Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

W nowym V70 faktycznie zastosowano podłogę opracowaną przez Forda ( ale ze sporymi zmianami - wynika to z konstrukcji V70 ,podobnie z zawieszeniem - to nie do końca to samo ).

Żywcem zastosowała natomiast płytę Forda ( i chyba silnik diesla ) firma Mazda w nowej 6-e.

Ale jakie to ma znaczenie, w sensie ogólnym te samochody od siebie się różnią w jezdzie w ogromnym stopniu.

Te spory są pozbawione jakiegokolwiek sensu.

 

Natomiast te same auta to: Mitsubishi Outlander,Peugeot 4007 i Citroen CR ( no silniki inne, M wstawiło zdechlaka z Volkswagena,ale można zamówić z HDI ) i zdaje się 8 różnic plastycznych ( bez znaczenia ).

Japońce montują wszystkie te modele wyłącznie u siebie.

 

Podobnie Toyota Aygo ma swoje dwa klony europejskie ( nie mam pewności, czy ta Toyotka nie jest wytwarzana gdzieś w Europie ).

 

Unifikacja płyty podłogowej i wielu podzespołów obecnie to standart - zejście z kosztów i tyle.

ciekawa sprawa z ta plyta podlogowa v70 i mondeo,niby takie same,a rozstawy osi zupelnie inne,no harcerzyki do roboty,bo ja sie na tym nie znam,,,,,,,,,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mondeo z s60 tez sie nie zgadza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jak identyczne plyty podlogowe,to idrnyczy rozstaw osi,a tu nic nie gra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tomek7776

ty sie na niczym nie znasz, juz Jazz cie dobrze ocenil, jestes laweciarzem i wyzej nie fikniesz, nie wiem tylko co robisz na forum dla w sumie inteligentnych ludzi...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

tu jest s60 wyzej bylo xc70

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

i tu brakuje chyba 135mm do rozstawu mondeo

DLACZEGO?skoro identyczne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ja sie nie znam,wiec pytam takich jak ty, falszerzy rocznikow w bmw.z zaglebia przekreciarzy.

moze u was na bazie jednej plyty podlogowej sie klepie wszystkie przywozone zlomy.

a dane bierze sie z internetu z wikipedi.

tomek7776

przeciez w tych linkach co podalem masz wszystko , wystarczy przeczytac, czemu jestes takim tlukiem, Jazz mial zdrowie z toba dyskutowc i chyba nadmiar czasu:)) ja niestety wymiekam juz:)))))

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Coraz więcej aut powstaje na tej samej strukturze nośnej, zwanej platformą. Dzieje się tak, bo jest to najbardziej skomplikowany i najdroższy fragment samochodu.

Jak duży wpływ na koszty produkcji ma platforma? Zasadniczy. Przykładem niech będzie Nissan, który w procesie ratowania finansów po zawiązaniu współpracy z Renault realizował program oszczędnościowy poczynając od zredukowania liczby wytwarzanych platform. Z 25 pozostało tylko 9, kolejne były już japońsko – francuskimi konstrukcjami, co pozwoliło rozłożyć koszty na oba koncerny.

Od razu trzeba zaznaczyć, że chodzi nie tylko o płyty podłogowe, stanowiące jedynie część Fot. Skoda platformy, ale o rozszerzone struktury obejmujące także inne elementy nośne nadwozia – przegrody, podłużnice, poprzeczki, belki wspornikowe, zastrzały dosztywniające, a nawet ramy pomocnicze i kompletne zawieszenia. Ujednolicone konstrukcje, stanowiące podstawę zbudowania auta otrzymują rozmaite uzupełnienia szkieletowe, dostosowane do konkretnych modeli, oraz poszycia, opracowane na podstawie projektów stylizacyjnych.

Można zatem przyjąć, że platforma to swego rodzaju moduł konstrukcyjny, którego jednym z zasadniczych elementów jest płyta podłogowa, umożliwiający budowę aut o różnym wyglądzie i różnym przeznaczeniu, w ramach tego samego koncernu albo przez zupełnie innych producentów. Niektóre umowy kooperacyjne jeszcze kilka lat temu były nie do pomyślenia, ale w poszukiwaniu oszczędności współpraca okazuje się bardzo skuteczna.

Najbardziej spektakularnym przykładem wykorzystywania tych samych platform jest chyba koncern Volkswagen, skupiający między innymi takie marki jak Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Pod tymi nazwami od wielu lat produkowane są samochody budowane na bliźniaczych platformach – Skoda Fabia z VW Polo, VW Golf ze Skodą Octavią, Audi A3 i różnymi modelami Seata. Najnowsza platforma PQ-35 tafiła już do ośmiu modeli – VW Golfa piątej generacji, Golfa Plus, VW Tourana, VW Caddy, VW Caddy Maxi, VW Scirocco, Audi A3 i Skody Octavii II.

W ramach tego samego koncernu, przy wykorzystaniu wspólnych platform, budowane są samochody PSA (Citroen Berlingo i Peugeot Partner), Hyundaia (Hyundai i30 i Kia Cee’d), Forda (Ford Fiesta i Mazda 2, Ford Focus, Mazda 3, Volvo S40/V50, Ford Mondeo i Mazda 6), czy Fiata (Fiat Idea i Lancia Musa). Podobnie przedstawia się współpraca Opla i Saaba, oraz Nissana i Renault (Nissan Micra, Renault Clio, Nissan Note, Renault Modus).

Przykładami współpracy różnych wytwórców i wykorzystywania wspólnych platform jest kooperacja Fiata i Suzuki (Fiat Sedici i Suzuki SX4), a także rekreacyjne auta Mitsubishi, Citroena i Peugeota. Każdy z producentów wprowadza jedynie własne detale stylizacyjne i ramy podsilnikowe, a konstrukcja jest identyczna dla wszystkich trzech pojazdów. Ta sama platforma często służy też tworzeniu różnych wersji modelu na różnych kontynentach.

Tak robi między innymi Honda w klasie średniej. Zunifikowana płyta podłogowa Accorda wraz z ramami pomocniczymi i zawieszeniami trafia na różne rynki, gdzie zmienia się karoserię i wnętrze. Odpowiednie rozmieszczenie punktów mocujących pozwala nawet na zmiany tak ważnych wymiarów jak rozstaw osi i rozstaw kół. Tylna rama pomocnicza jest taka sama dla układu napędowego 4x2 oraz 4x4, natomiast kiedyś wprowadzenie napędu obu osi w Accordzie wymagało przekonstruowania wielu elementów.

Przy obecnych technologiach łączenia blach i tworzenia cienkościennych struktur przestrzennych możliwe jest wydłużanie płyty podłogowej, służące zwiększaniu rozstawu osi, co jeszcze kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia. W ten sposób ta sama platforma może być wykorzystywana nie tylko do budowy aut o zupełnie innej funkcjonalności, ale również zupełnie różnych segmentów

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

i jakbys nie zrozumial jeszcze baranie bialostocki to ci wyjalem jedno zdanie:

"Odpowiednie rozmieszczenie punktów mocujących pozwala nawet na zmiany tak ważnych wymiarów jak rozstaw osi i rozstaw kół"

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

"A GDZIE TE TWOJE 380NM?co zarzucales mi ze tak napisalem.

wypadaloby to odszczekac,i przyznac sie do bledu.

jak prawdziwy facet."

 

posłuchaj głąbie - czytaj uważnie... ja się pomyliłem raz , ty wypisujesz bzdury wielokrotnie...

 

a pomyłkę (swoją) prostowałem w poście z 26 Lut 2008, 23:42 - dwie ostatnie linjki...

 

kiedy wleziesz w końcu na stronę JAG POLSKA i wbijesz sobie do łba że uszlachetnine Mondeo z kotkiem na masce nie ma 350Nm jak podajesz wielokrotnie lecz 330Nm ??????????????????

a co do płyt podłogowych tumanku - to nie jak panel podłogowy że musi mieć tą samą długość...

 

słyszałeś może o niuansie długosci np Mercedesów SE / SEL ?? albo Maybach 57 / 62 ??

 

uważasz że to różne płyty podłogowe bo mają inny rozstaw osi i inną długość ?? nie matole , to ta sama konstrukcyjnie płyta podłogowa tyle że odpowiednio wydłużona w neutralnym fragmencie niekolidującym jej cechom konstrukcyjnym...

 

 

jak można być aż takim betonem...

jesteś żałosnym frajerem który w obliczu faktów nie jest w stanie nic napisac po za prostym obrażaniem kogoś

 

mam oczywiście głeboko w....ne na to co o mnie piszesz i myślisz znawco motoryzacji...

no harcerzyki i ty pryszczta CIOPO,powiedzcie mi jak to jest z ta identyczna plyta podlogowa mondeo i v70,i s60

 

w przypadku napedu 4x4,gdzie wystepuje wal napedowy.

 

do roboty,uruchomic przegladarki.

  • Redaktorzy

Pardon, kochani koledzy, jebło was? Czy to dalej jest rozmowa o samochodach, czy może szykujecie się do kampanii wyborczej? Nie rozumiem tego natrętnego chamienia w publicznym, bądź co bądź, miejscu.

 

Wracając do tematu:

"[...] nowy silnik Diesla, który miał swoją premierę w czerwcu 2003 r. Otworzył on firmie drogę na segmenty rynku niedostępne dotąd dla Jaguara."

Reklama to sztuka eufemizmów, ale tu ktoś przeszedł samego siebie. Taki eufemizm na określenie prestiżowego skoku głową na beton to już sztuka czysta, a nie użytkowa.

tomusia originalna wypowiedz:

 

"jak wykreciles zoofilu(to ja szarydokolalas) numer na sera,z mysza,i nie wiesz co robic dalej ,to ja zapytaj na co ma ochote."

 

 

tomus moja mysz chce siedziec w twoim super aucie pod miotla(razem z toba)....jakie sa szanse???

jak sie czegos nie wie to wlasnie tak sie reaguje,nawet CIPO nie potrafisz sie do bledy przyznac.wywolujesz burze z powodu swojego bledu.

kolejny harcerzyk wypisuje hujowiny o plycie podlogowej,bo gdzies w sieci wyczytal.

h*ja sa takie same!!!!co najwyzej moga wykorzystywac niekiedy wspolne elementy,co nie upowaznia do stwierdzenia ze sa takie same.bo sa inne w v70,a inne w s60,a napewno inne w s60 4wd,i w xc70.

wiec gdzie sa ,w ktorym miejscu takie same?????????????????jak w mondeo.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.