Skocz do zawartości
IGNORED

Prezentacja Włodka Senicza na AS2007


lancaster

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wiem ze se jaja robicie bo az taki glupi to nie jestem. Draznicie sie ze mna ze to niby nie potraficie zrobic duzego df i jak to mierzyc .................ah jaki on ogromny ten df................. wpadacie w takie pedalskie tony he he ......... nawet to czasami miele.....................he he.

Co do najblizszej prezentacji w ludzkich warunkach to chcialbym aby akustyka pomieszczenia byla bardzo dobra. I to powinno byc standardem takich pokazow czy wystaw. W koncu to nie pietrucha na straganie a super sprzet audio i warto dla stysfakcji i upewnienia sie ze dobrze gra posluchac. Salka bedzie miala ok 60m2 wiec bedzie w sam raz. jak juz pisalem prezentowany bedzie byk italianski najwiekszy wzm wystawy super drogi i super pieknie grajacy wzm

 

845 ABSOLUTE

 

DUAL MONO INTEGRATED TUBE AMPLIFIER

Output stage: dual mono valve amplifier with integrated preamplification stage

Working class: single-ended, parallel, Class A

Output power: 40 watt per channel

Output impedance: 4-8 Ohm

Input impedance: 47 kOhm/50 pF

Negatiwe feedback: 10dB

Valve complement: 6xECC82 double troide, 2xECC83 double troide4x845 direct heating

Remote control: volume Radio - IR

Power consumption: 700 VA

Dimension: 80x60xh. 28 cm

Net weight: 90Kg

Output connection: 1 tape, 1 sub woofer ( active)

 

 

Kolumny to alto beryllium tez niekiepskie choc twarde w brzmieniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastanawiam sie kajki kolejny sprzet wam zaprezentowac? po tych wzm lampowych i swojego smietnika? ale smietnik bedzie tylko raz przez chwile. Obiecuje. Na koniec spotkania. Tylko pare wokali puszcze i wylacze. Zgoda?

Co sprzetu jaki wystwialem i jego wad podstawowa uwaga jak mi sie nasuwa to przesterowanie sredniotonowego glosnika. Dla malych mocy - domowych - jest naprawde super. Ale takie prezentacje z wieksza moca powoduja ze kopulkowiec jest przesterowany. Wydaje sie ze dodtyczy wiekszosci kopulek. Zbyt duza amplituda drgan - wyostrzenie dzwieku. Druga sprawa to bardzo prosty filtr w tych kolumnach na srednicy. Przy wiekszej mocy na kupulke dostawal sie sygnal niskiej srednicy ktory nie powinien sie na niej pojawic z taka moca. Dawalo to rozmycie dzwieku i szczekliwosc. Musze koniecznie wymienic filtr na sredniaku. Jak juz pisalem te kubki ferrytowe dobre sa - jesli w ogole sa dobre - dla malych domowych mocy. Co do kontroli basu to coz tu pisac przy takiej akustyce. Napewno przed nastepnym pokazem wsadze slome dla wytlumienia fal stojacych na bsie i zwiekszenia kontroli niskotonowca - lepsze tlumienie. ten kto byl na as uslyszy jakie cuda robi sloma w kolumnie. na temat nalesnika nie wypowiadam sie bo nie wiem z jaka moca pracowal i czy wchodzil w zakres przesterowania? matanciunio zagral zbyt grubo. w domu taki dzwiek jest nawet milutki ale na pokazach potrzebny jest dzwiek bardziej analityczny i przestrzenny.

Po tych zmianach koszt systemu obnizy sie do okolo 550zl. W koncu odpadnie jedno urzadzenie z systemu. Chcoc dojdzie koszt slomy o fltrow. Ale mysle ze 550 to adekwatna suma do poniesionych wydatkow.

Panie Włodku,

Jak zawsze porusza Pan temat w sposób interesujący.

proszę wybaczyć śmiałość sugestii, ale moze należało wybrać inne kolumny? Może to właśnie one były powodem niewłaściwego odbioru Pańskiej prezentacji?

250 nie cieszyły się nigdy opinia kolumn wyrafinowanych, nawet z oryginalnym głośnikiem wysokotonowym, który był ich głównym atutem. Uważane były za takie marantze "no name" .Czy "szczekliwość" nie jest aby cechą osobnicza tych średniotonowych kopułek? Zmieniał Pan może oryginalne marantzowskie kondensatory w filtrach. Gdzieś czytałem, że to nie były dobre głośniki, ale jeżeli się mylę, to przepraszam

.

Dokładnie, warto byłoby sprawdzić Naleśnika i Maranciunia na innych kolumnach, bardziej znanych i może bardziej cenionych. Z czystej ciekawości.

 

Pozdrawiam,

Jak juz pisalem za kilka/nascie dni bedzie prezntacja super sprzetu. Moze podlacze na chwile do tych drogich kolumn swoje smieciorki? jak szef pozwoli?

 

A co do wokali to test ten jest zabojczy. I do tej pory nigdy zadna kolumna na stozku nie przeszla go. Samiuk nie bedzie tlumaczyl dlaczego ale chyba wszyscy wiedza. Bo to jest podstawa budowy kolumn. Co do marantz i ich srednicy - kopulki 38mm. Juz pisalem ze ma filtr pasmowy/rezonansowy zlozony z lc z wyplaszczajacym charakterystyke R duzej wartosci 10om. tak wiec wieksza moc i ten nawet nie 6db/oct filtr przepuszca duzo wiecej z poza pasma. Oczywiscie to jest kiepska kolumna chodzby z racji filtrow i ostatecznie glosnikow ale ma jedna zalete przenosi czysto wokale. Na as muzyka rockowa dziwnie na niej brzmiala bo gitary wyraznie zlagodnialy. No i cala reszta. Powodem bylo brak rezonansow na srednicy. Co ciekawe pomimo rzenia gitar i innych dzikich instrumentow wokal byl czyty i wyraznie bylo slychac slowa piosenkarza rockowe. A nawet tembr glosu i dykcje. Jak to odbiera sluchacz przyzwyczajany do strasznego trzeszczenia na srednicy? a brakuje mu dynamiki na srodku. Woli znieksztalcenia i szczekanie srednicy niz jej czystosc. te marantz w domowych warunkach daja tak niski bas ze czlowiek sie zastanawia gdzie sub? co ciekawe z basrefleksu nic nie wiej i nie furkocze a membrany trzeba doknac aby wyczyc ze jednak graja. Nic nie widac jakis skokow falowania itp. jak to bywa a innych kolumnach. Fizyka mambran nie pozwala na budowe membran stozkowych dobrych do wokali. Wstegi tez sie nie nadaja. Jedynie kopulki. ale one sa bardzo delikatne i potrafia podbarwic dzwiek. pewnie trzeba ich uzyc kilka na kolumne i byc moze wtedy wokale beda czyste.

Fizyka mambran nie pozwala na budowe membran stozkowych

>dobrych do wokali. Wstegi tez sie nie nadaja. Jedynie kopulki. ale one sa bardzo delikatne i

>potrafia podbarwic dzwiek. pewnie trzeba ich uzyc kilka na kolumne i byc moze wtedy wokale beda

 

Całkowicie sie z Panem zgadzam Panie Włodku.

A jakie Pan ma zdanie na temat dużych kopuł Seasa użytych w Pilotach Concorde, albo tytanowych visatonów, czy kopułek berylowych. Podobno uważane są za jedne z najlepszych na świecie.Czemu Pan nie użył którejś z nich zamiast tego biednego marancunia, pracują już od 800-1000Hz. A co Pan powie o teorii mówiącej, że

niewskazne jest dawanie kilku średniotonowców?

Mnie tam nie przeszkadzało. Zrobiłem kiedyś kolumienki, które miały po 2 takie kopuły Concorda + 2 tytany Visatona + 4 wstęgi visatona na stronę i tak jak Pan mówi "vokale były czyste". (8szt 30cm na kobaltach też dawało akuratny bas)

A nie myślał Pan o transformatorze Oskara Heila, albo o elektrostatach średniotonowych?

Roznych sluchalem golych he he ale tez w kolumnach. I niestety podbarwialy. Dlaczego? to dlugi wyklad ale niech go zrobi ten co sie na tym zna a nie samouk. he he. Wstegi na srednice tez nie bardzo sie nadaja bo nawet w megaline zrobili podzial na 1200 a wstega dluga na 220cm. wszystko zalezy od membrany. A material na nie trudno dobrac. Oj bardzo. Bo gdyby beryl byl ok to by robili z niego srednaki a jakos nie slychac. Oczywiscie sa proby stale z papierowymi i innymi ale dupa cos tam zawsze skwierczy. O stozku mozna zapomniec na srednicy. nie ma fizycznej mozliwosci aby na nim wokale byly czyste. Co chyba jasne? Moja przyszla klumna bedzie oczywiscie na stozkach ale z mfb i z niskim podzialem na kopulkach. Ale znowu kopulki z Fr na 1000hz moga w tym systemie chodzic nawet od 700hz. I Fr nie slychac bo ja tlumi uklad mfb. Ale oczywiscie uzyje bardzo malych stozkow np. 10cm lub mniej membrane i utne je na 1200hz a wyzej to juz 25mm kopulki z mfb. taki podzial gwarantuje ze srednica nie bedzie barwiona z podzialu membrany sredniaka i nie bedzie slyszalny fr od kopulki. A same sredniaki zejda nisko na 200hz bo znowu mfb zmusi je do liniowej paracy pomimo dosc niskich jak dla nich f. Jesli nadal bedzie cos na srednicy pojekiwac skoncze szybko swoj projekt super dziwakasredniaka. bardzo fajana sprawa. proby juz byly, wysmienicie.

Co do slomy to nie ma lepszego materialu na rynku. Najlepie zrobic proste doswiadczenie. Zamontowac do obudowy jakis badziewny glosnik i jego dudnienie wygluszyc. Tylko sloma robi to skutecznie. Zadne welny owcze czy krokodyle nic nie daja.

Ciekawe ze krytyka slomy jest od ludzi ktorzy jej nie uzywali inie badali!! zrobcie probe i napiszcie. Z moich pomiarow sloma jest najlepsza do duzych bardzo trudnych do wytlumienia kolumn. male to podpaska mozna obleciec ale duze bez slomy nie nada.

Roznych sluchalem golych he he ale tez w kolumnach.

 

Szkoda Panie Włodku, że nie chce się Pan podzielic swoimi doświadczeniami odsłuchowymi, czyli określić układ odniesienia na którym buduje Swoja wizję dzwięku.

A może problem związany z niepowodzeniem Pańskiej prezentacji leży we wzorcach wokół których zbudował Pan swój układ odniesienia. Proszę wybaczyć tę śmiałość.

Zgadzam się z Pańskim pomysłem "słomianym", Podrzuciłem Panu sposub wytłumienia pomieszczenia słopkami słomy. Mam nadzieję, że sie do czegoś przyda. Co Pan o nim sądzi? Pozdrawiam

senicz, 14 Lis 2007, 17:07

>O stozku mozna zapomniec na srednicy. nie ma fizycznej mozliwosci aby na nim

>wokale byly czyste. Co chyba jasne?

 

Nie. Można prosić wyjaśnienie?

;)

Genialna nazwa Panie Włodku. Boskie! AUDIOFIL HIGHENDU. To naprawdę robi wrażenie.

 

A co do głośników. Ja się Pańską odpowiedzią w pełni zadowalam. I przepraszam za kłopot jaki sprawiłem pytaniem, o to co pan słuchał. Rozumiem, że nie warto opowiadać.

 

A o co temu Haiki chodzi z tymi stożkowymi membranami?

Gość rochu

(Konto usunięte)

senicz, 14 Lis 2007, 19:02

 

>A co myslicie zeby klub nazywal sie KAHE ? od klub audiofila hi-endu.

 

A nad wejściem zapewne będzie cytat:

"Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie".

StefanB

zdecyduj się czy Włodek ma odpowiedzieć haikiemu czy Haiku (forma wiersza)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

stefanB, 14 Lis 2007, 19:15

>A o co temu Haiki chodzi z tymi stożkowymi membranami?

 

Tak mi się wydawało, że skoro ktoś twierdzi, że stożkowe membrany nie nadają się do odtwarzania średnich tonów, to powinien swoją tezę poprzeć jakimiś argumentami.

Czyżby projektanci hi-endowych wytwórni głośnikowych tkwili w błędzie, a konstruktorzy zestawów stosowali ich produkty wyłącznie z przyzwyczajenia?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.