Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Rekomendowane odpowiedzi

Elberoth

 

Aby zachować zalety dzwięku 300B / jak ktoś lubi taki / to chyba potrzebny jest jeszcze jeden warunek: Kolumny 3 drożne z wydzielonym basem.

marekzawa, 11 Cze 2009, 21:52

 

>Elberoth

>

>Aby zachować zalety dzwięku 300B / jak ktoś lubi taki / to chyba potrzebny jest jeszcze jeden

>warunek: Kolumny 3 drożne z wydzielonym basem.

 

To się rozumie samo przez się. Napędzanie z 300B jakiegoś 2-drożnego Triangla, ze zwrotnica przy 4kHz, mija się z celem. Para w gwizdek.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

>Elberoth, 10 Cze 2009, 21:08

 

>Wzmacniacz, pod pewnymi względami naprawdę wybitny. Po raz pierwszy od czasu oddania Ancient Audio

>GSM, usłyszałem taką płynność i naturalność brzmienia. W porównaniu do wzmacniaczy na 300B, wszystko

>inne brzmi po prostu mechanicznie.

 

świnto prowda

 

>Inna charakterystyczna cecha obu konstrukcji to sposób reprodukcji wysokich tonów.

>OUT-OF-THIS-WORLD. Rozdzielczość, gradacja mikrodynamiczna, wybrzmienia - wszystko jest na tak

>wyśrubowanym, że aż nierealnym poziomie. Góra nie jest nawet wyrafinowana - ona jest eteryczna. Tak

>jakby nagle membrana głośnika wysokotonowego ważyła 1/5 tego, co w rzeczywistości. Jakby kopułkę

>ktoś na wstęgę podmienił. Pod tym względem wzmacniacze te biją na głowę wszystko co do tej pory

>słyszałem, włączając Dartzeela.

>

>Dodajmy do tego jeszcze wzorową neutralnośc średnicy, świetne oddanie głębi.

 

tyż świnto prowda

 

>Ponownie zaskoczeniem były poziomy głośności możliwe do uzyskania z 16W. Człowiek zaczyna się

>zastanawiać, nie tylko dla kogo produkuje się wzmacniacze o mocy 500 czy 200W, ale nawet te o mocy

>50W. 16W, w pomieszczeniu 24m2 i kolumnach o o efektywności 88dB to WSZYSTKO co jest potrzebne aby

>wytworzyć wyższe poziomy głośności niż potrzebne do codziennego słuchania.

 

tak toczno! Japończycy z Sun Audio do prezentacji swojego wzmacniacza na 2A3 w swoim sklepie używają B&W CDM1SE - właśnie 88dB/W/m

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

>Teoretycznie nie powinienem być już tym faktem zaskoczony - AA GSM również miał tylko 16W, a

>napędził Avalony, że palce lizać. Na co dzień człowiek atakowany jest jednak konstrukcjami o mocach

>100, 200 a nawet 1kW, więc jak słyszy 16W, to mimowolnie zaczyna podchodzić do takich konstrukcji z

>pewną taką nieśmiałością. I niedowierzaniem. Jak się okazuje, zupełnie niesłusznie.

 

tak jest, dodatkowo waty lampowe naprawdę w rzeczywistości liczą się więcej niż waty półprzewodnikowe, to kwestia mocy chwilowej i łagodnego przesteru

 

>Na pewno wile osób zastanawia się, jak się ma kosztujący 70kzł Conquest do kosztujących 100kzł

>monobloków krakowskiej manufaktury.

 

warto się zastanowić jak się mają te wzmacniacze za 70 czy 100kzł do Sun Audio, których ceny zaczynają się od ok. 10 kzł

 

>Ogólnie spędziłem kilka upojnych nocy słuchając Conquesta, i tak sobie myślę, że chyba jednak na

>jakimś wariancie 300B kiedyś skończę :-)

 

żełaju wsiewo horoszewo! :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Elberoth, 12 Cze 2009, 10:01

 

>To się rozumie samo przez się. Napędzanie z 300B jakiegoś 2-drożnego Triangla, ze zwrotnica przy

>4kHz, mija się z celem. Para w gwizdek.

 

To zależy jak głośno kto słucha. Mam kilkoro znajomych używających słuchawek. Kiedy nakładają mi je na głowę ("posłuchaj jakie fajne...") jestem przerażony z jaką mocą słuchają. W jednym wypadku dochodziło nawet do wyraźnie słyszalnego przesterowania (sprawdziłem słuchawki - nie rzęziły same z siebie)!

>Elberoth, 12 Cze 2009, 10:01

 

>marekzawa, 11 Cze 2009, 21:52

>

>>Elberoth

>>

>>Aby zachować zalety dzwięku 300B / jak ktoś lubi taki / to chyba potrzebny jest jeszcze jeden

>>warunek: Kolumny 3 drożne z wydzielonym basem.

>

>To się rozumie samo przez się. Napędzanie z 300B jakiegoś 2-drożnego Triangla, ze zwrotnica przy

>4kHz, mija się z celem. Para w gwizdek.

 

z tym się nie mogę zgodzić

może jakiegoś Triangla owszem, ale niekoniecznie potrzebny jest wydzielony bas

 

vide firmowe kolumny Audio Note UK czy Audio Note JP (Kondo) - jak najbardziej dwudrożne

 

no i przecież inne klasyczne połączenie to niskowatowa lampa i tuba wręcz jednodrożna

vereker, 16 Cze 2009, 12:59

 

>To zależy jak głośno kto słucha.

 

Kolega niedokładnie czyta wcześniejsze posty. "Parą w gwizdek" jest robienie bi-ampingu, z czymś mocnym na basie, w kolumnach dwudrożnych z wysokim podziałem, a nie stosowanie kolumn 2-drożnych z 300B jako takich.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Głównie klasyka (barok) i różne śpiewające kobietki wszelkiej maści. Mam też kilku ulubionych panów - Hans Theessink, Chris Jones, Eric Clapton, Allan Taylor, Johny Cash itp.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

AliaVox ;-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Wychodzi więc na to, że "plumkanie". :) Który to termin bardziej pasuje mi do jazzoych smętnyh ballad, no ale niech tam...

 

W takim razie 300B i głośnikowa egzotyka (tuby, odgrody) to twójk ierunek, nie wiem po co bawisz się w jakieś Wilsony a wcześniej mocarne, krzemowe piece.

Oj bardzo wymijająca odpowiedź,chociaż ta muzyka wymaga perfekcyjnego fotograficznego nagrania,żeby się w niej rozsmakować.Dobre odtworzenie to drugi koniec kija.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

vereker, 16 Cze 2009, 15:30

 

O czym kolega mówi jakie plumpkanie ? Henry Purcel, Jean-Philippe,Rameau.J.S Bach. Miałem ostatnio okazję w końcu odwiedzić nowo otwartą w Krakowie Operę Krakowską 40 śpiewaków i prawie 50 muzyków. W tak dobrze adaptowanym pomieszczeniu dżwiek nie nap..ł ale muzyka była genialnie oddana i o ten efekt to trudno będzie w stereo na czymś przecietnym

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rafaell, 16 Cze 2009, 15:39

 

>O czym kolega mówi jakie plumpkanie ? Henry Purcel, Jean-Philippe,Rameau.J.S Bach.

 

Bez urazy, tak się składa że to także moja muzyczna strawa. Ale dla przeciętnego audiofila nawet najbardziej frenetycznie przez Biondiego odegrana Burza z "Czterech pór" to przymulone plumkanie w zestawieniu z koncertowym nagraniem jakiejś heavymetalowej kapeli czy ryczącego na saksofonie Petera Brotzmana.

vereker, 16 Cze 2009, 15:59

I tu zaczynają się problemy heavymetalowa kapela nie potrafi na koncercie w terenie tak grzmotnąć jak u nas w domu-po prostu cieniasy sprzętowe. Ostatnio słuchałem takiego niby dmuchnięcia basowego, po prostu żałość dżwięk z kolumn PA zbierał się nim wyszedł z kolumn pół godziny. Wręcz audiofilski kocyk:)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Instrumenty stosowane w koncertach muzyki dawnej wymagają systemów o dużo większej rozpiętości dynamicznej niż instrumenty elektryczne stosowane w rocku i wspóczesnym jazzie.

Aż dziw,że tego nie wiesz.

Frank, 16 Cze 2009, 16:07

 

>Instrumenty stosowane w koncertach muzyki dawnej wymagają systemów o dużo większej rozpiętości

>dynamicznej niż instrumenty elektryczne stosowane w rocku i wspóczesnym jazzie.

>Aż dziw,że tego nie wiesz.

 

Frank, ja doskonale zdaje sobie sprawę jak to wygląda przedstawione w decybelach ale stawiam się niejako w roli advocatus diaboli. Dla typowego słuchacza szczyt dynamiki to łojenie w trzy gitary ze stalowymi strunami plus setki watów z piecy Mesy a nie orkiestra barokowa z tymi jej skrzypkami na baranich flaczkach. :P

Verker,

 

muzyka z łupnięciem i tempem to jest właśnie w rzeczonej Burzy Vivaldiego (kwestia tylko w czyim wykonaniu)tudzież w symfonice (i niekoniczenie musi to być 9-a Beethovena, choćby Romeo&Julia Prokofiewa)). DO tego łupnięcia potrzeba dobrego systemu rzecz jasna.

W metalu najczęściej mamy jazgot ewentulanie budyń (np: u Tiamata), a im lepszy sprzęt tym wyrźniej to słychać.

 

Barok jest chyba wyjątkowo wredny do odtworzenia jeśli ma być słuchany z przyjemnością,a przynajmniej bez skrzywienia (jeśli ktoś nie lubi tej epoki).

Witam,

polecam posłuchać 2 drożnych ART Loudspeakers DECO 10 czy nieco starszej wersji Emotion. Najlepiej obu wymienionych modeli w wersjach Signature (lepsza zwrotnica i okablowanie) z dobrą lampą na 300B. Zaręczam że nie będzie czuć braku basu, dynamiki (tu lepiej spiszą się nowsze Deco10), za to naturalność brzmienia powala. Oczywiście są także świetne głośniki 3 drożne do amplifikacji lampowej SE czy PSE, choć jest ich niewiele. Ja mogę z czystym sumieniem polecić Harpie 300b Grand. Co kto lubi.

 

Nie słucham Black Sabbath, Metallica, Iron Maiden,AC/DC, Motorhead:) Nie mniej słuchana na wymienionych głośnikach i amplifikacji SE na 300B symfonika czy muzyka elektroniczna nie powodowała u mnie niedosytu. Głośniki czy to ART y czy Harpie napędzało10 Watów z pojedynczej lampy 300B o bardzo dobrej wydajności prądowej. Powiedzmy sobie szczerze, że nie będzie w takim systemie zejść na basie jak do piwnic Tartaru ( końcówki Krell, Gryphon, ML ) ale góra, średnica i przestrzeń cud, miód i malina. I NIC TEGO NIE POBIJE!!!. Wkrótce może pojawić się w na rynku ciekawa alternatywa na lampach 211 w układzie PSE dla wymienionych monobloków AN. Warto będzie tego posłuchać, jako że będą do tego odpowiednie głośniki.

 

Odnośnie jeszcze konstrukcji 2 drożnych... proszę sobie przypomnieć Ancient Audio SingleSix i dwudrożne konstrukcje na Etonach na ostatnim AS, czy monitory Holography z SGM AA 3 lata temu, grało źle, brakowało dynamiki, uderzenia, basu? Nie wydaje mi się ( oczywiście to kwestia indywidualnego gustu).

 

Na szczęście świat jest duży i każdy znajdzie coś w sam raz dla siebie.

pozdrawiam wyznawców SE i kilku watów, jak i zwolenników elektrowni tranzystorowej:)

Ciągle wszyscy z tą lampką zapominają że nie brak mocy jej doskwiera bo w sumie w domu wykorzystujemy 1 góra 1,5 Wata. Istotny dla dobrego kontrolowanego basu jest Damping Factor wzmacniacza; prosze mi pokazać lampki z DF w granicach 1000 do 4000 bo wiecej podobno nie ma sensu dawać

dziekuję

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>Rafaell, 17 Cze 2009, 12:47

 

>Ciągle wszyscy z tą lampką zapominają że nie brak mocy jej doskwiera bo w sumie w domu

>wykorzystujemy 1 góra 1,5 Wata. Istotny dla dobrego kontrolowanego basu jest Damping Factor

>wzmacniacza; prosze mi pokazać lampki z DF w granicach 1000 do 4000 bo wiecej podobno nie ma sensu

>dawać

 

1-1.5 średnio, ale w impulsach jednak więcej, tak z 10-15W :)

 

a co do Damping Factor na forum znalazłem tezę, że damping factor powyżej 5 przynosi niewielkie korzyści w porównaniu do mniejszego a powyżej 20 praktyczne żadnych?

 

podawano link: "Damping Factor: Effects On System Response":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ale ponoć ostatecznie zależy to od kolumn - jedne wymagają by je solidnej wziąć za pysk a inne wręcz przeciwnie - odwdzięczają się, gdy im poluzować smycz (np. eksperymenty Nelsona Passa z szeregową rezystancją między wzmacniaczem a głośnikami szerokopasmowymi o niskiej dobroci)

czyli czasem DF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zablokowany, 17 Cze 2009, 13:25

Tu nie chodzi o dźwięk robiony, tylko o dokładne odtworzenie tego co zarejestrował mikrofon. Głośnik to nie skrzypce, jego w torze zupełnie nie powinniśmy słyszeć.Z praktyki wiem ze mając wzmacniacz w klasie AB DF=100 który napędzał kolumny z 15" niskotonowcem o efektywności "pod lampę" 96dB nie zapewnił mi tyle realizmu na basie co wzmacniacz w klasie D z D=1000. Podkreślam oba miały identyczna moc a ten pierwszy na dodatek grzał się jak głupi.

A ty mi tu jakiś DF na poziomie 5 sugerujesz po prostu łapki opadają

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>Rafaell, 17 Cze 2009, 13:37

 

>zablokowany, 17 Cze 2009, 13:25

>Tu nie chodzi o dźwięk robiony, tylko o dokładne odtworzenie tego co zarejestrował mikrofon.

 

dokładnie, ale tego nie robi jeden komponent toru ani tym bardziej jeden parametr

to robi SYSTEM

błąd jaki popełnia kolega to absolutyzowanie parametru poza kontekstem systemu

taki parametr jak Damping Factor ma znaczenie systemowe, różne w różnym

 

no ale nie zaczynajmy tu dyskusji o Damping Factor :)

są osobne, długaśne, stare wątki na ten temat i tam można się wyżyć merytorycznie, np. odnieść do przywoływanych opracowań :)

 

pozdrawiam!

=>zablokowany

Nie odpowiedziałeś mi ma zadane pytanie, może ktoś inny ma takowa wiedzę?

 

"proszę mi pokazać wzmacniacz lampowy z Damping Factor w granicach 1000 do 4000 bo wiecej podobno nie ma sensu dawać"

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>Rafaell, 17 Cze 2009, 14:28

 

>=>zablokowany

>Nie odpowiedziałeś mi ma zadane pytanie,

 

po prostu nie wiem też po co ktoś miałby coś takiego konstruować :)

 

ale jeśli jesteś zainteresowany to Henry Wolcott robi coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

konstruktor chwali się, że jego lampowce mają impedancję wyjściową bliską zeru i przez to wysoki DF, najtańszy P280-S powyżej 500 a droższe monobloki może i ponad 1000

 

pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ściśle rzecz biorąc wszystkie modele Wolcotta mają DF "powyżej 500" w paśmie od 30 Hz

ponadto oferują płynną regulację DF (!) jest stosowne pokrętło: "The audible and measurable bass response can be tailored to the loudspeaker's requirements or the listener's taste"

widać i dla Wolcotta nie zawsze jak najwyższy DF będzie najlepszy - zależy to od konkretnego systemu (wymagania kolumn, czynnik obiektywny) i preferencji słuchacza systemu (czynnik subiektywny)

recenzja:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wolcotty są też relatywnie tanie, ceny zaczynają się od 6-7 kUSD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.