Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

To ja napiszę o sparingu amplifonów u Tomka ,mój ampli ma kondensatoy sprzęgające obbligato a Tomka jantzeny czerwone,ponadto u mnie na wejściu lampki telefunkena smooth plates a Tomek ma amperexy.Po odsłuchu nasuwa się kilka wniosków,sam amplifon jest wrażliwy na sieciówki i można w tym miejscu dużo bas poprawić ,według mojej opinii xindak gold ma lepiej kontrolowany bas co przejawia się w jego zwartości ,nie pamiętam jaką sieciówkę ma Tomek ale xindak tu lepiej wypadł,co do samych lamp to najlepsze połączenie wypadło w duecie Tomka jamtzeny z telefunkenami ,które grają lepiej górą z większą przestrzenią i są szybsze co pomaga amplifonowi ,jantzeny natomiast wnoszą wypełnienie w całym paśmie,wybór połeczenia kondensatorów i lamp wej bedzie zdeterminowane indywidualnymi upodobaniami i samą akustyką pomieszczenia która potrafi "ukraść" informacje z przekazu.U Tomka pomimo teoretycznie niekorzystnych proporcji wymiarów salonu akystyka jest na wysokim poziomie,na koniec odwrotnie jak do tej pory wielkie podziękowania Tomku za odsłuch i jak zawsze mile spędzony czas

ps kanapki były rewelacyjne -pozdrowienia dla Agnieszki

To ja napiszę o sparingu amplifonów

 

Ślicznie dziękuję za opis, bardzo mi zależało, bo mam w planach wymianę kondensatorów sprzęgających. Na wejściu mam Telefunken 12AU7.

Głośnikowe Chordy?Miałem dobre wrażenie,że Twój gra nieco szybciej i ma mniejszy volumen basu?

 

Ślicznie dziękuję za opis, bardzo mi zależało, bo mam w planach wymianę kondensatorów sprzęgających. Na wejściu mam Telefunken 12AU7.

Tych lamp jest kilka rodzajów-wiele zależy od rocznika.

na basie była różnica ale tylko w sieciówkach na kondach ja nie zauważyłem różnicy,przy głośniejszym słuchaniu Tomkowy kabel powodował pobukiwanie basu,natomiast podiąłem decyzję i pociąłem wrkocze z migów i teraz grają wewnątrz ariesów na pełnej grubości nie dzieliłem ich i teraz będę potrzebował dobrych głośnikowych ,skąd brać kasę na to hobby :) ale przynajmniej efekt jest mocno słyszalny

Edytowane przez Rezyslaw

.Po odsłuchu nasuwa się kilka wniosków,sam amplifon jest wrażliwy na sieciówki i można w tym miejscu dużo bas poprawić

Nie tylko na sieciówki, warto jeszcze zmienić bezpieczniki na lepsze. Wiem, że to może wydawać się śmieszne ale naprawdę działa.

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

To ja napiszę o sparingu amplifonów u Tomka ,mój ampli ma kondensatoy sprzęgające obbligato a Tomka jantzeny czerwone,ponadto u mnie na wejściu lampki telefunkena smooth plates a Tomek ma amperexy.Po odsłuchu nasuwa się kilka wniosków,sam amplifon jest wrażliwy na sieciówki i można w tym miejscu dużo bas poprawić ,według mojej opinii xindak gold ma lepiej kontrolowany bas co przejawia się w jego zwartości ,nie pamiętam jaką sieciówkę ma Tomek ale xindak tu lepiej wypadł,co do samych lamp to najlepsze połączenie wypadło w duecie Tomka jamtzeny z telefunkenami ,które grają lepiej górą z większą przestrzenią i są szybsze co pomaga amplifonowi ,jantzeny natomiast wnoszą wypełnienie w całym paśmie,wybór połeczenia kondensatorów i lamp wej bedzie zdeterminowane indywidualnymi upodobaniami i samą akustyką pomieszczenia która potrafi "ukraść" informacje z przekazu.U Tomka pomimo teoretycznie niekorzystnych proporcji wymiarów salonu akystyka jest na wysokim poziomie,na koniec odwrotnie jak do tej pory wielkie podziękowania Tomku za odsłuch i jak zawsze mile spędzony czas

ps kanapki były rewelacyjne -pozdrowienia dla Agnieszki

 

 

Również wielkie dzięki za mile spędzone sobotnie popołudnie.

post-21125-0-29685500-1333391084_thumb.jpg

HMM........ zaraz tam gejowski .

Ja wolę wersje cygańską :)))

oba ładne-diobły wcielone!i jak urokliwie grają.A tak na poważnie zastanawiam się nad akustyką twojego pokoju-dlaczego tak dobrze to tam gra? Edytowane przez triode

Żaden inny transformator nie ma tak dobrych parametrów

Zgodzę się z przedmówcą .

Andrzejku problem jest tylko jak zrobić w single ended toroida ?

Próbowałeś ?

Bo co do PP to masz zdecydowanie rację .

Mam Twojego WT30 mam swojego 6S19P i te trafa toroidalne są rewelacyjne .

To muszę przyznać . Żadne trafo EI które posiadam kupiłem czy nawijałem nie działa tak dobrze.

Pozdrawiam.

 

 

Problem z basem w WT30 leży w samej topologi układu i lampach 6H13C a nie w samych toro-idach. Wzmacniacz ma świetne wyniki na pomiarach ale jest to wzmacniacz pracujący w klasie A bez sprz. zwrotnego także ma mały współczynnik tłumienia i nie potrafi skorygować spadków impedancji.

Właśnie może każdy powinien spróbować zrobić idealny wzmacniacz bez jedzenia tego co wyjdzie :)

To nie takie proste aby za pierwszym razem było okay.

 

Ja Tobie powiem że nie rozbierałem go - i nie mierzyłem mam jednak cichą nadzieję że się nie zawiodę :).

Podoba mi się za to wykonanie.

Ten chrom chociaż nie jest do końca audiofilski wolałbym aluminium lub miedź .

Ale rozumiem wszystko to jeszcze dodatkowo podraża sprawę.

Jak GM70 ? Co do traf L.O. To do 6S33S i 300B miałem okazję zmierzyć .

I mam kolegę który potrafi to lepiej .Więc po raz kolejny zgodzę się z Tobą .

Ale nie oznacza to że do SE będzie łatwo .

Ja czasem akceptuję te wady trudno są to wady SE o których głośno się powinno mówić .

Chyba że coś ukrywasz i zrobiłeś spację w toro-idzie :)

Przepraszam jeśli piszę do Pana na Ty. Pozdrawiam

Edytowane przez PERELCALI

Miał ktoś podobny przypadek z fioletową nogą w diable,nie wiem czy ma to związek z padbięciem lampy ale widzę to po raz pierwszy,w sumie jeszcze długo mogłaby grać ale non stop "czerwone oko" zapala się za nią

post-23254-0-91027600-1333967804_thumb.jpg

Miał ktoś podobny przypadek z fioletową nogą w diable,nie wiem czy ma to związek z padbięciem lampy ale widzę to po raz pierwszy,w sumie jeszcze długo mogłaby grać ale non stop "czerwone oko" zapala się za nią

 

Zdjęcie Ci wyszło z gatunku "Wojna Światów".

chyba powrócę do wymiany lamp kwadrami dobranymi złaszcza pod względem wzmocnienia,dobieranie pojedyńczo za mocno degraduje system,może macie jakieś namiary oprócz Staszowa ?

  • 2 tygodnie później...

Rezysław nie spotkałem się nigdy z takim widokiem.

Może dużo słuchasz?

Ale widziałem jak dookoła tej lampy biega niebieskofioletowa łuna - ale ona nie wróży nic dobrego przeważnie to zwarcie w lampie. W przypadku o którym ja mówię to koniec tej lampy.

I lepiej aby wzmacniacz w którym pracują lampy 6S33S posiadał bezpiecznik.

Bo potrafi bo bez niego może zrobić spore spustoszenie.

 

Nie wiemy w jakim układzie pracuje u Ciebie ta lampa?

Lub w jakim wzmacniaczu?

Pozdrawiam

P.S.

Wnioskując że mówisz czerwone oko (masz na myśli amplifona prawda ?)

Edytowane przez PERELCALI

Cały czas się zastanawiam jak będzie brzmieć nowy wzm. Amplifona na lampach GM 70 ? Obecny WT 40 II wyjątkowo mi się podoba , jak dla mnie to wybitny wzmak o klasę lepszy brzmieniowo od Luxmana L 550 A (mój drugi wzmacniacz) .Czy ktoś z WAS słuchał już nowe dzieło Pana Andrzeja Piwowarczyka ? I czy lamy GM 70 są w ciągłej produkcji czy nie ?

Piotr

  • 2 tygodnie później...

Cały czas się zastanawiam jak będzie brzmieć nowy wzm. Amplifona na lampach GM 70 ? Obecny WT 40 II wyjątkowo mi się podoba , jak dla mnie to wybitny wzmak o klasę lepszy brzmieniowo od Luxmana L 550 A (mój drugi wzmacniacz) .Czy ktoś z WAS słuchał już nowe dzieło Pana Andrzeja Piwowarczyka ? I czy lamy GM 70 są w ciągłej produkcji czy nie ?

 

lampy GM70 tylko nos, nikt ich nie będzie produkował. Do wyboru wersja grafitowa i miedziana.

lampy GM70 tylko nos, nikt ich nie będzie produkował. Do wyboru wersja grafitowa i miedziana.

Dziękuję bardzo za info . Wobec powyższego nie warto wchodzić w nowego Amplifona na GM 70 , po co się martwić po paru latach o dostępność lamp , tym bardziej , że nowy Amplifon nie kosztuje 1500- 2000 zł . i nie będzie szkoda go wyrzucić po 3- 5 latach .

Piotr

O brak Gm-70 bym się nie martwił. Ja gram na jednej parze już od 2 lat - nie widzę oznak zużycia. Mam w zapasie jeszcze 2 pary (i myślę że mi wystarczy do późnej starości). Z dostępnością tych lamp też nie ma problemu, na e-bayu sprzedają je kartonami. Przez czas użytkowania mojego wzmacniacza padła już mi lampa sterująca (a ona znacznie droższa jest niż nowa Gm-70).

 

Poza tym ufam, że Pan Piwowarczyk zrobi świetny wzmacniacza gdzie lampy będą maiły "wygodne" parametry i będą pracowały dłuuugo. Gm-70 to lampa militarna z wyśrubowanymi parametrami - nie jest łatwo ją "zarżnąć".

Słucham tylko muzyki.

Czy w Amplifonie na lampach GM70 zostaną zastosowane tanie transformatory toroidalne jakie ma w zwyczaju montować producent w innych konstrukcjach ?

Mowa o trafach wyjściowych, nie zasilających.

Dziękuję bardzo za info . Wobec powyższego nie warto wchodzić w nowego Amplifona na GM 70 , po co się martwić po paru latach o dostępność lamp , tym bardziej , że nowy Amplifon nie kosztuje 1500- 2000 zł . i nie będzie szkoda go wyrzucić po 3- 5 latach .

Nie martw sie mam kilkadziesiat GMek więc powinno nam wystarczyć na 2-3 życia:) Ceny to raczej bym sie spodziewał na poziomie 15-20kzł. Bo raczej ustrojstwo skomplikowane a zwłaszcza trafa (tu już trzeba mieć nielada pojęcie).

 

To samo się mówi o lampach 6s33s a życie pokazuje , iż nie jest tak różowo .

 

Zwykle 1 komplet wystarcza mi średnio na jeden rok grania .

Nie porównuj diabełka do GM70 bo to zupełnie inne lampy. Trwałości Gm-ek nawet nie ma co porównywać!

 

Czy w Amplifonie na lampach GM70 zostaną zastosowane tanie transformatory toroidalne jakie ma w zwyczaju montować producent w innych konstrukcjach ?

Mowa o trafach wyjściowych, nie zasilających.

Proszę Cię nie ośmieszaj się takimi pytaniami. Trafa do GM70 to prawdziwa sztuka niezależnie od wersji. Spróbuj swoich sił choć z jednym, ja go pomierzę i się pośmiejemy wspólnie...

Proszę Cię nie ośmieszaj się takimi pytaniami. Trafa do GM70 to prawdziwa sztuka niezależnie od wersji. Spróbuj swoich sił choć z jednym, ja go pomierzę i się pośmiejemy wspólnie...

 

Co w tym pytaniu śmiesznego ?

Chyba nie zrozumiałes celowości mego postu.

 

Producent ma w zwyczaju stosować toroidy jako trafa głośnikowe/wyjściowe bo najtańsze ( i najgorsze ), czy i tym razem odwali "manianę", czy zamówi porządne transformatory?

 

Mnie nie musisz uświadamiać bo dla mnie jest oczywiste że trafa wyjściowe są jednym z najważniejszych elementów wzmacniacza lampowego.

 

Czy teraz pytanie jaśniejsze ?

Edytowane przez huba69

Co w tym pytaniu śmiesznego ?

Chyba nie zrozumiałes celowości mego postu.

 

Producent ma w zwyczaju stosować toroidy jako trafa głośnikowe/wyjściowe bo najtańsze ( i najgorsze ), czy i tym razem odwali "manianę", czy zamówi porządne transformatory?

 

Mnie nie musisz uświadamiać bo dla mnie jest oczywiste że trafa wyjściowe są jednym z najważniejszych elementów wzmacniacza lampowego.

 

Czy teraz pytanie jaśniejsze ?

 

 

 

Pojęcia nie masz ale Ci podpowiem, rodzaj trafa nie ma najmniejszego znaczenia. Sztuka to umiejętne wykonanie. Transformatory toroidale są parametrycznie duzo lepsze niż zwykłe EL, tylko mało kto potrafi je właściwie wykonać. z ceną też niestety pudło. Najpierw się dowiedz a później zabieraj głos bo czytać nie mogę takich głupot. Jednak trzeba było jeszcze poczekać kilka lat z rejestracją na forum... same gazetki niestety wiedzy nie dostarczą!

Edytowane przez Szymon

Nie martw sie mam kilkadziesiat GMek więc powinno nam wystarczyć na 2-3 życia:) Ceny to raczej bym sie spodziewał na poziomie 15-20kzł. Bo raczej ustrojstwo skomplikowane a zwłaszcza trafa (tu już trzeba mieć nielada pojęcie).

 

 

Nie porównuj diabełka do GM70 bo to zupełnie inne lampy. Trwałości Gm-ek nawet nie ma co porównywać!

 

 

Proszę Cię nie ośmieszaj się takimi pytaniami. Trafa do GM70 to prawdziwa sztuka niezależnie od wersji. Spróbuj swoich sił choć z jednym, ja go pomierzę i się pośmiejemy wspólnie...

Dziękuję panie Szymonie za informację . Pocieszył mnie pan z lampami .Ciekaw jestem ile będzie kosztował nowy wzmacniacz pana Andrzeja Piwowarczyka ? Nie ukrywam , że Amplifon WT 40 II , to świetny jak dla mnie wzmak i rekomendacja do nowych wzmacniaczy wychodzących spod ręki pana Andrzeja .Muszę pomyśleć o sprzedaży swoich kolumn na SS i kupnie głośników pod lampę .

 

Co w tym pytaniu śmiesznego ?

Chyba nie zrozumiałes celowości mego postu.

 

Producent ma w zwyczaju stosować toroidy jako trafa głośnikowe/wyjściowe bo najtańsze ( i najgorsze ), czy i tym razem odwali "manianę", czy zamówi porządne transformatory?

 

Mnie nie musisz uświadamiać bo dla mnie jest oczywiste że trafa wyjściowe są jednym z najważniejszych elementów wzmacniacza lampowego.

 

Czy teraz pytanie jaśniejsze ?

Wzmacniacze lampowe amerykąńskiej firmy BAT , też na diabełkach (lampa 6s33s) również mają trafa wyjściowe toroidalne (użyte , ponieważ są lepsze) , tyle , że wzm. na diabłach BAT-a kosztuje 4 razy więcej niż Amplifon .

Piotr

Panowie - wystarczy poczytać wątek o Gm-70 w tym dziale, są tam zmagania Pana Piwowarczyka z doborem i poszukiwaniem odpowiednich traf do tej lampy. jak wiać człowiek podchodzi do tematu bardzo poważnie, z olbrzymią wiedzą.

 

Co do samych Gm-70, były produkowane trzy rodzaje (tak aby wyjaśnieniom stało się za dość):

1. tytanowa - produkowana na początku swego istnienia - nigdy nie widziałem jej w sprzedaży, jedynie na zdjęciach (lampa nieosiągalna),

2. miedziana - wersja późniejsza - coraz ciężej dostępna, ale dalej można ją nabyć,

3. grafitowa - jest jej pełno i bez problemów można je nabyć za przyzwoitą (póki co) cenę.

 

Złota nigdy nie było (chyba że chodzi o rodzaj/barwę emitowanego światła, wtedy pasuje mi to na grafitową anodę).

Edytowane przez Koobal

Słucham tylko muzyki.

Panowie - wystarczy poczytać wątek o Gm-70 w tym dziale, są tam zmagania Pana Piwowarczyka z doborem i poszukiwaniem odpowiednich traf do tej lampy. jak wiać człowiek podchodzi do tematu bardzo poważnie, z olbrzymią wiedzą.

 

Co do samych Gm-70, były produkowane trzy rodzaje (tak aby wyjaśnieniom stało się za dość):

1. tytanowa - produkowana na początku swego istnienia - nigdy nie widziałem jej w sprzedaży, jedynie na zdjęciach (lampa nieosiągalna),

2. miedziana - wersja późniejsza - coraz ciężej dostępna, ale dalej można ją nabyć,

3. grafitowa - jest jej pełno i bez problemów można je nabyć za przyzwoitą (póki co) cenę.

 

Złota nigdy nie było (chyba że chodzi o rodzaj/barwę emitowanego światła, wtedy pasuje mi to na grafitową anodę).

Tytanową to bym przygarnął :)

  • 2 tygodnie później...

Końcówki aukcji!! Okazja! Amplifon 30 wt i Kolumny vivace 3. wszystkie przedmioty w stanie idealnym stare aukcje nowe ceny. Gorąco polecam i zapraszam

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10906619

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.