Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

>>misiomor

 

nie pali się, JESZCZE. Zresztą wiesz jak to jest - Porsche się ceni za co innego, przyzwyczaiło swoich klientów do takiego a nie innego standardu. W Ferrari też nigdy nie było Diesli. Dla mnie to banalnie proste, zresztą to widać po samych forumowiczach - to śmieszne zaklinanie się, że Diesel nie może być lepszy od benzyny, bo pamiętają go jeszcze sprzed kilku lat kiedy to.... ble ble ble. Czasy się zmieniają i tak jak kiedyś nikt nie pomyśłałby, że CNG czy wodór to będą paliwa przyszłości (niektórzy nadal pozostają złotej myśli że to jeszcze za 100lat) tak dziś nikt nie chce uwierzyć, że Diesel może dawać frajdę w sportowym wozie.

saczek_XTRM

 

> zawsze się skończy porażką dla Diesla, bo jest conajmniej 300kg cięższy

 

To mi się naprawdę spodobało ;) Kluczyk do diesla waży już całe 190 kg więcej, niż do benzyny? ROTFL :)

 

(patrz wpis z 15 Lut 2008, 22:12)

tomek7776, 18 Lut 2008, 23:09

 

>mozna tez stworzyc sportowe auto o napedzie elektrycznym,i co z tego?

 

To, że za 10 lat będziemy się spierać który silnik lepszy - czy elektryka czy cng bo benzyna to padaczka, muł, itd. ;)

tomek7776, 18 Lut 2008, 23:10

 

>do tego tylko benzyne mozna zasilac LPG ,CNG,czy H.ekologicznymi paliwami.

 

No nie tylko bo i diesla można olejem kujawskim. Nowe diesle chyba tylko nie znoszą frytek.

>>Teo

 

zechciej wyjaśnić o co Ci bliżej chodzi bo nie wiem do czego dokłądnie pijesz

 

>>tomek7776, 18 Lut 2008, 23:10

 

>do tego tylko benzyne mozna zasilac LPG ,CNG,czy H.ekologicznymi paliwami.

 

No a Diesle nie mają takiej potrzeby, są same w sobie już ekologiczne (w por. do benzyny). Zresztą po co komu CNG do benzyny, sama taka przebudowa to pewnie majątek.

 

Już ładnych kilka lat temu zbudowano auto sportowe oparte na ogniwach paliwowych. Osiągi niczym dobra benzyna lub jak kto woli Diesel. Testowano w Californii w USA. I co z tego... trza czekać aż nie wykopią za uszy wszystkich ICE.

Saczek_XTRM:

 

Ja nigdy nie twierdziłem że diesel nie może być lepszy od benzyny. Lepszy do czego? Jeżeli weźmiemy samochód w rodzaju np. Forda Mondeo, w standardowej wersji z dieslem i benzyną o takiej samej mocy a następnie puścimy na tor - benzyna wygrywa w cuglach z racji mniejszej masy i lepszego rozłożenia tejże. Tak więc jeżeli zalezy nam na szybkim i bezpiecznym pokonywaniu zakrętów, lepiej wybrać benzynę.

 

Natomiast jeżeli zależy nam na komforcie jazdy i redukcji kosztów przy dużych przebiegach - lepszy będzie diesel. Są jeszcze drobne niuanse takie jak np. osobnicza wrażliwość na smród diesla albo wysokoczęstotliwościowy hałas benzyny. I rezultat jest taki że sprzedają się oba rozwiązania. Choć obiektywnie trzeba przyznać że w dieslach mamy więcej ściemy - np. sporo ludzi wierzy w bezpośrednie porównywanie momentu obrotowego na wale korbowym.

>>misiomor

 

"ściema" to za mocne słowo, bo tak naprawdę nie ma gdzie ściemniać. Po drodze masz tylko skrzynię biegów i przekładnię główną. Sprawność każdej z nich wynosi ~99%. Tu bardziej zależy indywidualnie od marki co potrafi dalej zrobić z tematem Diesla czy benzyny. To rzeczywiście bardzo zły nawyk podawania mocy i momentu na wale. Tutaj da się ściemnić, ale zauważ, że całe życie tak się podaje, więc nie zrobiono tego na potrzeby Diesla. Silniki w fabrykach hamuje się na hamowniach silnikowych a nie podwoziowych, stąd taka wielkość a nie inna.

Tak więc jeżeli zalezy nam na szybkim i bezpiecznym pokonywaniu zakrętów, lepiej wybrać benzynę.

 

zart chyba , to ma niewielki zwiazek z silnikiem, czy benzyna czy dizlem bardzo latwo rozpedzic sie do szybkosci przy ktorej mozna zginac, szybkie i bezpieczne pokonywanie zakretow w mondeo to bedzie moze za 10-15 lat, narazie o tym zapomnij...za szybkie i bezpieczne pokonywanie zakretow trzeba troche wiecej zaplacic, tak ze 2x wiecej...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Electro:

 

Chodziło mi o to że w ramach danego modelu (nawet samochodu 2 razy droższego niż Mondeo) przy podobnej mocy diesel wyleci z zakrętu przy mniejszej prędkości. Dotyczy to tym bardziej samochodów z silnikiem z przodu i napędem na tył.

 

A tak na marginesie - w swojej klasie cenowej Mondeo jest uważane za prowadzące się zupełnie dobrze.

saczek_XTRM:

 

>zechciej wyjaśnić o co Ci bliżej chodzi

 

Różnica masy między dieslem a benzyną to raczej sto, a nie trzysta kilo.

 

> bo nie wiem do czego dokłądnie pijesz

 

Do osób, które z pełnym przekonaniem wypisują kompletne bzdury.

zyzio, 19 Lut 2008, 07:55

 

>Średnia różnica wagi między benzyną a dieslem aut róznych marek to ok. 200 kg, na pewno nie 100 !,

>poza tym masa w papierach to nie masa rzeczywista !!!

 

Jak widać jeśli fakty są przeciwko nam... W przypadku Passata 1609 - 1547 = 200 kg

 

2,0 FSI 150KM 4MOTION vs. diesel 2,0 TDI 140KM 4MOTION:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu nieco inaczej - masa rzeczywista 1.8 - 1270 kg !, masa rzeczywista diesla 1465 kg !!!! Prawie 200 kg różnicy, dane techniczne mają się nijak do prawdy !!!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zyzio, 19 Lut 2008, 09:32

 

>Tu nieco inaczej - masa rzeczywista 1.8 - 1270 kg !, masa rzeczywista diesla 1465 kg !!!! Prawie 200

>kg różnicy, dane techniczne mają się nijak do prawdy !!!!!

 

Zyzio

1.8 - 1196 kg

2.2D - 1313 kg

 

Różnica 117kg, czy coś przeoczyłem. Poza tym śmiech na sali jak japońcy oferują 2,2 diesla z 140KM, VW z 2.0 może mieć 170, fabrycznie. Zauważ jeszcze jedno że nie porównujesz aut o tej samej pojemności.

=> Walery

Ja piszę o masie rzeczywistej, a nie danych technicznych !!!! Masie, która wyskoczyła na wadze testujących z "Auto Świata". To tylko jeden przykład jest, a mozna je mnożyć - w tej samej pojemności również :)

Nowy diesel 2.2 ma 180 KM i 430 Nm lub 150 KM i 350 Nm. Poza tym kulturą pracy zabija klekoty TDI ;)

Mondeo, ambiente, 5 biegów w obu przypadkach:

 

1.6 Duratec benzyna 125HP 1435kg

 

1.8 Duratorq TDCI 125HP 1505kg

 

70kg różnicy - i tak nieźle dopracowali tego diesla biorąc pod uwagę że wymaga on większego sprzęgła (skoro pracuje przy niższych obrotach, moment jest większy przy danej mocy) większego akumulatora itd.

disel ma nie tylko cięzszy silnik

przy okazji zazwyczaj ma lepsze zawieszenie i lepsze hamulce o czym zapominacie czyli max tego co w danym segmencie tej firmy mozna dostac stad kilogramy

wygłuszenie budy kiedys tez było inne /kilkanascie kilogramow/mozna teraz jest takie same nie mam pewnosci

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Sugeruję, że cholery oszukują tak, że różnica wychodzi ok. 200 kg, 150 kg też może być, ale 100 to już rzadkość....poza tym 100 kg to też sporo.....do tego dochodzą przełożenia i dupcia blada - porównywalna mocowo benzyna objeżdża dieselka, ale zaznaczam przy ekstremalnej jeździe, a nie próbach 80-120 km/h na V czy VI-tym biegu :)

Kolega Cir napisal jedna bardzo wazna rzecz, na ktora niewielu zapewne zwrocilo uwage.

Ale tak rzeczywiscie jest. Z uwagi na to ze silniki diesla sa glosniejsze, samochody w nie wyposazone maja lepsze wygluszenie. Glosniejszy silnik w pewnym sensie niweluje te roznice, ale jezeli chodzi o hałas dochodzacy z zawieszenia to wychodzi zdecydowanie in plus.

Wieksza masa auta wymusza stosowanie lepszych hamulcow.

Ciezszy silnik pciaga za soba stosowanie wzmocnionego zawieszenia.

Summa summarum diesel jest ciezszy bo poza silnikiem ma kupe innych dociazajacych go elementow.

Dlatego tez za diesla trzeba wiecej placic, bo te ekstra wygluszenia, hamulce i zawieszenie tez troche kosztuje.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.