Skocz do zawartości
IGNORED

Najpiękniejsze samochody wszechczasów


Rolandsinger

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę klasyki - niepodrabialne i niepowtarzalne przejawy ludzkiego geniuszu:

 

Alfa Spider (i prawie wszystkie inne, każdy sobie coś wybierze :),

Aston Martin (do wyboru, ja osobiście - DBS)

Audi z lat 80, konsekwentne i stylowe, w głównych zarysach kontynuowane właściwie do dziś.

Bertone X1/9,

BMW rekiny, głównie seria 5 i 6, ale 3 i 7 czemu nie. A 8 i obecne 6 też całkiem całkiem.

Citroen DS, SM i CX.

Lamborghini Miura,

Lamborghini Countach,

Lancia Stratos,

Lotus Esprit,

Jaguary (do wyboru),

Mercedesy - wszystkie SL, "barokowe" W115, W116, W123. Jak i nowsze W201, W124, odmienne, ale także proporcjonalne i eleganckie.

Peugeot 504.

Range Rover Classic.

 

O Amerykanach mamy wyżej, powyżej buractwa, więc nie ma sensu się powtarzać.

 

A wiecie, że Renault AE/Magnum ma prawie 20 lat? I nadal genialne.

Dla jasności w sprawie Amerykanów - oczywiście Mustang I, II i obecny, Challenger, zarówno klasyk jak i obecny. I niektóre Firebirdy.

Oraz "sztuka użytkowa": Cherokee '84, Toyota LandCruiser 70 (najchętniej HDJ 73 z wąskim przodem).

I może mniej sztuka, a bardziej użytkowa - UAZ 469. Wygląda jak wygląda, ale manipulując rozłożeniem siedzeń można tam wsadzić 7 osób albo prawie pół tony ładunku albo przedmiot długi prawie na 2 metry. W dodatku po zdjęciu dachu i położeniu przedniej szyby mamy klimaty kabrioletu. A to wszystko przy mocno ponadprzeciętnych zdolnościach terenowych. Kilka samochodów w jednym.

Piękne moim subiektywnym zdaniem samochody:

 

- Jaguar XJS (i jego kultowa przeróbka - Lynx Eventer)

 

- Klasyczne "muscle cars" a więc stare i najnowsze Mustangi, Challenger, niektóre GM takie jak Camaro, Firebird czy TransAm

 

- Viper, Corvette

 

- Dodge Magnum (mam słabość do dużych kombiaków)

 

- Mazda RX-8 (szkoda że się nie mieszczę)

 

Ogólnie to silnik z przodu, tylny napęd, długa maska i "to coś".

Nie dajcie się zwieść pseudo-znawcom, którym dzwoni, ale nie w tym kościele.

850 CSi ze zdjęcia powyżej to jeden z najwspanialszych samochodów swoich czasów, silnik 385KM 550Nm, 4 koła skrętne, 290km/h, w zakrętach lał 911 Turbo. Był za drogi jak na BMW, ot co. No i miał jednak konkurenta w postaci SL'a, choć tu głównie chodziło o zwykłą 850i. I jeszcze jedno- McLaren F1 odziedziczył silnik po prototypie emki serii "osiem", która nie weszła do produkcji.

I przyjrzyjcie się linii na zdjęciu- a to już 20 lat!

>> wasylak, 12 Sty 2009, 13:09

 

Tu się dyskutuje o pięknie a nie o rozwiązaniach technicznych. Co do linii - jak dla mnie za dużo przedniej szyby a za mało blachy z przodu. No ale jak to Rzymianie mawiali degustibus...

Rzekłem swoje w odpowiedzi na mylne "ale" odnośnie tego autka.

De gustibus jak najbardziej disputandum est, i po mojemu 850 pojawiła się w tym wątku nie bez kozery!

Gwiazda napotkana w Amsterdamie ;-) Mercedes Benz 280 SE 3,5 coupe, wersja amerykańska...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Polski, jak dla mnie mocno futurystyczny jak na tamte lata, mocno wysuwający się naprzód, świetny projekt, piękna bryła, która nigdy nie weszła do produkcji...co za debile sterowali tą maszyną? Autko o wdzięcznej nazwie, bijące Poldka pod każdym względem.... "Ogar" (tu: makieta z żywicy i drewnianych płyt na żelaznej konstrukcji...)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5682-100007011 1231789499_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

->Wasylak

specjalnie dla Ciebie.

Dodam tylko że wersja CSi miała 5,5 litra i 12 cylindrów :)

miau :)

że nie wspomnę o B12 Alpina :)

 

 

generalnie miała to być konkurencja dla Ferrari

 

a zobaczcie te wnętrze - szczególnie te z drewnem - 20 lat, a w ogóle jakoś nie razi starością...

nie ukrywam że od jakichś 12 lat to jest samochód nr1 dla mnie i... hmm... jakoś nic się nie zmieniło od tego czasu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-729-100007006 1231789699_thumb.jpg

post-729-100007007 1231789699_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ciąg dalszy i na sam koniec w pełni oryginał z fabryki od środka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5682-100007003 1231789991_thumb.jpg

post-5682-100007004 1231789991_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kapelli,

to jest chyba amerykańska wersja, dziwne wykończenie wieńca kierownicy :))

Kiedyś to i dla mnie był samochód marzeń, pamiętam, jak o nim czytałem w AutoTechniceMotoryzacyjnej, a o CSi w AutoSukcesie bodajże...nawet ten wieczór pamiętam jak dziś, kiedy otwarłem magazyn i zobaczyłem na zdjęciach bordo metalik z jasnym wnętrzem, 370KM i 5,7s do setki (akurat taka specyfikacja rynkowa)- pomyślałem wtedy, że nareszcie dodali mocy... W ogóle wóz absolutnie nieosiągalny w czasach produkcji, a i dziś części potrafią ponoć zabić ceną- chyba prędzej zaryzykowałbym SL'a, choć 850 to większy rarytas, no i 4 miejscowy. Ten silnik znam troszkę z 750i, pali jak smok (mam na myśli regularną wersję 5l), była też 840i, 286KM, nowocześniejsza konstrukcja, chyba lepsza od 300konnej 5l (choć "tylko" 8 cyl).

Gdybym miał wolną rękę, ten samochód na pewno byłby mój. Kto wie!

 

pozdrawiam

wasylak,

nie wiem czy to nie wersja USA, ale mi sie podoba.

 

CSi zrobili około 3200 sztuk tylko.

ja nie wiem czy to jakaś choroba czy co, ale mój wymarzony 850CSi to też bordo metalik z białą skórą.

5 metrów długości, 5,5 do setki... to auto wyprzedzało swoją epokę,

zresztą do dziś pewnie wiele aut nie jest tak wyposażonych.

 

To jest legenda. Nie auto. Drugiego takiego nie było, i nie będzie.

A jak już będę chorobliwie bogaty kupie sobie 850CSi bordo metalik :-)

 

o ile pamiętam przez mgłę - rok 1995 gdzieś... może 96...

auto świat i cena 850 - 5,5 mld...

 

Zobaczcie te oczy... jakbyście takie zobaczyli w tylnym lusterku to...

az strach patrzeć...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-729-100006984 1231794182_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wasylak

 

"a i dziś części potrafią ponoć zabić ceną"

 

nie jest to prawda.

 

BMW 850 CSi

 

Pokr. kom silnika - 2250 pln

Nakładka zderzaka przed. - 2033 pln

Wahacz P.P - 735 pln

Tarcza ham p. - 739

 

Dla porówania pozycja I - pokrywa silnika - w SL - 107 - kosztuje prawie 8100 pln!

Na tym zdjęciu z otwartymi światłami- faktycznie groźne spojrzenie :)) szkoda tylko, że lusterka a'la M3.

Co do koloru- BMW miało też wtedy bardzo ładną zieleń metalik, coś w stylu brytyjskiego racing green, choć odrobinę inny odcień.

Hehe, właśnie zerknąłęm z ciekawości na allegro- nie ma ani jednej sztuki:)

Zazwyczaj to własnie BMW jest kojarzone z drogim serwisem. A tu proszę...

 

Dla porównania SL - 129, 6000 ccm

- pokr. kom sil - 3900 pln

- nakł. zderz. przed - 3780 pln

- wahacz p. - 1415 pln

- tarcza ham. p. - 651 pln

- klocki ham. p. - 241 pln

- drążek kier - 223 pln

 

Pogląd na ceny części juz jest.

  • 2 tygodnie później...

co powiecie na takie historie??

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

To tak, jakby po prostu orżnąć klienta na kilkanaście, lub w przypadku droższych wozów (jak ten) na parędziesiąt tysięcy złotych. Policja? Prokurator? Oszustwo czystej wody.

"(...)Opisana sytuacja, nie jest wymysłem naszej fantazji, miała miejsce w jednym ze znanych warszawskich salonów, przez grzeczność, nie napiszemy w którym. (...)"

 

nie pisząc, w jakim salonie miało miejsce takie zdarzenie, serwis poboczem.pl staje się - przez dziwnie pojętą grzeczność - cichym wspólnikiem takich kombinatorów.

napiszę językiem naszego tomusia7776, że "handlarz samochodów" kojarzy mi sie z oszustem, krętaczem, naciągaczem i złodziejem. bez względu na to, czy to handlarz nowym czy używanym chłamem.

zawsze mozesz kupic u autoryzowanego "oszusta" nowy samochod,mozesz tez kupic za granica,u wyzszej klasy "oszusta".

ale mysle,ze cie na to niestac.

tomuś, a gdzie ja napisałem cokolwiek na temat narodowości oszustów? o przepraszam, handlarzy samochodów. wszyscy maja opinię kłamców, oszustów, naciągaczy i złodziei. tu i tam, w kraju i za granicą, w Europie i Ameryce.

i nie zaglądaj mi w portfel, tak jak ja ci nie zaglądam. masz maniery z handel-placu...

To jest najpiękniejszy samochód.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kiedyś, jak miałem z 8 lat, bawiliśmy się z kolegą na podwórku i obok stały samochody naszych ojców. Gorąco było, więc zamiast grać w piłkę, siedzieliśmy na krawężniku i dyskutowaliśmy. W tej refleksji, siedząc naprzeciwko zaparkowanych aut, kolega nagle mówi- "patrz na malucha, on nie jest taki brzydki" (to był samochód jego ojca, model z chromowanymi zderzakami) i dodał "a przy tej syrenie" (niestety, auto mojego ojca) "on jest ładny, i wygląda nowocześnie".

Przyjrzałem się, i to tak, jakbym nigdy wcześniej tego nie robił, i...przyznałem mu rację. Pamiętam, że na parkingu stał jeszcze trabant ojca innego kolegi i też był brzydszy od malucha. Ale syrena była najbrzydsza, niestety. I od tego werdyktu nie było odwołania- obiektywnie rzecz biorąc, tam, wtedy, ten maluch faktycznie wydał mi się ładny i nowoczesny, i nie pomogło, że syrena też miała 140 na liczniku, skoro te okrągłe światła nijak się miały do prostokątnych reflektorów malucha.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.