Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana systemu - Jadis, Cary itd


poirot

Rekomendowane odpowiedzi

Elberoth, 10 Maj 2007, 15:30

 

>Nie zapominajmy jednak, że AAC ma w przeciwieństwie do tranzystorowego Opusa stopień na lampach, a

>więc z definicji znacznie wyższą impedancję wyjściową.

>

>To oczywiście może, ale nie musi byc problemem w tym przypadku.

 

To prawda, ze tak zalozylem. Mam jednak po temu pewne podstawy. Opus 21 wcale nie dysponuje duzym pradem do wysterowania koncowki. W przypadku tranzystorowych koncowek Mac'a czy SimAudio zaczyna to juz byc problem (nie wystepuje w przypadku Elecrtrocompanieta, ktory ma duza czulosc wejsciowa oraz monstrualna impedancje na wejsciu - AW 400). Jesli chodzi o Capitole mk II oraz Reference to sluchalem ich z kilkoma koncowkami i nigdy nie mialem wrazenia braku pradu do wysterowania koncowki. W ten sposob, troche ekstrapolujac, twierdze, ze Capitole poradzi sobie z MC-2102, ktore jak sie okazalo nie jest tu zbyt wymagajace.

 

Pozdr.

Nie wiem co masz na mysli mówiąc "prąd". Jeżeli napięcie - to faktycznie, AAC ma ladnych kilka V na wyjściu.

 

Natomiast impedancja to juz zupełnie inna para kaloszy.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Poirot -> dzisiaj słuchałem przez chwilę bardzo dobrego systemu, który cenowo, pewnie by pasował do zakładanego przez Ciebie budżetu (poza kolumnami). transport meriadian 500 z dacem 566, wzmacniacz gryphon 2100, kolumny sonus faber cremona. słuchalismy jazzu z lat 50-70-tych. byłem u znajomego porozmawiać i nie wiedziałem, że ma taki sprzet. wiedialem, że ma wielką płytotekę, ale nigdy nie mówił na czym tego słucha... dzwięk był znakomity!

anyway - na kolumny Cię nie namawiam, ale może w pierwszej kolejności spróbuj tego dzielonego meridiana - mozna trafić z drugiej reki tanio. może coś innego nowszego od meriadiana.

gryphona 2100 też powinienieś wyrwac w dobrym stanie w zakładanej przez Ciebie cenie.

Elberoth, 10 Maj 2007, 18:12

 

>Nie wiem co masz na mysli mówiąc "prąd". Jeżeli napięcie - to faktycznie, AAC ma ladnych kilka V na

>wyjściu.

>

>Natomiast impedancja to juz zupełnie inna para kaloszy.

 

Mam na mysli natezenie pradu, jakiego potrzebuje koncowka. Jezeli impedancja wejsciowa widziana z zaciskow wyjsciowych zrodla jest niska w przypaku jednej koncowki, a w przypadku drugiej wysoka, to do tej pierwszej musi poplynac wiekszy prad wiekszy niz do drugiej. Gdyby zrodlo bylo idealnym zrodlem napieciowym, to I1/I2=Z2/Z1. Niestety zrodlo (w tym wypadku CD) idealnym zrodlem napieciowym nie jest i jezeli nie bedzie w stanie oddac dostatecznej ilosi pradu, to napiecie na jego zaciskach musi spasc...

 

Oczywiscie dobrze kiedy Zwy/Zwe (czyli impedancja wyjsciowa zrodla do impedancji wejsciowej koncowki) jest jak najmniejsze.

 

Przyklad:

1. MC-252 ma impedancje wejsciowa 20 kOm

2. AW-400 ma impedancje wejsciowa 330 kOm

 

Do maksymalnego wysterowania MC-252 potrzebuje 4V, podczas gdy AW400 1V (chyba). Prad potrzebny do wysterowania MC-252 na pelna moc jest wiec 66 krotnie wiekszy niz dla AW400 :-)

 

Pzdr.

"1. MC-252 ma impedancje wejsciowa 20 kOm

2. AW-400 ma impedancje wejsciowa 330 kOm

 

Do maksymalnego wysterowania MC-252 potrzebuje 4V, podczas gdy AW400 1V (chyba). Prad potrzebny do wysterowania MC-252 na pelna moc jest wiec 66 krotnie wiekszy niz dla AW400 :-)

 

AAC Reference ma na wyjsciu 100 Ohm

RA Opus 21 - 75 Ohm."

 

 

Tak, to sa bardzo istotne rzeczy - DOPASOWANIE - byla o tym mowa juz nie raz...

Nalezy zwrocic szczegolna uwage na impedancje wejsciowa, czym wieksza tym lepiej, poniewaz zrodlo-wyjsciowa jest mala to mozemy ja pominac, i tutaj do glosu dochadza kable, np. MIT zaprasza do zrozumienia i poznania tematu, w nowych produktach instaluje przelaczniki, ktore ponoc dzialaja...

"Dobry trop, tyle, ze jesli Poirot ma 40 kzl (?) do wydania..."

 

WOW:) Nie zauwazyłem, że budżet jest aż tak konkretny. W takim razie dzielony Mac jak najbardziej.

 

Pozdrawiam.

 

ps. ....nie żebym sugerował coś więcej :), ale za ok 10k kolega Kulesza robi ponoć wyśmienite urządzenie, które kosi monosy 501. Jeśli jesteś z Wawy możliwe, że Darek mógłby udostępnić takie urządzenie do odsłuchu. No chyba, że DIY to bleeee:)

>cloudior coraz wiecej ludzi proponuje wejscie w DIY i jestem za, a poirot nie wiadomo co wybierze, lepiej byloby jakby nie poszedl do sklepu, tylko kupil z ogloszenia, ale moze nie o to mu chodzi...

Do tego trzeba by jeszcze uwzględnic czułość końcówki mocy ...

 

Anyway. Słuchałem tej integry Jadis na KT-88 dwa razy i nigdy mi sie nie podobało. Strasznie jasne i ostre brzmienie.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

W DIY przy takich pieniądzach nie ma co wchodzić w ciemno. Bez odsłuchu konkretnego urządzenia w ogóle lepiej o tym zapomnieć . Polecam Kuleszę, bo ostatnio w sumie z przypadku stałem się właścicielem zbalansowanej końcówki jego autorstwa i problem wzmaka mam już głowy na dłuższy czas. Jest super. Teraz pojawił się problem kolumn:)

Pzdr.

poirot, 9 Maj 2007, 14:30

Ja myślę, że zestawienie Delta + AP to tu największy problem.

Wiesz, że nigdy nie bylem fanem DS ;-) Pewno gra to sucho i dość matowo.

To bardzo ładne lampki, ale mnie jakoś nie przekonują.

Jar,

Racja, tylko trochę czasu mi zabrało żeby to zrozumieć, że zmiany kabelków i źródeł nie pomogą, to sprawa systemu jako całości. Swoją drogą nadal lubię Deltę, tylko musiałaby mieć bardzo ciepłe źródło i ciepłe kolumny. Zresztą Jadis cztery razy droższy a ma ten sam problem...

Pozdrawiam!

SG słuchałem, dla mnie to naprawdę ładnie grało. Wzmacniacz z dużą klasą. Może dla pokoju 25 m to mało, ale warto spróbować.

 

Tak czy inaczej potrzebujesz 'konkretnej' zmiany aby skok jakościowy był zauważalny. Wydawanie kasy by wciąż znajdować sie na podobnym poziomie to raczej szkoda.

Polecałbym zacząć od poszukiwań wzmacniacza. Tu widzę najpewniejszą możliwość 'odbicia się"

ABs, 10 Maj 2007, 21:40

 

>Tak, to sa bardzo istotne rzeczy - DOPASOWANIE - byla o tym mowa juz nie raz...

>Nalezy zwrocic szczegolna uwage na impedancje wejsciowa, czym wieksza tym lepiej, poniewaz

>zrodlo-wyjsciowa jest mala to mozemy ja pominac, i tutaj do glosu dochadza kable, np. MIT zaprasza

>do zrozumienia i poznania tematu, w nowych produktach instaluje przelaczniki, ktore ponoc

>dzialaja...

 

Tak, probowalem z MIT Magnum i Oracle przy prowadzeniu Maca i Companieta bezposrednio z Resolution Audio. Wydaje sie, ze efekt byl slyszalny jako ograniczenie tzw. "cienkiego pierdzenia" koncowki zle wysterowanej :-)

 

Pzdr.

poirot,

 

skoro posiadasz i lubisz Deltę to może zadzwoń i wypożycz do odsłuchu monobloki, te ze zdjęć w temacie sponsorowanym "Labiryntos". To napewno będzie spory krok do przoduw odniesieniu do Kt88, nie potrzebujesz do tego pre więc nie istotne jaki CD ostatecznie wybierzesz (z tego względu. Ponaddto jako uzytkownik ich produktu na pewno możesz ponegocjować nt wymiany za dopłatą, co oszczędzi ci muchas $ na dobre CD.

->poirot,

Pytałeś o Cary 330/300 z przełączanym stopniem wyjściowym lampa/tranzystor. Słuchałem tego odtwarzacza w ubiegłym roku podczas poszukiwania monitorów. Podobnie jak AAC ma wyjście regulowane i można sterować końcówką mocy. Dla mnie oczywiście Cary zagrał gorzej od AAC, niemniej też brzmi dobrze a możliwość przełączania w trakcie odsłuchu to niezły bajer, można dopasować sobie brzmienie do aktualnego repertuaru.

 

Najlepsze połączenia, w kolejności:

1. AAC + Plinius 102 + Gamut L-3 + Fadele (tylko w takim połączeniu słuchałem AAC)

2. Cary 330/300 + Plinius 102 + Gamut L-3 + Fadele (stopień wyjściowy - tranzystor)

3. Cary 330/300 + Pre Manley (nie pamiętam jaki model ale coś wysokiego) + Plinius 102 + Gamut L-3 + Fadele (stopień wyjściowy - tranzystor)

 

Najmniej przejrzyste i kluchowate połączenie wypadało wtedy, gdy Cary grał z lampką na wyjściu oraz lampowym pre Manleya.

 

Poza tym, podczas odsłuchu przekonałem się do jedynego produktu Pliniusa - końcówki SA-102, która jest bardzo dobra.

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Bo jeśli słuchałeś tylko integr Pliniusa i SA-102 to zgadzam się - też uważam, że integry są do bani. Natomiast WSZYSTKIE końcówki mocy Pliniego są świetne (z wyjątkiem jedynie tych z najtańszej serii P). SA-102 nie jest tu żadnym wyjątkiem, a tylko jedyną dobrą końcówką w dystrybucji dystrybutora.

Szukających ambitnego systemu o nieco "lampowym" brzmieniu, a dużej mocy zachęcam do sprawdzenia wzmacniaczy Electrocompanieta.

Miałem właśnie możliwość posłuchania przedwzmacniacza EC-4.7 i końcówki mocy AW-120DMB (120W, dual mono, zbalansowana, klasa A). Komplet kosztuje nieco ponad 20kzł. Jest moc, jest przestrzeń, jest oddech i bardzo dobra barwa. Z ATC SCM-35, odtwarzaczem SoundArt Sarah i okablowaniem Fadela stworzyły bardzo muzykalny system. Chętnie sprawdziłbym monobloki EC.

Pozdr

Papamek

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Słuchałem w swoim systemie tylko integry ECI-5 i nie podobała mi się. Ospały, mało przejrzysty dźwięk. Taki trochę ociężały miś - przynajmniej u mnie z Forestami, które do łatwych nie należą. Końcówki stereo i monobloki z pewnością grają lepiej, ale to podobno ta sama szkoła dźwięku tylko wzniesiona na wyższy poziom. Za to design - pierwsza klasa, ale jakość wykonania znów niejednoznaczna.

 

Pozdr.

Słuchałem końcówki EC za 20k zł. Nie mój dźwiek. Typowy zamulacz. Zarówno Plinius SA-102 jak i Cary CAD-500MB biją ją na głowę. Podobno dopiero monobloki EC są lepsze.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

I pozostaje mi jeszcze zgodzic się z przedmówcą - Plinius zaczyna się dopiero od SA-102. Integry, i zbudowane w oparciu o nie końcówki mocy (8100P itd), są IMO do bani.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Dokładnie tak, z tym że Profil określił SA-102 jako jedyny dobry produkt Pliniusa, a to jedynie najmniejsza i najtańsza z dobrych końcówek Pliniego. Wyżej są jeszcze co najmniej 3 końcówki, z których każda kolejna jest wyraźnym krokiem naprzód ( SA-250, SB-300 i SA-Ref). Ja mam SB-300, która gra zdecydowanie lepiej od 102.

 

Poza tym preampy Pliniusa np. CD-LAD czy M-8 oraz pre gramofonowe też są bardzo dobre. Więc takie krzywdzące opinie niepoprzedzone zapoznaniem się z większą ilością produktów są niesprawiedliwe, a ludzie to czytają i wyrabiają sobie zdanie już nawet bez słuchania. Potem powtarzają i tak działa to forum :(

BlueMax

>Więc takie

>krzywdzące opinie niepoprzedzone zapoznaniem się z większą ilością produktów są niesprawiedliwe, a

>ludzie to czytają i wyrabiają sobie zdanie już nawet bez słuchania. Potem powtarzają i tak działa to

>forum :(

 

Świeta prawda, coś w tym jest.

Przepraszam za OT

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.