Skocz do zawartości
IGNORED

rega planar 2 - porady dla kupujacego ?

shukenja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

w przyszlym miesiacu kupuje swoj pierwszy zestaw hi-fi (koszt okolo 4000zl). Zrodlem mialby byc gramofon, dzis pojawila sie okazja kupic Rega Planar 2.

jest to gramofon okolo 4 letni ale uzyty tylko kilka razy - kupiony w profesjonalnym salonie ale wlasciciel korzysta ze zrodla cd wiec sprzedaje, razem ze standardowa glowica (nie wiem jaka na teraz, wiem ze standard dodany do zkaupu).sprzet ponoc w perfekcyjnej kondycji bo spakowany i nieuzywany.

cena to 200 euro (czyli niecale 800zlotych), podejrzewam ze moglbym zbic do 170-180e.

pytanie brzmi - na co zwrocic uwage ? jestem laikiem w tej kwestii, audiofilem nigdy raczej nie bede, po prostu chce dobry gramofon, a to jest dobry gramofon. wiem ze sa lepsze, ale prosilbym tylko o porady dotyczace tego modelu.

czy zwracac uwage na stabilnosc talerza, pokretla, nozki, ramie, glowice ? co w tym akurat modlu jest najwazniejsze ?

czy latwo jest zbudowac potem system w sensie wzmacniacza i kolumn pod to wlasnie zrodlo ? zalozmy ze kupno gramofonu nie naruszy ceny 4000zl.

w sobote jade robic odsluch gramofonu, prosilbym o jakiekolwiek porady w tej kwestii...

serdecznie dziekuje i pozdrawiam :)

https://www.audiostereo.pl/topic/36007-rega-planar-2-porady-dla-kupujacego/

Nie wiem na co zwrócić uwagę ale kupić warto, zwłaszcza za taką cenę. Zaczynałem kiedyś od tego właśnie gramofonu.

Jeśli mało używany, to nie powinien wyglądać na zużyty. Może wystarczy odsłuch w dobrym systemie, nie powinno być ewidentnych problemów.

Wadą tego modelu jest zmiana obrotów 33/45 przez ręczne przełożenie paska oraz brak regulacji VTA i wbudowany(niewymienialny) interconnect - choć przy takiej cenie sprzętu nie jest to może istotne.

Rega Planar 2,... hmm.... Brzmienie dość...no,...nudnawe.