Skocz do zawartości
IGNORED

Budowa kolumn na Visatonach


Wilk

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już o tym wielokrotnie na forum, ale powtórzę jeszcze raz - metalowe membrany bardzo lubią pochyłe (ok. 15 stopni) ścianki, z dwóch powodów:

 

- obniżenie break-up na drodze akustycznej (słuchanie pod kątem) zmniejsza problemy z wąskopasmowym wzmacnianiem harmonicznych przez rzeczony break-up

 

- wyrównanie czasowe tweetera i (nisko)średniotonowego pozwoli na zastosowanie wyższego rzędu filtru gwizdka przy zachowaniu akustycznego rzędu zwrotki (przebiegu fazy akustycznej kolumny). Wyższy rząd filtru oznacza wyższą moc znamionową gwizdka a więc możliwość zastosowania niższego podziału co dodatkowo zmniejsza problemy z harmonicznymi twardej membrany.

planuję też kolumny na AL130 + KE25sc więc mam takie pytanko:

 

>- obniżenie break-up na drodze akustycznej (słuchanie pod kątem) zmniejsza problemy z wąskopasmowym

>wzmacnianiem harmonicznych przez rzeczony break-up

 

więc jeśli break-up jest na 8k, 3-cia harmoniczna wzbudzana jest z 8/3=2.66k to robiąc podział na 2-2.5k (w moim przypadku aktywny, L-R 24dB) to wpływ break-up powinien być już niesłyszalny, prawda?

 

Pozdrawiam

Kamil

Wpływ break-up będzie nadal zauważalny, choc mniej, jako że przy podziale 2.5k częstotliwość 2.7k na midwooferze będzie osłabiona o jakieś 8dBi o tyle obniży się peak harmonicznej. Niestety - wzmocnienie 5-tej harmonicznej nastąpi dla 1.6k, a 7-mej dla 1.14k. Dlatego jednak IMHO warto obniżyć ten cholerny break-up przez pochylenie ścianki.

 

Co do KE25SC - sam go nie aplikowałem, ale niestety słyszałem narzekania (wiarygodne) że nie wytrzymuje niskich podziałów i niemiłosiernie drze mordę. Ucywilizować się go dało dopiero podziałem przy 3.3k.

>Co do KE25SC - sam go nie aplikowałem, ale niestety słyszałem narzekania (wiarygodne) że nie

>wytrzymuje niskich podziałów i niemiłosiernie drze mordę. Ucywilizować się go dało dopiero podziałem

>przy 3.3k.

 

Jeśli tak, to faktycznie trzeba by się wysilić i sklepać te krzywe (czyt. pochylone) skrzynki...

Al130 maja brak-up około 7khz trzeciej praktycznie od niego nie słychać pochylenie niewielkie nieznacznie tylko obniży charakterystykę ciśnienia na górze pasma (pomiary są wykonywane pod kątem ninimum 15 stopni, a pochylenie ściany o 7 stopni to już bardzo dużo).

Łatwiej uzyskać odsłuch pod kątem w płaszczyźnie pionowej przez skręcenie kolumn. Ale także ich pochylenie w płaszczyźnie poziomej to nie problem. Zawsze można wypróbować różne ustawienia

np. Joachim Gerhard design...

gdzie jest foxbat ?:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No tak, ale tu jest Seas, a Wy macie Visatona....chociaż ze względu na rodzaj membrany rezonanse wygladają podobnie....ciekawe, ze Gerhard nawet w swoich topowych konstrukcjach zastosował alu Seasa z serii Prestige(przynajmniej tak wygląda) a nie magnezowego....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co prawda nie AL130 tylko Ti100 ale w porównaniu do L12RCY/P widać że Visaton robi lepsze napędy, natomiast Seas membrany (być może problemy technologiczne wykonania tytanowej membrany tak pokaszaniły Ti100). Tak czy siak wyposażony w efektywnego faradaya Al130 zapowiada się kusząco, jeżeli tylko nie ma jakichś niespodzianek poniżej głównego break-up przy 7 - 8kHz. Wprost wymarzony głośnik do połączenia z 27TBFC/G Seasa w małym monitorku z podziałem 1.5 - 2k i skośną ścianką.

 

Dziwi mnie natomiast dlaczego Al170 został tak ohydnie wykastrowany poprzez usunięcie faradaya - poza tym jego napęd jest taki jak w Al130.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam wszystkich

 

Parę wyjaśnień i szerszy opis:

Za głośnikiem wysokotonowym w Challengerach będzie komora na zwrotnicę, moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie, ponieważ długość kabli do sopranu i średniaka znacząco maleje przy takim układzie, a to ma na pewno znaczenie.

Cała konstrukcja jak wyliczyłem będzie ważyła ok. 90 kg, co zapewni jej stabilność, a zwrotnica będzie spoczywała na trzech warstwach papy, co odizoluje ją od ewentualnych drgań. Podświetlenie napisu jest tylko dodatkiem dla wzrokowców.

Co do wzmocnień to planując konstrukcję Challengerów bardzo dobrze ją przemyślałem przy rozmieszczaniu wzmocnień kierowałem się rozkładem naprężeń w ściance bocznej pod wpływem oddziaływań ciśnienia wewnętrznego wytwarzanego przez dwa AL200. Jeśli ktoś z was jest studentem budownictwa lub miał do czynienia z mechaniką budowli i obliczał strop grzybkowe, lub podciągi wieloprzęsłowe lub ściskane słupy stalowe to wie że ugięcie lub wyboczenie elementu można zmniejszyć po przez wprowadzenie podpory pośredniej i że układ np. belki wieloprzęsłowej ciągłej (jakim jest nasza ścianka boczna w rozpatrywanym przekroju poprzecznym czy podłużnym) o takiej samej rozpiętości przęsła co belki jednoprzęsłowej jest korzystniejszy ze względu na, ugięcie o jakieś 60%. A więc jeśli patrzymy w kierunku poprzecznym ścianki bocznej mamy do czynienia w pewnym przekroju z belką truj przęsłową, co daje lepszy schemat pracy niż belka dwuprzęsłowa z jedna podporą w kształcie prostokątnej dechy (Visaton) po drugie na pewno okrągłe wzmocnienia dają mniejsze turbulęcje w przepływie powietrza niż prostokątne elementy. W kierunku podłużnym ścianki bocznej natomiast jest to układ wieloprzęsłowy zasada redakcji ugięcia. Jeśli spojrzycie na ściankę przednią, tylną i górną zobaczycie tam wzmocnienia, które po części wzmacniają także boczną wraz z układem wzmocnień wewnętrznych. Wzmocnienia są też usytuowane asymetrycznie, co wpływa na uśrednienie ewentualnych rezonansów pul pomiędzy podporami. Kliny w narożach sekcji niskotonoewj także usztywniają ścianki boczne i scalają ze sobą ścianki przyległe tworząc utwierdzenie w schemacie statycznym w kierunku podłużnym całej bryły. Wzmocnienia wewnętrzne będą toczone a MDF-u o średnicy 50mm.

Wyłożenie papą daje nie tylko korzyści z uwagi na zwiększenie masy ścianki i obniżenie jej rezonansu własnego i to niezależnie od jej grubości (ścianki), ale także zwiększa stratność całej komory wynikającej z parametrów fizycznych papy ogólnie rzecz biorąc papa pomaga nie tylko tłumić drgania, ale także nie pozwala w pewnym stopniu przenikać dźwiękom przez przegrodę, co daje wymierne korzyści w obniżeniu rezonansów. Co do samej papy to jak bym miał kupić 4m^2 papy do Challengerów to zapłacił bym Sami wiecie ile, a papa z Icopalu nie dość że jest dwukrotnie grubsza to jeszcze zapłaciłem za 5m^2 80zł co daje 16zł za 1m^2 no może trochę więcej bo muszę mieć trochę gazu do podgrzania. Kolejną zaletą jest temperatura mięknienia tej papy, ale to kolejny referat.

W walce z rezonansami dobrym rozwiązaniem jest łączenie dwóch różnych materiałów jak MDF i wióra, co uczyniłem, a Visaton nie.

Zwrotnicę buduję sam nie opierając się o schematy Visatona, no może je trochę podglądam, ale głównie będę bazował na pomiarach z komody dźwiękochłonnej.

Co do BR to końce wylotu będą toczone z MDF-u, a środek (odcinek prosty) z tej rury kanalizacyjnej ścianka 4mm którą obłożę papą o gr. 4,6mm. Te kiczowate rureczki które można kupić na rynku niech się schowają. Następną zaletą mojego rozwiązania jest bezproblemowe strojenie - po prostu zmieniam długość rury kanalizacyjnej skracając ją na tokarce i stroję jak chcę, a nie ucinam a potem opalam koniec, aby wyprofilować a i tak okazuję się, że za dużo obciąłem i kupuję nową tandetną rureczkę.

 

Nie oceniajcie głośników po rozmiarach magnesów! Bo to nie one decydują (rozmiary)jaka siła oddziaływuje na cewkę która porusza membraną o masie m.

 

Myśl wiodąca w mojej koncepcji to jak największa masa kolumny wieszcze lub nie, ale to pomaga.

 

Dzięki za opinię. Pozdrawiam wszystkich.

 

PS wytoczyłem wczoraj wszystkie elementy aluminiowe i rury pod monitory, które będą zasypane piaskiem dla zwiększenia masy, kanalizę też mam dociętą fotki będą może pojutrze.

Zapomniałem co do AL 170 to 17 litrów to max wiem z doświadczenia do konstrukcji dwu drożnej, w konstrukcji truj drożnej może być 22 ale to naprawdę dużo, inaczej nie będzie ładnej średnicy i szybkiego basu sam chciałem kiedyś zrobić konstrukcję dwu i pół drożną z AL 170 x 2 i z G 25FFL wydaje mi się że taka konstrukcja była by lepsza niż dwudrożna zamiast dwoma AL. 170 tylko że zamiast G25FFL KE i jeden AL170 ten przy KE w ok. 14 L a drugi w 20 L wtedy było by ciekawie. A tak w ogóle to AL. 170 nie pakował bym, w ukł. trójdrożny chyba że mały pokuj bo wyciągać z 17 mega bass to bez sensu i jako średniak w układzie truj drożnym warto dać mniejszy głośnik więc przy obecnym stanie wiedzy i doświadczenia z tym głośnikiem nie pakował bym go do układu dwu i pół drożnego z dwoma AL. 170 a zbudował bym monitory dwudrożne w o objętości 16 litrów.

Wilk, 5 Sie 2007, 16:21

 

"Nie oceniajcie głośników po rozmiarach magnesów! Bo to nie one decydują (rozmiary)jaka siła oddziaływuje na cewkę która porusza membraną o masie m."

 

Kto tutaj ocenia głośniki po rozmiarach magnesu? A o jakości głośnika IMHO decydują inne czynniki, takie jak sztywność membrany (w jak najszerszym pasmie), liniowość napędu i zawieszeń a także zdolność cewki do oddawania ciepła (a więc średnica cewki i sposób wentylacji).

Wilk ,

 

co do papy - nie wiem czy to będzie dobre rozwiązanie - w najlepszym wypadku będziesz wdychał(i głośniki też :) ) opary tego , z czego jest zrobiona ta papa ..... chyba że się mylę. maty bitumiczne - "samochodowe" mają jednak z wierzchu folię która jednak coś daje i są chyba bezpieczniejsze.

Jeszcze jedno, co do ustawiania głośników pod kątem to osobiście uważam, że ustawianie ich po to, aby stroić wyżej czy niżej jest bez sęsu. Jeśli chcemy stroić wyżej czy niżej wybierzmy inny głośnik. Symulowałem mój układ i pod kątami 15 stopni wypadał bardzo dobrze w pionie i w poziomie, a pod 30 stopni miałem w kierunku pionowym tylko ok. 10dB spadku przy częstotliwości podziału przy średniaku i sopranie w wąskim paśmie natomiast w płaszczyźnie poziomej było dalej OK.

Jest jeszcze jedna sprawa pochylenie głośnika sprawia, że dużą cześć swojej energii w szerszym paśmie niż w poziomie emituje on w sufit, a nie oszukujmy się nasz pokuj też gra i to w bardzo znacznym stopniu dźwięki odbite to przecież połowa sukcesu. A więc kolumna na osi głównej powinna grać podobnie jak pod kątami w pionie i w poziomie i lepiej jest, jeśli zaczyna robić się dziura 10dB pod jakimś kątem niż górka 10dB, ponieważ jeśli na osi głównej całej kolumny z głośnikiem pochylonym będziemy mieli prostą krechę, a dźwięki odbite będą do nas docierały w pewnym paśmie z kilku decybelowym wzmocnieniem, to nasze ucho bardziej zauważy to niż osłabienie w dźwiękach odbitych w pewnym paśmie w kolumnie, która ma głośniki w pionie i na osi głównej ma prostą krechę a na odchylniach kątowych trochę traci. Chodzi o to, że ucho ludzkie zauważy 10 dB pik dodatni w pewnym paśmie, a 10dB pik ujemny przejdzie mimo uszu.

Sprawa czasowa jest ciekawa, ale głównie chodzi o to, aby głośniki w pewnym paśmie współpracy, były w zgodnej fazie. Wszystko zależy od danego głośnika i od sposoby filtracji i dla jednego głośnika jest dobrze go wysunąć do przodu, a dla drugiego nie.

 

Jeszcze co do pomieszczenia osobiście uważam że dobre pomieszczenie w dobrych proporcjach to połowa sukcesu i radzę początkującym Audiofonom nie pakować kilku tysięcy złotych w sprzęt jeśli nie potrafią zaadoptować akustycznie pokoju, dobrze w nim rozstawić swoich kolumn i usiąść w dobrym miejscu. Bez obrazy, ale kiedyś sam miałem odmienne zdanie myślałem, że jak kupię mega wzmacniacz CD i kolumny to już będzie HI-END.

Pozdrawiam i do usłyszenia.

Przykład konstrukcji z udziałem wyżej wymienionych głośników Visatona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O jakości głośnika decyduje słuchacz a nie magnes czy materiał membrany. Pochylenie to zabieg bezsensowny chyba że cośtakiego jak np. robi Harpia czyli pochyla ale głośnik wysokotonowy dalej stoi pionowo, wtedy wyrównują sie cewki.

 

Niestety audio to nie matematyka tylko słuch. B&W to jest właśnie matematyka w audio i co ?? ilu osobom się podoba do przesady jasne i kliniczne granie ??

 

Proponuje mniej teoretyzować a więcej pisać o tym co się przerobiło.

 

imho myśle Wilku że jak na taki przekrój BR to połowa tej rury będzie za krótka i to o wiele. Te ALki stracą kontrole i będzie to co zawsze u Ciebie było ... buuuuuuu buuuuuuu buuuuuuu. Nie kieruj sięsymulacjami visatona ani innymi gównianymi programami tylko weź to po swojemu. Z resztą rurke zawsze można wymienić lecz weź to pod uwage przy wstawianiu wzmocnień wewnątrznych.

 

PS. Załórz osobny wątek w dziale Stereo na temat wzmacniacza bo Twój ES z tymi potworami zrobi kupe.

Jeżeli zestroimy dobrze (z głębokim reverse null oraz z prawidłową fazowo współpracą głośników powyżej i poniżej podziału) zwrotnicę dla ścianki pochyłej, to w górę od osi odsłuchu (powiedzmy że na osi midwoofera) może i midwoofer będzie miał nieco więcej SPL powyżej podziału, jednak to właśnie ten zakres jest bardziej wrażliwy na zmianę relacji odległościowych (bo fale są krótsze) i najprawdopodobniej wylądujemy z SPL niższym niż na osi odsłuchu z racji niezgodności fazowej z gwizdkiem. Oczywiście pochyła ścianka nie zwalnia nas z obowiązku wycięcia break-up pułapką - bo tutaj po odbiciu mogłoby być nieciekawie.

 

Podtrzymuję stwierdzenie że pochylanie ścianki jest najlepszym sposobem aplikowania głośników z twardymi membranami.

Misiomor, ale projekt przedstawia jasno... pochyłej ścianki nie ma wiec może i pochylenie dla Ciebie będzie najlepsze, ale dla Wilka nie. Proste. Poza tym na pewno ze swojawiedzą znasz nie jedne zestawy głośnikowe które mają prostą ścianke a są naprawde szczytami osiągnięć współczesnej techniki, jak np. monitory Genelec czy Adam.

Wovo:

 

Najwyszą oktawę (której zresztą głośniki wiele pod kątem 15 stopni nie tracą - nawet takie jak 27TBFC/G) daje się z łatwością podbić zwłaszcza w niskoefektywnej kolumnie MT (wystarczy mała cewka w szereg z opornikiem L-pad'a równoległym do gwizdka) - i ciekawe że taki zabieg bardzo poprawia kierunkowość w płaszczyźnie poziomej - vide pomiary ESA Credo w Audio. Pisałem już zresztą dlaczego tak jest.

Wilku na BR możesz wziąć rurę, na którą nawijane są wykładziny PCV. Rura ta ma średnicę wewnętrzną ok.10 cm i ściankę grubości ok.1cm. Mniejsze średnice możesz znaleźć u fotografa,papier nawijany jest na takie rury.

Wovo:

 

Nie widziałem jeszcze metalowego głośnika który nie miałby problemów z harmonicznymi powodowanych przez break-up. Dlatego właśnie jestem tak gorącym zwolennikiem pochylania ścianek w przypadku używania takich membran.

 

W tej chwili jestem co prawda kompletnie zajęty sprawami "życiowymi" i na forum przez dłuższy czas nie udzielałem się w ogóle, czasu na projekty kolumn nadal nie mam (na forum czasem coś napiszę wyłącznie w ramach relaksu), ale obiecuję sobie że moim następnym projektem będzie mały (6dm3) monitorek na AL130 + 27TBFC/G z membranami biernymi SDS-5 na bocznych ściankach. Z pochyłą ścianką i wszystkim o czym piszę w tym wątku.

Tak jak myślałem kolega Wilk z budownictwa. Zmartwię Cię nieco ale obudowa nie służy dźwiganiu ciężarów. Twoje wywody na temat belek i sił tnących są w tej mierze mało przydatne.

 

Kiedyś, ktoś zamieścił na forum link do strony amatora konstrukcji obudów. Amator ten dowodził, że najlepsze jest naprężanie ścian przy pomocy odciągów strunowych i likwidowanie stopni swobody przy pomocy belek ukośnych. Widocznie mu się coś tam z konstrukcją kratownic pokaszaniło.

 

Wzmocnienia mają usztywnić ścianę zmniejszając przenoszenie w niej rezonansów.

Zamiast jednego usztywnienia w środku (jak w mniejszych obudowach Visatona) możesz zastosować kilka usztywnień wiążących przeciwległe ścianki (wszystkie ścianki) co 15 - 25 cm przez całą wysokość kolumny.

Żadne turbulencje nie mają tam znaczenia bo w obudowie basowej nie występuje przepływ laminarny - przegrody mają jedynie być na tyle ażurowe żeby umożliwić rozchodzenie się ciśnienia. Okrągłości nie są tak istotne - za wyjątkiem zaokrągleń w samym kanale bas-refleksu.

 

Dla amatorów kwaśnych jabłek polecam konstrukcję obudowy Couterpoin - wysoka kolumna o wysokości 1/8 długości fali na którą nastrojono BR, poprzedzielana kilkunastoma ogrodami poziomymi - ażurowymi rozmieszczonymi co 10 cm zrobionymi z cienkiej sklejki. Konstrukcja oprócz właściwości antyrezonansowych miała również (tak twierdził producent) posiadać działanie zbliżone do tłumika samochodowego w którym ciśnienie gazów rozchodzi się w kontrolowany sposób.

 

Najlepiej zrób kolumny murowane -o ścianie na 2,5 cegły - na pewno mniej dźwięku przez nie przeniknie niż przez MDF podklejony wiórówą.

 

Na ścianie obudowy wystarczy kawałek maty bitumicznej na środku przecięcia najdłuższych odcinków łączących skrajne punkty wiązań. Ale przy gęstym żebrowaniu nie ma to znaczenia.

 

Lepszą stratność od papy powinien zapewnić filc techniczny grubości 10 mm (>patent< stosowany przez Cabasse). Polecano również miękką płytę pilśniową.

Pozostałe materiały mają zadanie wytłumiać mody kolumny. Rezonanse własne które zależą od wymiarów kolumny i jej kształtu. I dotyczą częstotliwości, których strzałka fali może się utworzyć wewnątrz obudowy - praktycznie są pomijalne w obudowach subbasowych.

 

Wytłumienie miękkie zmienia również parametry głośnika. Zwiększa jego tłumienie jeśli jest odpowiednio rozłożone i zmienia strojenie całego układu rezonatora.

 

W układach 2,5 drożnych unika się różnej wielkości komór BR po to żeby uśredniać rezonanse od głośników w samym układzie rezonatora a nie dopiero poza nim.

 

Al170 jest w 34 litrach obudowy Vib 170 Al. i nie ma >mega basu< bo to nie dresiarska beemwucha. Za to ma ładne zejście na basie i dobrą odpowiedź impulsową (przynajmniej powinien mieć, sadząc po łagodnej stromości spadku charakterystyki ciśnienia na basie).

 

Chyba poruszyłem już wszystkie >legendy< wymienione we wpisie autora wątku :)

 

 

 

PS. co do pomysłu Misiomora to Visaton ma zestaw VIB Micro AL. Na Al. 130 i z membraną bierną w małej obudowie.

Niech będzie jak uważasz Qubric, z hasłem - Najlepiej zrób kolumny murowane -o ścianie na 2,5 cegły to już przegięcie dobrze wiesz że ani bym na to nie wpadł. Analiza konstrukcji jaką przeprowadziłem przy moim projekcie nie dotyczy tylko budownictwa ale mechaniki teoretycznej, a że posłużyłem się przykładami z branży to już inna sprawa.

 

Dowodzenia amatora wyżej opisane w Twoim poście to przecież kaszana Sam o tym wiesz jak również to że moje uzasadnienia mają sensowne wyjaśnienie z mechanicznego punktu widzenia, moje rozwiązania stosuję już od dawna i sprawdzają się, skrzynia jest sztywna i nie drży, a ot przecież chodzi. Wynikająca przy moim rozwiązaniu aerodynamika na pewno nie zaszkodzi, a w sytuacji bliskiej lokalizacji wzmocnienia względem wyloty BR (na przeciw)na pewno pomorze.

Wiem że rozwiązania wkładanych przegród z wyciętymi większymi otworami tworzące w środku krzyż jest dobre, kiedyś je stosowałem, ale w tym projekcie postanowiłem zrobić tak ponieważ sytuując wzmocnienia krzyżowe, aby uzyskać taki podział bocznej ścianki na takie pola jak teraz musiał bym tymi wzmocnieniami ukraść jakieś 5dm^3 objętości jak nie więcej no chyba że wstawił bym deseczki 10mm co wydaje mi się bez sęsu. Ogólnie skrzynie są duże i nie chciał bym ich już zwiększać. Wytoczenie moich wzmocnień jest też dla mnie też prostsze. I powiedz szczęce Qubric po za tymi wywodami i dyskusją kto ma rację, a kto nie, Czy te moje rozwiązanie w tym konkretnym projekcie który widzisz na zdjęciu jest złe?.

 

Co do BR to zawsze mogę wytoczyć wkład do tej mojej rury przeważający przekrój.

 

Wiem że większą stratność mają inne materiały niż papa ale opisując moje rozumowanie odnosiłem się do Twojego wcześniejszego postu cytuję: (Zamiast papy z Icopalu lepsze są samochodowe maty bitumiczne, ale przy gęstym wiązaniu stężaniu ścian i podanej grubości płyty nie będą miały żadnego znaczenia.)

 

Co do AL170 w 34L to sam miałem przyjemność budować takie kolumny i powiem szczerze że to co na wykresie wygląda jako dobra odpowiedz impulsowa w rzeczywistości jest po prostu muleniem bez jaj, wovo może poświadczyć. Naprawdę warto ten głośnik dać do 16 litrów wtedy naprawdę zagra dobrym impulsem.

 

 

Cytuje: (W układach 2,5 drożnych unika się różnej wielkości komór BR po to żeby uśredniać rezonanse od głośników w samym układzie rezonatora a nie dopiero poza nim.) pierwszy raz się z takim stwierdzeniem spotkałem i nie zauważyłem aby ktoś tak robił ale to już inna sprawa.

 

Opisując konstrukcję dwu i pół drożną miałem na myśli zamknięcie tego górnego głośnika, a dolnego w większej objętości z wentylowanie

 

A tak na marginesie ile litrów dali byście AL.200 nie chodzi mi o atomowy bass, ale o dynamikę??

 

Qubric pozdrawiam z poważaniem Wilk.

Może i potwierdza, z resztą co za jełop ładuje 17cm głośnik w 34 litry ?? To jest jeden z przykładów mega konstrukcji Visatona które też dostają mega recenzje w pisemkach dla ałdjofili-wzrokowców.

To jeżeli możecie mi podpowiedzieć mam zastosować litrów do dwóch AL170 w konstrukcji dwódrożnej? Ja mam pocięte pódła z których wychodzi ok 70litrów ale jeszcze ich nie sklepałem więc mogę jeszcze zmniejszyć litraż. Napiszcie jaki litraż będzie prawidłowy w którym będzie w miarę szybki bas i do ile hz zejdą kolumny.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.