Skocz do zawartości
IGNORED

Impedancja słuchawek

Dibol

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ostatnio Kossy R45.

Impedancja 60, efektywność 85dB.

W domku grają super - pod wzmacniaczem ale na sprzęcie przenośnym jest kiepsko - grają bardzio cicho. Sprzet jest określany jako domowo/przenośny, więc nie wiem w czym problem. To ciche granie to kwestia wysokiej impedancji?

Prosze o odpowiedzi, jestem początkujący w tej dziedzinie.

Pozdarwiam

https://www.audiostereo.pl/topic/3879-impedancja-s%C5%82uchawek/

Jest to raczej kwestia wydajności prądowej źródła. Zależy ona od impedancji.

Jeżeli ta impedancja jest mała, to wymagany jest większy prąd (zgodnie z teorią obwodów) i jeżeli źródło się nie wyrabia - powoduje wzrost zniekształceń, a w najgorszym przypadku jego "spaleniem".

To tak w skrócie i w uproszczeniu

Ale kiedy słuchałem muzy też na Kossach o imp. 32 ohmy - mój discman grał baaaardzo głośno. Przy 60 ohmah jest miej więcej połowa tego co przy 60, jeśli chodzi o głośność. Czy to normalne zjawisko?

Czy wszystkie 60-cio omowe słuchawki będą tak beznadziejnie grały na moim discmanie? I czy mam pewność że wszystkie 30-omowe będą dostatecznie głośne?

Dzięki, pozdrawiam

W twoim przypadku nakładają się dwa niekozystne zjawiska:

1. ) Słuchawki te nie grzeszą zbytnią efektywnoścą.

2. ) Kwestia impedancji. W przypadku odtważaczy przenośnych jast bardzo niskie napięcie zasilania (1 lub 2 baterie 1,5V). Żeby osiągnąć zadawalającą moc wyjściową, przy tak niskich napięciach słuchawki muszą być niskoomowe.

Pozdrawiam

OK, dzięki panowie.

Czyli wniosek jest taki że słuchawki o imp 60 omów ale większej efektywności np 90-95 dB grałyby znacznie głośniej?

Grałyby tak jak 32-ohmówki?

Czyli to prawda żeby do urządzeń przenośnych stosować 32 ohmowe słuchawy?

Pozdrawiam

OK, dzięki.

Widziałem fajne Kossy na 60 ohmów, skuteczność 98dB.

Czy będą w miarę przyzwoicie pracować z discmanem?

Czy jednak do przenośnych urządzeń TYLKO 32-ohmowce?

THX za wszystkie odp.

Pozdro