac tej plyty. Chesky Records wydaje z tego co wiem

nagrania najwyzszej klasy, czy tak?

Swoja droga nie wiem czy wiesz, że nagranie "Almost After" zostalo dokonane przez.......studentów (!) i to bez większych nakładów finansowych

Rewelacyjna muzyka na jednej z lepiej zrealizowanych płytach w polskiej historii.

Masteringu dokonał Tadeusz Mieczkowski. Na płycie słychać i czuć salę Akademii Muzycznej (warszawskiej). Brzmienie perkusji Cezarego Konrada jest referencyjne - tak po prostu brzmi perkusja.

Muszę jeszcze dodać, że pod względem muzycznym to również wybitny materiał. Świetnie się tego słucha mimo, iż muzyka jest (szczególnie rytmicznie) bardzo skomplikowana (sporo tutaj nieparzystych podziałów).

-> Łukasz B.

Zdaje się, że właściwości ludzkiego słuchu zmieniają się z wiekiem, a słyszenie najwyższych częstotliwości zaczyna się pogarszać w wieku mniej więcej 20 lat... Wobec tego studenci powinni byc teoretycznie bardziej wrażliwi na jakość góry pasma.

Drugi wniosek to taki, że audiofile, chcąc osiągnąć "neutralne" brzmienie powinni w zależności od wieku wybierać różnie systemy. Starszym osobom powinny odpowiadać urządzenia o jaśniejszym, bardziej analitycznym brzmieniu. Może dlatego drogi hi-end często brzmi jasno i natarczywie? Na taki sprzęt mogą najczęściej pozwolić sobie trochę starsi melomani ;-)

Mieczkowski dokonał TYLKO masteringu czyli zgrania

Odnośnie słyszenia wyższych pasm...Wspomniałem o tym, że nagrali to studenci AMFC, dlatego, że płyty o takim brzmieniu wydawane są przez wytwórnie które stać na wybitnych reżyserów, a tu proszę, nagranie dyplomowe. Pełne pasmo stwarza świetny efekt zarówno dla osoby młodej jak i starszej-nawet po dla ucha odbierającego dzwięki do 13 khz, będzie to brzmieć dużo lepiej niż nagranie do 13 kHz puszczone tej samej osobie

To jest kwestia przyjetych załozen. Tu jak sądzę chodziło o pewną surowość dzwięku-wisiłek ze strony słuchającego

->ŁukaszB: A czy mógłbyś się odnieść ze swoja opinią K.H.: "Almost After" do płyty Izy Zając: "Piosenki dla Armstronga", którą to płytkę opisałem w "opiniach" ?

Zawarłem tam moje wrażenia także ad. dźwięku. Ciekaw jestem Twego porównania tych płyt. Skreśl parę słów na t.t, jeśli możesz, bo b. mnie to ciekawi.

Pozdrawiam.

A chcesz mieć ?

Mój e-mail znajdziesz w "o mnie".

Wystarczy 1 słowo, a będą uzdrowione dusze nasze.

Nadal jestem wielce ciekaw Twojej opinii z porównania...

Ja też to zrobię. Polecaną przez Ciebie płytkę już namierzam.

Pozdr.

>ŁukaszB

 

Póki co nikt tutaj nie wyjaśnił, z jakiej to przyczyny ”zwykłe nagrania” dokonywane w bardzo dobrze wyposażonych studiach muszą mieć ograniczone pasmo do 17-18 kHz i jakich to cudów techniki użyto, aby osiągnąć te 22 kHz – nie wiem czy zbieżność z połówką częstotliwości próbkowania CD ma tu znaczenie czy jest przypadkowa?

Niejako "przy okazji" Herdzina przypomniałem sobie płytę Jarka Śmietany "Out of the Question". Koncert zarejestrowano w studiu Polskiego Radia w Krakowie, i właśnie to mnie zadziwia, ponieważ dźwięk jest naprawdę dopieszczony. Szczególnie bas Adama Kowalewskiego jest bogaty, kolorowy, potężny.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.