Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio


k.mik

Rekomendowane odpowiedzi

dla mnie wniosek jest jeden -kolekcjonerstwo i inteligencja nie idą w parze.

 

Bardzo dziękuję koledze za za ocenę między innymi i mojej inteligencji jako kolekcjonera i proszę tak i jak Diabolik o danie temu tematowi spokój ,

lub pozostawienie nas samych w naszym ubogim świecie zbieractwa wszelkiego rodzaju i nie wtrącanie się do niego.

I nie widzisz w tym zdaniu niczego niestosownego? Przecież to tak jakbyś napisał, że X jest idiotą (bo coś tam zbiera). Czy publiczne wytykanie komuś jego słabości, gustu, zainteresowań, jest przejawem inteligencji?

 

^nie "bo" tylko "i", a to spora różnica myślę.

^nie "bo" tylko "i", a to spora różnica myślę.

Napisałeś wyraźnie "kolekcjonerstwo i inteligencja nie idą w parze".

 

Ocenianie człowieka wiedząc o nim tylko jedną rzecz (tu: że coś zbiera) jest skandalicznym uproszczeniem. Nieważne zatem kto jakim jest człowiekiem, jakie ma cechy charakteru, czego dokonał, co stworzył, jakie ma relacje z ludźmi - jest głupi bo dał się ponieść słabości do gromadzenia przedmiotów?

Czy np. pisarz, autor dwudziestu książek, który do tego dziwnym trafem zbiera wieczne pióra, bo coś mu tam przypominają, jest ćwierćinteligentem, tyle że nikt się jakoś dotąd nie zorientował?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

^nie "bo" tylko "i", a to spora różnica myślę.

 

Przestań się głupio tłumaczyć.

Napisałeś co napisałeś, a że napisałeś głupotę to jest jasne jak słońce.

 

GM

Ocenianie człowieka wiedząc o nim tylko jedną rzecz (tu: że coś zbiera) jest skandalicznym uproszczeniem.

 

^ha i znow dokladnie to samo -

czy ja gdzies podsumowuje wartosc czlowieka z racji jego wspolczynnikow? nie.

po prostu zbieracze, ktorych znam lub obserwuje nie blyskaja intelektem, co nie znaczy ze to zli ludzie - moze maja "zlote serca" nie wiem; za to wiem, ze kiedy sie lekko przydepnie to ich zbieractwo zupelnie tracą glowe, nic nie dociera.

 

 

z dobrych informacji: ide w diabły, bo nt "slicznych" powiedzialem juz wszystko.

 

miłego porownywania fotek.

Szkoda. v12 zgromadził sporo użytecznej wiedzy technicznej i historycznej w temacie nośników magnetycznych. Byłby bardzo wartosciowym forumowiczem gdyby potrafił tą wiedzą sie dzielić. Niestety poziom samouwielbienia zmuszał go do głoszenia autorytatywnych objawień swej fachowości w formie nieznoszacej poddawania pod dyskusję. Własny charakter i stosunek do ludzi przedstawił nam w sposób dobitny.

Szkoda:(

Witam!

Dzisiaj udało mi się dorwać m.in. taka kasetę. To BASF Chromodioxid Super. Zdziwił mnie fakt przygotowania obudowy w zakresie otworów do automatycznego rozpoznawania typu taśmy. Jest tam wyraźnie miejsce przygotowane pod wydłużenie otworu dla typu Chrom. Czyżby to było pod typ III FeCr, czy też jakiś wczesny pomysł dla taśmy typu IV Metal?

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4172-0-03292500-1349791974_thumb.jpg

post-4172-0-58724100-1349791982_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja też z zapytaniem, z którego roku jest ta kaseta maxell i na jaki rynek je produkowali ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Robinson,

 

Takie "nadlewy" jakby na kolejny otwór miało bardzo wiele kaset BASFa z końca lat 70-tych, różnych modeli - LH, LH Super, Ferro Super LH, Chromdioxid, Chromdioxid Super, FeCr - ale nie wszystkie ezgemplarze. Mam nawet takie, w których jedna połówka ma te "nadlewy", a druga nie, i czasem jest to połówka ze śrubkami, a czasem ta bez śrubek. Pewnie składali kasety z tego, co akurat mieli na stanie.

 

Być może faktycznie firma myślała o otworach detekcyjnych dla FeCr, ale nigdy do tego nie doszło. Poza tym, otwory te musiałyby być bardzo płytkie - wystarczy spojrzeć na jakąś całkiem przezroczystą chromówkę, by zobaczyć, że gdyby otwór detekcyjny nieco przedłużyć, zwój taśmy mógłby się znaleźć niebezpiecznie blisko.

 

Discomaniac,

 

Teoretycznie AR była pozycjonowana wyżej od AD, ale ponieważ miały one trochę inne parametry, to do pewnych zastosowań AD może być nieco lepsza. AR miała dużo wyższy MOL @ 315, ale niższy SOL @ 10k, za to AD miała nieco niższy szum własny; w efekcie AD miała wyższą dynamikę dla 10k, a AR - dla 315 Hz. W firmowych tabelach wskazujących zalecane zastosowania AD była bardziej polecana do zapisu śpiewu i a capella niż AR.

 

Ciekawostką jest, że w Europie do 1988 roku dostępne były D, AD, AD-X, a na rok 88 AD-X została wycofana, a pojawiły się AR i AR-X. W Japonii AR i AR-X pojawiły się wcześniej i przez dłuższy czas funkcjonowały równolegle do AD i AD-X - pełna linia obejmowała D (AE), AD, AD-X, AR, AR-X.

Ja też z zapytaniem, z którego roku jest ta kaseta maxell i na jaki rynek je produkowali ?

 

To jest kaseta na EU z lat 82-84 z tym że mam takie w wersji jak na foto czyli z przeźroczystą obudową i szeroką nalepką jak i czarnym plastikiem i wąską nalepką. Pewnie z różnych fabryk ale nie mam info z jakich. Kiedyś wklejałem fotki z nimi i temat nie został rozwikłany.

 

Zerknij na post #8696

z dobrych informacji: ide w diabły, bo nt "slicznych" powiedzialem juz wszystko.

 

Może jako zacofany i ciemny ludek postaram się mieć odwagę wychylić głowę z naszego skromnego mikroświata i wypowiedzieć się w temacie

: krzyżyk na drogę.

 

SPADAJ i NIE ZAŚMIECAJ TEMATU.

Nie prowokuj, bo jeszcze wróci :P

Wiesz ja z tym Panem nie polemizowałem na tym forum, rozumiem go jako osobę poszukującą idealnego nośnika w formie kasety magnetofonowej dla swoich nagrań i innych celów. Lecz tylko to i nic więcej .

Ja nie zanegowałem jego osoby przez jakikolwiek pryzmat. Ten Pan zanegował niejednokrotnie kolekcjonerów i zbieraczy kaset na tym forum w sposób przykry i dosadny. Więc mnie też ..... I to mnie najbardziej wpienia.

Zaszufladkował nas jako ubogi ludek którego największym przeżyciem emocjonalnym ( w naszej ubogiej jaźni ) jest nabycie za astronomiczne kwoty blichtrowato/jarmarczno przystrojonej wątpliwej jakości obudowy do nośnika bylejakiego, najlepiej jeszcze w folii z niezrozumiałymi dla wszystkich napisami typu : NEW , CR2, Metal itp...

Zbieram oprócz kaset jeszcze monety z wszystkich kontynentów oraz długopisy z różnymi reklamami.

I za pewne kwalifikuję się przez to według tego Pana tylko do odstrzału, bo jest to nie pojedyńcze zbieractwo a potrójne .

O ja ubogi w rozum co ja robię.... :-) tak się narażam na wieczny wstyd niewiedzy co potwornego czynię...... jestem anachronicznym zabytkiem czasów prostej ciemnoty: Me imię KOLEKCJONER! ZBIERAM KASETY!

 

NIECH WRACA JAK NAJBARDZIEJ ALE W DUCHU TEGO FORUM.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Panowie, wygrzebałem w archiwum kaset nieużywanych coś takiego jak na zdjęciu poniżej i brzmi zaskakująco dobrze. Jaka tam może być taśma? dsc00243ub.jpg

 

Przepraszam za jakość zdjęcia - robione na szybko.

Witam. Mam pytanie. Chodzi mi raczej o wartość użytkową kasety Sony Metal Master. Czy biorąc pod uwagę koszt jej nabycia na alledrogo jako nowej zafoliowanej za ok 160 zł. przewyższy ona znacznie TDK MA - XG ?, którą można kupić prawie dwa razy taniej ( Za swoją MA-XG zafoliowaną zapłaciłem 90 zł ) Nagrywam na Akai GX 75.

Witam. Mam pytanie. Chodzi mi raczej o wartość użytkową kasety Sony Metal Master. Czy biorąc pod uwagę koszt jej nabycia na alledrogo jako nowej zafoliowanej za ok 160 zł. przewyższy ona znacznie TDK MA - XG ?, którą można kupić prawie dwa razy taniej ( Za swoją MA-XG zafoliowaną zapłaciłem 90 zł ) Nagrywam na Akai GX 75.

W obecnych czasach ceny kaset zafoliowanych nie są w 100% wyznacznikiem ich jakości jak to miało miejsce w latach gdy kaseta była popularna, dzisiaj rzadki typ I może być droższy od najlepszej jakościowo kasety typu IV więc nie oczekuj od Sony 2 razy lepszej jakości tylko dlatego, że cena jest taka a nie inna, MA-XG, Metal Master i kilka jeszcze innych kaset typu IV to bardzo dobre nośniki z tej samej półki między którymi występują co najwyżej subtelne różnice.

Hip Pop

 

Dziękuję za odpowiedź . Właśnie o to mi chodziło. Nabrałem apetytu na tą Sony Metal Master po tym jak nagrałem MA-XG. Myślałem, że z wrażenia z fotela spadnę - taka jakość. A więc jednak te wartości tą są wyznacznikiem dostępności na rynku danej kasety dla kolekcjonerów. Ja przyznam szczerze lubię sobie taką taśmę rozpakować i nagrać.

Pozdrawiam.

Metal Master bardzo dobrze się nagrywa. Co do MA-XG to wg mojej oceny te przeźroczyste są ciut lepsze od tych ceramicznych z następnej serii ale to może być moje odczucie.

Nawet za czasów ich nowości superkasety, takie jak Sony (Super) Metal Master, TDK MA-XG, Sony Suono Metal, Metal Metal Vertex, itp. były kilkakrotnie droższe od najdroższych "zwykłych" kaset, a to nie przekładało się na kilkukrotny przyrost jakości!

 

A obecne ceny, faktycznie, raczej oddają ich wartość kolekcjonerską niż użytkową.

Panowie, wygrzebałem w archiwum kaset nieużywanych coś takiego jak na zdjęciu poniżej i brzmi zaskakująco dobrze. Jaka tam może być taśma? dsc00243ub.jpg

 

Przepraszam za jakość zdjęcia - robione na szybko.

A ja mam B&S FE z nieco innej serii, i z symbolem PRO. Mam także kasetę VHS. Taśmy wyglądają mi na Basf/Emtec.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-27232-0-59649000-1322734169_thumb.jpg

 

 

 

 

 

A ostatnio nabyłem kilka nowych kaset. Wśród nich trójpak najnowszych Sony HF (lub raczej Maxell HF lub Sony UE/UR). Ciekawe że do dziś je robią - z tyłu folii jest podany rok 2012. Kaseta (już wcześniej tu pokazana) jest oszczędna w innym sensie niż dotychczas: ma śrubki, ekran i nadruki na rozbiegówce, natomiast symbolu HF nie ma ani na kasecie, ani na wkładce, a tylko na folii.

post-27232-0-77233800-1350148929_thumb.jpg post-27232-0-39868400-1350148946_thumb.jpg

 

 

Następna to Fuji DR w krótszej wersji - 46 minut, ale ma nietypowe pudełko - wyjątkowo wąskie (Extraslim case) i kasetę się wkłada odwrotnie. Macie takie?

post-27232-0-85181500-1350149119_thumb.jpg post-27232-0-22416700-1350149126_thumb.jpg post-27232-0-57128100-1350149132_thumb.jpg post-27232-0-36643700-1350149137_thumb.jpg post-27232-0-15862100-1350149154_thumb.jpg

 

 

A także SKC LX - pudełko również "Slim", ale nie takie wąskie jak ta Fuji. Mam jedną kasetę nagraną z takim wzorem jak ta SKC, obudowy różnią się jednak pewnymi detalami, jak np. otworami do zabezpieczenia przed skasowaniem, czy "daszkiem" nad ekranem i filcem dociskowym. Ta kaseta nagrana ma zwykłą czarną folię ślizgową, zaś SKC przezroczystą z kolorowymi nadrukami. Widziałem kiedyś kilka takich kaset nagranych, z czarnymi foliami i wzorem SKC, np. "pirackie" Super Tape z początku lat 90. czy disco polo firmy Blue Star.

post-27232-0-06725800-1350150147_thumb.jpg post-27232-0-67250900-1350150152_thumb.jpg post-27232-0-31258400-1350150160_thumb.jpg post-27232-0-43877000-1350150170_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panowie,

 

Oto moja 51. długość! :-)) A wiem o jeszcze co najmniej dwóch...

 

 

PS. dzięki SirJack! :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pierwotnie chyba było w ogóle tylko 60 minut, 90 pojawiło się później, a 120 chyba było "naciągnięciem" specyfikacji. Ale taśmy 120 pojawiły się bardzo szybko, bo już pod koniec lat 60-tych! Byłem też zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że pierwsza 180-tka TDK pojawiła się już na początku lat 70-tych.

 

Pytanie i prośba do Diabolika: czy mógłbyś spróbować ułożyć te kasety w niestandardowych długościach (tzn. inne niż 60, 90, 120) na jakiejś przybliżonej linii czasu, żeby pokazać jak chronologicznie układają się te nietypowe długości?

 

Na pewno w latach 70-tych dodawanie długości stało się chwytem reklamowym: pojawiły się kasety Sony +2 i AGFA +6, i, jeśli dobrze pamiętam, AudioMagnetics 90+9.

W latach 70-tych także wiele taśm pojawiło się w długości 30 i 45/46 - ta ostatnia do przegrywania płyt LP.

 

Pierwsze "setki" pojawiły się dopiero pod koniec lat 80-tych.

Wtedy też popularne stały się długości takie jak 54 czy 74/75/80, o długości "idealnej do CD". I wtedy też na rynku japońskim zaczęły się pojawiać już niezliczone warianty różnych długości.

Pytanie i prośba do Diabolika: czy mógłbyś spróbować ułożyć te kasety w niestandardowych długościach (tzn. inne niż 60, 90, 120) na jakiejś przybliżonej linii czasu, żeby pokazać jak chronologicznie układają się te nietypowe długości?

 

Bardzo chętnie takie zestawienie chronologiczne bym obejrzał, zatem przyłączam się do prośby Maćka.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.