Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio


k.mik

Rekomendowane odpowiedzi

Tych kaset na półkach na zdjęciach jest ok. 2 tys., a to ok. 1/3 wszystkich. Duża część z nich to kasety które sam nagrywałem, ale większość to zakupy, głównie z Allegro i trochę z ebay, i przyznam, że nie wszystkie przesłuchałem - m. in. dlatego, że siedziały w kartonach. Teraz pomału niektóre przesłuchuję.

Niestety, mam problem gdzie upchnąć resztę. Trzymanie ich w pudłach czy w szafkach tak, że nie są dostępne to jest właśnie coś, z czym chcę skończyć - bo efekt jest taki, że nawet nie wiedziałem dokładnie co mam, trudno było znaleźć czy wydobyć konkretną kasetę, itd. Parę razy było tak, że na aukcji pojawiała się jakaś kaseta, a ja nie byłem pewien czy mam dokładnie taką samą, i nawet nie mogłem tego szybko sprawdzić! W efekcie przez pomyłkę nie kupowałem kasety której nie miałem, albo podwójnie kupowałem kasety jakie już miałem. Kiedyś w ten sposób przez pomyłkę o mało niepotrzebnie nie kupiłem dość drogiej kasety. Zresztą zastanawiam się nad pewnym "przerzedzeniem" zbioru, ale żeby to zrobić chcę je dokładnie przejrzeć i zobaczyć co na nich jest.

 

A 3 tys. płyt to niezła kolekcja! Znam też osoby, które mają niezłe zbiory płyt CD.

 

Ciekawe, czy ktoś kiedyś będzie kolekcjonował mp3-ki tak jak my kasety czy płyty? ;-)

Panowie szanowni,

Wiem że magnetofon to właściwie jest passe i raczej dla oglądania,ale z tymi kasetami 20 letnimi to jest pytanie: da się na nich nagrywać czy tylko oko cieszyć? jak z trwałością nośnika? nie sypie się? jakie kasety polecacie do nagrywania chodzi o najlepszą jakość.

W teście kaset w jednym z rosyjskich pism w latach 90-tych zrobiono również próby ze starymi kasetami. Jeśli dobrze pamiętam, nagrania na starych, ale nieużywanych kasetach Maxella z lat 80-tych (chyba XLII), wówczas chyba ponad 10-letnich, wypadły bardzo dobrze. Natomiast nagrania na kasetach stosunkowo nowych, ale wielokrotnie używanych, wypadły niestety niedobrze - były wyraźne spadki wysokich tonów, wahania i drop-outy.

 

Z własnego doświadczenia - stare kasety potrafią sypać nośnikiem; sam mam złe doświadczenia z BASFami LH (czarno-pomarańczowymi) z przełomu lat 70-tych i 80-tych. Z kolei w czerwonych BASFach LH Super z tego samego okresu często następuje rozkład lepika wiążącego warstwę magnetyczną, i ściera się ona w postaci takiej lepkiej mazi, zalepiającej cały tor przesuwu, i powodującej intensywne piszczenie (słyszalne zarówno w głośnikach, jak i bezpośrednio "mechanicznie" z samej kasety).

Z kolei w starszych taśmach z dwutlenku chromu lubi się po latach wydzielać biała substancja - podobno jest to środek smarny, dodawany do warstwy magnetycznej, zapewniający właściwy poślizg. Oczywiście nie powinien się on tak wydzielać.

 

Tak więc stare taśmy, zależnie od marki i rodzaju, a także sposobu przechowywania czy stopnia zużycia, mogą okazać się rozczarowaniem.

W teście kaset w jednym z rosyjskich pism w latach 90-tych zrobiono również próby ze starymi kasetami. Jeśli dobrze pamiętam, nagrania na starych, ale nieużywanych kasetach Maxella z lat 80-tych (chyba XLII), wówczas chyba ponad 10-letnich, wypadły bardzo dobrze. Natomiast nagrania na kasetach stosunkowo nowych, ale wielokrotnie używanych, wypadły niestety niedobrze - były wyraźne spadki wysokich tonów, wahania i drop-outy.

 

Z własnego doświadczenia - stare kasety potrafią sypać nośnikiem; sam mam złe doświadczenia z BASFami LH (czarno-pomarańczowymi) z przełomu lat 70-tych i 80-tych. Z kolei w czerwonych BASFach LH Super z tego samego okresu często następuje rozkład lepika wiążącego warstwę magnetyczną, i ściera się ona w postaci takiej lepkiej mazi, zalepiającej cały tor przesuwu, i powodującej intensywne piszczenie (słyszalne zarówno w głośnikach, jak i bezpośrednio "mechanicznie" z samej kasety).

Z kolei w starszych taśmach z dwutlenku chromu lubi się po latach wydzielać biała substancja - podobno jest to środek smarny, dodawany do warstwy magnetycznej, zapewniający właściwy poślizg. Oczywiście nie powinien się on tak wydzielać.

 

Tak więc stare taśmy, zależnie od marki i rodzaju, a także sposobu przechowywania czy stopnia zużycia, mogą okazać się rozczarowaniem.

 

 

To w takim razie co radzisz? na czym nagrywać?

 

Chciałbym czasem mieć nagraną dobrze kasetę z analogu.. co kupić?

Parka nie wiem czy było ich więcej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

audiomagia.blogspot.com

To w takim razie co radzisz? na czym nagrywać?

 

Chciałbym czasem mieć nagraną dobrze kasetę z analogu.. co kupić?

A cóż ja Ci mogę poradzić? Oczywiście najlepiej nowe taśmy dobrej klasy, tylko takich już właściwie nie ma! Kasety starsze, ale zafoliowane, powinny być w dobrym stanie, ale najczęściej mają ceny kolekcjonerskie, a nie użytkowe. A zakup kaset używanych to loteria. Mogą się trafić doskonałe, raz nagrane, niewiele razy odsłuchane, przechowywane starannie i wyglądające jak wczoraj wyjęte z folii, a mogą też trafić się zupełnie rupiecie, dosłownie nic nie warte. Powtórny zapis na takiej używanej taśmie może okazać się rozczarowaniem.

Próbuj może kupić zafoliowane Sony UX-S, TDK SA, Maxelle XL-II, może Fuji K2? One trafiają się jeszcze w sensownych cenach kaset użytkowych.

Parka nie wiem czy było ich więcej?

Ja mam nieco inną FXI.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

fxx,

 

Zacznijmy od tego, jaki masz magnetofon? ;-) Bo jeśli chcesz te kasety nagrywać na boom-boxie czy jamniku, to szkoda taśmy.

A co do trwałości taśm - słyszałem, że taśma właściwie przechowywana może zachować swoją wartość do 200 lat!

fxx,

 

Zacznijmy od tego, jaki masz magnetofon? ;-) Bo jeśli chcesz te kasety nagrywać na boom-boxie czy jamniku, to szkoda taśmy.

A co do trwałości taśm - słyszałem, że taśma właściwie przechowywana może zachować swoją wartość do 200 lat!

Z tą trwałością to sam wiem że niektóre taśmy brudzą strasznie. Magnetofon to Kenwood 9050S. Na razie kupiłem sony UXS w miarę nowe ale chciałbym kilka metalowych.

Zdobyłem w końcu wszystkie cztery Agfy serii LNX-CRX.

Czy jeśli chodzi o tę parę "bardziej kolorową" było tak, że CRX60 była biała a CRX90 brązowa (tę mam tylko otwartą)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-15808-0-35124200-1303345462_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wydaje mi się, że nie! Nie mogę teraz zajrzeć do pudeł z Agfami, ale wydaje mi się, że kolor etykiety nie był związany z długością - choć mogę się mylić.

Zdobyłem w końcu wszystkie cztery Agfy serii LNX-CRX.

Czy jeśli chodzi o tę parę "bardziej kolorową" było tak, że CRX60 była biała a CRX90 brązowa (tę mam tylko otwartą)?

 

Ładne te AGFY w sumie nie zbieram tych kaset ale mam 1 we foli właśnie taka sama jak na foto LNX - ta powyżej oraz dwie rozpakowane - sama taśma AGFY ma bardzo specyficzny zapach

Czy ktoś nagrywał na Fuji DRII i jak ocenia ich jakość w porównaniu do np. TDK-SA?

 

Ta ostatnia seria TDK SA z tak z fotki - nie jest za dobra chyba ze mi sie trafiła jakaś wadliwa partia - nagrywałem na nich na potrzeby Walkmana - z płyt winylowych o ile dźwięk jest ok - może troszke za dużo sopranów - podczas odsłuchu tych kaset ma sie wrażenie jakby były zarżnięte - pogniecione przez mechanizm - z innymi kasetami nie ma problemu tylko z TDK

 

a co do Fuji - nagrałem tylko jedna i jestem zadowolony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ta ostatnia seria TDK SA z tak z fotki - nie jest za dobra chyba ze mi sie trafiła jakaś wadliwa partia - nagrywałem na nich na potrzeby Walkmana - z płyt winylowych o ile dźwięk jest ok - może troszke za dużo sopranów - podczas odsłuchu tych kaset ma sie wrażenie jakby były zarżnięte - pogniecione przez mechanizm - z innymi kasetami nie ma problemu tylko z TDK

 

a co do Fuji - nagrałem tylko jedna i jestem zadowolony

Jeśli chodzi o Fuji DRII to do końca nie wiem jaka jest ich jakość, nagrywałem transmisję z radia i nagranie nie wyszło mi zbyt dobrze. Na Maxell SQ wychodziły lepsze kopie, ale podejrzewam, że albo źle ustawiłem prąd podkładu, albo Fuji nie jest tak dobrą kasetą jakiej się spodziewałem. Będę dalej próbował.

Ja posiadam Fuji DR-II ale zdobyczne. Sam nie miałem okazji ich nagrywać więc tu się nie wypowiem, ale to co jest na nich nagrane, brzmi bardzo dobrze. Ja nie mogę narzekać, ale nie wiem na czym były nagrywane.

 

Dzien dobry,

 

oddam TDK endless z lat 70-tych, zdaje sie, ok 20 szt. EC 20, EC30, EC 1, 2 ,3 ZAFOLIOWANE:

 

ORAZ 1 SZT, b. nietypowa:

 

bez nadruku czasu; puste miejsce (chyba 20-30) plus 3 org. kartony pudelka) plus 70 x lp z lat 80tych folia ok. 12 roznych zespolow, dowoz pod koniec maja, kurierem w cenie oferty + prosze wybierac , zapraszam. min. 120z max.700z.

tez będę musiał jakieś regały skombinować- większa cześć kaset u mnie jest w różnych pudełkach itp tylko nagrane kasety trzymam na półce

 

Jeszcze dopiszę - regały na kasety oczywiście robię sam, bo muszą być robione na wymiar - dokładnie na wymiar kasety, tak by można je było łatwo wyjmować. Niczego gotowego już się chyba nie kupi. Długość półki jest oczywiście dowolna, ale ponieważ to płyta wiórowa, która ma tendencję do osiadania pod ciężarem, to nie należy przekraczać 80-90 cm. Na półce o wewnętrznej szerokości 86,4 cm (+ 2*18 mm na grubość ścianek = 90 cm) mieści się 51 kaset w normalnych pudełkach. Głębokość moich półek to 9 cm, ale może być nieco mniejsza, nawet 7 cm, choć boję się, że z tak płytkich półek kasety mogłyby łatwo spadać. Ale 7 cm jest OK przy zastosowaniu drzwiczek. A odstęp między półkami - dokładnie 13,2 cm - to minimalnie więcej niż wynosi przekątna pudełka kasety. Pozwala to włożyć palec pomiędzy górną półkę a kasetę i wyciągnąć ją, albo przekręcić na grzbiet. Łącznie z grubością płyty wiórowej - 18 mm - jedna "warstwa" - tzn. jedna półka i jeden odstęp - mają dokładnie 15 cm, co bardzo ułatwia obliczenia, bo wysokość szafki musi być wielokrotnością 15 cm + 18 mm na jedną płytę wieńczącą półki od góry, + coś tam na cokół jeśli szafka ma stać na podłodze.

 

A wziąłem się za robienie tych półek właśnie dlatego, że do tej pory większość kaset mieszkała w kartonowych pudłach albo na półkach o wymiarach zupełnie nieodpowiednich do trzymania kaset.

Macieju mnie też czeka tworzenie takiej multipółeczki na kasety, zrobiłem już na płyty, tez z odstępem na palec by łatwo było je wyciągać :-) i tez z laminowanej płyty wiórowej 18mm:-))Płytę zamówiłem w markecie budowlanym, gdzie podałem wymiary wszystkich części i mi ja pocięli ładnie na te kawałki,

dokupiłem wkręty i taśmę z klejem do laminowania żelazkiem w kolorze płyty i do dzieła.Z tyłu przybiłem cieniutką białą z jednej strony pilśniową płytę i taką "szafkę-multi półeczkę" można zawiesić lub postawić.Dla mieszkańców domów których ściany są wspólne z innymi mieszkaniami - proponuje sprawdzić kompasem czy w miejscu gdzie ma być półka na kasety nie ma jakiegoś promieniowania magnetycznego z np. tyłu monitora komputerowego sąsiada...:-)

A Tobie biję pokłony - naprawdę profesjonalna robota ten Twój regał :-)

Wczoraj przyszło do mnie te 6 ślicznotek :-)

Ma ktoś może wkładki do tych BASF Chrome Maxima II 60 i TDK SA-C60?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-19067-0-38088500-1303418483_thumb.jpg

post-19067-0-67600600-1303418496_thumb.jpg

post-19067-0-45469900-1303418510_thumb.jpg

post-19067-0-83054300-1303418519_thumb.jpg

post-19067-0-58844300-1303418530_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A Tobie biję pokłony - naprawdę profesjonalna robota ten Twój regał :-)

 

Miło to czytać, choć pochwała niezasłużona - to zupełna amatorka, co widać przy bliższych oględzinach. Tu i tam widać różne "kiksy", np. przy obcinaniu krawędzi taśmy krawędziowej. Na pewno nie będę konkurencją dla Kasjela! ;-)

Ja tylne ścianki dałem z płyty w kolorze całej reszty, a nie białe. I tylne ścianki przykręciłem wkrętami, i to solidnie, do boczków i wszystkich półek, bo w dużej szafce z wieloma półkami tylna ścianka jest istotnym elementem konstrukcyjnym. Poza tym liczę na to, że zapobiegnie to osiadaniu długich półek. Cała szafka oczywiście skręcona na konfirmaty.

 

Jeśli będziesz robił półkę na kasety, to wymiary podałem. Od biedy pojedyncza półka mogłaby być nieco niższa, o parę milimetrów, ale to nie pozwoliłoby przekręcić kasety na grzbiet, a zysk na wysokości byłby żaden - np. 5 mm zyskane na jednej półce nie pozwoliłoby na zrobienie jeszcze jednej półki nawet na wysokości całej ściany. A wymiar 15 cm ułatwia wszystkie obliczenia.

 

Zrobienie tych półek wcale nie jest takie trudne, tylko trochę czasochłonne. Np. sporo czasu traci się na przyprasowanie żelazkiem taśmy krawędziowej, a następnie jej obcięcie i przeszlifowanie krawędzi (ja szlifuję mocno, niemal "na okrągło", żeby nie pozostawić ostrej krawędzi - nie wygląda to tak ładnie, ale zapobiega zaczepianiu o taśmę i jej odrywaniu). W supermarketach budowlanych można zamówić usługę oklejenia długich krawędzi przy cięciu płyty, ale przy cenie rzędu 5 zł za metr, przy dużym regale od podłogi do sufitu i o szerokości 90 cm, znacząco podniosłoby to koszt regału, bo trzeba okleić ok. 20 metrów krawędzi.

 

Moje regały stoją na podłodze, ale oczywiście górą są zakotwiczone w ścianie, bo tak wąski regał sam nie ustoi stabilnie. Postanowiłem też podzielić je mniej więcej w połowie wysokości i złożyć potem z dwóch elementów, skręconych ze sobą. Konstrukcyjnie lepiej i prościej byłoby zrobić to w jednej części, ale manipulowanie elementami - a potem zmontowaną szafką o wysokości ok. 2,40 m byłoby bardzo trudne.

Dla wszystkich kolegów z tego forum:

Wesołego królika, co po stole bryka,

spokoju świętego i czasu wolnego,

życia zabawnego w jaja bogatego

i w ogóle wszystkiego, kurczę, najlepszego.

Życzy Jacek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dla wszystkich kolegów z tego forum:

Wesołego królika, co po stole bryka,

spokoju świętego i czasu wolnego,

życia zabawnego w jaja bogatego

i w ogóle wszystkiego, kurczę, najlepszego.

Życzy Jacek.

Wzajemnie! :-))

 

Ale w tym koszu to wolałbym kasety... :-)

Hehe, fajnie by to wyglądało, gdyby wziąć koszyk pełen kaset do kościoła ;-)

 

Dzięki i wzajemnie, Jacek, reszcie także życzę Wesołych i zdrowych Świąt :-)

Hehe, fajnie by to wyglądało, gdyby wziąć koszyk pełen kaset do kościoła ;-)

 

Dzięki i wzajemnie, Jacek, reszcie także życzę Wesołych i zdrowych Świąt :-)

 

Hi..Hi.. Ja w zeszłym roku miałem jedną w kieszeni, kupiłem po drodze idąc ze święconką do kościoła ;)

Przyłączam się do życzeń. Wyobraziłem sobie ten koszyk z kasetami w kościele. :) Hehe.

 

Wczoraj przyszło do mnie te 6 ślicznotek :-)

Ma ktoś może wkładki do tych BASF Chrome Maxima II 60 i TDK SA-C60?

 

Kuba, mam i jedną i drugą, ale dla długości C-90. TDK niestety opisana. Ale jak coś, to mów.

Witam!

Jaką kasetę / kasety uważacie, za najlepsze do nagrywania na długi okres czasu (archiwum). Magnetofon to Pioneer S740S i CT 757.

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Witam!

Na jednej z aukcji na znanym portalu :-) jest zamieszczona taka tabelka. Mógłby ktos to zinterpretować, myśle nad zakupem większej ilości UX-S , ale tak mi sie wydaje, że parametry lepsze ma ta CD-it II. Co o tym myslicie???

Dodatkowo, jakies te dane w tabelce niespójne sa np. Prostokątność (700) vs 0.90 , aż tak by się różniły kasety chromowe ?

 

kasety_audio3.jpg

 

Pozdrówki Paweł

a propos mebli

 

 

w ktoryms numerze Record Collector - uwaga kolejconera, przytocze z pamieci:

 

'gdy czynsz dodatkowego pomieszczenia / eczn Twoich LPs/CDs zbliza sie do sum wydatkowanych miesiecznie / kwartalnie na nowe zakupy czas odchudzic kolekcje, ja odsprzedalem rzadziej uzywanych kilka gramofonow, tych z gorszymi wkladkami dla podniszczonych winyli, i na nietypowe obroty (16), takze krazki ktore byly w wiecej niz 4 egz. i czesc singli, tego ostatniego teraz b.zaluje'.

 

inna metoda:

 

re-aranzacja ukladu mebli plus zastosowanie regalow stalowych, o cienszych podoporach i polkach niz drewniane, i upychanie mniej waznych pozycji, np. malo sluchanej klasyki, po znajomych, rodzinie, w zamian za uslugi, prezenty''

UX-S ma wg tej tabeli parametry ogólnie lepsze niż CD-it II - lepszy MOL i niższe szumy.

Z tabeli też wynikałoby, że EF i HF to takie same taśmy, natomiast FX jest od nich trochę lepsza.

 

Te dziwne wartości dla UX-S wynikają po prostu z przesunięcia się liczb w tabelce (przy składzie komputerowym do druku). (700) to oczywiście nie "prostokątność" (w ogóle powinien to być "współczynnik prostokątności", podobnie jak nie "hałas" tylko "szum", i nie "jenolitość" [jeno litość? ;-) - oczywiście miała być "jednolitość"] tylko "wahania poziomu" - jakaś noga to tłumaczyła) - a więc nie jest to współczynnik prostokątności, tylko koercja w oerstedach (Oe), i wszystkie wartości poniżej w tej kolumnie należy sobie przesunąć o jeden wiersz do góry - więc 0,91 to oczywiście jest właśnie współczynnik prostokątności (krzywej histerezy), a nie MOL przy 315 Hz, +5,5 to oczywiście MOL przy 315 Hz, a nie przy 10 kHz, -5,5 to naturalnie MOL przy 10 kHz a nie czułość przy 315 Hz, itd. Brakuje tylko wartości wahań poziomu przy 10 kHz która gdzieś przepadła, ale chyba wynosi 0,4, tak jak pozostałe.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.