Skocz do zawartości
IGNORED

wzmacniacz słuchawkowy do GRADO SR60


dominion

Rekomendowane odpowiedzi

>>dominion, 4 Sty 2007, 14:23

 

nie chcę straszyć, ale jak zamierzasz zrobić jemu porządny tuning to trochę Cię to będzie kosztowało. Jeśli modyfikacje zmienią tego X222ES tak daleko jak 227ESD to na pewno warto. Ja myślę już o dołożeniu 2 traf (razem będą 3) =)

a nie lepiej na poczatek tuning 222es????????

 

 

Ponawiam zapytanie o bezstratną muzykę, mpc, może istnieją jakies stronki gdzie można ściągnąc therion-y tiamat-y lub nightwish-e; gdzie, z kąd..........

>>>a nie lepiej na poczatek tuning 222es???

 

trzeba by było już się zapytać kogoś kto miał te dwa klocki. Z tego co mi wiadomo to McGyver ma 222ES, 227ESD, 228ESD więc może i przemknęło mu przez dłoń X222ES - zapytaj się go

>saczek_XTRM

Czytałem na tym forum jak genialny piotrek608 stuningował komuś 222es i był zachwycony.

Wiem, że trzeba w nim powymieniać conajmniej połowe a może i więcej kondów; dorzucic trafo, wymienic operacyjki i dac bufer.

Zegar zostawić w spokoju (na póżniej) bo to juz koszta za durze

dominion>>

Moim zdaniem przerabiaj to co masz! X222ES może nie jest nie wiadomo czym, ale potencjał ma bankowo. Z każdego można coś wycisnąć. Z jednych więcej z drugich mniej, ale zawsze. Pamiętam swój stary, budżetowy Sony CDP497 grał po przeróbce nie do poznania. DACi Sony są bardzo dynamiczne jakby stworzone do ciężkiego grania.

Ktos mi kiedyś powiedział, że "222es po tuningu nie odbiega zbytnio od 505es" -czy to możliwe bo nie chce mi sie wierzyc.......222es wart jest około 250-350 zeta a 505es??? 1000zł mało

dominion>>

 

na pewno warto jest w nim pogrzebać, ale pod warunkiem,że wiesz co robisz. Wpływ na końcowe brzmienie ma ABSOLUTNIE każdy element w CD. Nawet elementy przy napędzie czy dekoderze sygnału cyfrowego wpływają na barwę

Znalazłem ten list w którym mowa, że 222es jest porównywalny do 555es!!!!!!!!!!!

Nie pamietam od kogo to dostałem; dawno temu........

 

 

"Co do modyfikacji CDP-X222ES.

1. Aż się prosi o dołożenie drugiego transformatora i dodatkowego zasilacza

do układów audio. W obudowie jest miejsce na dodatkowe trafo, które jest

stosowane w wyższych modelach. Za napędem po prawej stronie obok

istniejącego transformatora. W załączeniu zdjęcie z modelu x33.

2. Wymiena większości kondensatorów elektrolitycznych w obecnym zasilaczu,

który będzie zasilał układy cyfrowe na Panasonic FC, oraz w obwodach audio

na Nichicon MUSE i Elna Cerafine lub Duorex. Obecne Nippon Chemicon są to

zwykłe kondensatory. Jedyne dobre to dwie sztuki Elna SILMIC na wyjściu, ale

i te mają swoje lata.

3.Dodatkowy stabilizator napięcia i układ filtrujący dla generatora zegara

na płycie. Pod żadnym pozorem nie dodatkowy generator.

4.Wzmacniacze operacyjne na wyjściu można wynienić na OPA2107. Sądzę że są

najlepsze, chociaż nie tanie, bo około 60zł/szt. Potrzebne są 2szt.

To jeżeli chodzi o zmiany elektryczne mogące przynieść poprawę (zmianę)

brzmienia.

Koszt tych modyfikacji wyniósł by 400zł. Kompakt praktycznie by nie odbiegał

od modelu X555ES.

5.Zmiany kosmetyczne polegające na zmianie gniazd wyjściowych RCA na solidne

złocone przykręcane, oraz gniazda zasilającego na IEC z filtrem sieciowym,

plus kabel. Te dodatkowe zmiany to 50zł.

6. Można pokusić się jeszcze dla dodatkowej ekstrawagancji o dobudowanie

zbalansowanego toru wyjściowego z gniazdami XLR, w postaci dodatkowej

płytki. Koszt takiego układu to 100zł.

To tyle sensownych zmian które można by poczynić w tym kompakcie.

Odradzam zmiany w postaci wyrzucenia układu mute i kondensatorów

elektrolitycznych z wyjścia. Lub zastępowania ich paczką styrofleksów. Bez

przebudowania wzmacniacza wyjściowego nie można pozbawić kompaktu

kondensatorów wyjściowych, nie powinno się też zmniejszać ich pojemności aby

zachować odpowiednie pasmo przenoszenia. Także bezsensowne jest blokowanie

kondensatorów elektrolitycznych na zasilaniu, szczególnie z niskim ESR

dodatkowymi kondensatorami styrofleksowymi, czy ceramicznymi o niskiej

pojemności. O tym zjawisku już pisałem we wcześniejszym mailu. Tak samo bez

wpływu na jakośc dźwięku pozostaje wymiana diód prostowniczych na

Stotky'ego. Chyba że komuś się nudzi, to można wszystko zrobić.

To wszystko, chyba że coś mi umknęło i Pan mi podpowie. "

 

Co wy na to? jak na lato?

zastanawiące jest:

 

>Pod żadnym pozorem nie dodatkowy generator.

 

>Odradzam zmiany w postaci wyrzucenia układu mute i kondensatorów

>elektrolitycznych z wyjścia.

Dlaczego tak uważasz że powinienem zacząć akurat od lasera?

Czyta bezbłędnie po tym jak ze dwa miechy temu mikroskopijnie pokręciłem "focus error-em" -ten odpowiada za całokształt odczytu....

Wymiana lasera może sprawić że bedzie szybciej wczytywał płytki, szybciej przechodził po kawałkach ale czy bedzie to miało jakąs zmiane w dzwięku?

Kręciłem kilkoma laserami w innych cd i efekt był dobry ok. 1,5 miesiaca -lecz tamte modele były z durzo niższej półki.

 

Przymierzam sie od dawna do kupienia (ok. 50zł, kss240a) ale wymienie go dopiero jak juz naprawde bedzie do kitu.

 

A co na to inni forumowicze???

słucham (

Chciałbym zaznaczyć że nie jestem specjalistą ale skoro cd ma problemy z odczytem płyt w wyniku naturalnym, czyli nie z przyczyn mechanicznych typu uderzenie, napewno wymaga wymiany.

Oczywiście można WYDŁUŻYĆ jego żywotność poprzez kręcenie "focus error" który odpowiada za zoogniskowanie wiązki lasera na warstwie zapisywalnej nośnika a nie za "całokształt. Czyli po prostu Twój laser nie ma juz takiej ostrości jak fabrycznie. NIewiem jak technicznie może to wpłynąc na dzwięk ale napewno wskazuje na zużycie lasera dlatego nie wierze że nie wpływa to ujemnie na dzwięk. Skoro laser nie może odczytać pełnej informacji z nośnika to musi to sie odbic w jakiś sposób na dzwięku.

Moze ktos wie gdzie kupić obważanki do grado; takie jak w sr80???????

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Taniej nigdzie nie ma???

 

Moze ktos ma przepis jak takie cus zmontowac z jakiegos miękiego materiału???

 

Czy takie obażanki (durze i małe) beda pasować do grado sr60??? Nie będą zsuwać sie?

Wydają sie identyczne z wygladu ale pewnie sie mylę.

 

A czym sie wogule róznią od rs80?

Wiem ze sr80 mają inny, lepszy kabel (4-zyłowy)

 

A jakie jest odczucie w brzmieniu? bardziej szczegółowe?

 

Kto miał oba modele: sr60 i sr80????????????????

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.