Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory z „masą”


wojciechu

Rekomendowane odpowiedzi

EDYCJA:

 

>- sprzęt studyjny nie maskuje detali (jak niejeden sprzęt "Hi-Fi") a przez to nie

>maskuje słabości źródła

 

- sprzęt studyjny nie maskuje detali (natomiast większość sprzętu "Hi-Fi" maskuje) a przez to nie maskuje słabości źródła

Teraz jak czytam o np. flagowym Rotel RSP-1098 to jestem zawiedziony - SNR 95 dB ( dane producenta ) ... DAC studyjny np. MYTEK ma ~120 dB .... to samo z THD: Rotel 1098 0,05 a MYTEK ~0,0005 ... choć może jest to spowodowane tym że ten rotel to dziadek ... model 1069 i 1068 mają lepsze parametry.

Rotel RSP-1068, Rotel RSP-1098, Audiolab 8000AV, Audionet MAP, Krell Showcase Processor

 

.... to by trzeba wykreślić ... parametry nieteges ;) - przynajmniej w porównaniu do DAC'ów studyjnych ... może jest jakiś procesor kina typowo studyjny ale nie wiem nic o istnieniu takowego na chwilę obecną

Iceman, 19 Sty 2008, 10:38

 

>Ja bym kupił te monitory i podłączył tak jak autor wątku napisał, a z czasem i z przypływem gotówki

>dokupiłbym jakiś fajny pre - zapewne lampowy.

 

Sekcja przedwzmacniacza i przetworniki C-A w amplitunerach kina jest kiepska - nawet były pomiary lepszego ampli np. Azur 540 i to na tym forum.

 

pd. oczywiście można powiedzieć że pomiary to nie wszystko - OK ... ale dobre wyniki w nich to przepustka do wysokiej jakości dźwięku. Jak coś nierewelacyjnie wypada w pomiarach to nie przekroczy pewnej niżej zawieszonej bariery jakości i kropka.

Filut, 20 Sty 2008, 00:32

 

Widzę, że masz kolumny RLS. Interesuję się tą marką. Od audioshow interesuję się tą marką. Jeśli możesz opisać ich brzmienie i ogólnie coś o nich powiedzieć, to byłbym wdzięczny. Żeby nie schodzić w tym wątku z tematu to najlepiej napisz tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A czy macie porównanie do kolumn DIY ? Które przetworniki do 2-way najlepiej spisują się w basie? Ja osobiście postawiłbym na L18rnx/p no i revelatory:)

> może jest jakiś procesor kina typowo studyjny ale nie wiem nic o istnieniu takowego

> na chwilę obecną

chodzi o profesjonalny procesor dzwieku stosowany np. w kinach i studiach?

 

np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

albo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnie basu w Adam anf-10, to zadałem pytanie testującym te kolumny z e-muzyk i dostałem odpowiedź, że realne pasmo kończy się na 70 Hz, co zresztą widać na wykresie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe, czy byłby to wyczuwalny dyskomfort, czy raczej nie odstają w tym względzie od reszty monitorów do 3 tys.

A7 schodzą niżej, ale niestety są aktywne (problematyczna regulacja głośności-szkoda, że nie ma regulacji na pilota :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

proplayer, 20 Sty 2008, 13:19

 

>Odnośnie basu w Adam anf-10, to zadałem pytanie testującym te kolumny z e-muzyk i dostałem

>odpowiedź, że realne pasmo kończy się na 70 Hz, co zresztą widać na wykresie

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Ciekawe, czy byłby to wyczuwalny dyskomfort, czy raczej nie odstają w tym względzie od reszty

>monitorów do 3 tys.

>A7 schodzą niżej, ale niestety są aktywne (problematyczna regulacja głośności-szkoda, że nie ma

>regulacji na pilota :)

 

A od czego są przedwzmacniacze aby wygodnie regulować głośność ??? Wystarczy Ci CD z regulowanym wyjściem lub DAC z regulacją i po problemie.

 

Adam ANF10 odstają znacznie od innych monitorów (ale aktywnych) pod względem szerokości pasma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak trochę poczytałem na forum ludzi którzy zajmują się masteringiem i często pojawia się zarzut, że góra anf-10 jest aż nadto dobitna i może męczyć. Do domu chyba bez wzmaka lampowego lub jakiegoś sprawnego tranzystora o analogowym brzmieniu się nie obędzie.

Tannoy M2 , M2,5

Tannoy PBM 6,5 , PBM 8 II

Paradigm Monitor 3

B&W 602

 

....słuchałem, polecam.....wszystkie maja mase i potrafia zejśc nisko i mocno. A do tego sa przystępne cenowo.

w PBM musisz pchnać dużo prądu zeby zaczeły grać, przy tak małym pokoju jest to zupełnie bez sensu bo się w nim poprostu duziły albo było za głośno, jednym słowem za "ogromne" monitory do tak malego pokoju a po drugie dźwiek Paradigmów bardzo mi sie spodobał i to co pisza o ich wysokich jest nieprawdą...w zestawieniu z moją elektroniką grają znakomicie i doskonale sie uzupełniają i sa bardzo łatwe do napędzenia. Dla mnie świetne monitory do 1000zł.

Trochę czekałem aż pojawią się opinie o Paradigmach. Jeżeli zdecyduję się na wymianę (a to jeszcze nie jest przesądzone) chciałem wziąć także pod uwagę tę właśnie firmę. Nie bez znaczenia jest, że monitory łatwiej można wypożyczyć do domu. Ciekawy też jestem jak się mają nowe modele w odniesieniu do starszych. Czy ktoś miał okazję posłuchać np. Monitor Titan V5?

Trochę z innej beczki zastanawiam się też nad systemem 2+1 opartym o monitory + sub np. Ushera, Velodyne (zachwalane w innym wątku) lub DIY (można też łatwiej rozbudować system o pełne kino domowe) . Niestety największym problemem w tym przypadku wydaje się być możliwość odsłuchu takiego zestawu w warunkach domowych.

Noru, 20 Sty 2008, 19:58

 

>Tannoy M2 , M2,5

>Tannoy PBM 6,5 , PBM 8 II

>Paradigm Monitor 3

>B&W 602

>

>....słuchałem, polecam.....wszystkie maja mase i potrafia zejśc nisko i mocno. A do tego sa

>przystępne cenowo.

 

Te ADAMy które grały na AS2007 przebijają masą wszystkie z wymienionych.

Jeśli ADAM i z masą to polecam model COmpact, którego jestem posiadaczem. Porównywałem je z HM1 i HM2 i mają jednak więcej masy od obu wymienionych. Potrzeba do Compactów porządnego piecyka. Bas oprócz niezłego (jak na monitory) zejścia ma również odpowiednią szybkość - u konkurencji właśnie tej szybkości nie znajdowałem.

Cena - rzecz względna. Natomiast faktycznie z tańszych konstrukcji trudno na coś jednoznacznie wskazać?

Czasem nawet ten bas i masą istnieje, ale jego kontrola i barwa pozostawiają sporo do życzenia. Może jakieś Dynaudio 52 z drugiej ręki? Tyle, że ten bas również nawet z dobrym wzmakiem to jeszcze nie to.

Z tańszych ADAM-ów będzie coś ciężko wybrać, bo HM2 grają dość chudo przy Compactach, natomiast pasywne lub aktywne ANF-y mimo iż bardzo przyzwoite jak na swoją cenę posiadają jednak gorszy woofer i to słychać.

Masz problem...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.