Skocz do zawartości
IGNORED

philips CD723/marantz cd4000 upgrade


BeerfaN

Rekomendowane odpowiedzi

tam są chyba jakieś błędy w oznaczeniu tych zielonych linii. z jednej strony każe dodać na samo wyjście szeregowy układ z 820pf i 470uH (notch filter) z drugiej zupełnie się to nie pokrywa z namazanymi zielonymi liniami, poza tym coś gada o filtrze RLC a potem mówi że składa się on z dwóch elementów LC i to jeszcze nielogicznie rozmieszczonych. trzeba zapytać co miał gość na myśli lub zobaczyć na wpis Massimo na diyaudio, gdzie koryguje błędy z tej strony (może jest tam coś o tym notch`u). Moim zdaniem miał na myśli szeregowy układ LC w miejsce c 2513 i 2514, ale trudno mi zrozumieć co autor miał na myśli................

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

opis tego gościa wskazywałby, że wykorzystuje rezystory, które są w układzie i jego filtr składa się jednak z elementów RLC jedynie należy dołożyć C i L, które można dowolnie włożyć jak wskazują zielone linie. tak to zrozumiałem po ponownym obejrzeniu i przeczytaniu. plątaninia wychodzi przeokropna i nie wiem jak to będzie działać.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Włożyłem z powrotem kondy 1n - polecam ich zostawienie, dźwięk jest czystszy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - zna ktoś francuski?

 

Mam trafko 2x12V/0,5A ze wzmacniacza słuchawkowego (mój pierwszy DIY..), zastosuję je.

 

Niskoszumne stabilizatory ZA lm317/337? Jakie możesz polecić? Na razie mam 7810 i 7910, ale ciężko je odfiltrować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja zastosowałem "Peterowe" AN 8005 zastosowane w NOS DAC'u, ale katalogowo nie mają one rewelacyjnych parametrów szumowych (są w każdym razie lepsze). Na pewno LT, ale są drogie, z tańszych, przywoite parametry mają MC78xxCT (chwalone przez bodajże Darkula lub McGywera) ale tutaj warto wybrać firmę, Vishay lub ciutkę gorszy ON Semiconductors (dostępne w paru sklepach internetowych).

i jeszcze jedno, u siebie zastosowałem stabilizatory końcowe już bardzo blisko układu, na samych nózkach stabilizatora dając OsCon'a SMD 10 uF od strony wejściowej i 10 uF "zwykłego" od wy. Może to też dało dodatkowy efekt. Pre na LM oparty o 2200 uF Rubycon ZL obecnie zmieniłem na Nippony LXY 2700 uF i jest lepiej (bas przyjemniejszy), na wyjściu Panasoniki FC 560 uF, ale tutaj za wiele nie eksperymentowałem :-).

Gadałem z Nickiem (tym od modyfikacji). Twierdzi , że w miejsce tych zielonych linii należy wstawić szeregowo L i C, czyli robimy dwa notch filtry dla obu kanałów. Jak dla mnie jednak jest to lipa i mam wrażenie, że błędnie namalował jedną z zielonych linii. Zobaczymy co odpowie :)

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

żeby nie być gołosłownym

 

"Hi Wojtek,

 

I have not fitted these filters to my own CD723 so it would be better to ask

your question on the digital section of diyAudio forums.

 

Cheers,

 

Nick."

 

I jak tu traktować ich poważnie :(

To odpowiedź jak wykazałem mu bzdury ............... i wcale nie byłem złośliwy przy tym ;)

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

po przeczytaniu wypowiedzi Massimo na diyaudio, myślę, że odcinek a-b jest ok (trzeba tam wstawić szeregowo L i C). Odcinek cd dla drugiego kanału trzeba przerobić i idzie on wetedy obok A-B, tj od rezystora 3539 do masy. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mamy wtedy filtr RLC dla obu kanałów.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Jadę po elementy do zasilania na LM, zamiast stab. DACa 7805 dam ML7805CT (o ile będą na WGE). Zobaczymy, co to da.

 

Zasilanie skopiowałem ze strony Veterana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jedno pytanie - jak połączyć masy dodatkowego trafo z obecnym? Czy tuż przy opampie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Veni, vidi, gra!

 

Złożyłem zasilanie jw. Podłączyłem je bezpośrednio pod opamp, masę połączyłem z masą A (czy coś nie wybuchnie??) - opłacało się. Koszt całości to (nie wliczając trafa) 15zł, a można mówić o przepaści dźwiękowej. Wreszcie muzyka wybrzmiewa, ale najbardziej rzuca się w uszy czystość dźwięku.

 

Ile V jest najlepsze dla ne5532? Właśnie ten spośród opa 2134 i 2604 gra dla mnie najprzyjemniej, dlatego będę układał resztę toru pod niego.

 

Zasilanie: trafo 2x12/0.5A, stab. lm317/337 +-10V.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mój najfajniejszy cedek ma z tym scalakiem 11V na plusie i minusie

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

postaraj się dobrze dobrać kond. szczególnie w zasilaczu po stabilizatorze. trzeba popróbować różnych i mi się nie sprawdziły o niskiej impedancji a raczej zwykłe Nippon lub BC 037, 038, no ale to trzeba dobrać, może nawet bocznik, choć u mnie kaszanił dźwięk.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

To tylko propozycja do przemyślenia: jeżeli jest TDA1545 to może warto by rozważyć stopień pasywny zamiast opampów- bo potym jak miałem AD1851 z konwersją i/v tylko na rezystorze(wzmocnienie w przedwzmacniaczu) to trudno mi jakoś wrócić do opampów(niestety jestem zmuszony narazie), a TDA1545 się nadaje bo może dać ze 2V na wyjściu.

zainteresowało mnie DC servo, niestety nie mogę znaleźć żadnego schematu według którego mógłbym je łatwo złożyć.

 

Servo montuje się w zasilaniu opampa i można usunąć kondy na wyjściu CDka i wejściu przedwznacniacza, jeśli dobrze rozumiem?

Podobno przy odpowiedniej aplikacji NE5532 w I/IV nie daje ofsetu na wyjściu i wtedy można pominąć C wyjściowe ,

Cambridge zasilał NE5532/34 5V i nie musiał dawać C wyj. ale tam NE był inverted- conf.

dobrze rozumiesz, jednak jest on połączony z wyjściem i wejściem i jest to rodzaj filtru wpiętego w sprzężeniu zwrotnym o dużym wzmocnieniu dla stałych i bardzo małych częstotliwości i wzmacniacz po prostu silnie je tłumi i nie pojawia się stałe na wyjściu . Jest to jednak przerost formy nad treścią w prostych cedekach. lepiej już zrobić nowy, ładny układ wyjściowy na lampce lub tranzystorach. aby zrobić dc servo trzeba dodać więc po jednym wo na kanał.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Tutaj masz jak podstawowy uklad dc-servo wygląda:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie bardzo wiem co chcesz zrobić- ale niektóre scalaki mają wyprowadzenie do korygowania osfetu, tylko ustawiając ręcznie zawsze może się rozjechać.

Co do samego serva - spora część szanowanych konstruktorów albo uważa że dobrej jakości kondensator jest lepszy(Pass), kilku innych(Curl i Carr) uważa że servo jest lepsze tylko przy bardzo dobrej implementacji i aplikacji.

dołożę jeszcze stabilizację dla DAC na lm317.

 

Mam jeszcze niedosyt średnich tonów. Nie chodzi o to, że są za cicho tylko po prostu cd723 prrzesuwa je na dalsze plany (bas i wysokie są mocno eksponowane). W którym miejscu powinienem podziałać, aby jeszcze odrobinę je wyeksponować? Pobawić się przy kondensatorach w zasilaniu czy raczej winy szukać w torze audio?

jesli ktoś na odłegłość wskaże ci winne tego miejsce to jest jasnowidzem ;)

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Liczę na to, że może Ktoś Bardziej Doświadczony na podstawie dogłębnej analizy posiadanych datasheetów, serwisówek oraz wiedzy zapragnie wskazać mi jakieś skuteczne posunięcie. Może być to też jasnowidz, czarownik voodo-audio, treser velumów...byle skuteczny.

 

A tak na serio, panasonic FC zbocznikowany wimą mkp 220nF jest lepszy niż ruskie MBGO 10uF? Mowa cały czas o średnich tonach i wybrzmiewaniu dźwięku.

 

Czy na wolumenie dostanę oc-con'y? Na allegro są co prawda interesujące mnie 220uF/6,3V po 4 zł, ale wysyłka to kolejne 6zł plus koszt przelewu. Czyli jeden kond kosztowałby mnie tyle co cały układ stabilizacji napięcia dla opampu.

Niestety chyba nikt na forym nie tuningował więc raczej nikt nie pomoże....

Javoreczek na allegro ma tanie Oscony(wydaje mi się że SA) 220u/10V a przy okazji kup sobie LXY, Rubycony ZL. Są miejsca gdzie się sprawdzają- wyjdzie taniej.

A ztym MBGO to pytanie czy tak twierdzisz?

Pytanie, mbgo mają zwolenników na tym forum.

 

Testowo wpakuję dziś na wyjście jantzeny - zostały mi po modyfikacji kolumn. Mają, o ile się nie mylę, 10uF więc powinny starczyć.

 

W jakim przedziale pojemności można potestować kondy na wyjściu? Spotykałem się z wartościami od 2,2uF MKP do 270uF el.

Jak pytanie to zdecydowanie wolę MBGO - chociaż mają trochę przyciemnione brzmienie. Minimalna pojemnośc na wyjściu określona jest przez wartość rezystancji rezystora za kondensatorem(do masy) i impedancji wejściowej urządzenia współpracującego z CD, bo kondensator z rezystorem tworzy filtr RC górnoprzepustowy. Te 2.2u to odpowiednia wartość dla impedancji 50-100k i więcej. W przypadku kondensatorów nieelektrolitycznych pojemność jest ograniczona ale te4-10uF powinno być OK.

wpakowałem 22uF jantzen mkp. Dźwięk stracił pazura, był bardzo stonowany i zbyt "pastelowy", przyduszony. Zmieniłem na 5,6uF i wpakowałem opa2604 zamiast ne. Dźwięk jest już całkiem bliski moich preferencji, jednakże nadal jest ciut za mało średnicy. Przy obu kondach bas jednak się pogorszył, jest bardziej rozlazły i jest go mniej oraz nie schodzi tak nisko jak przy 10uF elektr+220nF wima mkp

 

Lokalizacja instrumentów się poprawiła, słychać też poszczególne plany.

 

Teraz dążę do wyciągnięcia dalszych planów (chyba na tym polega niedosyt średnicy) i powrotu poprzedniego basu.

Podejrzewałbym zbyt małą wartośćkondensatora jeżeli bas nie schodził nisko i był rozlazły jednak napisałeś że miałeś 10uF i jeżeli przy MKP 22uF też jest rozlazły to już sam nie wiem.

Przy 10uF panFC + wima mkp220nF bas był szybszy, krótszy i wyraźniejszy.

 

Być może po prostu na jantzenach lepiej gra reszta pasma przez co subiektywnie gorzej odbieram bas, ale to raczej nie to.

 

Jantzeny musiałem podłączyć na około 15cm przewodzach głośnikowych 1,5mm^2 noname. Tutaj doszukuję się pogorszenia basu - ścieżka jest dłuższa i ma większą pojemność i rezystancję. Może dziś wpakuję kilka przewodów ze skrętki albo dam ekranowany przewód do tych kondensatorów.

 

22uF dały dźwięk mułowaty, z 5,6uF gra szybciej, dźwięk jest bardziej otwarty i precyzyjniejszy.

 

Sprawdziłem różnicę między kanałami - jest 0,3mV, więc może zaryzykuję wyrzucenie tych kondów i pozostawię tylko rezystor.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.